Marraskuun makeat

Ang1

Näppärä viestien naputtelija
MARRASKUU!

Se on kuulkaa viimeistään nyt ison talvitakin etsimisen aika ja myös aika todeta että KYLLÄ se aika menee todella nopeaa!
Ei ole kuin muutama viikko enää laskettuun aikaan [:)]
 
Tosiaan on jo marraskuu. Äkkiä se aika vaan menee...

Kävin tänään työkkärissä koulunkäynnin keskeytyksen takia. Ne tuntui olevan suorastaa paniikissa kun sinne tuli nainen ison mahan kanssa. Ensimmäinen kommentti: "sä varmaan synnytät millä hetkellä hyvänsä" -en oo ajatellu ainakaan vielä reiluun kuukauteen synnyttää". Hetken päästä tulee pari supistusta "Ei kai se vaan nyt synny!!!" -ei synny, supistuksia tulee joka päivä-. Sitten "Niin, sähän odotatkin kaksosia, ku eihän yhtä odottavalla voi olla tässä vaiheessa TOLLASTA mahaa" -KIITTI!!!!- Että sellasta... Kumman äkkiä ne tällä kertaa käsitteli mun asian ja teki heti työvoimapoliittisen lausunnonkin. Yleensä se on ollut niiiin vaikeeta...
 
Tutulta kuulostaa toi "varmaan kaksosia odotat, eihän voi olla noin iso maha"...
aargh et mä oon täys noita kommentteja. Ihmiset ei vaan muista eikä tajua
millaiseksi se maha oikein paisuu. Mullakaan ei missään vaiheessa ole mennyt
mahan kasvu edes yläkäyrällä, joten ei mitään ihme valtamerilaivaa tossa edessä ole.
Mutta kyllä se isolta itsestäkin tuntuu, mut ei jaksais muiden päivittelyjä..

Mä sain just äidiltäni lainaan sen 2 vanhaa talvitakkia, jotka on tosi väljiä ja menevät
vielä jonnin aikaa. En tiedä menevätkö ihan viimeisillään, mut se on sen ajan murhe.
Uutta ei viitsisi näihin mittoihin ostaa.

3 vkoa olisi vielä normi ä-loman alkuun, mut mähän olen ollut saikulla jo pitkään
noiden suppareiden takia.
Kämppäkin on kuin pommin jäljiltä. Muuttokamat on vieläkin purkamatta ja keittiöremppa
edelleen kesken. Hermot on aika riekaleina niiden takia. Sormet syyhyis tehdä vaikka
mitä, mutta kun ei voi eikä jaksa.. Kunpa vaan saataisiin johonkin ruotuun tää kämppä
ennen tyypin putkahtamista maailmaan. (putkahtamista... eipä taida olla pelkoa että
putkahtaa. kyllä siinä saa ihan töitä tehdä)..
Mä olen täällä kotona homehtuessani hatkahtanut katsomaan päivällä kaiken maailman
vauva tulossa jne ohjelmia ja itkeskelen katsellessani synnytyksiä. Varmaan tosi tervettä
tässä vaiheessa. Rupeaa vaan pelottamaan entistä enemmän synnytys. Jos nyt
normisynnytykseen menen. Perjantaina arvioidaan tilanne, istukka kun on siellä kohdunsuulla.
Mutta, eipä nuo leikkauksetkaan em. ohjelmissa kovin mieltä ylentäviltä vaikuta..
Huonoja kaikki vaihtoehdot.

Tulipas tehokas oman navan purkaus... sorit...

Hyvä Meemi et sait asiat työkkärissä eteenpäin!
 
Jep, mulla menee tällä hetkellä sf-mitta yläkäyrällä, mutta ultralla tsekattuna lapsi kuitenkin kasvaa keskikäyrällä juuri viikkojensa mukaan. Eli ei se mahan koko aina edes kerro siitä lapsen koosta. Asento siinä enemmän vaikuttaa.

Tsemppiä km70 muuton setvimiseen. Se on kyllä ihan hirveetä hommaa ilman raskauttakin, saati sitten mahan kanssa...
 
