Marraskuun Murut 2012 <3

PePa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hätähousuna aloitan tänne oman keskustelun meille marraskuisille ja innolla jään odottelemaan seuraa :)

Laskureiden mukaan la olis meille 1.11.2012 ja viikkoja nyt kasassa siis vasta 3+6, toivotaan että kaikki menisi hyvin loppuun asti <3
 
Pitäsköhän se minunki uskaltautua tänne.. Lasketusta ajasta ei oikein tietoa, mutta jos menkkojen mukaan menis niin se olis ehkä 3.11. Keskenmenon jälkeen ollu kierto niin sekava, ettei oikein tiä koska pitäs menkat ees alkaa. Sen  tiän suurinpiirtein koska tämä ois alkunsa saanu, ja sen mukaan la olis 29-31.10.. Että tiä sitte.. tulin nyt kumminki tänne, kun veikkaan että neuvolassa laskevat kumminki menkkojen mukaan :).

Kolmen haalean plussan jälkeen alkaa ehkä jo uskomaan tähän :D
 
Ihanaa että joku muukin tänne löysi, ajattelin jo että joudun kohta alkaa itekseni täällä höpöttelemään :D
Paljon onnea plussasta Lme!! Paljon tarrasukkia pienelle :)
Mullakin noiden raskauslaskureiden mukaan la olis 30.10-02.11 joten tiedä sitten mikä on oikein :D Mulla on molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ekassa ultrassa la siirtynyt eteenpäin kun vauveli ollutkin pienempi kuin neuvolan laskeman mukaan joten uskon että marraskuulle tämänkin laskettu menee, päivästä en nyt ihan varma vielä ole..

Itekkin oon joutunu jo useemman testin tekemään kun ei millään meinaa uskoa tätä todeksi, ja samalla pelkään että se plussa sieltä katoaa jonnekkin, siksi pakko testata joka päivä että kyllä se siellä vielä on :D Josko sitä kohta alkais ihan oikeasti uskomaan.
 
Kiva, että marraskuisissa on jo porukkaa, onnea plussista PePa ja Lme :)

Hyvin aikainen hätähousu ilmoittautuu! Eilen testi haamuili, ja tänään Clearblue varmisti tuloksen kertomalla että olen "Gravid, Raskaana 1-2". Ovis oli lähes varmasti 10 päivää sitten, joten rv on vasta 3+3. Esikoisesta plussasin myös samana päivänä. Nyt jännäillään pysyykö pikkuinen matkassa.

Päällisin fiilis on järkytys ja epäusko. Ollaan kyllä siis oltu tietoisesti ilman mitään varmaa ehkäisyä, mutta jotenkin ei uskottu että kovin helposti raskautuisin. Esikoinen sai alkunsa, kun oltiin vuosi yrittämällä yritetty. Nyt taas jo tokasta kierrosta ilman varsinaista yrittämistä tärppää, hui!

 
Onnea matkaan kaikille, sitä taidetaan tarvia! Itellä ainaki pelottaa, että käy niinku viimeksi.

Oletteko jo varanneet neuvolaan ajan? Mie meinasin, että kävis varhaisultrassa yksityisellä, vaikka se maksaiski..
 
Jippii, lisää porukkaa :D Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta manque!! Paljon tarrasukkia pienelle matkalaiselle. Teillä tärppäsikin nopeasti, meillä tämä nappasi matkaan vasta 7:llä yrityskerralla.
Samanlaisen Clearbluen tekstin sain minäkin toissapäivänä <3

Lme
Toivotaan että teilläkin kaikke menee hienosti loppuun asti ja pieni jaksaa pitää tiukasti kiinni :)

Neuvolaan en ole vielä varannut aikaa, taidan odottaa viikon verran, jos vielä olen raskaana niin ehkä uskon tämän oikeasti todeksi ja uskallan soittaa neuvolaan :D
 
Mä nyt odottelen viikon, jotta nään alkaako menkat kuitenkin. (Olenpa optimisti :D)
Sitten varmaan testailen taas digillä, ja katson nouseeko viikot. Jos nousee, niin sitten vaikka uskaltais neuvolaa ja alkuraskauden ultraa varailla.

