Marraskuun Murut 2012 <3

Onneks olkoon MarrasOdotus!! Ihana synttärilahja.. :P Mikä se varhaisultra on ja pitääks sinne mennä, mikä juttu se on jne..? Vai onks se joku "ylimääräinen" omavalintainen juttu?

Mullakaan ei oo pahemmin oireita, mut eiks se oo hyvä niin..? Mä oon lukenu kaikkii horror tarinoita kuinka naiset on ollu koko odotusajan ihan huonona ja oottanu vaan et se loppuu. Eiks näin oo parempi.. :D
 
Ameelie, varhaisultra on omavalintainen juttu :). Tai ainakin pääsääntöisesti. Eli varhaisemmilla viikoilla voi käydä ultrassa tarkistamassa, onko mahassa elävä alkio (tai useampi). Joissain tapauksissa lienee mahdollista saada varhaisultrakin kunnalliselle puolelle (jos takana keskenmenoja tms), mutta yksityisellä useimmat kai käy.

Mulla on ollu vähän pelko persiissä nyt eilisestä saakka..Vaakamamboilun jälkeen tuli pienesti tiputtelua..ja pyyhkiessä vielä myöhemmin illalla. Pelottaa tietysti, että näinkö tää sit meneekin kesken . Onhan pieni tiputtelu ihan normaalia, mutta taidan olla ikuinen pessimisti. Mahaa vihleksii ilkeesti välillä, esim. aivastaessa tai poikaa nostellessa..ensiviikolla on varhaisultra, saa nähdä onko siellä sit enää katottavaa.
 
Tervetuloa marraskuisiin jensuli, Jennuska, TOIVE12 ja MarrasOdotus!
Mukavaa, että on näin iso porukka jo kasassa. Lisäksi on kiva, että joukkoon mahtuu paljon erilaisia taustoja. On pitkään lasta yrittäneitä, nopeasti raskautuneita, ensimmäisen, toisen sekä kolmannen lapsen odottajia, kahden vanhemman perheitä, yhden vanhemman perheitä jne.

ideh01:
Ymmärrän, että taustailu voi tuntua sinun tapauksessasi hyvältä vaihtoehdolta nyt alkuun. Älä kuitenkaan katoa, ja tule taas keskusteluihin mukaan viimeistään kun tuloksia selviää! Kaikkea hyvää toivottelen alkuraskauteesi! :)

PePa: Me päästiin/jouduttiin myös sinne valmennusryhmään vauvaa esittelemään ja kysymyksiin vastaamaan. Poika oli yllättävän kiltisti, mutta aika moni mies oli monttu auki, kun kerroin synnytyksestä sen enempää tarinaa sensuroimatta. Mitäs käskivät kertomaan suoraan ja totuudenmukaisesti :D
Vitoset ois aika hurja yllätys! Kaveri synnytti kolmoset, ja sekin oli jo hurjaa se.
Mistähän lie tuollainenkin uni tullut :)

HP86: Tuo on ilmeisesti aika yleistäkin, että makkaritouhujen jälkeen tiputtelee. Näin kävi oikeastaan itsellenikin eilen illalla. Eiköhän kaikki ole ihan kunnossa! (Myönnettäköön, että käytin kuitenkin Google-lääkäriä itsekin tilanteesta pelästyneenä)
Varhaisultraa odotellessa, vaikea sitä on pelkoja kokonaan pois mielestä sulkea.

