Marraskuun Murut 2012 <3

Upee fiilis herätä aamulla katsoo peiliin ja todeta kun naama on täynnä ihan jäätävän kokosia finnejä :P Hirrrrrveeen kivoja oireita on ruvenut ilmestyyn :D Nooh odottean sitä aikaa kun iho ja hiukset voi hyvin...jos nyt niin käy vaiko olla vaan kävelevä ja kärttynen sotanorsu :D Mut hyvil fiiliksil eteen päin ja harkinnassa olis neuvolaankin soitto piakkoin <3
 
Tervetuloa uusille! Jopas meitä onkin jo paljon :)

Aikas rajun oloista pahoinvointia tuntuu monilla olevan. Mä olen säästynyt tällä kertaa (kop kop), mutta esikoisesta laatta lensi joka päivä rv 30 asti. Paljon yleisempää kai kuitenkin, että pahoinvointi hellittää alkuraskauden jälkeen.
Tsemppiä olojen kestämiseen pahoinvoiville!

Oireina täällä edelleen valtava väsymys ja palelu. Alavatsaa myös nippailee aika ajoin. Parin päivän ajan myös valkovuodon määrä on ollut jotain järkyttävää.

Olin eilen ekaa kertaa töissä reilun 10kk tauon jälkeen. Hieman hassu fiilis oli palata työkuvioiden pariin, varsinkin kun olin jälleen raskaana edellisen kerran tavoin. Aion olla hoitovapaalla äitiysloman alkuun asti, mutta teen keikkatöitä miehen työvuorojen sen salliessa. Opiskelen myös kotoa käsin, joten onneksi tekemistä riittää. Muuten pohdiskelisin ihan liikaa kaikkea raskauteen liittyvää :)
 
Heräsin viimeyönä taas kahdesti oksentamaan ja taas oksettaa. Eihän tämä nyt ole todellista. Voiko tätä koittaa millään helpottaa?

Neuvola-aikaa piti siirtää, kun olin onnistunut varmaamaan sen ainoalle päivälle, jolloin en voi olla pois koulusta. On nyt sitten uusi neuvola-aika 30.3.
 
Hiljalleen liityn seuraanne myös. Plussa tuli 4.3. ja pitkän kierron takia arvio lasketusta ajasta olis 10.11. :) Huomenna varmaan tarkentuu edes vähän kun on ensimmäinen neuvolakäynti.

Soitin viikko sitten neuvolaan ja sieltä kutsuivat jo käymään että saadaan varmistettua viikot sikiöseulontaa varten. On todella epätodellinen olo vielä koko asian suhteen, kun niin kauan jo ollut ilman varsinaista ehkäisyä ja taistellut kiertojen kanssa. Kierto-ongelmat alkoivat muutama vuosi sitten aivokasvainleikkauksen jäljiltä ja meinasi jo usko loppua lapsensaannin suhteen. Nyt sitten vihdoin saatiin se ensimmäinen plussa ja ei meinattu millään uskoa :D Tosin pessimistisenä ihmisenä pelkään hullun lailla huonoja uutisia, joten huomisen neuvolan takia en varmaan nuku ens yönä :P

 
Meiza Voi ei, voin kuvitella :) Mulla ilmestynyt poskeen kaksi finniä jotka ei onneksi ainakaan vielä ole kovin isoja. Esikoisen aikaan kukki naama ihan kiitettävästi, kakkosen aikaan taas ei juurikaan, toivon että ei tälläkään kerralla tulisi kovin montaa.

Sarah Kurjaa, tuo ei varmasti ole kovin mukavaa, enpä oikein osaa neuvoa millä voisit oloasi helpottaa vaikka haluaisinkin :( Ootko ajatellut lääkärissä tms. käydä??

