Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^Pienen järkytyksen koin, kun aloin sovittaa asua. Puvun hihasta löytyi jäniksenkorvahupun sijaan hiirenkorvapäähine. Olenkin siis suuri, valkoinen hiiri.

Puku on ihan jätti-iso, löysä teddykarvahaalari. Näytän siinä tosi huvittavalta. Ja kyllähän ne hiiretkin sikiävät, kuten kanitkin. Ehkä jopa vieläkin tehokkaammin. Näytän asussani siltä, kuin voisin minä hetkenä hyvänsä plumpsauttaa tusinan verran hiirenpoikasia maailmaan.

Minulta kans Fearsomelle tsemppaukset. Olen ite kaikkien ongelmieni kanssa painiessa joutunu uskomaan ja toteemaan et asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella. Toivottavasti sulla menee asiat parhain päin!!

Mua ärsyttää oma motivaation puute, hirveesti tekis mieli heiluu sinne ja tänne ja tuonne ja tehä sitä ja tätä ja tuota, mut mistään ei saa kunnolla kiinni, asioita ei jaksa tehä loppuun asti. Ja sit mul on päivän päätteeks aina about seittemän asiaa kesken... Meil on eteisen remppa viel vaihees, joskin nyt alkaa näyttää hyvältä sen suhteen et sen kerkeis tekeen valmiikskin. Laatat on ostettu ja eka kerros praimerii vedetty lattiaan. Huomeen jos kerkeis lätkii laatat paikolleen ni vois alkaa suunnitteleen maaleja seiniin ja talon siivoomista sen rakennuspölyn poistamiseks. On muuten aivan hirvee määrä mitä irtoo pölyä kun hiotaan noin neljän neliön kokoselta alalta lattiasta vanhat laastit pois... [&:][:'(] Vaikka sisäovi oli teipattu umpeen ja ulko-ovi auki, ni silti puski pölyä sisälle niin et nyt on joka paikka aivan harmaana [>:] Mutta nyt mä palaan elokuvan kimppuun ja yritän olla tämän illan stressaamatta mistään tekemättömistä hommista [:)]

Aivan mahtava tuo rock peijpen vaippakakku!!! Ihania ystäviä Sulla kun jaksavat yllättää noin[:)] Varmasti antaa piristystä ja potkua tähän odottamiseen..

Mä luen kateellisena, miten joidenkin mammaloma kuulostaa juuri sellaselta kun se mun mielestä pitäskin olla.. Seesteistä ja voimien keruuta!
Itselläni se on päin vastaista.. Oon ihan loppusuoralla opinnoissa.. Mun pitäs valmistua amk:sta joulukuussa.. Koko syksy on ollu täynnä koulu hommia ja loppua ei tunnu näkyvän.. Meillä on vielä buukattu tää koko syksy täyteen opintoja niin on saanu olla parhaimmillaan 8-19 koulussa.. Opinnäytetyön esitys olis tän kuun lopussa, joten toivotaan että ollaan poitsun kans samaa mieltä lasketusta päivästä..

Voimia kaikille loppu raskauteen!! Vaikka saattaa Jo iso maha ahistaa niin sitä varmasti tulle joskus ikävä.. Niin olen kuullut :)

Hups.. tuli kirjoitettua väärän kuukauden ketjuun.. Painun takaisin tammikuisiin, vaikka voikin olla että meidän vauveli tulla tupsahtaa jo joulukuussa..

Heissan kaikki!

Olen nyt pitänyt vähän hiljaiseloa, kun miettinyt omaa tilannettani, olen mä lukenut kaikki tekstit, mutta en ole saanu niskasta kii että kirjoittaisin mitään..kun mielessä pyörii vaan verenpainen, myrkytys, vointi..voinko hyvin, en tiedä...välillä tuntuu että mitään ei oo, mut toisaalta ku mietin omaa kroppaani, tuntuu että kaikki on päin takapuolta...en tiedä..olen harvoin muutenkaan kipeänä, harvoin huomaan eroa kropassani...palan tunnen kurkussa on ollut nyt viikon oire mulla, mutta lueskelin että se voi olla psyykkistä, eli saatan pelätä alitajuntaisesti pikkusen puolesta ja saan tuommoisia oireita, varsinkin iltasin ne on pahimmillaan...en ainakaan tietosesti pelkää, kun tiedän että toinen liikkuu tuolla sisälläni aika vilkkaasti, pienten supistusten lomassa.

