Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääskynen tuo sun kommentti vauvan tuoksusta kyllä muutti nyt mun mielen kans sen hajustuksen suhteen [:)] Enhän mä ole tajunnut sitä asiaa noin ajatella, kun ei sitä tuoksua meidän huushollissa aikaisemmin ole saanut nuuhkia.
Sain viikonloppuna kaverilta paketillisen kertakäyttöisiä liivinsuojia. Hän sai vauvelin kesäkuussa ja sanoi, ettei ole tarvinnut niitä ollenkaan. Ihme juttu, kun olen ymmärtänyt, että sitä maitoa vuotaa jatkuvalla syötöllä [:)] Täytyy siis kokeilla niitä ainakin alkuun.

mies on tämän ymmärtänyt että mä lepään..se kävi jopa kaupassa..ikävä kyllä lähettää hänet sinne huomenna takaisin...miten teen ruokaa kun tarvin perunoita ja sipulinkin xD
mää yritän levätä :) jos sais ees pikkusen sairaalakassin laitettua jos sattuu etukäteislähtö

Ääh, mulla on hammas lohjennut. Ei oo mitenkään kipee, mutta kieli käy ärsyttävästi terävään reunaan jatkuvasti. Kai tuo pitäisi käydä korjauttamassa... Mutta miten ihmeessä onnistuu hammaslääkärikäynti kun en pysty hetkeäkään makaamaan selällään. Jopa puoli-istuva asento tuntuu ihan mahdottomalta. Uskaltaakohan tuon korjaamista siirtää synnytyksen jälkeen vai pahentuukohan se... Ja enpä tiedä saanko edes mitään hammaslääkäriaikaa kun ei kerran särje. 

Kiitos kaikille kannustuksesta ja tuesta! Ei ole vielä lääkkeet tepsineet, mutta toivotaan että vaikutus alkaisi tuntua. Sain ohjeen olla uudelleen suoraan yhteydessä ihotautien polille loppuviikosta, jos lääkkeet ei ala auttaa. Ja oishan tuo kiva jossain vaiheessa vielä nukkuakin... Tätä menoa olen nimittäin puolikuollut väsymyksestä jo ennen vauvan syntymää, kun nyt yöt menee raapiessa!

Täytyy ihmetellä tuota Hipsusen kohtelua työterveydessä! Itse onneksi sain omasta työterveyshuollosta apua vaikkei asiani sinne puolelle enää oikeastaan kuulukaan, äitiyslomalla kun olen. Mutta siis työterveyshuoltoa saa käyttää raskaanakin, sen varmistin. Ja ehdottomasti tietysti silloin, jos kyse on sairausloma-asiasta. Ja yleensä niillä on myös päivystysaikoja antaa, pitää varmaan vaan vaatia, jos eivät suoraan tarjoa.

Ja Pajunkissa, ota vaan sitä antihistamiinia, jos se auttais. Minulla siitä ei siis ollut mitään apua nyt, mutta kannattaa kokeilla. Itse sain jo keväällä siitepölyallergiaan antihistamiinia neuvolalääkärin määräyksellä, joten ei siitä varmasti niin suurta haittaa ole.

Sairastamisesta muihin asioihin, eli minäkin mietin samaa kuin Meemi, kuinka paljon liivinsuojia kuluu päivässä?
Lisäksi ihmettelin kun synnytyssairaalan ohjeissa sanottiin, että niitä kannattaa ottaa mukaan sairaalaan - eikö sieltä siis saa edes suojia käyttöön??

Tsemppiä kaikille viimeisiin odotusviikkoihin! Onneksi tässä ollaan jo aikalailla loppusuoralla [:)]

Mulle riittää, että pesuaineessa lukee sensitive. Mitään miniriskiä en aio ostaa, kun ei sellaisella lähde rasvat sun muut pois, enkä halua harmaita vaatteita, elleivät ne alunperinkin ole harmaita. Tuoksua saa olla pesuaineessa, mutta ei mitään kamalan voimakasta. Mulla taitaa olla jotain omoa tuolla kaapissa, sekä valkopyykille, kirjopyykille, että nestemäisenä. En ole ainakaan huomannut, että pyykki olisi jotenkin voimakkaanhajuista, raikasta vaan.

