Marraskuun Murut 2012 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana lukea Pepi, Lme ja Mangue todetuista sydämensykkeistä. Toivottavasti Pepi tuo vuoto jää tuohon ja saat olla jatkossa rauhallisemmin mielin. Meillä on varhaisultra viikon päästä perjantaina eli silloin pitäisi olla kasassa 6+5. Toivon niin kovasti, että se syke siellä löytyy. Sitten voisin varailla aikaa neuvolaan ja kertoa ystävälleni, joka siellä on töissä, jonka vuoksi en ole siis vielä neuvolaan soitellut.

Mä aloin syömään B-vitamiinia ja D-vitaminoituja kalaöljykapseleita tammikuussa, kun nuo suositukset jostakin hedelmällisyysteksteistä bongasin. Nyt olen kuitenkin jättänyt nuo kalaöljykapselit, kun sisältävät A-vitamiinia. Täytyisi vaihtaa ne D-vitamiiniin. Onneksi sitä alkaa samaan jo auringostakin!!:)

Täällä eletty pari päivää sipseillä, mutta nyt vähitellen alkaa tuntua, että muukin menee alas. Olin kaveriperheen luona maanantaina kylässä ja kuulin myöhemmin, että siellä oli esikoinen alkanut keskiviikkona oksentaa, jolloin minäkin halailin pyttyä. Toivon melkein, että olot olisivat oksennustautia, jotta jatkossa pääsisi helpommalla. Ainakin tänä aamuna on ollut ensimmäisen kerran pariin päivään nälkä!

Kylläpäs pistää nuo remonttihommat väsyneeksi! Oon tänään ja eilen ollut maalailemassa uudessa kodissa, ensin googleteltuani että voiko siitä olla jotain haittaa.

Eilen tuli postissa neuvolan kyselylomakkeet, kyllä kysyttiin kaikenlaista ruokavaliosta ja ruoka-ajoista ja päihteiden käytöstä ja kaikenlaisesta. Hetkinen vierähtää kun kaikkeen vastaa, mutta onhan siihen neuvolaankin vielä aikaa puolisentoista viikkoa.

Eilen sain myös kuulla, että saan olla raskaana yhtä aikaa yhden läheisen ystäväni kanssa :) Heille lapsi on kylläkin jo kolmas, mutta silti! Vielä emme kertoneet vastauutista, vaan odotellaan vielä hetkinen kun ei meidän kummankaan vanhemmatkaan vielä tiedä, mutta sai kyllä odottamaan malttamattomana sitä, että saa heille kertoa, että mekin odotamme lasta :)

Kokeillaanpa mitä tämä kirjoittaminen saa aikaan. En yleensä harrasta foorumeita, mutta ehkä täältä saisi tukea.

Olen viikolla 7+2 ja odotetaan esikoistamme. Laskettu päivä ois 1.11! Vielä ei oikein ole uponnut tämä raskaus, kun vatsa on vain vellova möykky, mutta rintojen kipuilu ja aaltomaiset kuumotukset alavatsassa muistuttaa sisällä elävästä elämästä :)

Onko täällä jollakin muullakin ollut kuukautiskipujen kaltaisia aaltoja, joka tulee yleensä samaan aikaan päivästä? Toissayönä heräsin kovaan kipuun ja luulin oksentavani. Makasin vessan lattialla puoli tuntia ja mies piti kädestä, kun taju meinas ihan lähteä :/ Yhtä kummasti se kipu katosi, kuin mitä alkoikin. Eikä mulla mitään vuotoakaan ollu. Lääkäritätini meinaa, että voi johtua vain kasvavasta kohdusta.

Kyllä mulla ainakin tulee välillä tosi voimakkaita pistoksia alavatsaan ja nyt tällä viikolla on alkanut alaselässäkin tuntua. Ja aina on pelko persiissä että nyt alkaa tosi voimakkaat menkat. Mutta mulla myös nyt tullut rinnat ja varsinkin nännit todella kipeiksi. Eli tuskin sinunkaan kivut ovat sen vakavempia kuin että pieni Tahmatassu siellä kasvaa. :)

Älä huoli, täällä myös ajoittain menkkamaisia kipuja ja jomotusta alavatsassa. Aluksi kanssa huolestuin niistä, mutta luin sitten monesta paikkaa että kuuluu ihan asiaan :)

Mä jo täällä rupean jännittämään tiistain varhaisultraa, ihana lukea muiden kuulleen sydänääniä. Toivottavasti meidänkin pikkuinen siellä ois.. Viikkoja silloin kasassa 7+4

