Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rock
ja meemi, sulla on kyllä hyvät hermot, mä olisin ollut jo koputtelemassa synnärin ovia. Ja tosiaan ihan oikeassa
oli tuo kätilö, että vauvalla on paremmat mahdollisuudet selvityä, jos syntyy sairaalassa eikä kotona!

Voimia kaikille odottajille, loppu häämöttää [:)]

Hyvä meemi kun kysyit sitä asiaa[:)] Ryntäät heti vauhdilla synnärille jos alkaa tulla kipeitä supistuksia!
Anteeks nää mun "huolehtimiset",mut en voi tälle mitään

^hyvä vaan, että vähän potkitte hereille välillä. [:)]

Mystis: miten teillä vauvan kanssa on mennyt? Onko sun sektiohaava lähtenyt hyvin nyt parantumaan?

no eipä sielä polilla mitään selvinny.. kaikki testit tehtiin, pissa puhdas, veren paineet ok.. 3 putkee verta otettiin, mutta eivät osaneet sanoa mitään ku kaikki oli ok.. no toivotaan ettei enää uusiudu, kyllä aamulla pelotti et mikähän vaivaa ku ei pystyny ees kunnolla puhuu ku ei sanat muodostunu.. huuhhu.. nooh panadolin voimalla etiäpäin.. [:)]

No poika on lajia lepakkomies[:D] Nukkuu päivällä ja valvoo sit öisin..Öisin saattaa vaihtelevasti nukkua 1-4 tuntia syöttöjen välissä,ja tätä mammaa väsyttää mutta kyl se väsymys ja ärtymys öisin häviää ku kattoo tota pientä[:)] Nyt on vähän mahavaivaa ollu,mut ostin rela-tippoja ja yöllä tuli jopa neljä normaalia kakkaa[:D]
Onhan tää raskasta mut kyl kaiken arvoista[:)]

Kahden päivän välein pitää käydä hoidattamassa ja hoitsujen mukaan on lähteny tosi hyvin paranemaan,et onkalo on nyt pienentyny eikä vuodakaan enää paljoa.Ihan kun ei haavaa oliskaan[:)] Umpetunu punainen pieni viiva vaan siltä kohtaa mistä ei oo haava auki..

Verenpaine vaivaa edelleen mikä on normaalia ton myrkytyksen takia..Eli lääkkeitä pitää siihen syödä edelleen.
Torstaina ois isyydentunnustus ja ensi viikolla sit pojun eka oikea neuvola[:)] Ristiäispäiväkin on sovittu ja niitä pitäs alkaa tarkemmin miettimään[:)]

Nyt ois vissiin meikäläisen osalta tään vuoden "pidemmät" reissut heitetty, ainakin jos isännän mielipidettä kysytään. [;)] Eilen käytiin isän tykönä isänpäiväkahvilla, ja sain vihdoin sen kaukalon sieltä mitä oon stressannu. [:)] Kamala oli keli kotiapäin ajaes, kun räntää tuli alkupuoli matkasta niin reilusti että tielläkin monta senttii... Alko jo hirvittään et hitto jos koko matkan tällänen keli kun matkaa kuitenki melkein 200 kilsaa sivu.. [8|] Onneks loppupuolisko oli helpompi. [:)]

Tuli aika vekkuleita tuntemuksii siin matkan aikana. Sellanen outo paineen tunne alapäähän, melkein voisin kuvitella et sit kun on tosi kyseessä ni tuo tunne potenssiin 100 vois olla kun pää alkaa puskeen pihalle. Paineen tunne kyl hävis sit kun topattiin tankkaamaan ja nousin käppäileen vähäks aikaa. Ei sattunu missään vaihees, mut tuntu kyl melko inhottavalta. [&:]
Ahistaakohan meidän muksua turvavyö, kun nykyään melkein aina autossa alkaa riehuun oikeen tunteella vaikka ennen oli päinvastoin. Mä kiristän lantiovyön melko napakasti (niinkun se tietty kuuluukin), miettiny vaan et painaako kaverin päätä/harteita se vyö kun silleen alkaa ryskämään. Mulla ei ole sitä turvavyön alenninta (vaimikäsenytoli), mutta asettelen vyön aina mahan alle. Hmmmmm...... [&:][8|]