meemi: Mulla oli ollut kielikoru jo 10 vuotta, kun sitten kerran puraisin siihen ja lohkesi hammas (alhaalta, kulmahampaan jälkeen oleva isompi hammas) silleen, että juuri tuolta suun puolelta siitä lähti sellainen purupinnan väkänen pois. Pelästyin ja otin kielikorun heti pois. Aluksi se hammas vaivasi pari päivää juuri sen takia, että kielen kärki tuli kipeäksi, mutta sitten sen unohti, eikä kielikään enää mennyt siihen koloseen. Ei kai siitä lohkeamasta muuta haittaa ole (jos siis ei särje), kuin että siinä kohtaa ei sitten ole kiillettä ja siihen tulee helpommin reikä. Mun kohdalla ei tota ongelmaa ole, koska mulla ei tutkitusti ole karies-bakteeria, joka aiheuttaa reikiintymisen, joten en voi siis saada reikiä, vaikka ei olisi kiillettä lainkaan. Sä voit varmasti odottaa sen hampaan kanssa ensi vuoden puolelle ja käydä sitten korjauttamassa sen, jos se vaivaa.

Voithan meemi soittaa sinne hammaslääkäriinkin ja kysellä mitä mieltä ne on. Eikä siihen synnytykseenkään enää ole niin pitkä aika [:)]

Hitsin vitsit, musta on tullut ihan sairaan laiska. En vaan saa pakattua tuota sairaalakassia enkä tehtyä oikeen muutakaan. Leikin vaan koirien kanssa ja päivittelen paksua oloani. Meinaan nyt on tän mahan kanssa aika tukala olo. No kait sitä kerkee ja ehtii [:)]
Mä vaan odotan sitä energiaruisikua mitä mun kaverit on saaneet juuri ennen synnytystä...mää en jaksa mitään [:D]

Tänään olis taas neuvolakäynti edessä. Ajattelin kysyä, että pitäiskö mun olla huolissaan noista sukkapuikkokivuista, jotka nyt on alkaneet ja on olleet aika aktiivisia. Pelkäänpä vaan, että se lähettää mut äitipolille tarkastukseen. Noh, kättärille oon joka tapauksessa menossa tänään. Synnytysvalmennus alkaa. [:)]

Isänpäivä lähestyy. Mulla piti muka olla hyvin aikaa tässä tehdä se isyyspakkaus valmiiksi. No, käyttöohjeet on koneella kirjoitettuna - pitäis vaan tulostaa. Kamat on kasasssa lukuunottamatta pikkujuttuja (kahvipaketti, sisupastillit yms.) jotka pitäis kaupasta hakea. Pitäisi siis enää saada aikaiseksi käydä siellä kaupassa ja koristella laatikko ja laittaa ne kamat sinne. Kovin aikaisin en ole viitsinyt laittaa laatikkoon kun on paljon vaikempi piilotella laatikkoa kuin erillisiä tavaroita. Toivon miehen nukkuvan sunnuntaina pitkään ja voin sitten viedä sille laatikon odottamaan yöpöydälle. Niin, siis lopputuloksena sepustuksestani on siis se, että tuntuu että aika kuitenkin loppuu kesken. Tänään en ehdi noita juttuja. Huomenna on sitten pakko saada kaikki valmiiksi. Ainoa, ettei mulla ole huomenna autoa käytössä. Ei kauppaan ole pitkä matka, mutta usein se riittää jo laukaisemaan supistukset.

Fearsome: et ole ainoa, jota vaivaa saamattomuus... tai tuntuu, että välillä on tosi saamaton ja välillä sit olis energiaa vaikka mihin, mutta sitten kroppa pistää stopin. Ärsyttävää... Niin, kassi on edelleen pakkaamatta täälläkin... tosin mulla on viikkoja vähemmän kuin sulla. 

FEARSOME tääl on vähän sama juttu.. ei jaksais tehä mitään, mutta pakko se aina jotain on tehä ettei ihan laiskistu.. [:D]

öisin tulee nykyään nukuttuu ihan älyttömän huonosti.. hööhhh.. ja sitten herään joskus 7 aikaa.. iltasin on tosi väsyny.. aina kun pitää kylkee käntää nii pitää herää ja sit samalla käyä vessassa..

