Marraskuun muminat!

Tervehdys vaan kaikille tasapuolisesti! Jo esikoista odotellessa kävin lukemassa foorumilla muiden kirjoituksia ja olin silloin jo kerran kirjautunutkin, mutta joku ihme epäselvyys tuli jota en osannut/jaksanut ratkoa ja siihen tyssäsi oma kirjoittelu. Nyt siis taas odotellaan ja alusta alkaen täällä käynyt tirkistelemässä muiden vointeja ja mietteitä. Tosissaan (Kissi Vähähiilaria lainatakseni) esikoinen on syntynyt 2013 toukokuussa ja tämä kuopus syntyy omien laskujen mukaan toivottavasti 7.7.2015, ikäeroa pienokaisille tulisi 2v2kk :Heartpink Itse olen kohtapuoliin 30-v ja ukkeli pari vuotta minua vanhempi. Väsymys on taas oikeastaan ainoana oireena ihan ylivoimainen ja johan toi kello on jo vaikka mitä.. jatketaas huomenna..:goodnight
 
Tervehdys kaikille uusille :) Mä oon tosi vähän tänne kirjoitellut, laiska kun olen.. Helpompi seurata sivusta :D

Meille tulis sisaruksille ikäeroa 2v3kk :) Tää toinen raskaus tuntuu kyllä paljon stressaavammalta :O Päivät menee niin hitaasti, ku sai tietää tästä raskaudesta... :D Mä oon tehny jo viisi raskaustestiäkin seuratakseni viivan vahmistumista. Viime raskaudessa ei edes tullut mieleen seurata sitä :D

Mä oon ollut koko syksyn tosi väsynyt, mutta nyt mä vasta väsynyt olenkin :D Kohta mä en pääse varmaan sängystä ylös ollenkaan.... Lisäksi hermot on olleet todella kireällä ... Luojan kiitos kahvi vielä maistuu... Vähän piristää ajatus siitä, että ollaan lähdössä kahden viikon päästä Madeiralle viikoks jee.. :)

Mä oon ihan sekasin näistä raskausviikoista. Mä vasta eilen tajusin, että ne lasketaan edellisten menkkojen alkupäiväistä eikä ovulaatiopäivästä :D Mä tein digitestin viime viikon maanantaina ja se näytti 1-2 viikkoa raskaana, mut nyt mä tajusin, et mähän oon jo kuudennella viikolla :D Eka neuvola on 2.12. ja musta tuntuu et eka ultra menee tammikuulle..
 
Muokattu viimeksi:
Noista sektioista ja alatiesynnytyksistä. jos Suomessa pitkitetään, että saataisiin se alatiesynnytys, niin täällä ilmeisesti on päinvastoin. Eli keisarinleikkauksia tehdään "liikaa" (WHO:n suosituksiin nähden) ja ilmeisesti aika heppoisin perustein lähetetään sektioon, vaikka synnyttäjä toivoisi alatiesynnytystä. Kun halutaan päästä helposti ja nopeasti eroon synnyttäjistä, sekä yksityisellä puolella että julkisella. ja kun noita synnäripaketteja oon yksityissairaaloihin katsonut, niissä näkyy olevan usein varattu 2h synnytyssaliin ja musta se kuulostaa aika vähältä. (Lisätuntejakin varmaan saa, mutta käsittääkseni kaikki paketin ulkopuolinen, tyyliin yksi ylimääräinen neula tms maksaakin sitten maltaita.) no, täytyy kysellä omalta gynegologilta, josko se osaisi suositella paikkaa, jossa saisi luonnollisen synnytyksen ja sektioon vain, jos on mulle tai lapselle vaaratilanne, eikä missään "tehääs sektio että päästään teistä äkkiä eroon" -tilanteissa.
 
Pyhästi lupaan alkaa seurailla näitä kirjoituksia ja päästä perille muidenkin kuulumisista, mutta nyt on niin paljon tekstiä, etten ihan heti voi muuta kuin omanapailla. :D

Neuvolaan kerkesin jo jättää soittopyynnön. Mitähän vielä? Äh, pää on vielä aika sekaisin tässä! :D
 
Mua hirvittää jo valmiiksi loppuraskaus kesällä.. Esikoinen syntyi kesäkuun viimeinen päivä ja oli kyllä karmea kokemus lyllertää helteillä ison mahan kanssa! Tämä seuraavakaan tuskin tulee heinäkuun alussa edes, vaan olen jo valmiiksi laskenut +2viikkoa lasketusta ajasta! :D (esikoinen siis käynnistettiin yliaikaisena) no, toivottavasti tulee kylmä ja sateinen kesä :wink
 
Miulla on alkanut ihan hirveesti tehdä mieli maitoa, nykyään juon aina ruuan kanssa maitoa, vaikka ennen en yhtään... Noin 1,5kg on myös tullu painoa lisää, tuntuu, et pitää alkaa vähä kattomaan mitä syö. Nyt kun ollu huonoi oloja on antanut itelleen tavallaan luvan syödä mitä miel tekee, nii on tullu sit vedettyään enemmän kaikkii epäterveellistä ja rasvasta. Toki sitä tulee syötyä myös useammin, ettei se huono olo yllätä, esim. aamupala ja välipala töissä on pitäny ottaa ihan tavaks :p. Tänään siis viikkoja tasan 8 :smiley-bounce012, eli eikai sen painon vielä pitäisi nousta? Vai miten muilla? Että sellaista tänne :greet025
 
