Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu Angihan täältä puuttuu.. Jännä, kun nyt alkaa heti miettiä, että mikähän on tilanne, jos joku puuttuu jutuista. Toivottavasti kaikki kunnossa!
Mulla on ollut ihme vaiva tässä taas.. Sormien nivelet tosi kipeet. Ei sitä oikeestaan muuten huomaa, mut heti jos laittaa kädet nyrkkiin tai taivuttelee vähän sormia, niin tuntuu että joka niveleen sattuu. Varpaissa vähän sama..
Yöllä kukutaan täälläkin. Mulla ei oo mitään huonovointisuutta tai muuta niin ikävää, mut jos herään yöllä vaikka vessaan, niin saatan valvoa useamman tunnin. Viime yö meni taas vähän pipariksi. Heräsin viiden aikaan ja sitten sain vasta unen, kun mies oli lähtenyt seitsemän jälkeen töihin. Heräsin 11.30. Great! [:D] no enpähän ole noin pitkään nukkunut varmaan koko raskausaikana, että ei kai se haittaa...
Sitten asiasta aasin jalkaan.. Onko muille tullut paljon raskausarpia? Mulla ei ole vielä ensimmäistäkään ja olen aika yllättynyt. Mulla on aina ollut maha pieni maha, vaikka takamusta onkin [:D] Ajattelin, ettei se nahka voi venyä niin "siististi", että pääsisin ilman arpia tästä raskaudesta. Varsinkin, kun olen kerännyt kiloja ihan kiitettävästi.. Olen kyllä rasvannut vatsaa aika paljon. Kaverilla repes nahka ensimmäsitä odottaessa vasta viikolla 38, että ehtiihän tässä vielä tapahtua vaikka mitä [:)]

toivotaan tosissaan että ANG1lla kaikki hyvin..

kyllä täällä kärsitään arvista.. vaikka tosin normaalejahan ne on, mutta silti.. on selässä ja mahassa.. mutta kyllä mä oon niitten kaa oppinu jo elää.. [:)]

tuli tosta mahan rasvaamisesta mieleen, ootteko te muut mitä mieltä siitä tutkimuksesta jossa sanottiin että raskaana olevat ei sais enää meikata yms. muuta sellasii käyttää..?!

omasta mielestä ihan järjetöntä, kyllä mä ainaki haluun joskus meikkiä laittaa naamaan ja värjätä tukkaa.. eikä ennenkään kellekkään lapselle siitä mitään ole tullu.. jos alettas aina mietii tollasii nii kohtahan ei saa tehä enää mitään, kyllä ne lapset ennen vanhaan on ihan hyvin pärjänny vähemmällä vaatekerroksella ja ruoalla.. ruokakaan ei oo ollu varmaan kaikkein parasta siihen aikaan. [:)] MUTTTA tosin tämä on vain mun mielipide. anteeks etukäteen jos joku ottaa nokkaansa herneen.. NO EI KAI!!! [:D]

Hehheh! Hauskintahan siinä uutisoinnissa oli se, että TURUN alueella on kivessyöpätapaukset lisääntyneet. Niin, että pitäisikö minun täällä Tampereella nyt ottaa meikkaamiseni takia syyt niskoilleni siitä, että turkulaisilla miehillä on kivekset pilalla? Tai jonkun naisraukan Uruguaissa? [:D](Nojoo, ymmärsin kyllä, että tutkimus on tehty Turun alueella, mutta ei sitä kyllä siinä sanottu.)

Tää menee vähän samaan syssyyn sen kanssa, että jos olet raskaana, niin älä syö tai juo mitään. Eikö raskaana olevia naisia voisi laittaa lillumaan sellaisin Matrix-muniin, jossa niskaan kytkettäis kaapeli, joka ohjaisi jopa ajatukset oikeanlaisiksi.