Meil oli tuolla perhevalmennuksessa jossa aiheena oli imetys nii aika kiva sellanen liivinsuoja joka oli sellanen ns. kuminen kuppi mikä laitetaan imetyksen ajaks toiseen rintaan koska sieltä kuulemma valuu maitoo tosi paljon.. mä aattelin ehkä hommaa sellasen nii ei tartte niitä liivisuojii niin paljoo.. sitä paitsi ne maidot saa talteen sitten pakkaseen.. tulevia isi iltoja varten. [:)]

^tarkotat varmaan maidonkerääjää. Sehän on tosiaan tarkotettu ihan vaan imetystä varten, kun vauvan imiessä toisesta rinnasta valuu myös maitoa. Sitä ei hygienia-syistä suositella käytettäväksi pitkiä aikoja.

Mitä nyt hetken käytin liivinsuojia niin suosittelen niitä pestäviä..Kertakäyttöiset jää nänniin ikävästi kiinni ja sitten jos vielä sattuu aukeemaan rinnanpäät niin voi tehdä kipeetä repiä niitä suojia pois [&:]

Noniin.. täällä olis nyt sitten taas yks sairaslomalainen. Pääsin viimein inhimilliselle ja hyvälle lääkärille, joka ihan ihmetteli, että oon näinkin pitkään ollut töissä. Voin alkaa keskittyä vauvaan nyt, kun tähän asti on saanut stressata vähän joka asiasta. Nyt on vaan tämä olotila sen verran jäätävä, että liikkuminen on melkein mahdotonta ja istuminenkin, jos se jatkuu yli 15 minuuttia kerrallaan. Lääkäri kuitenkin suositteli liikkumaan jonkin verran. Se olis mun tilanteessa parempi ku pelkkä makaaminen, kun vauvalla on kaikki hyvin ja paikat visusti kiinni [:)]

Tajusin kans tänään, että se isänpäivähän on ihan just eikä mulla oo oikein mitään vielä valmiina. Toinen on joulu. En oo miettiny joululahjoja vielä ollenkaan. Tässä tulee muutot ja kaikki vielä ennen joulukuuta ja sitten pitäis alkaa kiireellä laittaa paikat kuntoon vauvaa varten. Saapa nähdä, miten ehtii ja kykenee kaiken hoitamaan.. Tänään aattelin viimein aloittaa sen vauvan vaatteiden pesemisen. Täytyy pakata ne puhtaat vaan jollain kunnon patentilla sitten, etteivät pölyynny enää muutossa.

kiitti PÄÄSKYNEN.. en muistanu tota sanaa tai jotain.. [:D] heh.. on tota dementtiaa nii ei ees edellispäivän jutut muistu mieleen.. heh..

Hyvä juttu HipsuNen, että sait vihdoin sairauslomaa! Täytyy vaan ihmetellä, että kaikenlaisia lääkäreitä sitä Suomessakin on! Täälläkin esille tulleet esim. Meemin ja Hipsusen kohtaamat tapaukset ja omalle kohdalle vastaan tulleet erikoisuudet... Ei voi kuin ihmetellä.

Joulusta ja isänpäivästä. Me päätettiin miehen kanssa jo aikaisin, että tänä vuonna ei stressata näillä syksyn juhlilla (meillä vielä sattuu omat syntymäpäivätkin tähän loppuvuoteen). Suurin ja paras lahja on kuitenkin tuolla mahassa [:)] Eli emme osta toisillemme lahjoja tänä vuonna.  Vanhemmilleni ostin jo yhden yhteisen lahjan, kun kerrankin tuli vastaan sellainen juttu, joka on heille sopiva. Vanhemmilleni on NIIIIIIN vaikea ostaa lahjoja! Jos jotain kivaa tulee vastaan, niin hankin veljellenikin, mutten ota siitäkään stressiä. Miehellä on ollut mielessä omien vanhempiensa lahja jo pitkään, joten sekin asia on ratkaistu. Kummilapsille löytyy perinteisesti kirjat, joten tässäpä tämä loppuvuoden lahjontalista onkin.

Jouluksi hankitaan ehkä kuusi kotiin, mutta muuten vietetään joulu minun vanhempien luona. Tuskin tuossa joulun alla on aikaa ja energiaa alkaa itse esim. ruokia väsätä!