verenpaineet ovat alkaneet tietääkseni laskea, en ole nyt mittailu, kun se on niin ahdistavaa..jotenkin tuntuu turhalta...kävin eilen labroissa ja soitin äippäpolille, jossa sain infoa, mutta en ns. oikeanlaista sitten...kun osaston lääkäri soitti hätääntyneenä mulle illalla sitten ja sanoi että hän on pahoillaan kun ei ole muistanut soittaa tuloksista ja muista asioista....no kerroin että olin soittanut polille, kyseli mitä sieltä sanottiin ja kerroin...sit se oli että miks ei kontrollia eikä mitään...mulle sanottiin polilta että proteiinia virtsassa olisi saman verran, no se olikin noussut, pitää TAAS kerätä vuorokausi virtsa...ja maanantaina uudelleen labroihin...sitten varataan maanantaille tai tiistaille polille aika ja katsotaan miten ja missä mennään...sillä jos proteiinimäärä nousee, saatan joutua TAAS sisälle..jeejee...meneeköhän maksut vakuutuksen piikkiin tai saiskohan jostain pois nää lääkärimaksut? Sanoi että jos olo ei huonone ei ole hätää ja voi olla että lapsi pysyy loppuun asti ja synnytän normaalisti, mutta jos synnytys ennenaikasesti se on mahdollisesti sektio, kun olen ensisynnyttäjä...

kiitos kaikille tsempeistä ja piristyksistä, niitä kaivataan, vaikken alamaissa tunne olevanikaan...mutta kotona oleminen on aika tylsää...hehe...onneks on tää palsta xD

voikohan muuten tää "ihan ku oksettais"-olo olla oire?

Bluerose ja ötö 33+5

Kovasti jaksamisia sulle Bluerose. Ei varmasti ole helppoo kun asiat pyörii mielessä ja stressaa vaavin puolesta... [&o]

Tajusin tänään et mähän olen nyt virallisesti äippälomalla. Eilisestä alkaen. Ei kyl oikeen tunnu missään kun koko syksyn ollu saikulla, mut kuitenki. [:)]
Käytiin tänään tutustumassa synnärille. Oli vähän turha reissu toisaalta, ainut mitä siitä tosiaan sai irti ni tietääpähän sit H-hetkellä et mistä ovesta menee sisään... Mä ootin melko kovasti tätä tutustumiskäyntii, ja sit se olikin vähän pannukakku... En mä kyl oikeestaan tiedä et MITÄ mä oikeestaan ootin, mut jotain...
Osastolla kokonaista yks amme... Jos et siihen huoneeseen pääse ni sit ollaan pelkän suihkun varassa. Tuo amme kuulostais kyl melko hyvältä mun korvaan, eihän sitä sit tiedä vaikkei se sopiskaan just mulle mut kuulostaa ainakin hyvälle [:)]
Plaaaah... Oon taas ihan tylsistyny... Tekemistä ois vaikka muille jakaa mut ei jaksa vaivautuu... Jättäis tekemättä ja oottelis seuraavaa inspiraatio puuskaa [;)][:)]

Bluerose: olisko palan tunne kurkussa ja "ihan-ku-oksettais"-olo ehkä närästystä? Kuulostaa nimittäin siltä... :) Mulla on närästystä ja paljon jatkuvasti, ja etenkin illalla on tosi ikävät oltavat. Rennietä vaan pakettikaupalla... Tai sit Gavisconia (mulla ei kylläkään Gaviscon tehonnu, ja Renniekin on vähän niin ja näin).

Tsemppiä sinne!!

Eve78 en osaa sanoa onko närästystä, kun mulla ei koskaa oo ollut närästystä ja en tiedä miltä sen pitäisi tuntua. Saan pysymään sen "kivun" esim juomalla koko ajan jotain tai sitten napotelemalla jotain...heh...mutta nyt oli yks ilta ettei ollut mitään =) jee...

On se sitten närästystä. Mäkin tutustuin siihen ensimmäistä kertaa alkuraskaudesta. Se meni onneksi ohi, eikä ole kiusannut enää. Nythän sen pitäisi loppuajasta vaivata, kun kohtu tunkee mahalaukkua ahtaammalle.

Koita sitä gavisconia, se mulla ainakin auttoi, varsinkin iltaisin. Rennietä sai napostella, kuin karkkia aika vähäisin tuloksin ja se on aika pahaa karkkia se.

