Marraskuun Murut 2012 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä poksuu viikot, tänään tasan 7rv emoticon
Mäkin sain nyt vihdoin sen neuvolan varattua ja olis 28.3. sama päivä kun mamix3:lla :D
Mulla vaan loppuu työt sinä päivänä klo 12 ja neuvola olis 13.30, voi tulla vähän kiirus että ehdin. Pitää varmaan livistää vähän aikaisemmin että varmasti ehdin :)

Mykrä Voihan sinne neuvolaan soitella kun itsestä parhaalta tuntuu. Itse soitin eilen eli viikolla 6+6. Ne varmaan varailee ekaa käyntiä rv 7-8.. Tai riippuu varmaan vähän neuvolastakin :) Rohkeasti vaan soittoa sinne, kyllä ne siellä sitten neuvoo eteenpäin :)

butter Uskaltaiskohan noita kokeilla? Vois kyllä, jos niistä olis jotain apua..

kosee Tässä raskaudessa en vielä ainakaan ole joutunut jäämään töistä pois mutta kakkosta odottaessa oli pakko olla viikko saikulla siinä kohtaa kun pahoinvointi oli pahimmillaan. Mulla teki niin pahaa märkien kahvinpurujen haju että meinas taju lähtee. Ja silloin mun työhön kuului aika näkyvästi kahvin keitto kun järjestettiin paljon kokouskahvituksia yms. Ei vaan pystynyt siellä seisomaan ja yökkimään, johan asiakkailtakin olis menny ruokahalu :D

mulla ainakin on auttanut :) 2pv mennyt oksentamatta nyt =D

mites teillä on mennyt muuten miestenne kanssa ? meil veinaa tulla kokoajan riitaa, ku räjähdän joka asiasta :D vaikka ei kyllä normaalisti riidellä.. eikä me ees nähä ku illalla muutaman tunnin ku mies tulee töistä ennenku menee nukkuun.. oon ihan kauhee bitch :D ehkä mul menee hermot tähän kotona istumiseen, pahoinvoivana, finninaamasena, turvonneena turhakkeena joka ei jaksa ees siivota.. liian paljo asioita mitä pitäis tehdä ja hoitaa ni helpompi olla vissiin tekemättä mtn ja koikutella vaan :D

saakohan hiuksia muuten värjätä? mulla jäi just punasesta vaaleenruskeeks projekti kesken ku näytti plussaa ja näytän aivan kauhealta! voikohan kampaajalle mennä.. vaiko ei ? samaten tuli mieleen et voiko rakennekynsiä tehdä? niishän on esim. asetonia kaikis nesteissä..

Kosee Täällä ollaan tänään sairaslomalla. Just kun eilen kirjoitin, että olo on tasaantunut niin illalla tuli oksu ja aamulla oon joutunut juosta vessassa, kun tuli sitten toisesta suunnasta. Hyi että! Kauan mietin, että voinko olla poissa töistä, kun eihän tätä tiedä, miten pitkään jatkuu, mutta en kyllä tässä kunnossa voinut mennäkään. Täytyy nyt miettiä vähän tarkemmin, mitä syö ja milloin. Toivottavasti pääsen huomenna jo töihin, tää kotona hengailu on aika kypsää.

Mua vaan huvittaa tuo miehen käytös. Ei suostunu pussailemaan, ettei tää mun tauti tartu :D Eipä tämä kovin helpolla taida tarttua, miehelle nyt varsinkaan...

hahah, hassu mies sulla :D tää kotona oleminen kyl kyrsii ! mä oon poistunu nyt kerran 3vk aikana mihinkään, ja sekään ei ollut kovin kivaa istua autossa ja pelätä et millon se purjo tulee.. :D

Mä oon kyllä raskausaikana värjänny hiuksia ihan normaalisti. En kyllä tiedä että onko siinä jotain suosituksia.. Rakennekynsistä en osaa sanoa kun mun työssä sellasii ei saa olla, nii ei oo tullu hankittuu tai perehdyttyy :)