Omaa: Kävinpä hammaslääkärissä tarkastuksessa, ja oi että kun oli ykän lentäminen lähellä. En tiennyt aikaa varatessani, että olisinkin raskaana. Onneksi käynti oli lyhyt, eikä reikiä löytynyt. Jee! Eipä tarvi taas vuoteen käydä.
Tällä viikolla ois sitten jo neuvolaa ja ultraa. Onneksi on kalenteri ohjelmaa täynnä, joten luulisi ajan kuluvan nopeasti :)
 
Voi vitsi. täällähän alkaa olla jo porukkaa mukavasti :) Mä oon miettinyt tota varhaisultraa. Meidän neuvolassa on tosi hyvät ultaus laitteet, ja viime raskaudessa ensimmäinen neuvola alkoi ultralla, joten en ajatellut maksaa varhaisultrasta yksityisellä. Viimeksi masu ultrattiin melkeen joka käynnillä neuvolassa, tosin osin siksi että mulla oli raskausajan diabetes, ja seurattiin vauvan kasvua, osin siksi, että mulla oli ihana terkkari jonka kanssa kurkisteltiin. Terkka oli aina niin utelias näkemään kokoarviota, kun mulla oli tosi pieni maha, ja laite laski painoarvioksi ihan hulluja lukemia välillä.

Oletteko kertoneet vauvauutisia jo? Mun isä avovaimoineen tietää nyt, kun oltiin viikonloppuna siellä saunomassa, ja arvasivat heti kun en ottanut saunaolutta. Olivat kuulemma arvanneet jo aiemmin :D Mä oon varmaan aika helposti tulkittava :)

Mä olen nyt oksennellu ihan urakalla aamuisin, ja muutenkin aivan täysin erilainen olo kun esikoisesta. Mietittiin että tarkottaisko tää nyt poikavauvaa, kun tytöstä ei ollu oikeen mitään oireita :) Musta tuntuu että mun mieheni on nyt vasta tajunnu et meille tulee toinen vauva. Tähän asti on vaan miettinyt et "no kotitestit nyt on ennenkin näyttäny mitä sattuu" Yhtenä aamuna taas heräsi siihen kun oksensin vessassa, ja mietti et pitäskö hänen lähtee johonkin tytön kanssa, etten tartuta vatsatautia heihin :) Nyt on kuitenkin jo alkanut suunnitella asunnonvaihtoa ynnämuuta. Että ehkä se vaan vaati totuttelua asiaan :D
 
pepi: Kiva kuulla, että on tuollaisiakin neuvoloita ja noin ihania terveydenhoitajia.
Tsemppiä pahoinvointiin! Mä oksentelin pojasta ihan alusta alkaen, mutta nyt ei ole kuin pientä etomista. Jos itselläni oliskin tyttö tällä kertaa tuloillaan ja siellä poika :)

Mä jään raskaudesta "kiinni" hyvin todennäköisesti viikonloppuna. Menen tuolloin vanhemmilleni, ja vaikea sitä on keksiä muuta hyvää syytä kieltäytyä viinilasillisesta :D Ja yhdet juhlatkin tiedossa lauantaina, joissa alkoholitarjoilua. Esikoista odottaessa salaisuus säilyi todella pitkään vain minun ja miehen tietona. Nyt jotenkin ei enää näe syytä niin kauaa asiaa piilotella :)

Meillä muuten myös mies alkaa vasta nyt pikkuhiljaa sisäistämään mun raskautta. Viikonloppuna mm. soitteli kaupasta, että haluanko saunaoluen vai saunasiiderin :D Ja kun olen valitellut palelua ja väsymystä, on miettinyt olenkohan tulossa kipeäksi. Tämän takia mies saa luvan tulla torstaina mukaan neuvolaan, jotta tulee hänenkin tajuntaan vähän paremmin tämä raskaus.
 
Tännehän on tullu paljon jo uusia viestejä ja uusia plussaajiakin! Onnea kaikille uusillekin marraskuun odottajille!