Täällä tänään paljon parempi aamu kuin eilen. Varmaan sekin vaikuttaa että sain nukkua hieman pidempään kun ei tarvinnut töihin lähteä. Ja aurinkokin paistaa niin sekin piristää :) Huono-olokin on pysynyt kurissa, krapulainen olo on koko ajan mutta ei okseta.
Lapset pyysivät aamupalaksi kaurapuuroa ja marjoja, mikä on outoa koska yleensä niille kelpaa vaan suklaamurot :DD Mietin hetken että uskallanko itsekin maistaa vai tuleeko ylös mutta maistuikin yllättävän hyvältä, varsinkin jäiset marjat :)

Muita oireita on väsymys, se on ollut kyllä tässä raskaudessa ihan hullua. Nuikuin eilen töiden jälkeen parin tunnin päikkärit ja silti nukahdin sohvalle jo puoli kymmenen aikaan. Paleluakin on ja pissalla joutuu käymään nykyään öisinkin. Ja nukkuessa kyljeltä toiselle vaihtaminen vihlaisee ilkeästi alavatsaa :/
Klo 12-13 olisi täällä soittoaika neuvolaan, sinne pitäisi soitella, hassua mutta kyllä mua vähäsen jännittää en tiedä miksi :D
 
Varasin tänään ajan varhaisultraan ensi viikon perjantaille. Toivotaan, että siellä sitten näkyy ja kuuluu joku <3

Mies kysyi eilen tuntuuko vatsassa jotain ja mietti ääneen, että "voiko tää ihan todella olla totta, mä en kyllä usko ennen kuin näen jotain".

Oma olo on nyt vähän tasaantunut ja sehän tietysti pistää miettimään vaikka ja mitä. Mutta luultavasti olen vain nyt osannut syödä pienemmillä väleillä. Eikä se ällötys aiemminkaan mitään suurta ollut ja valtasi vain, kun oli pidempi ruokaväli.

Mutta miten ihmeessä täällä töissä pitäisi pystyä keskittymään, kun päässä pyörii vain yksi ainoa asia!! <3
 
kaikki te muutkin pahoinvoivat, koittakaans semmosta ku nux vomica, himeopaattinen tuote! mä oksensin pari viikkoa aamusta iltaan ja kokoajan huono olo.. eilen otin käyttöön, en oksentanut kertaakaan ja nyt juon aamu kahvia! ei voi olla ihanempaa ku juoda kaffetta 2vk tauon jälkeen <3 ja maksaa joku 20e/100kpl ja toisin ku pahoinvointilääkkeet, ei aiheuta mtn sivuoireita tai vahinkoja sikiölle ja saa käyttää koko raskausajan! oon niin happy, 2pv sit viel toivoin vaan et kuolema tulis ja korjais pois jo pikkuhiljaa :D tänään vois jopa uskaltaa poistua kotoota, ihanaa jos nää nyt toimii joka pv näin hyvin ettei tarvii enään elää sohvan ja vessan välillä :) muuten tässä on nyt alkanu pikkuhiljaa iskostuun tohon pääkoppaan et oikeesti ollaan paksuna.. kuikakohan monille festareille ym piti kesälläkin lähtiä ja ulkomaille, nyt vast tajusin et enhän mä mihkään lähekkään, mustahan prkl tulee äiti ! <3
 
Varovasti täälläkin ilmottaudutaan joukkoon ja siirryttiin elokuisten odottajista marraskuun odottajiin. :) Keskenmeno tuli 6.1. ja kun menkat alkoi niin heti taas tärppäsi. Täytyy sanoa, että taitaa mun miehellä olla aika "stygee kamaa", kun kaksi yritystä takana ja kummallaki kerralla tullut raskaaksi. Mutta ei tästä osaa iloita samalla tavalla, kuin ensimmäisestä raskaudesta, kun pelkää koko ajan.. Mitä jos taas.. Mutta on ilo tietää, että ollaan hedelmällisiä. :) Laskettu aika on siis 20.11.2012

lullaby: Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siitä ei pitäisi kuulemma olla mitään haittaa raskauden kannalta. Mene ja tiedä :) Ainoa vaan, että annostusta pitää nostaa raskauden aikana. Itellä on vieläkin hakusessa oikea määrä lääkitykselle, koska sain diagnoosin vasta lokakuussa 2011. Se on kuulemma tosi yleinen vaiva nuorten naisten keskuudessa ja minukin kohdalla se oli perinnöllinen. Isän puolelta on liikatoimintaa ja äitin puolelta vajaatoimintaa.