Hiusvärit nyt ovat aikamoista myrkkyä iholle, joten niitä olen välttänyt raskausajan lukuunottamatta ihan tässä loppuraskaudessa yhtä kertaa, mutta että puuteriakaan ei sitten saisi käyttää. Entäs dödö ja saippua? Kyllä sitä mahtaisi raskaana olevat olla "suosittuja" työkavereita tai vierustovereita koulussa, bussissa tms, kun jätettäis kaikki kosmetiikka yhdeksäksi kuukaudeksi. Huhhuh. Keskittyisivät pakkohoitamaan niitä alkohoilisti- nisti-nikotinistiäitejä.

HipsuNen: Se nivelkipu varmaan johtuu nesteen kertymisestä. Eli ei mitään hätää.

Kuulin eilen tuosta tutkimuksesta. Oon kans yrittänyt viime aikoina suodattaa vähän näitä tutkimuksia ym, kun muuten on kuuppa ihan sekasi! Justhan ne tanskalaiset pari viikkoa sitten totes, ettei parasetamoliakaan sais enää käyttää, mutta lääkärit silti kehottaa sitä ottaan. Parempi ois varmaan lapselle joo, jos eläis kunnon luomuelämää päästä varpaisiin eikä menis edes ovesta ulos, ettei pakokaasut ja muut saasteet pääsis vahingoittaan vauvaa.. Meinaan silti laittaa meikkiä naamaan, jos siltä tuntuu [:D] edelleen! Mulla on hiusten värjääminen jäänyt vähän vahingossa. Viimeisin väri laitettiin varmaan melkein vuosi sitten. Se sattu niin lähelle omaa väriä, ettei oo tyvi näyttänyt yhtään pahalta ja kesä teki aurinkovaalennuksen myötä myös oman tehtävänsä joten en oo sitten käynyt värjään ollenkaan. Ei silti oo mitään periaatetta sen suhteen.. 

No niinpä tietenkin.. Oishan tuo pitänyt hoksata ihan ittekin [:D] Puhun siis tuosta nesteen kertymisestä. 

möy taas...

ja tää joutu sitten TAAS oastolle...tällä kertaa lisääntyneen proteenin vuoksi..nyt se ol jo +++ (kolmella plussalla)...
tarkkaillaan verenpainetta, john tuntuu ettei noi lääkkeet tepsi kuin muutaman tunnin...
eilen tänne tulin ja ensi yönki vielä joudun täällä viettämään...
hmm...no jos proteiini nousee vielä niin se on sitten sektio...huoh...sais olla viel joulukuun alkuun sisällä, mutta minkäs sille mahtaa jos joutuuvat leikkaamana...mua ei onneks jännitä tai pelota...onhan toinen saanu ne kortisonit jo...hmm...innolla odotan että saan ötöni syliin, vaikka toivoisin sen vielä olevan sisällä mahdollisimman pitkään...

Bluerose ja ötö 34+2

Tsemppiä sinne Bluerose!! [:)] Eiköhän se vauveli pärjää ihan mainiosti, vaikka syntyiskin nyt. Meillä näyttääkin olevan viikkoja saman verran. Parempihan se aina on, mitä kauemmin pysyy kyydissä, mutta kyllä nyt jo ihan hyvillä viikoilla ollaan. Ilmottelehan sitten, miten siellä homma etenee [:)]

Jaahas... Oltiin tuossa valmennuksessa taas synnärillä. Otettiin tällä kertaa todella perusteellisesti tuo valmennus, tuli kokeiltua ihan tuota synnytyssalia. Mua supisti jatkuvasti valmennuksen ajan ja tunnin päästä kätilö päätti siirtää mut käyrille synnytyssaliin. Supistusanturilla saatiin useat supistukset piirrettyä ja samalla otettiin vauvan sydänkäyrää. Onneksi tilanne saatiin siellä rauhoitettua ja multa otettiin vaan paljon kokeita. Lääkäri vielä ultrasi ja varmisti, että tilanne on ok. Pääsin siis lähtemään kotiin. Tuli vaan vähän pidempi valmennuskeikka kun suunniteltiin. Meidän pikkuinen painoi jo 2,7 kg ja nyt lääkäri ekaa kertaa vihjasi siihen suuntaan, ettei tämä lapsi ihan pienimmästä päästä tule olemaan. Sanoi kyllä, että tuskin tuottaa ongelmia kun olen pitkä ja lantio leveä.