Mulla alkaa pikkuhiljaa flunssa väistymään ja olin jo tänään taas töissäkin. Oireet pysyneet melko lailla samana, eli rinnat on edelleen arat (ja turvonneetkin jo jonkin verran, en tienny että näin pian koossakin tapahtuis muutosta!) ja ajoittain on joitain mahatuntemuksia. Näiden lisäksi oli lauantaina jotenkin huono olo, ei pahoinvoiva varsinaisesti, mutta mitään ei tehny mieli suuhunsa laittaa ja jotenkin kiersi mahassa. Ja eilen närästi, mitä mulla ei normaalisti koskaan tee. Siitäkin oon luullu, että ois enemmän loppuraskauden oire kun kohtu jo painaa enemmän vatsalaukkua. Onneksi ei enää tänään oo tuntunut samalta.

Jännää, kun keskiviikkona sitten soittelen ekaa neuvola-aikaa :) Typerään aikaan vaan se puhelinvaraus, niin että pitää töistä soitella. Ehkäpä menen pihalle autoon puhelun ajaksi tai muuta :) Ei ihan vielä haluais töissä asiasta kertoa, kun ei vielä tiiä onko kaikki niinkuin pitää.
 
 yks eikoistaan odottava liittyy lisää joukkoon :) laskettu aika ois netin mukaan 1.11 ja nyt ois kai 7+0 jos osaan mtn laskea :D täällä oltais vuoden yrittämisen jälkeen varmaan tosi onnellisia, mut kyl tää kauhee olo 24/7 vie kaiken ilon odottamisesta.. 2vk oksennettu joka pv, huono olo ei mee pois muuta ku nukkuessa.. ihanat kevät päivät menee 4 seinän sillä istuen sohvalla tai vessan lattialla >:( ja mä ajattelin ku tuli plussa et noniin remontit valmiiks, kämppä kauniiks, ihana kevät ja voin ja kerkeen tehä vaikka mitä ihanaa mihin ei oo ollu ikinä ennen aikaa ( oon alalla missä saa jäädä heti äitesyslomalle, ja kesälomaa en oo ikinä vielä viettänyt kiitos pätkätöiden) .. piti mennä heti autokouluun, soppailla kirppareilla, käydä koirien kanssa koulutuksissa, nähdä kavereita ja nauttia keväästä ja elämästä.. toisin kävi ja pakko myöntää et oon kyllä katkera :D ois edes päivän hyvä olo et sais kämpän siivottua asumiskuntoon.. jopa pv pelottaa enempi ja enempi et loppuuko tää olo ikinä, pikkusiskolla keski oksentamista 3kk ja huono olo vieläkin.. kaveri oksensi 9kk, ja jos pahoinvointi pitäis olla pahimmillaan vasta 8-10vk ja mul alko 5viikol kauheana.. tulipas negatiivinen viesti :D ehkä se olo tästä joskus helpottuu.. :) muuten on kaikki perusvaivat tisseihin sattuu, väsyttää, pyörryttää, mahaa vihloo, turvottaa ja närästää :D noi muut vaivat ei kyllä elämää pahemmin häiritse, mut oksentaminen sais kyllä loppua.. kaikki muut tuntuu aina hehkuvan raskauden aikana ja kaikki toitottaa kuinka se on niiiin ihanaa aikaa, ehkä mäkin ymmärrän sen joskus vielä :) ja onnea kaikille kovasti odotukseen! <3 toivottavasti te voitte edes vähän paremmin! :D
 
Heippa vaan kaikille! Täältä pohjosesta Oulun suunnalta hyppäis kans kyytiin tämmönen nuori mamma. LA ois näillä näkymin 1.11.2012 ja toinen muksu tulossa!
Neuvolaan en oo vielä soitellukkaa,mutta enköhän mie senki tässä parin pv sissää tee ja voi että mua tympäsee ko justiisa muutettiin uuteen asuntoon nii neuvolaki vaihtuupi ja edellisessä oli niiin ihanat tätit että!
Raskausoireita havaittavissa juu,mutta ei kyllä niin pahasti tunnu ko ekassa raskauvessa.Vessanpönttö oliki paras kaveri ja norjaa puhhuin sujuvammin ko itte suomia ;) Nyt oonki sitte selevinny pelkällä pikku etomisella ja nyyhkytyskohtauksilla :D
Mutta pitemmittä puhheitta oikee ihanaa ja valoisaa kevään alkua kaikille marrasmussujen odottajille! <3
 
Heippa kaikille kanssaodottajille
Ihanan aktiiviselta vaikuttaa tämä marraskuisten ryhmä.