Mulla esikoisesta muuten kotidoppler löysi sydänäänet jo rv 8+2. Tämän takia mietin, että kannattaako koko ultraa edes varata. Jostain luin, että ihan lähiaikoina on tullut joku uudistus, ettei Kela korvais enää mitään alkuraskauden ultrasta? Vai onkohan vaan huhupuhetta? Ilman Kela-korvausta hinnat on 150€ luokkaa ainakin täällä päin, joten vähän turhan kallista mun mielestä.
 
On muuten järkyttävä turvotus! Esikoisesta ei ollut alussa mitään oireita, nyt tuntuu että kaikki oireet jo löytyy. Ja menkathan ei ole edes myöhässä, huoh.
 
Oon kans miettiny tota alkuraskauden ultraa, mieli tekis mennä mutta hinta vähän mietityttää..

Oireita multa löytyy väsymys, pientä huonoa oloa aina silloin tällöin mutta ei vielä ainakaan mitään ihan järkyttävää :) Tää mun huono-oloisuus taitaa johtua ihan vaan tästä väsymyksestä.. Alavatsaa vihloo ja jomottelee välillä tosi kovaa ja tietenkin alan sitten heti miettimään että no nyt tää menee kesken ihan varmasti :/ Rinnat on kipeät, mutta ei onneksi ihan niin kipeät enää kuin muutama päivä sitten, ja ilmaa on mahassa ihan hirveästi, en muista että aikaisemmissa raskauksissa olisi ollut näin paljon. Ja NÄRÄSTYS!! Se pirulainen on löytänyt mut jo nyt! Esikoista odottaessa alkoi vasta reilusti puolenvälin jälkeen, kakkosesta vähän ennen puoltaväliä mutta nyt mua närästää joka päivä ja viikkoja vasta sen 4+3 o.O
 
Esikoisesta taisin maksaa alkuraskauden ultrasta 150€ Kela-korvauksen jälkeen. Iso summa, mutta kuitenkin joka sentin arvoinen käynti. Helpotti niin paljon nähdä ja kuulla, että kaikki oli hyvin. Nyt varsinkin kun olen äitiyslomalla, on liian paljon aikaa keskittyä tähän raskauden pohtimiseen. Kenties nyt tulee myös aika varailtua...

Oireita on täälläkin havaittavissa. Huono olo ja väsymys ovat jälleen täällä! Alavatsaa myös välillä nippailee ilkeästi. PePan tavoin pelko keskenmenosta tietysti kummittelee, mutta toisaalta esikoisesta oli täysin samaa. Nämä ekat viikot vain ovat niin riskialttiita, että vaikea olla miettimättä ikäviä juttuja.

Juteltiin miehen kanssa eilen todella pitkään tästä alkaneesta raskaudesta. Saatiin todella hyvä ja kattava keskustelu aikaiseksi, joten alkujärkytys alkaa olla poissa. Tämä raskaushan on ihan mahtava asia! :)
 
Liityn joukkoonne :) La näillä näkymin 4.11, toinen lapsukainen tulossa. Tärppi kävi kolmannesta "yrityskierrosta", joista vain tämä tärppikierto otettiin ns. vakavissaan :D.

Oireita ei ihmeemmin vielä ole, ei tosin esikoisestakaan muuta tullut kuin väsymys ja näpyt naamaan :P..toivottavasti ei pahoinvointia tästäkään tule. Pelottaa keskenmenon riski, niinkuin varmasti kaikkia näin alkuvaiheessa.

Varhaisultraan ajattelin huomenna aikaa soitella, jos saataisiin sitten varmemmin aika sinne.
 
Tervetuloa myös sinulle HP86!  Ja onnea plussasta tietenkin :)

Mä nyt kuitenkin innostuin, ja soittelin neuvolaan. Sain ensimmäisen ajan jo 15.3 (rv 6+2)!
Tuolla käynnillä varaillaan vielä seuraaville lähipäiville lääkäriaika, jossa määritellään raskauden kesto tarkemmin. Nyt vasta aloin miettiä, että meinaako se lääkäri ultrata vai miten se kesto selvitetään? Hölmönä en tajunnut kysyä. Aikainen ultra passaisi kyllä paremmin kuin hyvin!


 
manque Kiva että saitte miehen kanssa puhuttua kunnolla, varmasti helpottavaa kun saa kunnolla asiat puhuttua ja voi alkaa oikeasti nauttimaan raskaudesta :)

HP86 Tervetuloa mukaan ja paljon onnea plussasta! :)
Toivottavasti selviät ilman pahoinvointia tälläkin kertaa.

