Marraskuun muminat!

Hmm, uskaltaiskohan sitä tulla tänne...? :rolleyes: Sain tuossa plussan viime torstaina ja LA olis sitten varmaankin heinäkuun lopussa, jos pitää paikkansa, että saanut alkunsa tästä kierrosta eikä edellisestä.

Meillä on esikoinen joka syntynyt 9/2013 ja pyörinkin lähinnä tuolla elokuiset 2013 ryhmässä, kun LA oli silloin elokuussa. Minä siis 21v. ja mies 23v. eli nuoria ollaan ja jo toisella kierroksella. :grin Lisäjännitystä tähän tuo se, että esikoisella todettiin vakava sydänvika vasta syntymän jälkeen, enkä missään nimessä halua enää koskaan kokea sellaista. Ensimmäinen neuvola on 17. joulukuuta ja sieltä tehdään sitten heti lähetettä Tayssiin, jotta raskautta seurattaisiin tiheämmin ultralla. Täällähän siis tuo perus np. ultra ja rakenneultra tehdään Terveystalolla, mutta mun kohdalla niiden lisäksi myös Tayssissa.

Onnea jokaiselle plussasta ja toivottavasti kyytiläiset pysyy matkassa loppuun asti terveinä! :)

No eipä sitä turvallisilla vesillä olla koskaan jos sille linjalle lähdetään. Kätkytkuoleman riski tais olla 6kk ikään saakka ja sit ku lapsi lähtee liikkeelle, niin tapaturma-alttius kasvaa :)
Ja voihan sitä rakenneultrassakin selvitä jotain vakavaa.
Kamalaahan tuollainen kohtukuolema on mutta turhaan noistakaan stressaa etukäteen, onneksi sekin on harvinainen. 12. viikon jälkeen pienenee km-riski ja se riittää mulle näin alkuun. :)

Muokattu viimeksi:
Eihän tästä ootuksesta sais nauttii yhttään jos vaan pelkkää mitä sattuu tässä matkan varrella. Eikä niille kyllä ite voi mittään. Toivottaan nyt kaikille onnea, ja että pikkuset jaksaa kyyvissä terveinä syntymään asti ja tottakai siitä eteen päin! :) ja onneks nuita napavirtauksia seurataan, että jos niissä on häikkää ni eiköhän se oo suurin sen kohtukuoleman aiheuttaja?! Vai oonkohan ihan väärillä vesillä.

Varmaan istukan toimintahäiriöt ym on syyllisiä? Pitää kyllä toivoo että kaikilla menee hyvin loppuun asti :)

Tuttu tunne täälläki. :D mutta hyvin ainakkii vielä tullee yöt nukuttuu. En tajjuu ikinä yöllä mittää, tai herrää mihinkkää :D onneks tuo meijän 5kk tyttö ei herräile yöllä.

Jännittääkö teitä nyt toista odottavia enemmän? Mä en oo mikään ihan hirvee ressaaja, mut nyt tuntuu et on paljon jännemmät paikat kun ekalla kerralla. Nyt jotenki paremmin tiedostaa kaikki ne asiat, jossa vois mennä pieleen...tuntuu et synnytyski (sikäli mikäli sinne asti selvittään) jännittää PAAALJON enemmän.

Jännittää! Tai en tiiä pelottaako sittenki enemmän. Synnytystä en oo uskaltanu vielä edes ajatella :)

Jännittää ihan kauheesti, myös synnytys. Ekassa synnytyksessä en osannut pelätä, tokassa jännitin/pelkäsin synnytyksen kestoa kun eka oli syöksy, kolmannessa jännitin sitä että ehdinkö saada kivunlievitystä ja nyt pelottaa/jännittää taas se synnytyksen kesto, kun kolmosen synnytys kesti 2h14min. Seuraavassa synnytyksessä tiedän etten ehdi saamaan puudutuksia :confused:

Eli ihan samalla tavalla jännittää..oli se sit toinen tai neljäs :D Ihan kiva kuulla muidenki tuntemuksia. Kotona huono ton ukon kaa puhua ku siltä ei oikein sitä vertaistukea tipu :D

Mulla jäi ekasta synnytyksestä hyvät fiilikset. Kätilö tosin oli aivan kauhee..ja henkilökunta muutenki. Mut itte synnytys meni mukavasti.

