Masut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elmiina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla on napa pysyny ihan mininä niinku kuvasta näkyy mut napakorun arpi on inhottavasti vähän levinny.

mää en edelleenkään lakkaa ihmettelemästä sitä että mulla ei oo tissit juurikaan kasvanut raskausaikana! Olin ihan varma että pamahtaa heti kaks kuppikokoa isommaks mut samoja liivejä käytän edelleen ku ennen raskautta. Voihan Se olla että Sitte ku maito nousee niin kasvavat. Imetysliivejä edelleenki vaan kahet,yhet päivä (jotka on nyt sopivat) ja yhet yö (jotka vähän liian isot)..pitäs ostaa vielä jotkut kunnon päiväliivit.
 
Sulla on kyl hymykuoppa jännän pieni toi masus, en vaan käsitä mihin se vaavi muka tuolla pikkumasussa mahtuu :p
 
Siellä se kolisuttelee kylkiluita kun hengailee niin korkeella :) Sf-mitta on ihan keskikäyrän tuntumassa, viimemittauksella ihan vähän alle, joten lähinnä se on vaan tää mun pituus joka hämää ja saa mahan näyttämään tosi pieneltä!
 
Hymykuopan maha näyttää heti "normaalimmalta", kun kuvittelee että se tosiaan on 180 cm rungossa, mutta noin äkkiseltään vilkaistuna on kyllä vaikea hahmottaa että miten tuonne täysiaikainen vauva mahtuu. :)
Mun mies on alkanut hokea mulle, että onpa iso maha. Itse kun olen täällä niin paljon mahakuvia katsellut ja nähnyt omaa mahaani reilusti isompia mahoja, vaikka viikkoja olisikin vähemmän, niin tiedän ettei mun maha ole edes iso (ja sf-mitta menee alakäyrällä). Niin ärsyttää kun mies hokee tota "isoa mahaa". Perkele, se on just sen kokoinen kun sen tässä vaiheessa kuuluukin olla ja jopa normaalia pienempi!
 
Mulla toi napa on ollut kans pitkän aikaa ulkona. Ja sit mun mielestä toi navan seudun iho on sellasta...pehmeää. Erilaista kuitenkin. Kivasti toi ent. korun lävistysreikäkin tossa näyttää leviivän, mahtaa olla nättiä kesällä :)
 
Pihla, tiedän tunteen..osaa raivostuttaa jopa joskus! :grin
Täälläkin mies sanoo päivisin mua millä nimillä milloinkin.. "maapallonpuolikas,
plussapallo" ymym muita mukavia..oon yrittäny selittää etten edes ole niin isokokoinen mitä
tässä vaiheessa yleensä muut tutut on ollut ja et se on niin kropasta kiinni, mut taoppa semmosta sit miesten päähän
ku muutenkaan mitään välillä tunnu mistään tajuavan :p
 
Niinpä... En mä tiedä että luuleeko se jotenkin kehuvansa mua, kun puoliväliin saakka ihmettelin että missä se maha viipyy ja nyt maha sitten on ilmestynyt. Ei tota kai loukkauksena tarvisi ottaa, mutta silti se vaan ärsyttää. :grin
 
Kyllä mulla on sekä mun että miehen mielestä ihan valtava maha! Ei mun pallomahan ihmettely mua mitenkään loukkaa kun onhan se ero normaaliin niin valtava. Enemmän loukkaannun niistä eihän sitä edes huomaa kommenteista, koska en tosiaan ollu tällanen pullero ennen!
 
Meillä mahaan suhtaudutaan "vauvana", siis miehen puolesta. Sitä silittää ja taputtaa, ja juttelee "vauvaa, voit jo syntyäää..." Möhömaha tai virtahepo oon kotona sit muutoin. Poseeraan välillä sellasessa "merenneitoasennossa" seksikkäästi, ni sit mies sanoo mua virtahevoks. :) Ei haittaa, nehän on aika äkäsen vaarallisia eläimiä.
 
Meillä mies silittelee mahaa ohimennen just "vauvana." Minulle ei mahan koosta tai läskeistä sano mitään, paitsi joskus sillai todella liioitellusti levittää silmänsä, avaa suunsa ja on oikeen sillai "siehän oot jollain 11. kuulla" tms :grin Ne kommentit menee aina niin yli et ne on helppo ottaa huumorilla kun ei tosiaan paksuks tai möhömahaks tai plussapalloks minua sano. Tänä aamuna se herätti tulemalla selän taakse ja puristelemalla pakaroista kun nukuin kyljelläni peitto jalkojen ja mahan päällä mut selkä ja pylly paljaana. Ihan täydellinen suhtautuminen mieheltä jos voi sanoa, ei tartte itseänsä tuntea valaaksi tai hylkeeksi ja huomioi kuitenkin mahan ja vauvankin. Ja minut. Yleensä on vaan kuin ei oliskaan et sit tuntuukin oikein erityiseltä kun mahaa silittelee tai kattelee.
 