Ihanaa huomata et vatsassa jotain kasvaa sillä tämä aamu aloitettiin huutelemalla norjaa WC-pyttyyn :D  ja ihme pikku nipistyksiäkin tuntuu vähän väliä vatsassa! Rinnat on tullu tosi kipeiks, varsinki nännit :)
Ihanaa kuulla että muiden masuista kuuluu pienen pieniä sydänääniä <3 Täällä vielä neuvolat sun muut varaamatta :D

mites muilla on mennyt vkl? :) mulla tuli muuta tunti sitte alavatsa tosi kipeeksi, en sit tiiä pitäiskö huolestua vai odotella meniskö pois.. ja istuessa sattuu samantyyppisesti ku ois satuttanu häntäluun.. hiukka omituista.. :O
vatsan turvotuksesta päätellen oon lihonnu jo ainakin 5kg :D kauheeta ku pitää tän huonon olon kanssa syödä tunnin välein ettei laatta lennä ja vieläpä hiilareita.. ennenku oon syöny ehkä 2 max 3kertaa päiväs, ilman hiilareita ja vieläpä korvannut dieettikeitoilla osan päivän ruuista.. tosi ärsyttäävää tämmönen turha mättäminen 24/7 >:(

oho tääl olikin ihmiset jo kirjotellu ja vieläpä samaa mahakipu asiaa :D mun netti näytti jonki takia viimisen viestin 16.3 :O :D

Täällä ollu aika heikko olo ja kaikki mun energia menee siihen että selviän työpäivästä oksentamatta, sitten kun pääsen kotiin niin oon niin poikki ettei kyllä enää koneelle jaksa mennä istumaan vaan suoraan nukkumaan :/ Pitää käydä paremmalla ajalla lukemassa teidän juttuja sitten..
Tää mun pahoinvointi on kyllä jotain niin kauheeta.. Kohta mun on pakko ottaa töistä saikkua jos ei ala pian olo kohenee, en mä jaksa tällästä. Syödä pitää koko ajan että ei tule oksennus mutta ei se yökötystä ja heikotusta vie pois, laimentaa vain hiukan.
Voisin mielelläni pikakelata muutaman viikon eteenpäin että pääsisin odotuksen tämän vaiheen yli :)

Täällä myös vatsakipuja, välillä aika rajujakin. Nyt kun epäilevät kohdunsisäisen raskauden lisäksi myös toista raskautta kohdun ulkopuolella, oon tietty vähän huolissani.
Reilu viikko seuraavaan ultraan, sitten taas olen viisaampi.

Oltiin viikonloppu reissussa mun vanhemmilla. Kieltäydyin viinilasillisista ja oli välillä tosi paha olo. En usko että paljastuin, mutta miehen mielestä arvasivat ihan varmasti :D Eivät ainakaan ääneen kysyneet.

Ai niin, ajattelin ostaa jotain pientä sydänäänien näkemisen kunniaksi, bodyn tai jotain.
Noh, tämä "pieni" ostos lähti eilen tilaukseen, eli Phil&Teds sisarusrattaat! Mä jotenkin niin rakastuin niihin, en voinut vastustaa! Esikoiselle oon jo onnistunut haalimaan neljät rattaat, joten nyt lähtee kyllä osa myyntiin.

mua vähän hurjistuttaa ku en oo sinne varhaisultraan menny.. ja normi ultra on kuulemma vast joskus 13-15 viikol, siihen on aika pitkä aika odotella tietämättömänä.. jos en omais lääkäripelkoa niin oisin kyllä varmaan käyny jo ultrassa makso sit mitä makso..

toisaalta hyvä että kaikilla muillakin näyttää olevan vatsakipuja, ei luulis sillon olevan mtn vaarallista :)

Butter: Joissaki neuvoloissa voi olla ultrauslaitteet, vaikka sitte huonot, mutta kuitenki. Jopa meillä täällä korvessa on :).

Ja eka ultra on viikkojen 10-13 välillä. Jopa jo viikolla kymmenen, jos ei mee np-ultraan. Ainakin näin meillä..

Puuh, täällä on yrjötys alkanu.. Parina päivänä ollu aika pahaa, jopa aamuyöstä herään siihen että meinaa laatta lentää. Ja mahaa repii välillä ihan tosissaan. Kuulemma jostuu siitä ku kohtu kasvaa. Et ei mulla siitä mitään huolta oikeestaan ookkaan.. Ainut mikä vähän risoo on tää puol kuntonen olo. :(

Onko kenelläkään sellasta voimatomuutta koko kropassa? Yritin tänään salilla vetää normitreenit, mut rauta paino niin hirveesti että sarjat jäi puoli tiehen ja oikeestaan koko treenikin.. Sanokaa pliis joku viisaampi et se menee ohi tai johtuu jostain muusta!! En haluu et on ihan veto pois koko raskauden ajan. Oon aina haaveillu pirteästä ja helposta raskaudesta!! :P (kukapa ei..)

Millon ne väittää et tää ällötys ja yrjötys lähtis pois?

pitäis kuulemma helpottaa 12 vk jälkeen, tiedä sitten :/ joillain kestää koko raskausajan.. mä niiiin rukoilen et mulla ei kestäis :D toivottavasti sullakaan ! :)

Minä olen syönyt kanssa niitä raskaana oleville suositeltuja Multitabseja + niitä samassa paketissa myytäviä kalanmaksaöljykapseleita :) Kalaa suositellaan n 2 krt kk syödä ainoastaan...minun tietojen mukaan :)