1.30 oltiin naistenklinikalla ja olin jo 7cm auki. 2.05 sain epin ja sit 4.10 ponnistusvaihe ja 4.20 oli poika sylissä. Mut nyt sit taas päässä pyörii kauhu skenaariot semmosesta 48h kestävästä reissusta :D

Mulla taas jäi traumat synnytyksestä, oon käyny pelkopolillakin synnytyksen jälkeen juttelemassa, mutta tuntuu ettei siitä apua ollu :s
Papereihin on merkattu synnytyksen kestoks muistaakseni 9h vaikka totuus oli melkein 20h ja sektioon jouduin silti. :/
Tekis mieli pyytää pelkoperustein sektio, mutta olis se alatieki kiva kokea. Saa ny nähä, onneks siihen on vielä aikaa :D

Mulla taas jäi traumat synnytyksestä, oon käyny pelkopolillakin synnytyksen jälkeen juttelemassa, mutta tuntuu ettei siitä apua ollu :s
Papereihin on merkattu synnytyksen kestoks muistaakseni 9h vaikka totuus oli melkein 20h ja sektioon jouduin silti. :/
Tekis mieli pyytää pelkoperustein sektio, mutta olis se alatieki kiva kokea. Saa ny nähä, onneks siihen on vielä aikaa :D

Se on jännä kuinka vielä tänäkin päivänä ne kehtaa/viittii pitkittää...ja pitää sitä alatie synnytystä Jumalan tahtona. Mulla kans monella kaverilla ollu sama...ollu laitoksella melkein sen 2vrk.. siinähän on jo voimat niin loppu ettei edes enää jaksa ponnistaa. Ja sit ku ollaan annettu kärsii tarpeeks ni myönnytään - Et okeiii, tehään sit sektio :violent001

Su-ma yönä synnärille, tiistai iltana lapsi pihalla. Ma-ti yönä ei lainkaan unta. Tiedän tunteen, toisaalta ei mua pelota

No niimpä.. Mä pyysin ite itku kurkussa sit loppuvaiheessa että leikkaisivat jo, kun mulla oli tosiaan voimat ihan loppu ja olin sen melkein vuorokauden valvonu. Sain mä ehkä yhteensä tunnin kaks nukuttua pätkissä. Avautuminenkin oli tyssänny 5cm ja siinä ooteltiin vielä 6h että aukeeko vai ei. Epiduraaliakin sain ne maksimimäärät. Ihan hirveetä :(

:mad: Pistää kyl vihaks... ja tuntuu et tääkin menee aika päälaelleen. Kaveri taas EHDOTTOMASTI ois tahtonu synnyttää alakautta tai ainakin kokeilla..ni eiii ku sektioon.

Emmäkää olis siihen sektioon todellakaan halunnu ja itkin ja tärisin siinä sängyllä kun mua leikkuriin kärrättiin, mutta en vaa enää jaksanu :(
Sektiopelkokin on tullu siitä kun kaikki on siitä pelotellu, kuinka kipee sen jälkeen on ymym. Noh, mut leikattiin su-ma yönä, niin tiistaiaamuna sain hoidettua vauvan kans vaipanvaihdot ja kaikki ite ja särkylääkettä otin vaan sillon maanantaina, hemoglobiini oli n. 80 ja hyvin jaksoi :D Eli, mulla kävikin toisinpäin että mielummin se sektio kun alatie :)

Noniin, huomenna 7 viikkoo täynnä! Missä vaiheessa pitäs näkyä ja millasia oireita? Onks teillä millasia? Mulla on ollu lähinnä kuvotusta joitain ruokia kohtaan. Sitten välillä tulee vessareissun lähestyessä sellaista vatsakipua. Toivottavasti ei ole mikään keskenmeno-oire. Yhdet itkuhepulit sain työnantajan silmien edessä viikolla viisi. Joo tosiaan vatsa nippailuja tms on välillä ollu. Tällä kertaa en ole juurikaan ajatellut raskautta, paitsi mitä nyt ruokavalion kautta. Hammashoitajalla kävin alkuviikosta, jolloin kysyin raskaudesta ja enkä edes muistanut millä viikolla ollaan menossa! :D Synnytystä en uskalla edes ajatella, olen veri-kipu-piikki-sisäelin-sairaala-hoitoalaan liittyvä-kammoinen. Tippaa kun kerran asennettiin niin tuntui että maailman loppu on käsillä.

Takaisin