Täytyy toisen kerran kommentoida noita teidän juttuja. Olen nyt niin poikki, ettei jaksa enempää.

Nyt on pakko saada sen verran kirjoitettua edes että jotain vastaan tästä hiljaiselosta, kun täällä te ihanat ihmiset olette mua miettineet. Kiitos Eve78, Pääskynen, Hipsunen ja rock^peijpe, te olette tosi ihania! [:)]

Mulla on tosiaan ollut aika vaikeaa tässä jo hetken aikaan, oikeastaan suoraan verrannollinen siihen koska täällä viimeksi kirjoittelin. Olen täällä muutaman kerran käynyt mutta ei todellakaan ole kyennyt kirjoittamaan mitään pahan olon ja väsymyksen takia.
Kirjoitan nyt tähän kaiken, en rupea erottelemaan noihin neuvola tms keskusteluihin.
Vauvalla on kaikki hyvin! Se on se pääasia. Hän painaa tällä hetkellä 2660g ja jos päästään viikoille 40 asti niin painoa pitäisi olla kasassa silloin 3200g. Pikkainen vaavi tulossa siis, tai normaali kuten lääkäri sanoi. Mun sisarukset vaan vääntänyt niin isoja lapsia että itse koen tuon tosi pieneksi painoksi.

Sitten minuun. Eli olen ollut hyvin kipeänä. Tässä huomasin että olikohan Hipsunen joka kirjoitti nivelkivuista. Mulla on nuo olleet samat mutta todennäköisesti astetta pahemmat koska en ole pystynyt pahimmillaan tarttumaan mihinkään esineeseen, olemaan koneella ja kaikista pahinta pyyhkimään peffaani edes! Voitteko kuvitella! No, lääkäri sanoi että jos jatkuu vaavin syntymän jälkeen on aika lähellä mulla käsileikkaus, nämä kivut johtuvat siis hermoradoista. Neste puristaa hermoja niin pahasti. Se on yksinkertainen leikkaus joka ei pelota tippaakaan, mun moni kaveri ollut siinä. Se on meillä ammattitauti oikeastaan..
No ei tässä kaikki, mulla on molemmat korvat tulehtuneet nyt. Pitkään oireili vain hitusen ja nyt sitten selvisi että niissä on kunnon tulehdukset. Kiva, eipä ole ikinä aiemmin mulla ollut paitsi ehkä lapsena mitä en sitten muista.
No näiden lisäksi turposin joku aika sitten aivan järjettömäksi palloksi. Mulla tuli viisi kiloa painoa kahdessa viikossa! Ja nyt on tasaisesti noussut koko ajan. Tämän siitä sai kun meni alkuaika ilman painonnousua...
En ole pystynyt kävelemään pitkiä lenkkejä tai istumaan pitkään samassa asennossa tai nukkumaan koko yötä sen takia koska mulla on alaselkä ihan sökönä... huoh.. tässä ne kaikki nyt taisi olla mutta joo, on ollut tosi kurjaa [&o]

Ja sitten sellainen uutinen eli mulla on kohdunkaula alle sentin pituinen, lääkäriltä viimeksi tänään kyselin että no miltä nyt näyttää tilanne niin sanoi että kiikuta vaan se sairaalakassi eteiseen valmiiksi... mutta olen tättärältä mm saanut sellaisen kuvan että ei se nyt aina niin yksiselitteistä kuitenkaan ole? Samoin uä lääkäri sanoi että jollakin voi olla paikat auki pitkäänkin ennen synnytystä. Mulla paikat kiinni mutta päivittäiset kovat supparit ei toisaalta lupaa hyvää..

Olen lukenut teidän juttuja ja te olette olleet paljon mun mielessä oikeesti. En ole vaan kyennyt tosiaan saamaan itsestäni irti vastaamisen verran. Nyt sain hyvät rohdot ja tuet näihin kätösiin joten eiköhän se tästä.