Jep, täydet sympatiat täältäkin muuton keskellä mahan kanssa eläville!!Mä sain viime viikolla äitin ystävällisellä avustuksella lähes kaikki laatikot purettua ja nyt on siis lähinnä järjestämistä ja pari muovikassia tyhjennettävänä, eli voiton puolella ollaan. Silti koko ajan stressaa kun kamat ei vieläkään oo siellä missä pitäis... Nooh, ehkä tässä tän viikon aikana [:)]

Ja mua kans ärsyttää ne kommentit, että "ootko varma että on vain yks tulossa", kun ei munkaan maha mitenkään hillittömän kokonen oo, ihan semmosta normikamaa. Ja varsinki ku mä oon iteki vähän isompi tyttö (tosin en oo kyllä lihonu just lähes yhtään, pari kiloa on tullu painoa raskauden aikana), niin musta toi maha vähän niinku sopii mun muihin kurveihin. [;)] Siis kyllähän se selvästi näyttää vauvamahalta, mutta ei musta mitenkään niin isolta, että sitä tarttis päivitellä ääneen.[8|][:)]

Mut nyt kyllä jatkan koulutehtäviä, kun sain kerta niihinkin vähän lisäaikaa opettajalta... Jos vaikka sais palautettua ajoissa! [:)]
 
Terveisiä tännekin ultrasta, kävi melkoisen hassusti[:D] Mentiin siis ihan vaan muita asioita tarkisteleen mutta mies sitten kysäisi että kumpikos sieltä on tulossa (vaikka me on se "tiedetty" jo pitkän aikaa rakenneultrasta) nooooooh, poikaahan me on siis tähän asti odotettu.. jep, lääkäri sanoi että tyttö täältä on tulossa [:D] Että niin semmoista, ei se kuulkaa ole niin selkeä aina kun jotkut väittää. Jotkut sanoo että rakenneultra on aina oikeassa jne, siltihän niitä ylläreitä on tullut synnärillä. No, me ollaan nyt sillä kantilla että katsellaan sitten tosiaan siellä synnärillä. Me ei ONNEKSI olla hommattu mitään poikakamaa, me on saatu melkein kaikki kamat ja niissä on kummallekin sopivia juttuja..
Mutta niin sitä halusin vain muitakin pelotella että elkää luottako hei ihan sokeasti siihen mitä rakenteessa tai muualla on veikkailtu.

Ja sit muuta asiaa selvisi. Lapsi on 2.2kg ja jos menee kehitys samaa tahtia niin tulen synnyttämään 3.2 kg painavan lapsen. Lääkäri otti mulle uuden ajan kahden viikon päähän, kun haluaa tarkkailla sitä painonkehitystä. Kun vähän tavallista pienempi lapsi nyt on.

Mulla oma talvitakki on nyt sitten ihan sopiva eli jos maha tästä vielä kasvaa niin ei tod mene kiinni enää kauaa. Mutta en aio hommata uutta takkia, puen sitten vaan enemmän alle tai etsin jos miehellä olisi sopivaa takkia.

Mulle ei oo kukaan sanonut mahankoosta mitään, päinvastoin moni ei tunnu edes siihen mitään huomiota kiinnittävän. Nyt se on vasta pullahtanut jokin aika sitten ja käyrillä menen siinä ihan normeissa jatkuvasti. Mutta tosi tympeetä tuommoinen, ei saisi noin rumasti puhua odottaville kyllä!
 
On se niin jännää, että muuten ihmisten vartaloita ja painoa ei kyllä kukaan mene tuntemattomille kommentoimaan, mutta auta armias jos olet raskaana! Sillon sun keho kuuluu ihan kaikille ja jokaisella on oikeus sanoa siitä mielipiteensä suoraan päin naamaa. Eihän sitä tietenkään pidä loukkaantua ja yrittää vaan sitten suodattaa yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta noin periaatteellisella tasolla, pitäisi varmaan sitten itsekin lähteä tässä arvioimaan muiden ihmisten rasvanmäärää keskivartalolla ja perseen kokoa.

