Marraskuun muminat!

Itse en vain 'osaa' nukkua, juuri puhuttiin miehen kanssa, hän on aika huolissaan tästä unettomuudesta... Mutta kun ei tälle nyt oikein voi tehdä mitään... :sad001 Nukun sitten päiväunia neidin kanssa.
 
Mä oon oppinu nyt meneen nukkuun 20-21 välillä. Tuo aamuvirkku esikko herää lähes joka aamu klo 5-5.30 välillä. Lokakuussa kun lähdin töihin, ni huomas yllä et pakkohan sitä on vaan mennä nukkumaan ajoissa. Nyt vielä tullu tää odotus-väsymys, ni mähän vaan nukkuisin.... Yöllä meil heräillään vaihtelevasti 1-10 kertaa...
 
Mun pitäs varmaan myös mennä nukkuu aiemmin, kun tyttö herää jo klo 6. Usein kuitenkin valvon ainakin yhteentoista asti. Uni kyl tulee heti ku laitan pään tyynyyn. onneksi ei enää tartte öisin heräillä syöttämään!
 
Meillä neiti herää vielä toisinaan syömään yöllä, mutta en ole kokenut sitä rasitteeksi. :) Nukumme perhepedissä, nappaan vain neidin tissille ja uni jatkuu. :D
 
Meillä taas omassa sängyssä ja omassa huoneessa nelikuisesta. Puolvuotiaana pidin unikoulun ja sit siihen oikeestaan loppu imetyskin, kun yösyötöt jäi pois. Mut vauvat on ilmeisen erilaisia unentarpeen ja syömisen suhteen. Tyttö ei vieressä nuku ei niin milllään, eikä ees nukahda viereen. Meillä tää toimii nyt oikein hyvin -ennen seuraavaa vaihetta. :)
 
Ihanaa kun täällä on niin aktiivisia kirjottelijoita :) Joka kerta kun tulee kurkkaamaan on uutta luettavaa :) Harmi vaan tällä tahdilla ei ehdi kaikkien juttuihin vastailla tai kommentoida :grin
 
Mites muut, joko ootatte joulua? :)mie ainaki. Pääsee taas perheen pariin(äitin luokse). :)miten sitä onkkii nykysin vaan enemmän ikävä äittii ja veljiä ku ennen. Saattaa nääki raskauvet tehä ja ku haluais kuitenkkii että tytöt ois enempi miunki suvun kans.
 
Juu, joulua odotan... Tosin omaa perhettä en nää, kun ne on Suomessa, mutta on joulu miehenkin perheen kanssa kiva. Just nyt alkaa olla sopiva joulunodotusaika. En tykkää, kun kaupat on pullollaan joulukoristeita jo syyskuussa... Nyt joulunaikaa liittyy tietysti vielä enemmän odotuksia, kun vuoden lopussa pitäisi tulla eka kolmannes täyteen ja sitä vain toivoisi, että koittaisi jo se aika!
 
Minä odotan joulua innokkaammin kuin koskaan ennen! Vaikka mä oon joka vuosi tosi joulusuuntautunut ja alkusyksystä alan jo joulusta haaveilemaan :laughing002 Nyt siitä tekee erityisen ihanaa se, että ollaan silloin päätetty kertoa toivotusta vauvasta ja myös se, että saan pitää vapaata ylistressaavasta koulusta! Opparia pitäisi kyllä vääntää, mutta mä pyhitän joulun itselleni ja rentoutumiselle. Uusin energioin sitten vuodenvaihteen jälkeen kohti kevättä ja valmistumista... Ja rakasta vauvaa :hug003
 
Minäkin odotan joulua lähinnä siksi että silloin toivon ultran olevan käytynä ja kaiken hyvin masussa. Tarkoitus olisi kertoa uutiset myös silloin.
 
Joulua ootan 23.12. Ultra ja aattona sitten sukulaisille käymään. Miinusta että mies päätti nyt ettei halua tunnustaa myöhemmin lasta eli tuun olemaan yh-äiti. Mutta nyt on huojentunut fiilis.
 