Ja tästä tulee kuitenkin meidän elämämme erilaisin joulu joka tapauksessa, joten turha stressata asialla [;)]

Pajunkissa kun tuumasit ettet mitään miniriskiä ala ostaan kun ei lähde liat pois, ni täältä tulee just päinvastanen mielipide [;)][:D] Mä käytän miniriskiä, ja tosi tyytyväinen oon ollu. Pesen vaatteet oikeestaan aina 30'ssa, pyyhkeet ja petivaatteet 60'ssa. Ainut on ollu et myö kun tähän omakotitaloon muutettiin kylältä vuoden alusta, ja täs on oma porakaivo, ni jauhemaisen aineen jouduin vaihtaan nestemäiseen. Jauhe ei enää liuennu kunnolla ees 60ssa, aina jäi jotain kökköjä vaatteisiin ja mulla alko kutina ihan saman tien. Tiedä sit missä vika, vesikin kuitenkin tutkittu et ph hieman sielä kovan puolella mut muuten ok. [8|]
Niin ja nyt kun jouduin ostaan omon sensitive-pullon kun kaupas ei ollu miniriskiä, ni hyi yök mille se aine haisee. Saman oon huomannu kun on saanu nuita vauvanvaatteita, jos ne on pesty "normaalilla" eli hajustetulla pesuaineella ni mun ottaa nenään se pesuaineen haju niin paljon et on vaan pestävä ne vaatteet uudestaan vaik kaveri ois ne suoraan pyykkinarulta mukaan antanu. Mut kyl mä sit nuo huuhteluaineet sulatan ilman ongelmii, kunhan se vaan on hyvän tuoksunen [:D]

Meillä laitettiin maanantaina takapenkit meidän "kakspaikkaseen urheiluautoon" niinkun isäntä sitä halus kutsua, eli farkku-paku muuntu henkilöautoks. Muutoksia muutoksia ennen joulukuuta. [;)] Ukko-parka alko vetään hirveetä stressiä kun yht'äkkii viimeviikolla tajus et herranjestas sitä aikaa on enää 6 viikkoo, ei 6 kuukautta [:D][:D] Nii-i, minkäköhän takia minä olen meinannu repiä ressiä siitä parinsadan kilsan päässä olevasta kaukalosta joka pitäis saada haettua... Noh, onneks se asia ratkee viimestään ens viikolla kun mennään juomaan isänpäiväkaffit mun isän luo. Sielä se sit kaukalokin meitä oottelee. [:)]
Nyt oottelen kovasti joulukuun alkua että sais alkaa laittaa joulua kotiin. Aatto kyl ollaan ilmeisesti anoppilassa, sikälimikäli ei olla laitoksella, mutta mä rakastan joulua, ja vaikka sen juhlinta tänä vuonna tulee jokatapauksessa olemaan erilaista kun viime vuosina, ni kyllä mä sen silti haluun kotiin laittaa [:)] Verhot ja kyntteliköt, kynttilät ja glögit ja ehkäpä vielä se kuusikin [:)] Ja tietysti se IIIIISO kinkku [:D][:D] Lahjat pitää yrittää hyvissä ajoin hankkia, näillä on ollu hauska ja varsin kätevä tapa, et aikuiset arpoo keskenään kuka ostaa kellekin lahjan, ja muille ei sit mitään tartte hankkii (ellei halua). No tietty omalle puoliskolleen mut sitä ei lasketa [:D] Lapsille sit tietty ostellaan senkin eestä... [;)]

Oho, vähän karkas ajatus pitkälle, eihän me vielä olla ees marraskuun puolessavälissä, mutta kuten sanottuu, rakastan joulua, sitä rauhaa ja yhdessä oloa, ja kun tänä vuonna on pakko aatella ja järjestellä asiat hyvissä ajoin ni mikä jottei. Joululauluja en sentään o vielä alkanu kuunteleen, mut niit kortteja voisin kyl minäkin alkaa jo tekemään [:D][:D]