Mulla ei vielä kunnon pahoinvointia oo ollu, pientä heikotusta aamuisin ja jotkut hajut tökkii vähäsen mutta suht helpolla oon toistaseks selvinnyt. Tosin se pahin iskeekin varmaan vasta viikon päästä, jos samalla kaavalla menee kuin ennenkin :D
Tänään töissä laitoin parsakaalia (oon kokki) ja se haju alko vähän tökkimään. Saa nähdä kuinka käy kun en ihan vielä ajatellut siellä kertoa tilastani mutta pakko kai jos alan oksentelee :DD

Itse en ole vieläkään soittanut neuvolaan. En oikein tiedä mitä jännitän kun eihän tää edes ole mikään eka kerta kun tämähän siis meidän kolmas, kaipa mä en oikein vieläkään osaa sisäistää tätä..
Menin kylläkin jo äidilleni möläyttämään, en mä osaa tällästä uutista pitää salassa vaikka yrittäisin :D Ihan hyvin äiti suhtautu, vähän ihmetteli että mites siinä niin oli päässyt käymään :)
 
Tervetuloa HP86 mukaan! 

Täällä on ilmeisesti 4+2 menossa, toki voi tarkentua neuvolassa/varhaisultrassa käynnin jälkeen. Meinasin ainakin neuvolaan huomenna soitella aikaa..

Pelottaa ihan hulluna, että raskaus menee kesken. Eilen oli hieman vaaleanpunaista tullutkin pikkuhousun suojaan, mutta ajattelin, että voisi olla sitä, kun menkat olisi pitäneet alkaa.. tms Sitä ei onneksi ole eilisaamun jälkeen tullut, ja viivakin oli jo vahvempi eilisessä testissä, verrattuna esim. torstain testiin. Saap nähä. Kunhan nyt pysyis sisällä.. 

Oireina tällä hetkellä on jumalaton väsymys, näppylät naamassa, arastavat rinnat. Närästys pieni muotoisena. Ensimmäisessä raskaudessa se alkoi vasta myöhemässä vaiheessa, ehkä viimesellä kolmanneksella, viime raskaudessa se oli koko ajan riesana (joka siis meni kesken) ja nytkin se päätään nostelee. Tunteet on ollu pinnassa, sekin taitaa olla yks oire :D.

Joo, nyt taidan painua suihkuun ja nukkumaan, tämän raskauden aikana kun ei voi nukkua aamulla vapaapäivänäkään niin pitkään kuin tahtois kun on ensimmäisen raskauden hedelmä viihytettävänä ;). Hyvää yötä!

 
Moii kaikki pikkujyvän kantajat! Kiva nähä muitakin jännääjiä täällä! Eli odotan esikoistani, enkä tiennyt kummalle menisin, lokakuun odottajiin vai tänne, koska LA ois lokakuun loppuun tai marraskuun alkuun! kuitenkin, olen hirmu onnellinen itseni kuin teidänkin puolestanne. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Olen yrittänyt olla stressaamatta, mutta välillä tulee päähän kysymyksiä että mitä jos... en anna kuitenkaan sille valtaa, syön terveellisesti ja liikun sopivasti.

Eka haamuplussa tuli 25.2. joka vahvistui 27.2.  Suurin oire on ollut rintojen turpoaminen ja kipeytyminen, tissit ovat ollaan todella kipeät eikä kyljellään voi oikein nukkua. Samoin pissillä pitää rampata. Hikoilenkin kuin joku pieni possu. Päätäkin jomottanut tietyin väliajoin. Kerran aamulla pelästyin kun mahassa tuntui viiltävä kipu ja mietin, onko se ihan normaalia? Vuotoa ei ole ollut minkäänlaista onneksi, kuin vain valkkaria ja kokoajan semmonen kostea tunne. Tänään soitan neuvolaan, toivottavasti ei ihan heti tulis aikaa kun on vielä näin alussa. Toivotan kaikille ihanaa odotusaikaa!  
 