Täällä on ollut nyt kaksi pahaa vuorokautta. Supistelee lähes jatkuvasti ja yöt on TODELLA vaikeita. Supistukset on niin kipeitä, ettei kärsi sängyssä maata. Viime yönä hummailin 6 tuntia supistuskipujen takia ympäri kämppää, kävin suihkussa, otin panadolia jne. Oli tuskaa... Aamu viideltä meinasin jo synnärille soitella. Supistukset alko olla jo melko säännöllisiäkin. Tänään on supistellut pitkin päivää, muttei yhtä paha kun yöllä. Alkaa olla pelko, ettei tässä päästä täysiin viikkoihin... mahakin on laskenut selvästi.

Meemi, kunpa saisit vielä muutaman viikon olla kasassa... Kuvaus yöstäsi oli kuin kirjoittamani - tuollaisia nuo ovat olleet jo useamman viikon täällä (lisänä vielä se, että sitten kun vihdoin torkahdan niin nuorimmainen alkaa itkeskellä ja pitää herätä uudelleen). Kuitenkin täällä sinnittelen nyt jo sormelle koko mitaltaan avoimen kohdunkaulan kanssa yhtenä kappaleena ja enää reilu viikko täysaikaisuuteen minulla... Ties miten pitkälle pääset. Nyt on pakko lähettää viesti, kun tämä meikäläisen netti on todella nykyään omituinen, välillä pelittää kunnolla toisinaan taas menee päiviä ettei toimi. Nyt vaihteeksi toimivalla tuulella... (kuten näköjään supistuksetkin -taaaaaas viiltää ja kovaa.)

Olin tuossa la-su yönä varma, että saadaan isänpäiväpaketti, mutta niinhän sitä vain ollaan yhdessä koossa!

Toivottavasti meemi teidän pieni malttais vielä hetken olla mahan sisäpuolella[:)] Ja jos näyttää huonolta niin eiköhän ne ota sut sitten osastolle loppuajaksi tai ainakin hetkeksi tarkkailuun..Luulisi,koska jos noin pahoja supistuksia tulee jo noin aikaisin niin eiköhän sille pitäisi tehdä jtn..Onneksi lapsella on todella hyvät mahdollisuudet selvitä[:)] 

Bluerose: Pajunkissa on oikeassa, kyllä ihan närästykseltä kuulostaa. [:)] (parhaatkin lääkärit täällä! [;)])

Anyways, vältä kaikkia semmosia ruokia, joista närästys pahenee. Eri ihmisillä eri juttuja, mutta mulla ainakin pahimmat on ruisleipä ja tuorekurkun kuori. Sen lisäksi voi olla esim kahvi, suklaa, raa'at paprikat, tomaatit, porkkanat, mausteiset ruuat, rasvaiset ruuat jne. Ja kuulemma liika veden juominenkin (varsinki illalla) aiheuttaa joillakin närästystä.

Ja jos ruokien välttäminen ja Rennien tai Gavisconin tms syöminen ei vielä riitä, niin siitäkin on yleensä apua jos nostaa sängyn pääpuolta ylöspäin, niin että nukkuu vähän niinkuin puoli-istuvassa asennossa. Joo, ei mullakaan oo semmosta sänkyä, jossa vois korkeutta säätää puolivälistä omaa patjaa, joten mulla on käytössä tilapäisratkaisu: patjan päällä, petarin alla mulla on peittoja taiteltuna ja useampia tyynyjä niin, että suurinpiirtein vyötärön kohdalta pää päähän koko nukkuma-alue nousee ylospäin. [:D] Onpas hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärsit. Tää järjestely mulla on kylläkin enemmän siksi, koska haluan yöllä nukkua myös selällään, ja tuossa asennossa se vielä onnistuu joten kuten. Mutta on siis auttanut närästykseenkin samalla.

meemi: toivottavasti olo paranee! Kuulostaa kyllä jo melko hurjalta...

Tänään ollut vähän parempi päivä ja pääsin vihdoin jopa pk-seudun talvimammojen treffeille. Oli kyllä kivaa. [:)] Viime yökin meni suht ok. Ei supistanut kovin paljoa, mutta valvoin muuten melkein koko yön. Mielummin kuitenkin valvon ilman kipua. Kyllä tosiaan alkaa jännittää, että koska tässä jakaantuu... Mulla on niin nopeaan tahtiin alkanut nyt tapahtua tuolla kohdunsuulla, että jos sama tahti jatkuu, niin pitkälle ei enää päästä.