Butter, minäkin olen värjännyt tukkaani ensimmäisen raskauden ajan ja ihan tervepäiseltä tuo vekara vaikuttaisi :D En toki joka viikko, mutta ihan omalle rytmilleni normaalisti: 8 viikon välein. Värjäykset on aina hoidettu kampaajalla, jotenkin aina kuvittelen kampaamotuotteiden olevan vähemmän myrkkyjä ja tätä toki kampaajani komppaa, mutta mitäpä muutakaan se siihen tuumais... ;)

Mä muistan jostain lukeneeni, että rakennekynsistä ei ole haittaa, paitsi jos niitä tekee työkseen. Sitten ilmeisesti liikaa altistuu kaikelle. Voin olla kyllä väärässäkin, mutta viime raskaudessa itse ainakin lopetin niiden tekemisen. Minä teen niitä kyllä ihan vain harrastuksena, eli ei ole tulot näistä niin kiinni. :)

Mutta vois kuvitella, että kohtuus kaikessa on hyvä muistisääntö. Ja että mitä vähemmän kaiken maailman kemikaaleja, niin aina kai parempi, mutta itse en kyllä esimerkiksi hiuksia jätä värjäämättä tälläkään kertaa. 

Minua harmittaa oma mies, kun tuntuu, että esikoisesta hän oli niin innoissaan ja nyt innostus on paljon laimeampaa. Ymmärrän, että miehelle se taas iskostuu oikein kunnolla sitten ultrassa, kun sen pikkukamun siellä näkee omin silmin. Mutta silti kaipaisi sellaista yhteistä tsemppi-fiilistä. Mies kyllä oli positiivisesta testistä onnellinen ja ennen tärppiä hän oli pitkään (eeh, 3 kuukautta? :D) sitä mieltä, että toista lasta kehiin. No, ehkä se innostus sieltä sitten tulee.

En värjännyt esikoisen odotusaikana hiuksia, kun löytyi niin ristiriitaista tietoa asiasta. Oma kampaajani sanoi, ettei edes suostu värjäämään raskaana olevien naisten hiuksia. Itse kuitenkin kuvittelisin, että jos riskejä löytyy niin ovat ne kovin kovin pieniä. Nyt kiinnostaisikin löytää jotain kunnon infoa asiasta, sillä mun juurikasvu huutaa väriä!

XoXo: Aivan sama tilanne miehen kanssa täällä. Kaipaan sitä innostunutta fiilistä, joka miehellä oli alusta alkaen esikoisen raskaudesta. Tottakai mies on iloinen, mutta kertaakaan ei ole ollut yhteisiä fiilistelytuokioita. Niitä jotenkin kaipailisin. Ehkä tosiaan ultrassa asia konkretisoituu enemmän.

meilkään ei kauheen innostuneita olla vaik on esikoinen :/ tänään ajattelin yrittää olla mukavampi miehelle.. enköhän eka soittanu ja raivonnu et mille kanavalle se on vaihtanu pleikan, sit uudestaan et ei kuulu äänetkään ja ku sain vihdoin leffan toimiin niin huomasin et se on syöny mun sipsit ja piti taas soittaa ja valittaa :DD niin ja ruokakin meni tietty miehen takia sillävälin kylmäks ku ei mööpelit toiminu heti.. ehkä huomenna parempi yritys ? :D

Heippa kaikille.

Ilmottaudunpa listalle minäkin vaikka alkutekijöissä mennään vielä ja vahvan plussan sain reilu tunti sitte. (menkkojen olis pitäny alkaa 5.3)
Olen 33 vuotias kainuulainen emäntä ja yhden tyttölapsen äiti 12/09. Perheeseen kuuluu myös aviomies ja kaksi isoa koiraa.