Oma maha on omasta mielestä aika pieni, mutta tyylikkäästi miehen laskettelutakissa kuitenkin kuljeskelen tätä nykyä [:D] Totesin, että on paljon mukavampaa kun takin saa kiinni ilman, että kiristää ja nyt koko maha pääsee lämpimään. Olkoon sitten ihan liian iso (mun jalat mahtuis hihoihin), mutta ainakin on mukava päällä.
 
Mullakin on takkiongelma. Siirryin miehen takkeihin jo aikaa sitten, kun omat ei todellakaan mahtuneet päälle. Nyt käytössä on miehen toppatakki joka menee enää tosi tukalasti kiinni... Täytyy jotain keksiä loppuraskaudeksi. En kyllä tajua kun ei tuo mun mies mikään pieni kokoinen ole. Tai siis ei se mitenkään älyttömän lihava ole (ei laihakaan kyllä), mutta se on pitkä ja erittäin harteikas. Oletin ilman muuta, että sen takit menisi mulle loppuun asti. En todella viitsi uutta ostaa näin lyhyeksi aikaa...
 
Minä olen päättänyt selvitä hiuslenkkivirityksillä, pitkällä kaulaliinalla ja toiveilla, ettei tässä marraskuussa vielä iskis kovat pakkaset. Eli ylimmät napit kiinni normaalisti, sit pariin lenkkiviritykset ja mahan päälle kaulaliinaa. Tosin täytyy sanoa, että viime talven villakangastakki ei mene kiinni edes yläosasta. On siis vissiin tuo rintavarustuskin kasvanut... [;)] Mutta onneksi vanhempi takki menee päälle yläosasta. Ulkoilukäyttöön mulla on huppari 90-luvulta, joka on mahasta huolimatta nyt aivan jättimäinen! Hieman on muoti muuttunut... [:D]
Ja kuukausihan tässä on enää laskettuun aikaan.

Tuosta Ang1:n tyttöyllätyksestä: hyvä, jos ette ole tehneet sukupuolisidonnaisia hankintoja. Minä yritin sitä, mutta mekkoja on vaan tullut silti osteltua... Hyvin vahva tyttöolo mulla on kyllä koko ajan ollut, siis jo ennen ultraa. Töissä kaikki vanhemmat naistyökaverit ovat varmoja, että tyttö on tulossa, vaikken ole kertonut sukupuolta. Mahan muoto on kuulemma niin selvä [:D] Ainoastaan anoppi jaksaa olla varma, että se on poika. Se on jo hieman ärsyttävää, kun anoppi on jo keksinyt nimen (pojan tietysti), jolla vauvaa kutsuu! Eiköhän "tekonimenkin" keksiminen ole ihan vanhempien oma asia...
 
Ang1, ohhoh, olipa ylläri tuo tytsykkä [:)]Meilläki on huomen vissiin ultra, tsekkaillaan varmuudeksi tuo rt neuvolalääkärin avustuksella. Pakko sit vissiin kans varmistaa [;)] edit, ois meinaan pieni katastrofi hankintojen suhteen jos näin olis. Tietenkään se ei "haittaisi"muuten mitään. 
Hassua [:D]
 
heissan taas...

enpä ole pahemmin viime aikoina kirjoitatellut...en edes tiedä miksi, kyl mä päivittäin käyn katsoo onko jotain tekstiä tullut.

Itselle kuuluu hyvää ja ei voi uskoa että muka 3viikkoa enää töitä ja tasan 8viikkoa laskettuun päivään...huhhuh...mihin tää aika oikein on kadonnut, kaikkea on saanut tehtyä, mutta tuntuu ettei mitään kumminkaan.