Tsemppiä kaikille odotukseen! :)
 
Onpas täällä paljon odottavia! Liityn nyt mukaan, 8.11. osu laskurin mukaan laskettuaika. Itse odotan ensimmäistä ja kovasti vielä jännittää, että kaikki menee hyvin. Muutama viikko sitten varasin neuvolan joka käynti vasta kuun lopussa, n. 8:n raskausviikon lopussa ja eka ultra sitten raskausviikoilla 12-13.  Kovin pitkä on odotus kaikkien mahdollisten oireiden (kauhea väsymys, pahoinvointi, päänsärky, huimaus, iho, hiiva,mieliala..) kanssa eikä oikeen tiedä miten päin olla ja miten tätä purkaa!

Onko täällä kukaan odottava joutunut olemaan sairaslomalla? Itse jäin koko täksi viikoksi pois töistä ja tuntuu toisaalta hölmöltä. Mutta ei vaan pysty kun työ on niin tuloskeskeistä ja paineistavaa. Nyt kun jännittää koko raskauttakin vielä niin pelottaa että liika stressaaminen vaikuttaa myös raskauteen.Eikä se pillittäminen paikkaa ja aikaa kysymättä kauheen hauskaa ole, varsinkin kun ei sovi luonteeseen!
 
Hei butter kiitos vinkistä. Aion heti koittaa tota nux vomicaa, toivottavasti jeesais täälläkin. Sitä saa varmaan luontaistuotekaupasta?? Ihan kamalaa olla taaperon kanssa kotona, kun toinen ei ymmärrä miksi äiti on vaan vessassa ja on ihan laiska. Eilen meni totaalisesti hermo tähän oksentamiseen. Mä rakastan ruuanlaittoa ja syömistä, eilen tein meille lounasta, jouduin oksentamaan sekä tekovaiheessa, että kun yritin syödä. Hyvän ruuan ystävänä alkaa riittää tää Marie kekseillä ja vedellä eläminen. Mä vaan jaksan kummastella miten voi toinen raskaus olla näin erilainen kuin ensimmäinen.
Jaksamista muillekkin pahoinvoiville!!
 
en osaa sanoa saisko luontaistuotekaupastakin, ite tilasin netistä suomalaiselta sivustolta, ku ei tosiaan tän olon kanssa ois voinu lähtee mihkään naapuri kaupunkiin kauppaan :D http://www.homeopaatti.com/itsehoito/kuukauden-aine/nux-vomica-ketunkakku tuolta voi tilata, ja jos sattuu oleen omassa kunnassa toi vastaanotto niin jos epäilyttää niin sinne voi varata aikaa myös :) ite lueskelin netistä enkä löytänyt mistään mitään negatiivistä sanottavaa raskauden aikana :)
 
ainiin tohon piti viel sanoa et tääl ei paljoo olla voitu kokkailla, ihan senkin takia et tiskit ällöttää niin paljon, etten voi mennä edes lähelle niitä, eli tuol on nyt kaikki astiat paskasina ja osa varmaan mädäntynykkin jo ku ei kykene niitä tiskaan :DD onneks mulla ei oo vielä lapsia, muuten ei ois varmaan muuta vaihtoehtoa.. (juu omistan kyllä miehen, mutta ei siitä mtn hyötyä ole, mitä kämpän siivoamiseen tulee.. ) oon sit syöny vaan tyyliin jugurtteja ja nuudeleita samasta kattilasta ja kiposta koko tän raskausajan :D
 
Heipsistä!
Olen tässä jo muutamana päivänä lueskellut ketjua ja nyt päätin uskaltautua mukaan :)
Epäsäännöllisen säännöllisistä menkoista laskettuna pikkuisen kakkosen LA on 4.11.12. Nyt vain jännätään pysyykö jyvä mukana :)
 
Uskaltaako näin aikaisin jo tulla? Tällä hetkellä viime menkoista laskettuna rv 4+3 ja LA 18.11., eli aivan alkumetreillä ollaan. Jännittää ja pelottaa, kun minun ei oikeastaan pitänyt tulla raskaaksi, ainakaan näin helposti. Mieli on malttamaton, mutta päivä kerrallaan tässä on vaan edettävä...

