Masut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elmiina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä en kyllä nyt ymmärrä mihin ihmeeseen sussa on ne 22 kiloa tungettu o_O. Ookko nää varma ettet oo käyny puntarilla joku lyijyliivi päällä :grin
 
Perseeseen, perseeseen :grin Lantio paukahti levitä 15cm heti alkurytinöissä ja sit sen jälkeen on tullut tasaisesti joka puolelle. Kumma kyllä sen jälkeen ei oo mitat ees ihan hirveesti muuttunut, tai siis en oo kyllä mittaillu mut ne samat farkut mitkä oli viikolla 16 tiukat on ihan samalla tavalla tiukat, vaik luulin et niitä ois tässä vaiheessa mahdotonta pitää enää. Järkyttää kyllä itseänikin tuo painon määrä, oikeesti luulin et sitä tulis 10kg vähemmän. Ainakin sen verran yritän nyt henkisesti varautua että joutuu ihan laihduttamaan kunhan ensin synnytyksestä palautuu. Vaan kun vaikea se on olla vaikka ois millainen tahdonvoima jos on ihan. koko. ajan. nälkä. Yrittäny vaan sit tehdä niitä terveellisiä valintoja ja juoda paljon vettä, teetä jne. avuksi.
 
Eipä saa muokkaamalla lisättyä kuvaa mut edestä päin näkyy hyvin mihin o paino menny. Tää maha on kirjaimellisesti levinny ja jakaantunu joka suuntaan ja muu kroppa levinny tasaisesti mukana. Noi housuntaskutkin on just imartelevalla kohtaa :P

ImageUploadedByVau Foorumi1396183173.186417.jpg


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Koko raskauden aikana painoa tullu 3,9kg lisää..Tuntuu kyllä ainakin et olis tullu lähemmäs 50kg..Ylipainon takia neuvolassa kehuttu jopa ettei paino nouse juurikaan, vaaveli sentään kasvaa normaalisti ja painoarvioksi veikattiin jopa 3,7kg mötikkää :D
10001467_10203449802029402_129782234_n.jpg

(Helmi esikoinen vm-09) ja jäbä tuleva nyrkkeilijä ihan selkeästi. :)
 
Tässä minä ja meidän jätkä, viikkoja 37+2. Toistaiseksi vielä yhtenä kappaleena. Pallo on iso ja tuntuukin siltä, vaikka enimmäkseen selviänkin arjesta ihan hyvin. Painoa on tullut hieman alle 20 kiloa.
 

Liitteet

  • WP_000203.jpg
    WP_000203.jpg
    405.1 KB · Katsottu: 56
Mulle sanottiin taas tänään imetysliiviostoksilla että mieluummin kannattais liivejä ostella vasta lähempänä laskettua aikaa...johon totesin että pitäskö jättää ostaminen samalle reissulle kun synnytys? Vauva on huomenna täysaikanen niin eiköhän nyt oo hyvä aika. Myyjä meni hämilleen ja pyyteli kyllä nolona anteeks sen jälkeen ja ihmetteli (yllättäen taas) mun pientä mahaa. Ärsyttää vaan tollanen omien johtopäätösten veteleminen. En kai mä nyt niin tyhmä oo et ostelisin imetysliivejä jossain raskauden puolivälissä...

Mutta joo, huomenna on taas masukuvapäivä. Kyllä se ehkä saattaa olla taas vähän kasvanu edellisestä kuvasta.
 
Mä oon tilannut jo puolessa välissä, kun omat kävi pieneks ja noi silk-seamlessit taipuu aika moneen kokoon :) Mul onki tällaset maailman tavallisimman kokoset tissit, ettei sen puoleen.
 
Mä en olis voinu kuvitellakaan ostavani imetysliivejä vielä siinä vaiheessa kun mulla kasvo jo alkuraskaudessa tissit 3 kuppikokoa niin on pitäny seurailla mihin nää tästä vielä paisuu... Haluisin mielellään jo eroon näistä megalolloista :(
 
Mulla se kasvu pystähty ja taantu jotenkin. Luotan kyl silti, et noissa vielä löytyy säätövaraa. Jännä kyl nähä sit, et millaset näistä tulee. (tai ylipäätään koko kropasta, mahassa noita arpia tuntuu vaan riittävän...)
 
Mun maha on niin pinkeä, että napa on jo ruvennu kääntyy toisinpäin o_O Pitänee napata valokuva.

Ostin itselleni jokin aika sitten liivit tällaisesta lastentarvikekaupasta. Sanoin normaaliksi kooksi 65 G-H. Myyjä toi mulle S ja M-kokoiset liivit ja sit menin sovittamaan. Hetken päästä sanoin, että saanko myös L-koon sovitettavaksi kun ohjeistuksen mukaan se olisi mun koko. Myyjä katsoi mua pitkään ja sanoi, että tuo, mut ilme kertoi kaiken. Sanoin, että tätä S-kokoa en lähde edes yrittämään. Ostin lopulta M-koon ja uskoin häntä kun myyjä sanoi, että kyllä ne tissit siitä tasaantuu. Ei kysellyt mitään kuinka paljon on raskausviikkoja tms. ja tuli oikeesti niin todella tyhmä olo kun hän oli tietävinään paremmin.

No, nyt olen siihen M-kokoon lisännyt jatkopalasen ja sen kanssa pärjäilen, mutta yksi valokuva kertoi kaiken: tissit pursusi sieltä topista ulos ja mun koko ois ollu siinä M ja L välimaastossa. Tekisi mieli antaa palautetta sinne muutenkin kun oli koko reissun mitalla niin ihme palvelua: esim ammetta ostaessa heitin vitsillä, et mitäs jos se lapsi tippuu (sieltä jalallisesta korkeasta ammeesta). Myyjän vastaus oli: vauvasta pidetään kiinni kylvetettäessä.

Ei vittu, ihanko totta :finger002 Oli sellainen tyrmistynyt olo, ettei osannut edes sanoa mitään nasevaa takaisin....
 
Mulla on kans maha niin pinkeenä et navan päällä on arpinen kipee kohta. Poika kun tuuppii siihen lisää painetta niin pistää irvistämään. Syntyis jo....! Vielä 15päivää laskettuun :|
 
Miulla on napa vaan ihan litteä. Sen näkee kun keskeltä on pigmentti tummunut ja hieman reunoilta ja toi vanha napakorun arpi on levinnyt. Muoks: tuolla ylhäällähän tuo näkyy, tuo isompi tumma alue on napakorun arpi, pienempi on navan keskiosa :) Ja heikko linea negra.

Mutta ei oo koholla eikä ihme kyllä arka - sitä vähän pelkäsin kun miulla on aina ollu navan pohja kosketusarka niin nyt raskausaikana ei oo onneksi ollut sitä ongelmaa vaan mies on ihan rauhassa saanut napaan tökkiä vaikka aiemmin se on sattunut.
 
Mun napa on kääntyny toisinpäin jo monta kuukautta sitte. Ei mulla oo napaa ollu enää pitkään aikaan, vaan sen kohdalla pelkästään hassu kohouma :) saa nähä mimmoseks palautuu synnytyksen jälkeen.
 
Takaisin
Top