Tällä hetkellä huoleni on oma verenpaineeni, sitä on nyt kk seurailtu ja joudun lähes viikottain käymään neuvolassa tarkkailussa, huoh, kuhan ei mitään vakavampaa vaan löytyis. epäilevät alkavaa r-myrkytyst [&:]

tosiaan alapaineeni on lähellä 100 ja yläpaine tietääkseni normaalin vaiheilla.
Huomenna taas neuvolaan antaa pissi, verenpaine ja kuunnellaa mitä ötöllä on sanottavaa. ja mahdollisesti varataan lääkärille aika.

oma vointi on hyvä, siinä ei ole mitään vikaa...enkä mielellään jäisi sairaslomallekaan kun omassa olossa ei ole mitään.

tulipas taas valitusvirsi...heh..

halauksia ja voimia tähän pimeyteen kaikille!!

Bluerose & ötö 32+0
 
Täälläkin tänään ultrassa käyty ja poika sieltä edelleen tulossa..naureskeltiin miehen kanssa, et olis kyl outoo jos yhtäkkiä oliskin tyttö tulossa kun sitä on niin jo ajatellut ja puhunutkin pienestä pojasta kokoajan...tietty ollaan ostettu ja saatu ihan hirveet kasat vaatteita ym pojalle sopivissa väreissä..tosin jos tyttö olis tullut niin sama se sitten, mitä väriä tyypillä olis päällä ekat kk [:D]
 
Ang1...meilläkin painoarvio oli sen 2,2kg ja lääkärin mielestä oikein passeli...meillä taitaa olla melkein sama LA....lääkärin mielestä ei tarvi seurailla vauvan kasvua mitenkään erikoisesti loppuaikana...muutenkin ymmärsin, että tää ultra oli sen takia, että seurataan onko vauva liian iso, koska mä oon ite ylipainonen![:-]
 
Meillä kans siis suuriosa vaatteista on pojan väreissä mutta se ei sinänsä hetkauta jos on tyttö koska me ei olla itse ostettu yhtä ainoata vaatekappaletta joten jos silleen ajattelee niin ei meidän rahoja ole mennyt hukkaan. Ja kyllä tytönkin voi pukea siniseen ihan hyvin [:)]

Mulla oli tosiaan tuo ultra tarjonnan tarkistuksen ja kohdunkaulan pituuden tarkistamisen takia. Mulla on laskettu aika 12.12. ja tosiaan on kuulema pieni siihen nähden. Mutta ei mun mielestä oo liian pieni jos kerran syntyessään painaa 3.2 kiloa, niin onhan se ihan riittävä koko kuitenkin? Itse nimittäin painoin vajaa kolme kiloa, samoin mun veli. Sisko painoi tuon 3.2 kiloa joten voiskohan tässä olla että on aika periytyvää tuo minkä kokoisena syntyy? Mutta ei mua haittaa vaikka tarkistavat, onhan se aina kiva nähdä omaa vauvaa [:)]

Hitsi kun ei enää uskalla puhua pojasta tai jätkästä [:D] (Mun mahaa ei muuten näe takaapäin joten siinä mielessä jos vanhaan kansaan uskoo niin .. .. )
 
No viimeistään se sit selvii ku tyyppi putkahtaa maailmaan [:D]

Pääasia, että kaikki menis hyvin [:)]
 
Ang1, onpas tuossa uudelleen asennoitumista! [:D] Jos meille kävis samallalailla, niin en tiedä miten perin olisin, olen ihan tyttöasennoitunut. [:)]

Terveisia siis täältä muuton keskeltä, koko viime viikko on muutettu ja nyt on kamat uudessa kodissa, mutta täällä sitä kuljetaan laatikkomeren ja laatikkovuorien välissä. Keittiö alkaa olla kondiksessa, mutta olkkari on kaaos. Keskellä olkkaria vielä vaunut, polkupyörä, ja pari kuutiota remonttikamaa kaikkien laatikoiden lisäksi. Tässä menee hetki niitä setviessä.

Mahakummun olen jo useampaan otteeseen iskenyt yhteen jos toiseen paikkaan, kun en meenaa hahmottaa sen kasvaneita mittasuhteita. Kerran jo huolestuin, että iskin vauvaa vahingossa metallitangolla... mut toivon mukaan vauvaan ei sattunut, vaikka mulla oli kipeä vatsa hetken aikaa... [&o]
 
Huh, täällä tuntuu monella olevan rankkaa muuttotouhuissa. Voimia!