Oireita olette näköjään myös kirjailleet tänne niin täältä löytyy väsymys ja huono olo sillon kun on lämmin, en siis viihdy enää saunassa kovin pitkiä aikoja mitä ne oli ennen =) Välillä ärähtelen ihan pienistäkin asioista etenkin töissä. Rintoja aristaa ja mahaa nippailee välillä. Oikea lonkka ilmotteli olemassa olostaan alkuviikolla.

Onnea uusille plussanneille! :)

Nyt täytyy kysyä kun viikkoja kasassa tasan 8, että onko kellään muulla mahdotonta turvotusta? Mahasta ja rinnoista vois päätellä että raskaus ois pitemmälläkin... :S

Kiitos noista hiusten värjäys vastauksista, itsekkin olen miettinyt että millaiset riskit siinä on ja järkeillyt ettei varmaan kovinkaan suuret jos kerran parissa kuukaudessa hiukset värjää.. :)

Odotan niin innolla tiistain varhaisultraa ja sitä että tää väsymys helpottais ja sais jotain aikaan.. :) Tsemppiä kanssa odottajille!

kyl mul on samat fiilikset et ois pidemmällä :O nyt kai 7-8 välissä ( en oo ikinä tajunnu miten ihmiset muistaa tarkan päivän :D ? ) tissit on kasvanu jo kuppikoolla ja vyätärölle on tullu +4cm :O muutenki rintojen kipu ja mahakivut tuli mulle jo 2vk ennen ku menkoitten ois pitäny ees alkaa.. tiedä sitte :D oon vähän tyhmä näis jutuis, mut onks varhaisultra se et ne survoo sen puolenmetrin vaihdekepin mestoihin? (leffois ainaki on joku semmonen :D ) ku oon miettiny meniskö vaiko eikö..

Mä ainakin muistan siks kun joka päivä mietin päiviä ja viikkoja että koska ollaan ns. turvallisimmilla vesillä eli rv12 eteenpäin :)
Joo varhaisultra on just se! :D
Meidän on päästävä kun ei uskota todeksi ennen ku nähdään omin silmin pikkuinen, toivotaan vaan että kaikki menee hyvin :)

butter kirjoitti:
oon vähän tyhmä näis jutuis, mut onks varhaisultra se et ne survoo sen puolenmetrin vaihdekepin mestoihin? (leffois ainaki on joku semmonen :D ) ku oon miettiny meniskö vaiko eikö..

Repesin aivan liitoksistani! :DD

Minulla on kanssa niin turvonnut pötsi, että oikein sivuprofiili ketuttaa. Toivottavasti aika kuluu nopeaan ja onkin kauniin pyöreä pallo tilalla. ;)

Mangue, minun vakkarikampaajalla on itsellään kolme lasta ja hän on värjännyt hiuksiaan aina raskaana ollessaan ja oli sitä mieltä ylipäätään, ettei kohtuullisesta värjäyksestä ole haittaa (kunhan ei nyt superhapetteilla mustaa tukkaa blondaa :D). Tuli sitten itsellekin sellainen olo, että tuskinpa tämä mitään ihan jumalatonta hallaa tekee. 

MarrasOdotus, mulla on sama juttu - viikot muistan päivälleen alkuraskauden aikana, mutta sitten puolen välin jälkeen olenkin tasaisen pihalla missä mennään. :)

en keksinyt miten muutenkaan sen ilmaisisi :DD no nyt ainakin tiedän etten sinne sitten halua mennä, vai onko myöhemmin kuitenkin pakko? en käy edes uimassa tai saunassa samaan aikaan muiden ihmisten kanssa, ni ei kauheesti nappais :/ ( joo oon jo suunnitellu synnyttäväni housut jalassa, pimeässä kellarissä, yksin :D )

ehkä mä en senkään takia oikeen muista noita päiviä kun en oo niistä ihan varma.. menkat oli tammikuussa, mut ei mtn muistikuvaa oliko 15pv vai 25pv ku ne alko.. ja lasketaanko se edes alkamis vai loppumis päivästä..? huoh.. oonpas urpo näis asioissa

^Lasketaan alkamispäivästä :)

Eka neuvolakäynti ois nyt takana, en mie nyt siellä hullua hurskaammaks tullu, mitä nyt oli tullu muutoksia nuihin ultrakäynteihin. Mennään nyt joka tapauksessa siihen np-seulontaan, kun mies niin haluaa. Mutta rakenneultra sitte vasta myöhäsemmillä viikoilla.