Että alko ärsyttään. Pitäis lakata vastaamasta puhelimeen, jos numero ei ole tuttu. Pitäs hankkia vastaaja ni voisivat halukkaat sitten sinne jättää viestinsä ja mä voisin harkiten soittaa takasin. Ensinnäkin, kiitos vaan niille ihanille ystävillemme, jotka niin ystävällisesti antoi meidän puhelinnumerot jollekin hiton ihmeimurin myyjälle. Kyseessä siis joku superimuri, joka imee patjojen sisältä punkin paskatkin pois ja maksaa vain vaivaiset kolme tonnia! Tää kaveri siis aikoo nyt tunkea meille lauantaina kaheks tunniks putsaamaan ilmaseks meidän patjat ja yhen valitsemamme maton. Joo, oishan se kiva saada kunnolla puhtaat patjat, mut vähän meinasin soittaa sille takas ja käskeä imuroimaan jonkun muun patjoja. Emmä halua ketään häiritsemään mun kotirauhaa. Vielä viikonloppuna! Jos ois kestäny ihan pienen hetken, tyyliin 30 min ni ehkä joo, mutta hitto soikoon. Ärsyttää ihan hirveästi. Lähinnä siksi, etten saanut kieltäydyttyä, vaikka muuten olen tosi hyvä kieltäytymään kaikista tommosista. Ymmärtääkseni se soittaa vielä lauantaina, että onko ok tulla. Taidanpa sanoa, että ei käy, just meni lapsivedet kiitos hei. Jos en siis nyt muuten saa aikaseks soittaa sille takas ja todeta, että ei meitä kyllä kiinnosta. Kaiken lisäks ollaan joka tapauksessa ostamassa uudet patjat sitten jossain välissä, kun vauva on syntynyt. Piti jo nyt tässä syksyllä vaihtaa, mutta tajusin, ettei paljon järkeä kun tämä nukkuminen ja makaaminen ei tällä mahalla ole ihan normia.

Mutta joo. Pitkästä aikaa olen pikkusen kiukkunen. En pidä siitä, että mun numeroa jaellaan mun tietämättä.

Meillä on täällä ihanan paljon lunta!! Se onneksi piristää. Joululahjoja ei varmaan hirveästi ostella, ei ainakaan oteta stressiä niistä tänä vuonna. Ei välitetä miehen kanssa ylipäätään hirveästi tosta lahjomisperinteestä muutenkaan, niin nyt vähän mietittiin josko voitas hyvällä omatunnolla skipata lahjomiset tänä vuonna. Ehkä miehen vanhemmille vois jotain hankkia, jos tulee joku kuningasidea, mutta muuten ei. Jouluna haluisin vaan nauttia hyvästä seurasta, yhdessäolosta ja joutilaisuudesta. Lahjoista saan aina vaan stressin ja kiukun aikaseks.

Mä en kyllä oo jaksanut tehä mitään, tai no eilen kävin miehen kans kaupassa ja ärsytti kanssa ihmiset ihan tolkuttomasti [:@]
Siis miten voikaan olla näin helvetin epäsosiaalinen ja kiukkunen ja väsy ja vaikee.....sorry tää vuodatus mutta ottaa päähän itteänikin
tää mun olemus [:(]

Pikaisesti vielä tähänkin, kun näyttää tänäänkin nettiyhteys edes jotenkin pelittävän...

Kun nyt olen yhtenä kappaleena päässyt tähän rajapyykille, jolloin sairaalassa sanoivat, että saan alkaa elellä normielämää (oikeastiko tarkoittivat, että saan käydä kolme kertaa päivässä muutaman kilometrin lenkillä kahden koiran ja sisarusrattaiden kanssa?!) Niin sen kunniaksi sitten otin ja tempaisin ja laitoin äitiyspakkausvaatteet koneeseen. Ja nyt on pakko alkaa siivoilemaan, kun toistaiseksi nuorimmainen tenava otti ja hukkasi taas kerran näppäimet puhelimestani... Eli jos näillä supistuksilla (epäilen... alan jo uskoa olevani uutena vuotenakin yhtenä kappaleena) pitäisi soittaa ambulanssi niin eipä onnistu ennen kuin ne näppäimet katselen. Eli hommiin........... Ja lukemaan en ehtinyt ketjua laisinkaan joten siksi taas kommentit jäävät väliin.

Mä täällä vaan kirjottelen ja kommentoin teidän juttuja[:D] En oikein tiedä pitäskö mun nyt missä täällä hengailla..

Mystis, sä voit myös alottaa uuden ketjun vauva-arjelle ja höpistä siellä yksinäs [:D] Hengaile täällä vaan, eiköhän tästä pikku hiljaa ala joku muukin jo jakautua. Koputetaan päälle nyt vielä puuta... [;)]

Takaisin