Vaikka rakenneultrassa meidän vauva hajareisin esitteli hyvin varustustaan, ja tytöksi selkeästi todettiin, niin olen silti koko ajan pitänyt mielessä ettei se ole 100% tosi. Meillä on kaikki vaatteet värimallia unisex. Mekään ei olla ostettu mitään vaatteita, mutta ei myöskään olla otettu vastaan vaatteita, jotka on selkeästi tytölle tai pojalle. Toisaalta mä inhoan vaaleanpunaista, joten voi hyvinkin olla, ettei sitä väriä juuri meidän tytöllä näy missään vaiheessa. Vaaleansininen on sen sijaan mun mielestä nättiä tytölläkin. Ja moni muu väri...
 
voi vitsit että aika menee nopeesti.. laskettuun aikaan 4 viikkoo ja 6 päivää.. hui, alkaa jo pikkuhiljaa jännittää.. [:)]
mä oon täällä vääntäny ekana mammalomapäivänä JOULUKORTTEJA! heheh.. oon ehkä aikasessa, mutta ikinä ei voi tietää mitä taphtuu nii onpahan sitten postitusta vaille valmiit.. kyllä anoppi naurahti kun kuuli että tää mamma vääntää joulukortteja jo.. [:D]

tosta mahankoosta sen verran että mullekki on sanottu pari kertaa että ihan varmaan sieltä tulossa kaksoset, mutta oon todennu vaan että kyllä sieltä yksi vaan tulee.. meijän mummi on täysin varma että kaksoset tulee koska itellä on kaksoisveli nii tottakai munki pitää saada kaksoset.. hah, onneks se vissiin periytyy helpommin sitten mun omille lapsille. [;)]

mun mielestä on ihanaa kun on syksy, iltasin on pimeetä ja voi poltella kynttilöitä ja päivisin kauniita ilmoja ja muutenki ihanan viilee ku tuntuu että hiki valuu samalllailla ku olis vaihdevuodet.. ainaki tuntuu siltä. meillä ei oo vielä ees pattereita päällä.. tosin mies valittaa ku on nii kuuma, mut mä sanoin että kun nukun nykyään yöllä niin huonosti ku on koko ajan kuuma nii saa herra laittaa vaikka lisää peittoa päälle kunhan mä saan edes jonku verran nukuttuu.. sitten synnytyksen jälkeen voidaan laittaa lämoöö pattereihin.. [:D][:D]
 
Happy73 se on varmaan siksi jotenkin ihan sama kun se on ihan oikeesti ollut alusta asti meille kummallekin ihan sama kumpi tulee[:)] Varmaan just siks kun on niin kauan sitä lapsettomuutta kärsitty niin oikeesti kumpikin kelpaa oikein hyvin. Ja jotenkin mua vaan naurattaa se kun se sanoi sen silleen niin varmasti että tyttö. Mä repesin heti kun se sen sanoi[:D] On jotain mitä oikeesti nyt voi pitää yllärinä kun se tulee.

Mä en usko että sun vaavi on kärsinyt vaikka on osunut, se on niin suojaava se lapsivesi kuitenkin. Tai näin olen käsittänyt. Mutta ole nyt silti hyvä ihminen varovaisempi ja älä riehu! Lepäät vaan ja pistät muut hommiin [:D]


meemi kuinka sä oot pystynyt kieltäytyyn lahjoituksista? Mä en oo jotenkin pystynyt sanomaan kenellekään ei.. meillä on sittereitäkin siksi kaksi, suoja-alustoja (siis niitä patjoja semmosia..) kolme jne [:D]