Koska kannattaa soittaa neuvolaan? Millä viikolla?
 
 Pepa: En oikeen tiedä kannattaneeko lääkäriin lähteä raskauspahoinvoinnin takia? Pystytäänkö sille mitään tekemään?

butter: Kiitokset vinkistä. Minulla ei usko homeopatiaan kuitenkaan riitä, joten en taida noita hommata.

Nyt on tänään päivä mennyt ihan hyvin, välillä ollut vaan huono olo ja aamulla pari kertaa oksensin. Jospa tämä tästä vähentyisi.
 
Sarah Niin no ei varmaan raskauspahoinvointiin, ajattelin että jos vielä vatsatautia epäilet :)

Mä kokeilin kakkosen odotuksessa sellasia pahoinvointirannekkeita, niistä ei ainakaan ole mitään apua :D

Tervetuloa ja paljon onnea taas kaikille uusille plussanneille :) Meitähän alkaa olemaan jo iso joukko!
 
^Aa, joo :D En usko, että tuo enää on mahatautia, kun ei oo enää ollut muuten sairas olo, niinkuin vkonloppuna ja harvemmin mahatauti nyt kovin pitkään kestääkään. Eiköhän tuo nyt ole jo ihan raskauspahoinvointia.
 
Hei kaikille uusille ja vanhoillekin! Joukko on taas kasvanut mun edellisestä kirjoittelusta :)

Soittelin tänään sinne neuvolaan ja sain ajan tiistaille 27.3. Ultrasta ei ollut vielä mitään puhetta. Kotiin tulee kuulemma jotain lomakkeita, joita täytellään ekalle käynnille. Jännää kun kaikki on vielä niin uutta ja kokee nää kaikki neuvolajututkin ekaa kertaa :) Terveydenhoitaja kyseli puhelimessa jo kaikenlaista ja lopuksi, että miten olen voinut :) Vaikutti mukavalta naiselta :)

Tänään yks työkaveri jutteli mun seurassa yhdelle toiselle työkaverille, joka on raskaana ja kyseli kaikenmoista. Samalla sitten paukautti mullekin kysymyksen, että sulla ei ollut vielä lapsia ja että milloinkas on tulossa. Hetkinen piti miettiä, mitä siihen sanoa, ja jotain ympäripyöreää vastailin... En usko, että arvasi, mutta aika yllättäen se tuli!

Iltapäivällä töissä yhessä koulutuksessa iski ensin migreenin alun päälle ja sain tältä toiselta raskaanaolevalta Panadolia, joka onneksi vähän auttoikin, vaikka normaalit kipulääkkeet ei aina mulla kovin hyvin tehoa. Mutta kysyin häneltä lääkettä juuri siksi, että kun tiesin, että myös on raskaana ja tuskin siksi kantaa mukanaan kovin tujuja lääkkeitä. Jossain vaiheessa koulutusta särky jo vähän hellitti, mutta tilalle tuli tosi paha olo. Pukkasi hien pintaan ja sai tosissaan taistella pahoinvointia vastaan. Onneksi ei tarvinnut lähteä vessaan.
 
Nyt on neukku varattu, joudutaan kyllä oottelee 28.3 saakka että selvii onkos tuolla joku tyyppi :) Vieläkään ei mitään erikoisempia oireita ole ollut, väsymystä ja turvotusta ainoastaan :)

Kivaa keväistä viikkoa kaikille odottajille :)
 
Ainiin, varasin myös varhaisultran tänään. Meinasi siellä, että pitäis näkyä jo 21.3, joten silloin siis. Itsestä tuntuu vaan kauhean aikaiselta, mutta jännä kyllä mennä :)
 
Takaisin
Top