Nähtiin pikkuinen ultrassa, terkkarin mukaan sydän sielä sykki, joten uskotaan häntä :). Kokokin vastasi suurinpiirtein sitä mitä sen pitäs ollakki. Vähä helpotti, mutta jospa np-ultrassa vielä enempi!

butter: Edellisten menkkojen alkamispäivästä se tosiaan lasketaan :) Minä en tiedä, kun ei oo kokemusta, mutta käsittääkseni myös se eka neuvolan kautta varattu ultra tehdään osittain alakautta ja osittan vatsan päältä? Korjatkoon joku, joka tietää paremmin, jos puhun pehmoisia.

Mullakin päätti sitten useampi finni kerralla rikastuttaa kasvojeni hipiää... Voisin selvitä ilman tuollaisiakin oireita... Varsinkin kun pillereiden lopettamisesta lähtien oon muutenkin saanut vähän taistella kasvojen ihon hyvinvoinnin kanssa. Ja tuntuu, että aineenvaihdunta on jotenkin sekaisin. Nyt ei oo pariin päivään närästäny onneksi, mutta ei silti ihan normaalisti tuo homma sisällä toimi. Mutta väsymys on ehkä iskenyt vähän voimallisemmin. Lisäksi kun töissä on tällä viikolla ollut kaikenlaista ekstraa, niin oon ollu aika poikki monena iltana. Ja kun on vielä samalla mietittävänä uuden kodin maalivalintoja jne, vaikka onkin tosi kivaa hommaa, niin tuntuu että aivokapasiteetti on välillä aika kovilla :D

Olettekos te muut syöneet jotain lisävitamiineja? Luin jo ennen tärppiä jostain että foolihappoa kannattaisi syödä jo silloin kun yrittää ja hedelmöittymisen jälkeen erityiesesti alkuraskaudessa ja söin sellasta monivitamiinivalmistetta, jossa sitä oli (ei ollut mitään raskausversiota), mutta siinä on myös A-vitamiinia, jotahan ei suositella lisänä, joten ostin pelkkää foolihappovalmistetta, jossa on se 400 mikrogrammaa tabletissa. Lisäksi syön D-vitamiinia. 

Eleonoora: Multa on aina tehty ultra vatsanpäältä, ainoastaan kun keskenmeno oli, sillon katottiin vain sisäkautta. Nytki neukku sano, että sais paremman kuvan jos kattos alakautta, mutta ei tarttenu ko näky heti vatsan päältäki.

Mulla kätilöopistolla esikoisen aikaan ekassa ultrassa katottiin sisäkautta ja sit vatsan päältä, kakkosesta en muista.. taidettiin silloinkin ensin katsoa sisäkautta.

Noista vitamiineista, ostin sellasia jotain raskausajan vitamiineja muttakun mä en saa enää niitä nieltyä :/ Alkuun ei ollu mitään ongelmaa mut nyt kun tää pahoinvointi on iskeny niin ei vaan mee alas.. ne tarttuu kurkkuun ja alkaa yökkäyttää. Oon pilkkonu niitä pienempiin osiin mut silti joutuu yökkäilee. En oo nyt pariin päivään ees yrittäny ku ollu niin huono olo, sit tulee hirmu huono-omatunto että nyt mun vauva ei saa tarpeeksi kaikkia vitamiineja.. :(

Takaisin