Marraskuun marmatukset

Eevis, samassa veneessä ollaan! Tänään tästä asiasta juuri neuvolassa puhuttiin, miten on hankala asennoitua odottamiseen, varsinkin kun on ihan todennäköistä, että oma synnytys menee ensi vuoden puolelle ja sitten toiset alkaa jo ihan kohta synnyttämään. Vaikka lasketut ajat onkin jotakuinkin samassa kuussa.

Ihanaa citrus kun jaksat olla aina niin positiivinen! Siitä tulee itselleenkin hyvä mieli :)

Citrus, meillekin tuli postissa yllärinä pieni villatakki + töppöset, tyylikkään harmaana. On kyllä törkeän söpöt ja hienot, jotkut ne osaa tehdä :)

Justjoo että mua ärsyttää, kun isosiskoni soitti eilen ja kertoi, että isä on lähdössä jouluksi Lappiin. No eihän siinä mitään, tervemenoa vaan jos se on niin tärkeetä, mutta mitäs jos tämä ensimmäinen lapsenlapsi ei olekaan vielä syntynyt tai syntyy niin, että yks on jossain Lapissa.......:mad:

voi kyllä shoppailusta tuleekin hyvä mieli, tänään minä sitten viimein sain sen. Oli Baby stylessa ne kanta-asiakaspäivät ni kävin nyt hakemassa sen stoken stepsin kaikilla lisävarusteilla, eli syöttis, sitteri jne. Kallishan se oli mut pitkäikäinen ja olen lukenut siitä pelkkää hyvää. Ja olen kaikki muut tarvikkeet saanut käytettynä tai lahjana niin ei se niin kirpassu :)

Sain viikko sitten ihanan paketin postista. Olin lukioaikana Jenkeissä vaihdossa ja sieltä "mummoni" lähetti itse neulottuja villatakkeja, sukkia, pipoja ja 2 peittoa. Ihanaa kun on niin läheiset välit heihin vieläkii.

Se kyllä mikä suututtaa niin on tuo meijän remontti. Onhan se hyvä että omakotitalo valmistuu ja päästää sinne pienen kanssa. Mutta kun kaikki aika miehellä menee näillä viimeisillä viikoilla siellä hommissa. Tahtoisin niin kovasti olla yhdessä nämä viimeiset 6 viikkoa jotka voimme olla vielä kahden. tiiä sit milloin sitä kahdenkeskistä laatuaikaa sitten tulee.
Samalla ois niin mukavaa saada kasata häkkisänkyä ja laitella pikkuisen vaatteita laatikkoon, mutta tuolla ne kaikki vielä odottaa sitä muuttoa. Ja muutto on vasta joulukuun puolella...

Ärrin murrin! Joskus vaan tuntuu et oikun sitä taloa ei olis, tai se ois ostettu jo aikaisemmin. Jotta nyt se kaikki olisi jo ohi ja pääsis nauttimaan. Stressaa vaan aika pirusti että kerkeekö sitä kaikki tekemään ennen vauvan syntymää

Voi miten ihanan ajattelevaisia siellä toisella puolella maailmaa :) veikkaisin että vaikka nyt tuntuu ahdistavalta ni kun ootte muuttanut oot ihan tohkeissas :)

kuulostaa ihanalta noora tuo paketti. minä herkistyin ku sain "tutuilt" yllärinä paketin ja äippä kans. nyt kaveri tanskasta on laittan paketin mulle tuleen.
mua alko mietityttää että pitäskö ottaa varoiks vauvan vaatteet mukaan varoiks ku menee tänää testeihi. mulla tyylii koko illan ja yön ollu supparei jotka pistän haukkoo henkeä ja sukkapuikko vihlontaa kohdunsuulla, ei ol tullu nukuttua juuri yhtää ja ukko ja esikko auttaa käymäl hermoille vielä enemmän ku mainitsin ukolle että mikä on ollu mun yön unisaldo ja syyt siihe.

meillä ukon äiti on suunnitellu että vauva ku on syntyny ni jokunen aika syntymän jälkee hän ottaa lapsen ja kapaloi tyylii muumioks koska hän teki niin omille lapsille että heistä tulee suoria tai pikemminki tulos on kankeita ku rautatangot. ukko ku kerto ni minähä olin samantien että jaa minulta ei kysytä ja minun lapselle sitä ei tasan tehä. ukkoha ois puolustaas äitiään asiassa ni voipi olla että ei tasan kukaa siinä perhees pääs koskemaa lapseen jos kerra mun toiveita ei kunnioiteta.

Shakkipipari: Mitenköhä mun isän sais lähtemään johki Lappiin? LA just joulupyhinä ja porisin sen rouvan kanssa joka oli kuulemma isälle ehotellu että lähtisivät johki vaikka kylpylään jouluksi. Isä vaan ei malta, eka lapsenlapsi hälläki. Mutta vaikka se syntys aattona niin ei hää sitä pääse kuitenkaan heti kattomaan koska täällä ei isovanhemmat pääse sairaalaan(mikä on kyllä ihan hyvä asia).