Meille iski koko perheeseen toissapäivänä järkyttävä oksennustauti. Kenelläkään ei pysynyt edes lusikallinen vettä sisällä. 48h valvomisen jälkeen hieman mietitytti, että mitäpäs tähän vielä toinen sairas lapsi lisäksi. Noh, nyt alkaa itsellä ja pojalla ainakin helpottaa, huh!

PePa: Tuo parsakaali tökkii mullakin :D Ja yleensä siis pidän sen tuoksusta ja mausta. Mikähän siinäkin on :)
Tekisi  myös mieli kertoilla tästä raskaudesta ties kenelle. Esikoisesta kerroin mun äidillekin vasta rv 15, ja kavereille rv 25 kun alkoi näkyä pieni vatsakumpu. Kai jotenkin niin pelkäsin että jotain käy. Nyt tilanne vähän eri.

Lme: Tuo vähäinen vuoto kuulostaa ihan normaalilta. Tietysti sitä silti pelästyy, jos varsinkin on km taustalla. Mulla digi näyttää edelleen "Raskaana 1-2" ja nyt oonkin ihan stressissä kun ei viikot nouse. Argh, miten sitä ei osaa vain ottaa rennosti?

-Neilikka-: Tervetuloa mukaan! Sielläpäs on oireita suuntaan jos toiseenkin, hyvältä vaikuttaa :) Pelkäsin tuota viiltävää kipua viime raskaudessa todella paljon, mutta ihan normaali oire oli sekin. Nyt tuo viiltävä kipu on täällä taas, välillä joutuu oikein kaksinkerroin olemaan. Hienoa, ettet anna pelolle kuitenkaan valtaa. Stressaamalla kun ei tilanne ainakaan parane :)

 
Helou leidit! :)
Täällä varovaisesti mukaan ilmoittautuu myös yksi marrasvauvan odottelija! :)
Laskettuaika olis varmaankin 3.11. Kierto on ollu vähän sekava, mutta oletetusta oviksesta laskien toi 3.päivä on aika lähellä, katotaan sitte miten neuvolas sen laskee. Tämä lapsonen on meille toinen ja kovasti toivottu ja yritetty, seitsemännessä kierrossa sitten onnistui viimein! <3 Toivotaan nyt vain, että kaikki menee loppuun asti hyvin. Pientä rusehtavaa vuotoa on täällä ollut nyt muutamana päivänä ja kerran pyyhkiessä vähän punaistakin, mutta tuollaiset pikkuvuodot varmaan on alkuraskaudes ihan normaaleja jos kipuja ei tuu. Oireita ei oikestaan oo mitään, mutta ei niitä ollu esikoisenkaa aikana. Vattaa välillä juilii, mutta ei oikestaan muuta.
Viäki oon ihan sekasin onnesta! Toivottavasti meillä kaikilla menee odotus hyvin ja saadaan hyvä porukka tänne palstalle pyörimään! :)

Rv 4+3..ehkä.. :)
 
-Neilikka- Tervetuloa mukaan ja paljon onnea plussasta!! :)
Tuollaiset vihlonnat ja viiltävät kivut on varmasti ihan normaaleja, täälläkin niitä tulee. Varsinkin jos sattuu tekemään jonkun äkkinäisen liikkeen niin vihlasee ilkeesti alavatsalta :/ Siellä se kohtu venyy ja paukkuu ja tekee tilaa meidän pienille <3

manque Voi kurjaa, pikaista paranemista teidän perheelle :/ Tuollaiset pöpöt on kyllä kamalia. Hyvä jos alkaa jo helpottaa :)
Toivotaan että digitestikin näyttäisi kohta isompia viikkoja.

