Marraskuun mietteitä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ellami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuli eilen ekaa kertaa sellainen äkillinen olotila, että miksi olenkaan taas raskaana. Mikään kunnon ruoka ei tällä hetkellä maistu, about kaikki yököttää, ja sit vielä mies siemaili viiniä vieressä. Kai sitä on vähän masentunut tän väsymys/kuvotus olotilan kanssa. Toi "en halua olla raskaana" olotila kyllä meni yhtä nopeasti kuin tulikin. Pelkkä vilkaisu omaan esikoiseen muistuttaa siitä miksi tässä tilassa taas ollaan :).

Ihan totta. Täälläkin pistää vähä masentaan tämä kuvotus ja väsymys ja älytön turvotus. Oon esikoisen kanssa vielä kuukauden kotona ennen töiden aloitusta ja ois kiva pystyä nauttimaan näistä viimeisistä kotipäivistä mutta tää olo. Tuntuu että on huono omatunto koko ajan kun ei pysty ja jaksa touhuta lapsen kanssa niin kuin tahtois ja kotityötkin jääny retuperälle ja mies joutuu tekeen työpäivän päälle. Toki vauva on tosi toivottu mutta tää alkuraskaus...

En muista oliko se tässä ketjussa se puhe dopplerista vai missä..? No anyway mä kokeilin nyt kun neuvolan mukaan pitäis olla 9+1 mut en todellakaan löytäny ku vaan oman sykkeen :p

Jokaiseen ruokaan ku sais lisää suolaaa!!! En tiä mikä tää juttu nyt on, voiko kertoo jostain puutoksesta vai onko vaan joku ”mieliteko”. Muutaman päivän on nyt kaikki ruoka ollut muka suolatonta :D

Vastavirrassa mulla ihan sama. Suolukkata on tullut imastua nyt sen verran runsaasti, että aamulla kurkkii vähän turvonneempi naama peilistä. Sormus on myös oikein hyvän tiukalla. :D

Jokaiseen ruokaan ku sais lisää suolaaa!!! En tiä mikä tää juttu nyt on, voiko kertoo jostain puutoksesta vai onko vaan joku ”mieliteko”. Muutaman päivän on nyt kaikki ruoka ollut muka suolatonta :D

Mulla on aivan sama! Ilman lisättyä suolaa ei maistu miltään :D

Ostin dopplerin tänään ja etsiskelin vauvan sykettä noin viisi minuuttia, mitään ei löytyny! Nyt viikkoja 10+3. Ahdistavaa. Ja mulla edelleen oireetonta eloa :/

Mä etin tänään vartin verran, mut tuskin tosiaan syytä huoleen. Viime raskaudessa sai jollain rv15 ettiä kans aika kauan ennenku löyty :D plus kohdun asento, istukan sijainti yms vaikuttaa varmasti :) viimeeks mulla oli istukka edessä..

Oiskoha sitä itelleki iloo tost kotidoplerista? Mietin vaa et meneeks se äkkiä sellaseks et turhan usein käy vahtaa itteesä ja ettii sykkeitä :-?

Minäkin miettinyt samaa. Esikoisen kohdalla ei ollut just siitä syystä että panikoin vaan turhaan, mutta nyt mä oon jo valmiiksi panikoinut koko ajan niin josko se vaan rauhoittaisi mieltä. Jos sitä kokeilisi eka kerran np ultran jälkeen jotta tietäis varmaksi että hengissä siellä ollaan :)

Kiva tietää, että kortidopplerilla voisi jo rv10+ kuulua syke! :smiley-bounce012 Kun jotenkin oon saanut sellaisen kuvan, että ennen rv12 olis turha haaveilla kuulevansa mitään. En aatellut ottaa paineita jos en löydä sykettä vielä hetkeen, mutta saas nähdä miten käytännössä sitten...

Pistän varmaan tällä viikolla tilaukseen, oon kattellu raskauskeijun dopplereita kun oon tottunut sieltä tilailemaan kaikenlaista (esim ovistestejä kun oli vielä yritys päällä).

Viikolla 12 luki ohjeissa mullakin.. mutta löyty.. tänään ja eilen. Aika vikkelä kaveri kylläkin kun aina vaan antaa lyhyen ajan kuunnella ja Johan karkaa taas kuuloalueelta :)

Mut etsiä sai kans 10-15 min ennenkun löyty.. oon ollu aika oireeton koko alkuraskauden niin kyllä on hyvä laite kun alko jo miettiä onko siellä ketään.. :D

Kyllä se sykkeen kuuleminen itseä rauhoittaa. Mutta onhan siinä tosiaan riskinsä hätäilylle, jos ei niin helposti aina löydykään, esim istukka edessä tms.
Ensimmäistä odotellessa tuli alkuun kuunneltuun varmaan joka ilta, tai ainakin tosi usein, mutta sitten kun alkoi liikkeet tuntua, niin jäi kuuntelu aika harvaan. Nyt toista odottaessa ollaan kuunneltu pari kertaa viikossa.

Kiva tietää, että kortidopplerilla voisi jo rv10+ kuulua syke! :smiley-bounce012 Kun jotenkin oon saanut sellaisen kuvan, että ennen rv12 olis turha haaveilla kuulevansa mitään.
Joillain kuuluu tosiaan jo aiemminkin, monilla ei. Riippuu kohdun asennosta, istukan sijainnista ja vatsarasvan määrästä. Voi kokeilla aiemminkin, mutta ei ole syytä huolestua, jos ääniä ei löydykään. Silloin kannattaa kokeilla aikaisemmin, jos tietää, ettei ole luonteeltaan sellainen, että ääniä etsii tuntikausia ja huolestuu jos niitä ei löydäkään.

Takaisin