Ang1: Kiva kuulla kuulumisiasi, vaikka ei todellakaan helpolta kuulostanut. [&:] Sulla sitten pamahti kunnolla oireita yhtäaikaa päälle, eikä muutenkaan olo varmaan ihan kevyt enää ole noilla viikoilla. Tsemppiä kovasti! Onneksi sulla on jo hyvät viikot, kohta täysiaikainen vauva. Enää loppurutistus jäljellä.

Paljon voimia Ang1!! Kuulostaa tosi hurjalta sun olotila tällä hetkellä. Voin vain kuvitella, että tuo nivelkipu on sulla jotain ihan hirveää. Ittelläkin ne nivelet tavallaan tuntuu koko ajan sellaselta häiritsevältä/ärsyttävältä, mutta pärjään ihan hyvin kipuilun kanssa.
Ei tässä näköjään olot ainakaan helpota kenelläkään loppua kohti. No toki on poikkeuksiakin, onneksi [:)] Kyllähän sitä tuon oman pikku tiitiäisen vuoksi kärsii just niin paljon, kun tarvii.

ihanaa ANG1 kuulla susta, vaikkei niin hyvää kuulukkaan. [&o] mutta toivotaan että alkaa helpottaa.. [:)] paljon voimia sulle ja pikkuselle masussa. <3

Jee, tän' aamuna netti taas toimii...

Ang1 ikävä kuulla, että vointisi on ollut huono, mutta toivotaan, että nyt saat itsesi kuntoon ennen synnytystä, siinä ja sen jälkeen tarvitaan kyllä voimia. Tuosta sentin pituisesta kohdunkaulasta, meikäläisellähän se oli sentin mittainen jo kolme viikkoa sitten ja yhä täällä olen yhtenä kappaleena, joten tosiaan ei tiedä koska lähtö tulee kun tuossa pisteessä ollaan, voi mennä viikkoja tai vauva voi syntyä pikaisesti. Mehän olemme samoilla viikoilla, joten ihan hyvin mielin tässä voisi vaikka jo tavatakin pikkuisensa... Keltaisuutta luultavasti vielä maksan kypsymättömyyden takia olisi, mutta tuskin mitään vakavampaa tulisi eteen, varsinaisia keskosiahan lapsemme eivät enää olisi vaikka eivät vielä aivan täysaikaisiakaan.

Minä taas viime yönä kellotin supistuksia, 3,5 minuutin välein puolisentoista tuntia, mutta kun ne pahukset olivat vain sitä kivistelyä ja pientä kipuilua niin eipä tuota lähtöä tullut, jospa tämä nyt sitten kuitenkin on se yliaikaiseksi sinnittelevä lapsukainen - huolimatta sentin kohdunkaulasta (joka tottapuhuen on jo koko matkalta reippaasti sormelle auki, todettiin tiistain neuvolassa)... Ehkä viikonloppuna tulee lähtö - meidän lapset kun eivät millään voi syntyä virastoaikana, kaikki neljä ovat tulleet lauantaina tai sunnuntaina, joten kenties seuraava tulee nyt tulevana viikonloppuna. Lisäksi jokainen on tullut keskimäärin nelisen tuntia edellistä aikaisemmin, joten seuraava tulee keskellä yötä... Eli viikonloppuna nähdään miten käy.

Blueroselle voimia, tuo myrkytys on todella ikävä tila, positiivista siinä on kuitenkin se, että yleensä ei toistu seuraavissa raskauksissa. Itselläni oli esikoisesta, mutta lievänä, näissä muissa ei sentään tuota ole ollut riesana, nyt oli proteiinit yhdellä plussalla virtsassa, mutta voi johtua vaikkapa valkovuodosta se.