Mutru.llekkin isot onnittelut plussasta ja kiva kun tulit mukaan höpöttelemään :D
Mulla myös vähän epämääräinen kierto enkä ole ihan sata varma minne se lopullinen laskettu aika asettuu mutta eiköhän se joskus ennen joulua ole kuitenkin :DD
Meillä myös seitsemäs yrityskerta oli onnekas ja saatiin vihdoin plussa <3

Tuollaiset pienet vuodot on tietääkseni ihan normaaleja alkuraskaudesta, kunhan ei mitään kipuja tai hyytymiä tule.. Mulla on molemmissa aikasemmissa raskauksissa tullut silloin kun normaalisti olisi menkkojen aika niin pientä veristä vuotoa ja silti hyvin on menneet molemmat raskaudet loppuun :)

Tänään on ollut sellainen olo kuin olisi joku pieni palanen kurkussa koko ajan, ei mitään varsinaista pahoinvointia mutta silti vähän kökkö olo :/ Ja koko ajan on pieni nälkä, tuntuu että voisi koko ajan olla napostelemassa jotain eikä siltikään lähde nälän tunne.
Töissä unohdan koko ajan että olen raskaana, sittenkun muistan niin alkaa hymyilyttää ja työkaverit pitää mua varmaan ihan pöpinä :D
 
Täältälkin ilmoittautuu varovaisesti yksi mukaan. Juuri hetki sitten tein haalean plussan. Tällä hetkellä olis menkkojen mukaan rv 4+5. LA olis menkkojen mukaan 1.11.2012. Mutta uskon, että tuo laskettu aika siirtyy hiukan eteenpäin, koska näin myöhään plussaan. Nyt on menkat viis päivää myöhässä ja sillon ku menkkojen piti alkaa niin testi näytti vielä negaa, joten ovulaatio on ollut oletettua myöhemmin. Sitten taas tuolla lasketulla ajalla ei oikeasti ole mitään merkitystä. Mulla ensimmäinen synty rv 36+1, eli melkosen aikasin. Mutta tunnen oloni kotoisaksi täällä marraskuisissa, joten täällä nyt sitten pyörin! :)
 
Neilikka: Sama ongelma täällä, en tiä kumpaan ois pitäny mennä, marraskuisiin vai lokakuisiin :). Nyt täällä kumminkin. 

Tervetuloa uusille odottajille! Koko ajan vaan lisäännytään, toivottavasti kaikki pysyisivät menossa mukana!

Varasin tänään neuvola-ajan, sain sen jo kahden viikon päähän, jolloin laskelmien mukaan pitäisi olla 6+5 (nyt 4+3, kuten Mutru.:llaki). Varhaisultra sitten valitettavasti on niin kallis, ettei ole nyt varaa :(. Mullaki on nuita vihlasuja ollu pari kertaa, kun on äkkinäisiä liikkeitä tehnyt. Taitaa olla vaan hyvä merkki :).

Nuista vuodoista, itellä alkoi keskenmeno siten, että ensin vuosi ihan vähän, ja ajattelin sen olevan normaalia. Vuoto lisääntyi joka päivä hiukan, kunnes sitten kävin ultrassa, jossa ei näkynytkään sykettä eikä oikeankokoista sikiötä. Kipuja ei vuotoon liittynyt lainkaan, vasta sitten kun se alkoi tulemaan kunnolla ulos samana päivänä kun oli ultrattu sisäkautta, oli semmosta menkkamaista jomotusta. Olen jälkeenpäin miettinyt, että niillä main kun pikkuinen kuoli kohtuun, itelläni silmät vuosivat, ja kutisivat, eivät rähmineet kuitenkaan. Aivan kuin olisi joku tulehdus ollu, koska tuollaista ei aiemmin ole ollut. Vaikea sanoa, mutta eihän sitä tiä, jos se oli esim listeriabakteerin aiheuttama keskenmeno tms.. Kunhan arvailen, syytä en koskaan saa tietää.

Toivottavasti ketään ei masenna nämä pohdiskelut, nousee vain niin vahvasti mieleen se km, kun nyt saa taas pelätä..
 
Mä tässä juur mietin mahdanko päästä tänne marraskuisiin, huomenna aion testata. Menkkojen olis pitänyt jo alkaa, ja ollu hiukan samoja oireita kun esikoista odottaessa. Esim samanlaista tuhruvuotoa yhden päivän ajan (kiinnitysvuotoa?). Ja alavatsassa tuntunut samanlaisia vihlaisuja kun viimekerralla. No, yritän olla asettamatta hirveitä odotuksia. Maltan huomiseen. Ehkä palaan vielä :)
 
Takaisin
Top