Minulla on kaksi ulospullahtanutta napaa. Toinen oikea napa ja toinen kohouma siinä vieressä. Lääkäriltä sain epämääräisen vastauksen, jonka pääsisältö oli, että se ei ole vaarallinen. Ruma se on (minun mielestäni), mutta minkäs teet. Napakorun jouduin jättämään pois viime viikolla. En uskaltanut tuon kakkosnavan ilmaannuttua enää pitää korua, vaikka lääkärin mielestä koru ei aiheuttanutkaan sitä.
 
Meilläkin mies suhtautuu mahaan vauvana. Tosin, kun yritinä neuvoa häntä ohjeistamaan poikaa jo ulos, hän kieltäytyy. Kuulemma pojan on hyvä olla täällä masussa vielä. Sallinette, että olen eri mieltä!!!

Kun olen valittanut ylimääräisestä painosta, hän on kuitannut sen "kuuluu asiaan"-kommentilla. Kun olen kysynyt, onko painoa kertynyt muualle kuin vatsaan hän on vastannut kieltävästi. Saattaapi olla, että valehtelee, mutta en pistä pahakseni. Enemmän ketuttaisi, jos joutuisi kantamaan 20 kg ylimääräistä painoa, kärsimään kaikenlaisista erilaisista oireista ja vielä kuuntelemaan *ttuilua siihen päälle.
 
Ootko sie saanu pienen tyrän kun on vatsan peitteet erkaantunut? :) Ei se tosiaan vaarallinen sellaisenaan ole jos se tyrä on, mutta saattaa tarvita leikkausta sit myöhemmin jos ei mene itsestään ohi raskauden jälkeen. Kai lähinnä kosmeettinen haitta jos ei kipeydy.

Meillä minua haittaa toi paino kyllä mut miehellä on viimeisintä exää lukuun ottamatta ollu kaikki naiset aika pulleita et sitä ilmeisesti ei häiritse nää kilot yhtään niin paljon kuin minua... No, siitä sit kesäkuntoon 2015 :p
 
Itsekin ajattelin, että se voisi olla tyrä. Toivottavasti menee ohi, kunhan vatsa palautuu, mutta jos ei niin sitten saattaa harmittaa.

Minä luulen, että minäkin olen meillä se, jota ylimääräiset kilot alkavat pidemmän päälle harmittaa. Elättelen toivoa siitä, että imetys ja vauvanhoito sulattaisivat raskauskilot suhteellisen nopeasti. Minä olen herkuttelijana sen luonteinen, että kaipaan omaa aikaa herkuttelulle. En avaa karkkipussia napsiakseni ohimennen muutaman, haluan hautautua karkkipussin kanssa sohvannurkkaan ja katsella hyvää ohjelmaa/lukea hyvää kirjaa. Siihen ei liene tiedossa liikoja aikoja. Lisäksi haaveilen, että vaunuttelu vauvan kanssa olisi omiaan sulattelemaan raskauskiloja. Saas nähdä, miten käy kun haaveet kohtaavat todellisuuden.
 
Ihan hyvällä mies sitä kokoa päivittelee, yhdistää varmaan asian niin että kasvava/iso maha = kasvava vauva (fiksu päätelmä, eikö). Juttelee paljon mahalle ja käskee pojan kasvaa rauhassa. Siksi se kai välillä ärsyttääkin, että pitää erikseen mainita mahan koosta, totta kai se reilu kiloinen mötikkä vie tilaa tuolla. Jos se kasvaa, niin täytyyhän mun mahankin kasvaa.

Muutoin ei ole ulkonäköä kommentoinut mitenkään negatiivisesti tai antanut ymmärtää että olisin muilta osin jotenkin iso / lihonut. Paitsi tissien osalta, ne on kuulemma isot (vaikkei edes ole, lisää kokoa sais tulla :p). Muuten lohduttelee mun heikkoina hetkinä, että rasvavarastot kuuluu asiaan eikä niitä edes paljoa ole ja kyllä ne itsekseen sitten lähtee. :love2 Yritän kyllä olla valittamatta liikoja, koska itsepähän mä ne karkit olen syönyt ja turhat kilot kerännyt.
 
Mä tähtään joulukuntoon 2014 ja sit entistäkin parempaan kesäkuntoon 2015 :)
 
Kauankos siinä menee, et tulee jälkitarkastus? En ite aio kyl kävelyä kummempaa tehä ennen lupaa, ettei nyt tuu sitten tuhottua jotain pahemmin, mistä joutus lisää viel palautua. Sit ku tulee lupa, ni lähen saman tien pelaa taas futista (jos mies on treenien aikaan kotona...)!
 
Mulle ainakin sanottiin että 5-12 viikkoa synnytyksestä on jälkitarkastus.
 
Takaisin
Top