Meemille toivon vielä pari lisäviikkoa ainakin, kuten esimerkistäni näette, se onnistuu kyllä usein vaikka tilanne jossain vaiheessa vaikuttaisi siltä että ei päästä lähellekään täysaikaisuutta. Toisinaan lepo tekee ihmeitä ja kyllähän tässä kaikki oikeasti ovat jo tosi turvallisilla viikoilla, eli ei hätää vaikka vauvat päättäisivät syntyä ryminällä huomenna.

Nyt on pakko lähteä herättämään koululaisia ja huolehtimaan heidät koulutielle. Sitä ennen nostan peukut pystyyn ja toivon, että saan tämän viestini lähtemään!

Hui Ang1!Onpas sinulla ollut kaikennäköistä. Koita levätä vielä loppuaika ja todella voimia tuohon kaikkeen!

Onpa helpottavaa kuulla, että kaikesta huolimatta Ang1, ette ole hengenvaarassa. Mä jo maalailin seinille vaikka mitä piruja! Paljon jaksamista inhottavien vaivojen keskelle!

Mulla on yks sellanen kaveri, joka helposti jättää vastaamatta viesteihin ja soittamatta takaisin. Usein syynä on kiire, jonka keskellä se sitten vain unohtuu. Vaikka tiedän tämän, saatan helposti hermostua, jos en hetkeen hänestä kuule vaikka olen yrittänyt ottaa yhteyttä. Kerran sitten kävi taas niin, että soitin eikä vastannut, kesti useita päiviä ennen kuin soitti takaisin. Ajattelin tuolloin, no että sillä on vaan kiire kun on koulu ja kaksi työpaikkaa. No sitten kun tämä kaveri tosiaan lopulta soitti, niin kertoi ettei ollut soittanut sillon samana iltana takaisin, koska oli ollut kolarissa!! Että nykyään aina jos en saa häntä kiinni, olen ihan rikki, että mitä nyt taas on tapahtunut. Tuli vain mieleen tuosta Angin tilanteesta.

Yöt on ihan perseestä. Muuten kaikki jees. Sain Kelalta lopullisen äitiyspäivärahapäätöksenkin ja jes!! Kerrankin kävi mäihä! Eli korottivat tuntuvasti mun rahaa!!! Jee!!! Veroprosentiksikin sain vaivaiset 9, eli tässähän ihan rikastuu [;)]

Tuota tättärä juuri sanoinkin että ei se ole mitenkään varmaa että vaavi tulisi vielä hetkeen. Toisaalta sitä kyllä toivoo tämän olon takia mutta toisaalta ei toivo kun veli syntyi samoilla viikoilla ja oli aika kurjan oloinen tapaus kuulemma. Siihen aikaan oli terveydenhuolto niin kehittymätön verrattuna nykypäivään että äidille oli sanottu että ei tuo lapsi aikuiseksi kasva kun on noin keskonen.. nykypäivänä ei enää edes sanottaisi keskoseksi vauvaa joka syntyy viikoilla 37...

meemi unohdin laittaa tuohon viestiini että oikein kovasti jaksuja sullekin. Ei kuulosta mitenkään helpolta teidänkään tilanne..

Hipsunen tarkkaile niitä niveliä ja mene lääkäriin jos pahenee. Turhaan sitä kärsimään kun on olemassa just hyvät tuet ja muut mitä niihin saa. Ja jumppaa paljon niitä, venyttele. Onko sulla sitä vielä että sormet tavallaan lyö lukkoon, eli esim keskisormi ei suostu ojentumaan täysin suoraksi heti? Jos on niin tod näk sullakin on niihin hermoratojen kalvoihin kohdistunut niin kova paine.

Bluerose
toivotaan vielä että voisit muutaman viikon pitää vauvan mahassa, on hän kuitenkin vielä niin pienillä viikoilla että jokainen lisäpäivä tekee tosi hyvää. Paljon voimia sinne teille!

Pääskynen
loistavaa että jollain on mennyt KELAn kans kivasti... kaikilla ei ole.. en edes viitsi puhua mitä kaikkee sotaa täällä käyty sen laitoksen kanssa prkl [:D]

Takaisin