Mä haluun kanssa kerrankin marmattaa :)
Raskaus sujuu hyvin, mutta haluisiko joku vaihtaa hetkeksi vaivattoman kaupunkielämänsä tälläiseen maalaiskaaokseen?
Eilen oli ihana päivä kun olin miehen työpäivän ajan vanhempieni luona hemmottelussa; kirppiksellä käyntiä, vaahtokylpyä ja hyvää ruokaa. Vähän kun helmiä sioille, mutta kai sitä raskaana oleva otuskin joskus saa nauttia :)
Mies töistä tullessaan alkuillasta poimi mut kyytiin ja ajoimme takaisin pimeyteen ja mutaan.
Kun lopulta pääsimme kotipihalle ja saatiin auto parkattua, niin eikös pimeydestä karauttanut hevonen vapaana pihan poikki. Sillä hetkellä haaveista karisi lämmin glögi ja piparit jotka oli tarkoitus nauttia rillit huurussa-sarjaa katsoessa heti, kun olisimme pikana heittäneet vain hevosille lisää heiniä (asuvat pihatoissa eli yöt ulkona). Joten eikun nöyrästi talliin hakemaan pyydystysvälineitä ja selvittämään mitä oli tapahtunut ja ketkä oli karkuteillä.
Onneksi karkulainen olikin yksin liikkeellä ja viksu, se baanatti vauhdilla talliin perässä heti kun sytytimme sinne valot. Ulkona kaveri kiljui siihen malliin, että kohta on toinenkin hevonen aidoista läpi jollei hän saa seuraa.
Eipä siinä pimeydessä jaksanut ruveta aitoja enää korjaamaan, joten hain toisenkin epelin talliin ja nukkuisivat sitten yön sisällä ja aamulla vasta kartoitan tuhot.
Noh, aamu kun koitti, niin toki miehen piti lähteä töihin. Minä vakuuttelin, että joojoo, tottakai saan hoidettua hevoset pihalle.
Joten sängystä vaan reippaana ylös, aamuheinät ulosjääneille ja eikun risan aidan kimppuun. On muuten aavistuksen hankalaa korjata aitoja räntäsateessa ja sormet märkinä ja kohmeessa. Yhtään ei myöskään auttanut toissapäivänä alkanut huimaus eikä aktiivinen poika mahassa joka nyrkkeili virtsarakkoa. Puhumattakaan supisteluista. Onneksi viikkoja on vasta 35+4 eikä mahakaan ole jäätävän iso. Mutta ei tää raskaus helpotakaan tallitöitä...
Kun aita oli lopulta korjattu, niin heitin hepoille sadeloimet niskaan, kannoin heinät pihalle, talutin virkeät hevoset ulos ja sitten sisälle lämmittelemään.
Onneksi sentään lauantaina alkoi äitiysloma, että ei tarvitse vielä töihinkin lähteä.
Nyt ei ole muuta ohjelmaa kun sormien sulaksi saaminen, joulukorttien teko ja vatsan rauhoittelu :)
Ja hurraa, toki kuvioihin sopikin, että tässä kirjoittelun lomassa alkoi keittiöstä kuulua hiiren kiljunta. Meidän dementoitunut kissojen hiviä sairastava kissavanhus pyydysti hiiren. Yök! Miksi aina sillon kun mies on töissä, minä kun en noihin uskalla koskea. Jollei se sitä syö, niin sitten toi raato makaa keskellä kulkuväylää iltaan saakka!
Mitähän vielä? Niinjoo, tottakai paita on ihan likomärkä kun unohtui aamulla pukea rintsikat ja maitoa tulee jotta riittää. Just aamulla puettu puhdas paita!
Joskus tuntuu, että tämä maalaiselämä ja raskaana olo ei ihan sovi yhteen... Mukava lähteä aamiaiselle keittiöön hiirenraadon seuraksi, njam!
Onneksi sentään tiistain ultrassa kaikki oli tosi hyvin, vauva käyrien keskellä, ei ollut pönäkkä (minulla raskausdiabetes), lapsivettä normaalisti ja kohdunkaulaakin vielä pari senttiä jäljellä.
Jos elukat ei järjestäisi ylimääräistä puuhaa ja saisi itse vähän levätäkin, niin ehkä vauva vielä malttaisi kasvaa mahassa muutaman viikon :)