Mulla LA olisi näillä näkymin 8.11. ja toinen on tulossa melkein tasan kahden vuoden ikäerolla. Olisi luullut että tämä toisen odottaminen on jo helpompaa, mutta heti sitä huomaa tarkkailevansa jatkuvasti kehonsa merkkejä. Nytkin on pari kertaa alavatsaa vihlaissut tätä kirjoittaessa ja heti mietin että apua..mitä nyt tapahtuu. En ole neuvola aikaakaan vielä varannut kun oon pelännyt että mitä jos tämä ei nyt pysykään mukana. Ennen ensimmäistä raskautta oli tuulimunaraskaus, jolloin alkio ei kiinnittynytkään kohtuun, joten siksi varmaan olen tämänkin kanssa niin varovainen.

Ihanaa kun aurinko paistaa ja kevät tulee ja on niin onnellinen olo kun uusi elämä kasvaa sisällä. Ihanaa odotuksen alkua kaikille!
 
Mulla paljaistui tänään töissä raskaus.. Ruokatunnilla oli kaverilla kalaa eväänä ja kun kaikenlaiset kalat alkaa etomaan, niin siinä sitten naaman väri vaihtui valkoisesta vihreään hyvin nopealla tahdilla. Ei muuta kuin vessaan yökkimään ja siinäpä sitten taukotila täynnä ihmisiä rupes asiaa ihmettelemään. Ei siinä muu auttanut kuin kertoa tilanne.


Meillä on 20 työntekijää ja heistä vain 3 tuli halaamaan ja onnittelemaan. Kertoi taas siitä, että kuka on tosiystävä. :) <3
 
Onpas meitä vain täällä jo monta, tervetuloa uusille tulokkaille :)!

Itellä edelleen väsymystä, sitte semmosta pientä kuvotusta, närästystä (tulee jo on liian nälkä ja kumartelee, plus teetä juodessa), nännit on varsinki iltasin arat ja ihan ku ois rinnat vähä turvonneet, mikä on kyllä ihan hyvä juttu ;). Finnejä naama täys, hengästyttää.. Vielä pitäs jaksaa ootella muutama päivä, ennen ku voi oikeasti varmistua, että jotain on mukana (eikä ole esim tuulimuna). Odottavan aika on PITKÄ!
 
Mun mies on kyllä täysin kahvilla vielä tästä asiasta, tosin ehkä tuo keskenmeno vaikuttaa asiaan mikä oli hänelle arka pala. 
Mutta edelleen kuukautiset pysyneet poissa, rinnat kiristää, ja koko ajan turvonnut olo. Pahalta ololta *kop kop* ollaan vielä säästytty.

Neukkuun en ole vielä saanut aikaiseksi soittaa, tosin mikäs kiire tässä kun varaavat päivän kuitenkin vasta vkolle 6 tai 7 ja nyt vasta mennään viikolla 5...ehkä, kai, omien laskujen perusteella. :D

En ole vielä edes kertonut asiasta kenellekään, vaikka juuri anoppini pelleili , että maksoi tyttärelle 10€ että hän rupeisi vinkumaan pikkusisarusta :D Huoh, noita anoppeja :)
 


Lme kirjoitti:
Onpas meitä vain täällä jo monta, tervetuloa uusille tulokkaille :)!