Hei rock^peijpe ihanaa! Ensinnäkin mä kans oon joulukortit jo tehnyt ja toisekseen joku muukin tuntee itsensä mummoksi!! Ensin mua veti muka joka ikkunasta, sit mies lämmitti ihan innolla ja nyt mä kuolen tänne kuumuuteen [:D] No kai ny kun takka, leivinuuni ja kiuas oli kaikki liekeissä toissailtana kun mun oli niin kylmä [:D][:D] Mut hei, ikinä ei voi olla hyvin.. eihän? [:D][:D] 
 
Mulla on kans aina kuuma!! Hikoilen ku mikäki ja hihhuloin kotona lähes alasti joka päivä. [;)][:D] Mies on onneks kans tosi kuumaverinen, ei oo yhtään valittanu ku oon pitäny ikkunaa ja parvekkeen ovea auki, ettei ihan niin paljon hiostuttais. [:D] Tosin en tiijä miten sitte käy, kun tää mukelo poksahtaa pihalle... Äiti on kertonu, että kun odotti mua ja mun siskoa, niin molemmilla kerroilla oli aivan hiestä märkänä mahan kanssa, mut heti ku synnytti, niin saman tien piti hoitsuilta pyytää lisäpeittoa päälle, kun oli niin vilu! [:D][:D]

Ja kaikille muuton keskellä oleville: Tsemppiä ja sympatiat täältä! Mä oon jo MELKEIN selättäny tän muuttamisen, mutta vielä on hommaa tehtävänä... Yks kaveri pariskunta haluais ens viikonloppuna tulla kylään, joten vielä pitää tsempata, että saa nää viimisetki rojut paikoilleen tässä viikolla. ONNEKS pääsin tälle äippälomalle viimein! [8|] Ja mä kans törmäilen ympäriinsä, kun ei oikein tajua tätä mahan kokoa... oon kylläkin onnistunu lähinnä kolhimaan jalkojani, ku kompuroin noihin laatikoiden yms reunoihin ja kulmiin, kun en oikein näe (tän mahan takaa), että missä ne kulmat ja reunat on... [:D][:D]

Ja Ang1: aika jänskää tuo! Meille epäiltiin rakenneultrassa tyttöä, mutta oon meemin lailla hokenut itelle ja kaikille muillekki, että ei se koskaan ihan satavarmaa oo, ja että saattaahan sieltä silti poika tulla. Kuten jo joskus aikasemmin mainitsin, niin mun kummitäti on vähän seonnu tässä ja ostellu ihan älyttömästi kaikkia vaatteita yms kamaa ympäriinsä. Se on meille ostanu innoissaan aika läjän tyttövaatteita, mutta ollaan myös saatu niitä unisex ja ehkä vähän poikamaisiaki vaatteita. Mut on se onneks iteki ymmärtäny, että ei tää vielä oo varmaa ja sanonu vaan, että no jos sieltä sitte tuleeki poika, niin käydään sit tammikuussa kirpparilla myymässä kaikki ne tyttövaatteet [:D][:D]

Ja mä kans alan tekemään joulukortteja tässä, kunhan ehdin käydä hakemassa korttikartongit tiimarista. Yritin jo kaks kuukautta sitte, mutta niillä on aina ne paljous-tarjoukset vasta tässä joulun alla, niin en viittiny sitte kalliimmalla hinnalla niitä ostaa. Oon yleensäki alottanu korttien tekemisen tosi ajoissa, mietin jo aiheita elokuussa ja syyskuussa jo sormet syyhyää korttien tekoon. [;)]
 
tottahan se on ettei ikinä ole lämmön kanssa hyvin.. nukkuisin varmaa ikkuna auki jos olis mahollista, mut ku on toi yks kissan pentu vielä eikä sitä voi päästää ulos.. [&o] mutta voihan sitä aina nukkuu ilman vaatteita ja ilman peittoo.. [:)]

eilen sain viimesetki kortit valmiiks ja laitettuu ne kirje kuoreen.. ja kuoretki kirjotin.. aamulla ennen neuvolaa väsäsin sitten paketti kortteja ajan kuluks.. yms muita juttuja.. askartelu on kyllä mukavaa.. [:D]
 
Takaisin
Top