Palattiin juuri äippäpolilta kun vaavi ollut tosi hiljainen tänään koko päivän ja supistellut urakalla.. Todettiin olevan poikkitilassa ja lapsivedenmäärä runsas, mutta vielä nipinnapin normirajoissa.. Tiedä sitten mistä johtuu, ilmeisesti kuitenkin omasta raskausdiabeteksestä.. ohjeeksi sain vain että jos vedet menee niin ambulanssilla sairaalaan makuu asennossa.
Vauva kuitenkin oli virkeä eikä mitään poikkeavaa löydetty [:)]
ylimäärästä ressiä tuli nyt vaan tuosta runsaasta lapsivedestä [:(]

ja viikon, parin päästä sit takas polille jos vauva ei ala kääntymään itse.. Olo on vaan järjettömän tukala ja vatsa hurjan pinkeä koko ajan puuh..

hyvä FANTTI82 että selvisitte matkasta.. meki eilen käytiin sellossa ja vettä sato niin paljon koko matkan ettei moottoritiellä nähny metriikää eteen päin.. kyllä pelotti.. huuh.. [:D]

PIKKUNIPSUTIN, hyvähän se on tarkistaa asiat ei jää sitten ainakaan vaivaamaan.. mullaki oli hirmu iso kynnys soittaa tänään sinne äiti polille ku aattelin että ne pitää mua ihan höperönä, ja sit ku ei meinannu sanoja saada tuotettuu nii sitte jos ne ajatteli et oon vetäny jotain aineita.. oli ihan hirvee olo koko aamun, onneks mies lähti töistä ja tuli mun luokse ja vei sitten äitipolille.. [:)]

Ihan sama ongelma, tuntuu ettei millään viitsi soittaa kun jos ne ajattelee ja mitä ajattelee, isäntä sit onneks puhu ympäri ja käytiin :)

Meemille (ja muillekin jos kiinnostaa) niin se osoite missä voi käydä kurkkaamassa vauvan painoarviota on http://www.tekay.fi/ ja sieltä oikealta valikosta kohta "painon kehitys". Sinne kun laittaa saadun painoarvion ja raskausviikon, milloin se on saatu, niin näkee arvion vauvan syntymäpainosta ja painon kehityksestä raskauden edetessä.

Oletko muuten Meemi tulossa ensi maanantaina sinne Haikaranpesän teemaryhmään, jos vointi sallii? Aloin nimittäin miettiä, että voitais mennä vaikka samaa matkaa?

no niinpä.. munki mies sitte pakotti mun soittaa ku meijän neuvolaan on soitto aika vaan kerran päivässä tunnin ajan, nii olis pitäny olla epätietosuudessa niin kauan.. ja äitipolitaki sano että hyvä että soitit että neuvolaan on nii vaikee saada aikoja.. helpotti ainaki. [:)]

helpottaa joo ja kai sitä pitää olla ja ajatella vauvaa eikä sitä kuinka höperönä ne muka polilla sua pitää [:D] 

no niinpä.. oon ite vaa nii kauheen saamaton ja muutenki tuntuu aina nii vaikeelta soitella tollasii paikkoihin.. oon eehkä vähän hölmö.. :D heh..

mut vähä ihanaa ku meijän äiti ja isi tulee kyläilee torstaina.. oon viimeks elokuussa nähny niitä ku ne asuu 500 kilometrin päässä. [:)]

Tuttuja tuntemuksia, on se vaan silti parempi soittaa ja käydä kun kuitenkin on lapsen terveydestä kyse ja tuntemukset ei aina oo niin selkeitä.

rock^peijpe: hyvä, että kävitte selvittämässä tilannetta. Olisko nuo sun oireet voineet olla migreeniä? Migreenihän voi tulla myös ilman särkyä/miedommalla säryllä ja yksittäisenä kohtauksena. Mulla menee migreenissä kanssa puheen tuottaminen vaikeeksi ja samoin näön kanssa on hataraa. Tuli vaan mieleen...