Itellä edelleen väsymystä, sitte semmosta pientä kuvotusta, närästystä (tulee jo on liian nälkä ja kumartelee, plus teetä juodessa), nännit on varsinki iltasin arat ja ihan ku ois rinnat vähä turvonneet, mikä on kyllä ihan hyvä juttu ;). Finnejä naama täys, hengästyttää.. Vielä pitäs jaksaa ootella muutama päivä, ennen ku voi oikeasti varmistua, että jotain on mukana (eikä ole esim tuulimuna). Odottavan aika on PITKÄ!


mua kyl ihmetyttää kans toi finni juttu, mut en oo näköjään ainoo :O naama täys finnejä, normaalisti ku niitä ei ole.. pelkät arvet parin vuoden takaisesta aknesta :D mul on tissit kasvanu jo kuppikoolla, mikä ei oo kyllä mun tapauksessa hyvä juttu, 80E ku oli jo alotus koko :DD
 


butter kirjoitti:
 yks eikoistaan odottava liittyy lisää joukkoon :) laskettu aika ois netin mukaan 1.11 ja nyt ois kai 7+0 jos osaan mtn laskea :D täällä oltais vuoden yrittämisen jälkeen varmaan tosi onnellisia, mut kyl tää kauhee olo 24/7 vie kaiken ilon odottamisesta.. 2vk oksennettu joka pv, huono olo ei mee pois muuta ku nukkuessa.. ihanat kevät päivät menee 4 seinän sillä istuen sohvalla tai vessan lattialla >:( ja mä ajattelin ku tuli plussa et noniin remontit valmiiks, kämppä kauniiks, ihana kevät ja voin ja kerkeen tehä vaikka mitä ihanaa mihin ei oo ollu ikinä ennen aikaa ( oon alalla missä saa jäädä heti äitesyslomalle, ja kesälomaa en oo ikinä vielä viettänyt kiitos pätkätöiden) .. piti mennä heti autokouluun, soppailla kirppareilla, käydä koirien kanssa koulutuksissa, nähdä kavereita ja nauttia keväästä ja elämästä.. toisin kävi ja pakko myöntää et oon kyllä katkera :D ois edes päivän hyvä olo et sais kämpän siivottua asumiskuntoon.. jopa pv pelottaa enempi ja enempi et loppuuko tää olo ikinä, pikkusiskolla keski oksentamista 3kk ja huono olo vieläkin.. kaveri oksensi 9kk, ja jos pahoinvointi pitäis olla pahimmillaan vasta 8-10vk ja mul alko 5viikol kauheana.. tulipas negatiivinen viesti :D ehkä se olo tästä joskus helpottuu.. :) muuten on kaikki perusvaivat tisseihin sattuu, väsyttää, pyörryttää, mahaa vihloo, turvottaa ja närästää :D noi muut vaivat ei kyllä elämää pahemmin häiritse, mut oksentaminen sais kyllä loppua.. kaikki muut tuntuu aina hehkuvan raskauden aikana ja kaikki toitottaa kuinka se on niiiin ihanaa aikaa, ehkä mäkin ymmärrän sen joskus vielä :) ja onnea kaikille kovasti odotukseen! <3 toivottavasti te voitte edes vähän paremmin! :D

Mulla itellä oli kans ja on edelleen aika ajoin tosi pahoja pahoinvointi kohtauksia. Ja tänään töissä sitten tuli sopivasti ruokatunnilla kunnon kohtaus kun kaverilla oli eväänä kalaa, jonka hajusta en siedä nyt raskaaksi tulon jälkeen. Siinäpä oli sitten selittelemistä kun kaikki heti arvas mistä on kyse.. :D Mutta juu, olen myös yökkäillyt pää pyntyssä ihan kiitettäviä kertoja.
 


