Marraskuun marmatukset

Hyvä tietää, eli kaiken järjen mukaan saan itseni viihtymän tuolla sairaalakammosta huolimatta, myös sillä välin kun vauva nukkuu. :grin Tosin voi olla että ruokahalu unohtuu kun oma paapero on viekussa :Heartred. Apua en malta odottaa minkä näköinen paapero sieltä tulee, ihan levoton olo välillä kun päivät vähenee :dance018

Mulla oli kans sillon 1,5 vuotta sitte sairaalassa valmiit annokset. Annoksen vieressä tarjottimella oli nimilappu, jossa luki "perusruokavalio xl" ja oon siis ihan normaalipainoinen.... Että annoskoossa oli kyllä huomioitu imetystä alottelevan äidin ruokahalu :D!! Ja lisäksi sai hakia ite sit leivät ja juomat... Jääkaapissa oli vielä luumuja, leipiä ja jotain muuta... Oulussa vissii riippuu osastosta et saako valmiin annoksen vai ite annostella...

Yllättäviin menoihin tuli totuteltua hedelmöityshoidoissa. Kerran olin unohtanut katsoa hinnastosta, paljon pakastetun alkion siirto maksaa. Siinähän ei mene kun 10 min, joten 800 € ei ollut ihan sellanen summa, johon olin varautunut. Onneksi oli luottokortti mukana, niin ei mennyt tili tyhjäksi. Vaikka olishan ne voineet laskun laittaa. Kyllähän mä myöhemmin tajusin, että siinä maksettiin samalla kaikkia sulatus- ja ties mitä labrakuluja mutta sillä hetkellä hiukan nikottelin :D En edes uskallla ajatella, mitä synnytys kustantaisi ilman meidän kaikkien maksamia veroja.

Olin opiskeluaikana harjoittelussa synnärillä nii muistaakseni "normi synnytys" ilmaan mitään erikoisuuksia oli lähemmäs 2000€ sit jos oli jotain puudutteita tai imukuppi nii oli jo yli 3000€ sektio oli muistaakseni lähempänä 5000€. Että kovin kiitollinen olen kun ei tarvi muuta maksaa se ~35€/vrk. Saattais muuten jäädä lapset tekemättä.

Juu ei pitäisi valittaa hinnasta kyllä! Ja hyvä hoitokin saadaan täällä suomessa, ammattitaitoista henkilökuntaa ja turvalliset puitteet. Itse voisin maksaa jopa enemmänkin että saisivat hoitohenkilökunta kunnon palkkaa arvokkaasta työstään! :)

Räsynalle - onko tuo 35€ /vrk synnytysosastolla vai vuode osastolla? Ja missäs päin Suomea on kyse.

Ja tuo vuorokausimaksuhan menee aina jos käy esim tarkistuttamassa tilanteen ja lähteeki kotiin vielä ootteleen edistymistä ja tulee seuraavan vuorokauden puolella takasi. Et kannattaa tosiaan varautua maksamaan useamman vuorokauden hinta...

SenjoraG. En muista paljonko se maksu tarkalleen on mut jotain 35€ luokkaa... Meillä on ihan sama missä osastolla on niin maksu on aina sama ja kyseessä on KPKS Kokkolassa.

Okej. Kiitos Räsynalle.
Googletinkin asian ja löysin HUS:in sivuilta, että täällä maksaa --> 'Laitoshoidon hoitopäivämaksu 34,80 euroa vuorokaudelta' Mutta olin ymmärtävinäni, että perhehuone synnytyksen jälkeen osastolla on 60€/vrk kun taas normi huone, jossa isä ei voi olla yötä on sitten kai se 35€. Tosin päivä maksu, tai yömaksu on 16.10€.
Niin kai se sitten menee niin jos olen ymmärtänyt oikein, että jos esim. synnyttää (saapuu 00.00 jälkeen yöllä sairaalaan) sen 1.5 pv, niin siitä maksaa ensin yömaksun + yhden päivämaksun = 51.10€ ja tämän lisäksi jos on osastolla kolme päivää (3 x 34,80€) niin kaiken kaikkinaan maksaisi 155.50€?

Täällä minä taas valvon. Nyt jo pari tuntia ja ihan ilman kipuja...

Mietin että voinkohan huoletta mennä lasten kanssa uimahalliin enään, kun mies sanoi että kohdunsuu vähän raottaa?
Taidan soittaa neuvolaan ja kysyä.

Tänään pitää mennä kauppaan keksimään yllätyksiä joulukalenteriin miehelle ja lapsille. Jäi "vähän" viimetinkaan vaikka oon ollut kotona kuukauden.

Takaisin