Kikkis, kurjaa miehen päätös. Vaikka ei kai se voi kieltäytyä tunnustamasta lasta sinänsä, vaikka ei haluaisikaan teidän kanssa asua. Siis elatusavusta yms. ei voi kieltäytyä. Mutta kyllä sä pärjäät yksinkin! :Heartred
 
Moikka. Täällä on kotona vilkkaat pojat, jotka ovat syntyneet 12/2009 ja 8/2011 ja nyt olisi laskettu aika 3.7. ja varhaisultrassa näkyi kahdet sydänäänet.:) Onko muita kaksosten odottajia heinäkuisissa?:) Kesäkuisissa näkyi olevan paljonkin.:) Onnea muillekkin odotukseen...:)
 
Täällä fiilikset vaihtelee innostuksesta, kauhuun, jännitykseen, iloon ja panikointiin, vaikka jo pari viikkoa on asiaa sulateltu.:)
 
Puuh, vatsatauti rantautui meille viime viikolla ja oli kyllä jotain niin hirveää! Tyttö puklasi lennossa muutaman kerran mutta oli muuten täysin oma rallatteleva itsensä, kun minä taas oksensin 16 tuntia putkeen puolen tunnin välein. HIRVEÄÄ! Edes vesi ei pysynyt sisällä :sad001 Kuulemma perus noro-viirus ei ole sikiölle mitenkään vaarallinen, mutta pelottavaa se silti oli! Itse aloitin sairastamisen ti-ke yöllä ja kun perjantaina söin pienen määrän salaattia ja nurkkapalan piirasta niin vatsa turposi aivan käsittämättömäksi palloksi! Aivan kuin olisin ollut puolessa välissä raskautta, ihan älytöntä :D Nyt tuo vatsa on koko ajan enemmän tai vähemmän esillä ja äitiyshousut täytyy hyvinkin pian käydä kaivamassa esiin.
Harmittaa että en uskalla (tänäkään vuonna) opetella laskettelemaan. Olen koko talven töissä tunturissa, rinteen vieressä, tuttu joka toimii laskettelun opettajana olisi opettanut ja varusteetkin olisin saanut todella edullisesti vuokraan, niin nyt en kaatumisen pelossa kuitenkaan taida uskaltaa :/ Mitä mieltä te olette? Eikö ratsastuskin ole kielletty juuri putoamisvaaran takia?
 
Niin, vielä tuli mieleen yksi kysymy mikä on pyörinyt mielessä - tietääkö kukaan miten paljon sektioarpi mahtaisi vaikuttaa raskauteen? Siis lähinnä mietin arpikudosten venymistä ja siitä johtuvaa kipua. Vai onko sellaista odotettavissa? Edellinen synnytys päättyi reilun 20-tunnin jälkeen kiirreelliseen sektioon (ihmettelivät että mikä on kun mamma on niin kipeä eikä homma etene ja ultrasivat - muksu olikin heittänyt kärrynpyörän ja oli tulossa kylki edellä pihalle. Kiva, olisitte voinu kattoa hiukan aiemmin...?) ja leikkaushaava ommeltiin ihan ketuilleen kiinni. Toinen puoli vedettiin rullalle eikä näin ollen menny kiinni, ennen kuin reilun 3 viikon jälkeen. Maha on edelleen vimpulassa siltä puolen ja nyt hirvittää ajatus siitä että se sama kohta alkaa venymään uudestaan :confused:
 
Suosittelen, Henteriini, sinun olevan yhteydessä ihan neuvolaan/äitiyspoliklinikalle arpi-asiasta. Arvethan ovat varsin yksilöllisiä, mutta varsinkin jos on ollut noin isoa ongelmaa, kannattaa ehkä kysyä suoraan asiasta niiltä, jotka tietävät näistä asioista varmuudella enemmän. :)
 
Pinna kireellä...jos eilen ois joku inhokki ollu tossa naaman edessä ni turpaan oisin vetäny :p Ja huomaa taas ah noi niiiin ihanat hormoonit. Itken millon mistäki :confused:
 
Takaisin
Top