Mystis: saitkos sä kortisonipiikkejä ennen vauvan syntymää? Vähän pelottaa, että jos nyt syntyis, niin miten olis keuhkojen tilanne, kun mä en kortisoneja ole saanut. Jos vielä tulee toiste sellanen yö kun mitä oli toissayö, niin sitten täytyy kyllä synnärille soitella. Olis varmaan silloinkin pitänyt ymmärtää soittaa. Ties mitä 6 tunnin säännölliset supistukset on saaneet aikaan... Lääkärikin on vasta 2 viikon päästä.

Mä olen kyllä onnellinen, ettei ole tuota närästystä vaivana. Jossain kohtaa elämää sekin oli todellinen vaiva, mutta ei nyt raskausaikana. Muu pahoinvointi jatkuu, mutta olen iloinen jokaisesta vaivasta joka multa puuttuu.

Jos supistaa älyttömiä määriä ja aivan liian aikaisin, kannattaa vaatia Streptokokki B:n testausta (käsittääkseni - sitäkään - ei testata Suomessa automaattisesti). N. 30% äideistä on kyseisen bakteerin kantajia ja se voi olla hengenvaarallinen sikiölle (tai aiheuttaa vaikeita kehitysvammoja) jos se tarttuu vauvaan synnytyskanavasta. Testi itse on todella simppeli, pumpulipuikkoa pyöritetään emättimen ja peräaukon suulla.  Parasta on, että Strep B:tä voi hoitaa, suonensisäisellä antibiotilla synnytyksen yhteydessä.

Toi närästyskin vaihtelee ihan hirmusti, mulla oli viimeiset pari viikko ihan helvettiä, melkein piti istualteen nukkua ettei ois yrjöt suussa koko ajan ja Rennietä meni ja meni....samoin siis pahoinvointi oli päivittäistä. Nyt taas ollut aivan ihanaa, ei mitään vaivoja ja rv 37+3 meneillään. Jotenkin tuntuu, että vauva kun on alempana, niin ei närästä niin paljoa?

Onpas meemillä taas ollut jännät paikat [&:] Toivottavasti pikkuinen vielä tovin jaksaisi masussa olla ja varmaan tosiaan sit kannattais toi strepto testi ottaa, jos ei ole vielä otettu.

Mulla ei oo minkään sortin supistuksia ja varmaan 2 kertaa ollut noita sukkapuikkokipuja....toivottavasti ei menis yli....
Huomenna taas neuvola, katsellaan mitä sanotaan.

Joo sain kaksi piikkiä,eli kahtena päivänä..Ja niiden ansiosta poika hengitti ihan itse ja tarvetta lisähapelle ei ollut[:)] Kyllä nyt meemi kannattaa ihan tosissaan toi tilanne ottaa(en tarkota ettet ottas) ja pyydä päästä lääkäriin aiemmin! Nehän vois ottaa sut tarkkailuun ja käyrille ja pystyisivät kartoittamaan tilannetta paremmin..Mun mielestä sun ois hyvä saada ne piikit

toivotaan että meemin olot paranee..

ite lähen kohta puoleen äitipolille.. aamusta asti ollu hirmut päänsäryt ja kaikki alko näköhäiriöllä.. en täällä nähny lukee ees teijän muitten juttuja.. vähän säikähdin kyllä.. käskivät tulla käymään äiti polilla niin mitataan verenpaineet ja katotaan onko pissassa proteiinii.. sit pitää vielä mennä verikokeisiin.. toivottavasti syy selvii.. huhhu.. [&o]

Tein tuossa selvittelyä... Soitin ensin neuvolaan mun tilanteesta. Sieltä ohjattiin soittamaan Kättärille. Soitin Kättärille ja sain sieltä ohjeen levätä täysin nyt. Heti jos tulee niin kipeitä supistuksia, ettei ilman apukeinoja kestä, niin sairaalaan. Tai jos säännöllistyy. Kerroin kätilölle, että ilmeisesti yksi yö pelkäsin liikaa vauvan syntyvän ja siksi kielsin tilanteen vakavuuden, enkä lähtenyt sairaalaan tai edes soittanut. Ajatus oli vaan, ettei se vielä voi/saa syntyä. Kätilö sanoi, että ajattelepa ens kerralla mielummin niin, että parempi sairaalassa syntyä kuin kotona, että ei enää tällaista saa kotona kattella näillä viikoilla. Täytyy nyt tosiaan pistää tuo korvan taa, että ens kerralla saan itseni liikkeelle.

Rock^peijpe tsemppiä!

Takaisin