Muuten en  jotenkin edes tajua vielä olevani raskaana...ei mitään pahoinvointia, ainoastaan välillä pientä alavatsanipistelyä,rinnat kipeänä ja toisessa pakarassa oli pari päivää issias kivun tapaista. Ja tietty väsymys yllättää ihan nurkan takaa keskellä päivää, mutta vaikka oli toivottu ja kauan odotettu rakas odotus niin silti jännä että ajatukset heittelee laidasta laitaan :D Kai se sitten alkaa valjeta kun asiasta rupeaa enemmn kertomaan ihmisille ;)

Jumpissa olen käynyt entiseen tapaan ja kävelyllä. Ruokainhokkeja eikä himojakaan ole pahemmin herännyt...vielä :)

Viikon päästä maanantain aolisi alkuraskausultra ja seur perjantaina neuvola :) 

ONNEA MAHOTTOMASTI KAIKILLE joille ihanat sydänäänet jo pumputtanut korviin :)

Täällä kanssa ollut samantyyppisiä vatsakipuja, välillä on ihan semmonen olo et kohta vuotaa ja kivut ollut just semmoset menkkakipujen tyyliset. Vähän rauhottaa kuulla, että vastaavia ollut muillakin kun oon jo ehtinyt panikoida, et on kohdunulkonen varmasti tai jotain ku nipistelee. Oksentaa ei oo onneks vielä tarvinnu, mut ällötys iskee kyllä vähän väliä ettei laatta kaukana oo. 

Torstaina käytiin neuvolassa, saatiin hirvee nivaska kaikkee tietoa ja reilu tunti siellä jutustellessa meni - pää ihan pyörällä :D ens viikon perjantaina olis sitten eka ultra, jossa ne raskausviikot olis tarkotus sit varmistaa. Jännittää ihan hulluna et kuuluko sydänäänet ja onko kaikki hyvin. Lisäks neuvolatäti pelotteli et on kaksosten mahis ku miehen puolella on kaksosia useammat ! Nähtäväksi jää..

Joko te ootte nimiä miettiny? Joku taisi kirjottaa, että lastenhuoneen sisutuskin on mietitty. Oon ihan samanlainen "hömppä". Suunnitellu jo kaikkee mahdollista pienelle :)

Moi, täältä taustailusta. Oon lueskellut teidän viestejänne ja kaikilla tuntuu olevan oireita. Itellä ei juurikaan oo ollut. ei pahoinvointia tai mitään muutakaan kummempaa joka olis kiinnittänyt huomiota. Hitsi kun en muista yhtään milloin se pahoinvointi alkoi edellisessä raskaudessa, jossain välissä sitä kuitenkin oli. Kuinkahan normaalia toi oireettomuus on? valkovuoto on ainoa mikä saa mut vähän rauhoittumaan (joo, kuulosti erikoiselta)

Noh,olen kuitenkin päättänyt olla menemmättä alkuraskauden ultraan kun ei se kuitenkaan mitään takaa. Vaikka pakko myöntää, et välillä tekis mieli mennä. Oon yrittänyt ettiä netistä itselleni kauheesti vertaistukea tähän raskauteen (esikoinen kun menehtyi periytyvän sairauden vuoksi ja jokaisessa raskaudessa 25%mahd. periytyä, 75%terve) Ei mistään tunnu löytyvän..harmi...

Ei auta kun täällä käydä välillä purkaa tuntemuksiaan:)

ideh, 6+4

Allekirjoittanut sai tehdä ensimmäistä kertaa raskauden aikana tuttavuutta posliinin kanssa viime yön aikana ja kun tilanne toistuu muutaman tunnin välein ja väliajoillakin olo on parhaimmillaankin hutera, niin ilmoitin töihin, että oon mahataudissa enkä tänään tuu. Yritin googletella mistä erottaa raskauspahoinvoinnin ja perusvatsataudin, mutta mielipiteitä tuntui olevan yhtä monta kuin kirjottajaakin... Mistä tästä nyt tietää, kumpaa tää on... Oletuksena syylle on kyllä raskaus, mutta kyllä se toinenkin vaihtoehto on käyny mielessä. Vinkkejä?

Heip! Minäkin tungen tänne keskusteluun, viikkoja olis nyt 5+6 ja LA näillä näkymin 13.11 :)
Kovasti pikku kakkosta ollaan toivottu ja nyt kun on sitte raskaana niin pelottaa jotenki älyttömästi että menee kesken tms.. Muita? Edes neuvolaan vielä uskaltanu soittaa.

Eleonora: kuulostaa aivan samalta kuin mulla, pöntölle on aloitettu norjan puhuminen jo näin hyvissä ajoin.. Syöminenhän tuohon tuntuu auttavan vaan kun ei meinaa mikään mennä alas. :(

Hei!! olen uusi ja ihan tumpelo foorumin käyttäjä .Meille olisi tulossa kolmas lapsi jala olis näillä näkymin 15.11.En ole vielä soittanut neuvolaan..kylläkin koittanut olen mutta en ole saanut ketään kiinni .Minulla ei ole edellsissäkään raskauksissa ollut huonoa oloa tai muutakaan ihmeellistä oireilua.ainoastaan edellisessä oli väsymys joka nyt tuntuu olevan tässäkin.

Onnea oikein paljon kaikille muillekin plussanneille 

Takaisin