MamaSupa kirjoitti:


butter kirjoitti:
 yks eikoistaan odottava liittyy lisää joukkoon :) laskettu aika ois netin mukaan 1.11 ja nyt ois kai 7+0 jos osaan mtn laskea :D täällä oltais vuoden yrittämisen jälkeen varmaan tosi onnellisia, mut kyl tää kauhee olo 24/7 vie kaiken ilon odottamisesta.. 2vk oksennettu joka pv, huono olo ei mee pois muuta ku nukkuessa.. ihanat kevät päivät menee 4 seinän sillä istuen sohvalla tai vessan lattialla >:( ja mä ajattelin ku tuli plussa et noniin remontit valmiiks, kämppä kauniiks, ihana kevät ja voin ja kerkeen tehä vaikka mitä ihanaa mihin ei oo ollu ikinä ennen aikaa ( oon alalla missä saa jäädä heti äitesyslomalle, ja kesälomaa en oo ikinä vielä viettänyt kiitos pätkätöiden) .. piti mennä heti autokouluun, soppailla kirppareilla, käydä koirien kanssa koulutuksissa, nähdä kavereita ja nauttia keväästä ja elämästä.. toisin kävi ja pakko myöntää et oon kyllä katkera :D ois edes päivän hyvä olo et sais kämpän siivottua asumiskuntoon.. jopa pv pelottaa enempi ja enempi et loppuuko tää olo ikinä, pikkusiskolla keski oksentamista 3kk ja huono olo vieläkin.. kaveri oksensi 9kk, ja jos pahoinvointi pitäis olla pahimmillaan vasta 8-10vk ja mul alko 5viikol kauheana.. tulipas negatiivinen viesti :D ehkä se olo tästä joskus helpottuu.. :) muuten on kaikki perusvaivat tisseihin sattuu, väsyttää, pyörryttää, mahaa vihloo, turvottaa ja närästää :D noi muut vaivat ei kyllä elämää pahemmin häiritse, mut oksentaminen sais kyllä loppua.. kaikki muut tuntuu aina hehkuvan raskauden aikana ja kaikki toitottaa kuinka se on niiiin ihanaa aikaa, ehkä mäkin ymmärrän sen joskus vielä :) ja onnea kaikille kovasti odotukseen! <3 toivottavasti te voitte edes vähän paremmin! :D

Mulla itellä oli kans ja on edelleen aika ajoin tosi pahoja pahoinvointi kohtauksia. Ja tänään töissä sitten tuli sopivasti ruokatunnilla kunnon kohtaus kun kaverilla oli eväänä kalaa, jonka hajusta en siedä nyt raskaaksi tulon jälkeen. Siinäpä oli sitten selittelemistä kun kaikki heti arvas mistä on kyse.. :D Mutta juu, olen myös yökkäillyt pää pyntyssä ihan kiitettäviä kertoja.

kaikki sympatiat kyllä sulle ku jaksat olla töissä :) mä en pysty edes ruokakaupassa käymään, töistä puhumattakaan :D koiratkin on ihan maassa ku omistaja makaa vaan sohvalla tai vessassa :D tänään tuli postissa homeopatia nappulat pahooinvointiin, josko toimeis :) aamu alkaa sängyssä syönnillä, jonka jäökeen b-vitamiinia naamarii ja pahoinvointi rannekkeet ja mangesium lisä, mut niistä ei ainakaan oo ollu apua, josko homeopatiasta ois :)
 
Butter: Jopas sulla on sitten rajua pahoinvointia.. Toivottavasti alkaa helpottamaan pian!

 Mulla itellä pahoinvointi on jo hiukan rauhottunu, ei varmaan keho oikeen tahtonu alkuun pysyä mukana pienen Tahmatassun touhuissa. :)
 
Taas kerran tervetuloa uusille ja onnea plussista :)

HP86
Toivotaan että sun tiputtelu on ihan harmitonta ja asiaan kuuluvaa :)

manque Uskon että toi mun uni tuli siitä kun oon tosi paljon miettinyt tässä sitä että mitä jos vaikka tulisi kaksoset, että miten paljon rankempaa se olisi.. kaikenlaista sitä tuleekin stressattua :)
Mun pitäis kans käydä hammaslääkärissä tarkistuttaa hampaat mutta taidan odottaa että tää pahin alkuyökötys häipyy :D Muuten tulis varmaan vatsansisältö hampilääkärin päälle..
En saa edes vitamiinipilleriä enää nieltyä ilman että alkaa yökkäyttää, saati sitten että suuhun mentäisiin ronkkimaan jollain ylimääräisellä, hyi.