Muokattu viimeksi:
Annnika, täällä 8+2 ja painoa on tullu n. 4kg :D hups! Mä oon kans eilisen ja tän päivän juonu maitoo tosi paljon, vissii joku puutostila? :D
 
Mua ei hirvitä raskaana olo helteillä, vaan synnyttäminen ja osastolla olo o_O Päksissä ei toi ilmastointi oo ihan huippuluokkaa, niin kiva maata siellä kun on jälkivuotoo, maito nousee ja hormoni hikoilu :smiley-ashamed004 Sitten lisätään päälle helteet siellä ylimmässä kerroksessa. Ei paljo naurata. Tuo meidän kuopus on syntynyt viime kesäkuussa kaks päivää helteiden loppumisen jälkeen, niin ei musta kauheen paha ollu olla viimisillään sillon, kiva oli olla ulkona esikoisen ja kakkosen kanssa kaiket päivät, kasvihuone oli ainoo jossa ei paljon turhaa aikaa viittiny olla :grin
 
Noonie ja Zeni, mulla taas on selvästikin liian ruusuinen kuva raskaudesta! Alussahan tässä vasta ollaan eli 8. viikko menossa, mutta silti. Kuvittelen kesällä olevani vain massu pystyssä, mutta silti edelleen energinen ja touhukas. Niin siinä ei kuitenkaan sitten ihan loppujen lopuksi taida käydä :laughing002
 
Eiku raskaana olo on oikeesti ihanaa :Heartred Eikai tässä tilassa muuten taas olisikaan :grin
 
Pitääkö teidän rampata jatkuvasti vessassa? Päivällä ja yöllä?
Mun piti vielä ehkä viikko sitten ja nyt ei oo tarvinnu ollenkaan :eek: pisti taas huolestuttamaan :sad001
Tulis se maanantai jo niin pääsis neuvolaan..
 
Täytyy sanoa, että mä en kyllä yhtään odota sitä hikistä kesää mahan kanssa. :grin Nyyttiä syliin sitten sitäkin enemmän. :Heartred
 
No kellä on ja kellä ei :grin Toivotaan että tästä loppuraskaus ei olis yhtä kolotusta ja kipua kuten aiemasta... Mutta kyllä palkinto oli kaiken arvoista :Heartred
 
Pitääkö teidän rampata jatkuvasti vessassa? Päivällä ja yöllä?
Mun piti vielä ehkä viikko sitten ja nyt ei oo tarvinnu ollenkaan :eek: pisti taas huolestuttamaan :sad001
Tulis se maanantai jo niin pääsis neuvolaan..

Mulla vielä menossa se vaihe, että koko ajan saa juosta vessassa ja nyt menossa joku rv 5+jotain. Mut jossain vaiheessahan se hilliintyy ja ainakin mulla oli sitten uudestaan vasta lähemmäs rv30 tienoilla.
 
Hitsi kun ei muka muista yhtään mitä tapahtu ja koska edellisessä raskaudessa :D
Mä kyllä silti ramppaisin siellä pissalla mielummin, kun kärsisin näistä ilmavaivoista! Haisen välillä niin pahalle että hyi yök... >.<
 
Mulla ekasta alku oli hankala, mutta puolenvälin jälkeen nautin täysin. Kävin lenkillä ja olin tosi energinen. Voi kun niin olis nytkin :) Mä tykkään kuumuudesta, enkä usko sen haittaavan, mutta saas nähdä :D
 
Mä olen joutunut ravaamaan vessassa kahdesti yössä jo melkein kahden viikon ajan ja 8+0 tuli täyteen tänään. =D Ei hirveästi auta tähän totaaliseen väsymykseen, kun nukkuu vielä pätkissä. Odotan vaan, että pääsisi taas nukkumaan kokonaisia öitä. Alkaa tolla miehellä olla mukavat oltavat, kun kiukuttelen näiden mielialavaihteluiden ja väsymyksen kanssa. =D
 
Moikka! Kerkesin jo kesäkuisiin ilmottautumaan, mutta alkuraskauden ultraääni muutti lasketun ajan 3.7. Siellä yksi sikiö/alkio sydäntään läpätti. :)

Toinen lapsi melko pienellä ikäerolla tulossa. Esikoisella ikää tuolloin 1v 3kk. Ihan hirveä olo ollut jo 3 viikkoa, oksennan lähes kaiken ulos ja koko ajan kuvottaa kaikki. Ekassa odotuksessa oksensin ehkä 3 kertaa yhteensä. Silleensä erilaista kuin eka odotus. Ootan vaan et tää kauhee olo loppus, et alkas nauttia tästä kotiäidin ah niin ihanasta arjesta. Eipä raskautta ees muuten kerkiäis miettimään tässä arjessa, jos ei pahoinvointia olisi.

Töihin menen sovitusti tammikuussa ja sitten taas touko-kesäkuun vaihteessa jään äitiyslomalle. Tarkoitus olisi sitten taas tammikuussa 2016 mennä töihin ja mies jäisi kevääksi kahen muksun kanssa kotiin.

Sellaisia suunnitelmia täällä. En tosiaan kerinnyt tätäkään ketjua lukea kokonaan läpi. :)
 
Takaisin
Top