Mua on alkanut vähän jännittää tai ehkä enemmänkin mietityttämään, että millähän tavalla se synnyttämään lähtö tällä kertaa tulee. Elli siis käynnistettiin, siihen asti mulla ei ollut mitään tuntemuksia synnytyksen lähestymisestä.

Nyt on tilanne muilta osin erilainen. Kovasti mietityttää, ehtiikö äitini tulla tänne meille hoitamaan esikoista eli voiko isäntä olla alusta asti synnytyksessä mukana? Jos lähtö tulee yöllä, miten hoidetaan hevosten hoito? Meillä on tosi vähän sellaisia tuttuja tai ystäviä joille tuota hevosten hoitoa voi ajatella, montakaan nimeä ei tule mieleen... Miten koirat siihen saakka että äitini on täällä? Hän saa ne sitten kyllä ulkoilutettua ja syötettyä mutta saapumisessa menee tunteja kun junalla on tulossa muutaman sadan kilometrin päästä.

Pääsen varmaan henkisesti helpoimmalla, kun varaudun synnyttämään yksin, ilman isäntää siis....

juu minäki tuota synnyttämistä oon miettin siinä mieles et jos oon sairaalaa ehtin ni kuka kattoo esikon perään kotona sitten tai jos on viel koulua ni kuka hakee koulusta, antaa ruuan, vahtii että tekee läksyt. täällä ku tarttee sairaalassa jonku vahtimaa ettei lasta varasteta tai vaiheta ku käyvät pesemässä vauvan. ni kukakoha ois sit mun kans sairaalassa jos ukko esim vahtii esikkoa. hirveest kaikkea mielessä. on sellai tunne et viime yön nukkuminen on tyyntä myrskyn edellä tällä kertaa.

Muakin ahdistaa suuresti jos aattona joutuu lähtemään synnyttää,meillä kuitenkin 3 lasta ja kuka nyt aattona niitä tulisi vahtimaan? Vanhin on jo 15 v ja pärjää kyllä jonkin aikaa yksin veljiensä kanssa mutta eivät ole koskaan olleet yötä yksin ja siihen kun lisätään jännitys ja odotus niin ei tuu mitään! Joku aikuinen olisi saatava tänne rahoittamaan tilannetta! Ja muutenkin en halua että mun lapset joutuisivat olemaan Jouluna yksin, se olisi kovin surullista:sad001 pitänee yrittää pitää baby pyhien yli masussa niin kaikki hyvin,tosin vastaava tilanne toistuu uudenvuoden aattona, ei varmaan montaa halukasta lastenvahtia löydy! Kai se munkin on yksin lähdettävä jos noille päiville sattuu lähtö tulemaano_O

inshaAllah pyhinä ei tul pikkuset maailmaan vaan ennen tai niiden välissä :) mulle ei ol väliks millo kunha on terve tosin mulle on aina varmaa yhtä hankalaa saada ketää hoitamaa esikkoa ellei ukko sit ol hakemas ja hoida jne. toivonki ettei tarttis olla ku yks yö sairaalassa ku sitä paikkaa en voi sietää muutenkaan.

Miul onneks nii hyvä tilanne, että anoppi ottaa esikoisen milloin vaan. Ainoo mikä huolettaa, et kuin tyttö pärjää, ku on ollu tosi vähän yöhoidossa. Ja jos joudun olemaan monta päivää sairaalassa, ni hirmu ikävä tulee puolin ja toisin. Tyttö vielä ollu kovin kiinni miussa. OYSilla saa vauvan sisarukset vierailla vaan 1,5h illalla. On tosi lyhyt aika ja voi vaan arvata kuin kamala "erota" sillo iltasella väsyneenä.
Pari kertaa oon joutunu olee sairaalassa yötä, ni tyttö ei oo tahtonu ees puhelimes jutella, ku sillo tulee kovempi ikävä.

Mäkään en niinkään tuota ajankohtaa siis muuten mieti, kuin vuorokausitasolla. Elli on vielä niin pieni, ettei se ymmärrä varsinaisesti joulun päälle, joten vaikka olisinkin silloin synnyttämässä niin ei haittaa. Ja sama uudessa vuodessa. Itsekään näistä niin perusta, toki olisi mukava olla koko perhe yhdessä silloin, mutta tuleehan näitä vuosia jolloin ehditään yhdessä olemaan.
Mutta, asiat menee niinkuin ne menee eikä toisaalta kannata turhia stressata. Miettiä lienee kuitenkin ihan hyvä ja vähän koittaa valmistautua.

Takaisin