Eleanora Meillä on myös neuvolan soittoaika sellaiseen aikaan että joutuisin töistä soittamaan, ja osittain juuri sen takia en oo neuvolaa vielä varannut kun en oo halunnut sitä töissä tehdä, vaikka pari työkaveria mun tilani jo tietävätkin. Onneksi mulla on ke ja to vapaana niin saan vihdoin soitettua puheluni rauhassa :D

butter Tervetuloa mukaan! Paljon tsemppiä ja voimia sulle, tiedän niin miltä susta tuntuu. Mä oksensin kakkosta odottaessa ekat 20viikkoa joka päivä, siitä eteenpäin muutaman viikon joka toinen päivä :D Meni kyllä kaikki ilo alkuraskaudesta kun kaikki voimat meni sen pahoinvoinnin mukana.. Kyllä se vielä iloksi muuttuu, viimeistään kun vauvan saat syliin <3

Ja jos mä olen tuossa aikaisemmin valitellut jotain sellaista että ei ole ollenkaan pahoinvointia niin nyt voisin sitten vähän perua puheitani :D On meinaan ollut niin järkky olo tänään että jos tätä rataa jatkuu niin eipä oo kaukana kun täälläkin alkaa pöntön halailut oikein urakalla. Mä jo niin ehdin ajatella että tää olis erilainen raskaus kun viimeks mutta eipä taida olla.. Toivon vaan ettei kestäis niin kauaa ku kakkosen kanssa.
Ja eipä ollut töissä kaukana etten oksentanut. Mä kun olen siis kokki niin tulee siellä päivät pitkät haisteltua kaikenlaisia ruokia, en tiiä miten mä selviin jos tää tästä pahenee. Tänään käsittelin katkarapuja ja oli niin hilkulla etten syöksyny pää edellä vessaan pöntölle juttelee.. Pakko varmaan kertoo kohta pomolle kun sehän luulee kohta että mä oon krapulassa joka päivä kun siellä naama kalpeena yökkäilen :DD
 
kiitos tsempeistä :) noi homeopaattikuulat autto kyl senverran et pääs suihkuun ja iltapalaa syötyä, ehkä ne toimeis oikeestikkin, eikä ollut vaan sattumaa ? :D mä oon kas tota kaks juttua miettiny.. ku molemmilla on suvussa tosi paljon kaksosia ja molemmilla kaksos pikkusiskotkin, et montakohan siellä mahtaa olla :D tosin mä sain neuvvola ajan vast 26pv vaik soitinki jo pari vk sitten, sit varmaan saa tietää sen ultra ajanki vasta..
 
Huhuhuh kuin monella on pahoinvointia... :) Tsemppiä kaikille!!!

Itsellä ei ole mitään pahoivointiin viittaavaa, ainoastaan sellainen oire on, että keho ei millään kestäisi tippaakaan nälkää muuten tulee heikko olo. Eli syön koko ajan ja nyt jo jännitän että kiloja tulee ja tulee :D

Mä oon ammatiltani taidealalla, joten joudun kertoman töissä jo suht ajoissa varmaan jos maha alkaa kasvamaan (eli siis turvottaa) mitä nyt ainakin tekee turvotuksen takia, että vaatteet menee päälle :D 

Mun turvotus on jotain ihan käsittämätöntä, oon kuin ilmapallo ja ilmavaivat vaivaavat aika lailla...kamalaa :D :D :D 

Muutenkin mulla on nyt oireena "kiree" maha, eli kun vaikka taivuttaa vähän taaksepäin niin vatsalihakset kiristää :O
 
Takaisin
Top