Mystis: ihanaa kuulla vauva-arjen kuulumisia. [:)] Toivottavasti teidän poitsu alkaa pian nukkua vähän enemmän öisin... Ja hyvä, että se haava on nyt paranemaan päin.

meemi: niin ne kysy sieltä että onks taipumusta migreeniin, mut sanoin ettei oo ja muutenkaan mulla ei ikinä särje päätä.. en ees muista koska viimeks olis.. varmaa 2 vuotta sitten.. ehkä.. mut en sitten tiiä. toivotaan ettei olis migreenii.. se täst viel puutuis.

migreenikohtaus voi tosiaan olla ihan yksittäinen, eli ei tarkoita vielä, että olisi sairastunut migreeniin. Ihan niin kuin jokainen voi joskus saada epilepsiakohtauksenkin, vaikkei sairasta epilepsiaa. Toivottavasti tosiaan ei toistu, ei ole ollenkaan kiva vaiva.

Kiitti Suze tuosta linkistä. Tosin tuli vähän sellanen olo, että mahtaakohan ihan paikkansa pitää. Mulla tuli 2750g arvioksi rv 40 ja se on kilon vähemmän, ku mitä 4d-ultrassa sanoi lopulliseksi painoarvioksi. Ei tota varmaan voi tietää ihan tarkkaan kuitenkaan. Kiva ois vähän kuitenkin tietää mimmonen pötkylä sieltä on tulossa [:)]

Suze: Olin jotenkin ensin sujuvasti hypännyt tämän viestin yli, ollenkaan huomaamatta. [8|] Onneksi palasin lukemaan tarkemmin. Kiitos linkistä. [:)] Joo, jos vointi on ok, niin ajattelin kyllä mennä tuonne teemaryhmään maanantaina. Ja hyvin voitais mennä samaa matkaa. Olen menossa autolla ja voin vaikka koukata sut jostain? 

Täällä on taas yökukkumiset menossa... No, onneksi tuo mies kohta herää töihinlähtöön - ei ole niin tylsää... Jotenkin kumman huono olo. Pää on ihan jumissa, hatara, kuvottaa, oksettaa... ja kuitenkaan ei ole ihan tavallinen pahoinvointi olo, mitä mulla on yleensä. Tällainen olo mulla oli eilen koko päivän. Käytiin illalla miehen kanssa kaupassa ja meinasin useampaan kertaan pyörtyä sinne. En tajua, missä kiikastaa...

Tänään saan fysioterapiasta tukivyön. Toivottavasti se helpottaa mun selkäkipuihin. On vähän alkanut tuo selkä ja lonkat kolotella ja mulle luvattiin tukivyö. Kiva, jos edes tuohon vaivaan on jokin helpotuskonsti, vaikkei tuo mitään erityisen pahaa kipua ole.

nonniiin.. tänään meen sitten mangettii kuvauksiin ja siellä mitataan mun lantion leveys.. soitti äsken äiti polilta ja sanoi että lääkärit oli tulleet sellaiseen tulokseen koska oon niin lyhyt.. itsehän kysyin viime viikolla siitä ja lääkäri sano ettei sitä tehä, että se on ihan perus tarkastus miten se tehään eli sisäkopelolla.. mutta silti selvis että se katotaanki mangeettikuvauksella.. [:D] heh.. no tänään sinne siis.. selviipähän ainaki mahtuuko lapsi syntyy normaalisti.. meijän äiti on synnyttäny kaikki 5 lasta keisarin leikkauksella..

Takaisin