Pajunkissa kun tuumasit ettet mitään miniriskiä ala ostaan kun ei lähde liat pois, ni täältä tulee just päinvastanen mielipide [;)][:D] Mä käytän miniriskiä, ja tosi tyytyväinen oon ollu. Pesen vaatteet oikeestaan aina 30'ssa, pyyhkeet ja petivaatteet 60'ssa. Ainut on ollu et myö kun tähän omakotitaloon muutettiin kylältä vuoden alusta, ja täs on oma porakaivo, ni jauhemaisen aineen jouduin vaihtaan nestemäiseen. Jauhe ei enää liuennu kunnolla ees 60ssa, aina jäi jotain kökköjä vaatteisiin ja mulla alko kutina ihan saman tien. Tiedä sit missä vika, vesikin kuitenkin tutkittu et ph hieman sielä kovan puolella mut muuten ok. [8|]
Niin ja nyt kun jouduin ostaan omon sensitive-pullon kun kaupas ei ollu miniriskiä, ni hyi yök mille se aine haisee. Saman oon huomannu kun on saanu nuita vauvanvaatteita, jos ne on pesty "normaalilla" eli hajustetulla pesuaineella ni mun ottaa nenään se pesuaineen haju niin paljon et on vaan pestävä ne vaatteet uudestaan vaik kaveri ois ne suoraan pyykkinarulta mukaan antanu. Mut kyl mä sit nuo huuhteluaineet sulatan ilman ongelmii, kunhan se vaan on hyvän tuoksunen [:D]
Meillä laitettiin maanantaina takapenkit meidän "kakspaikkaseen urheiluautoon" niinkun isäntä sitä halus kutsua, eli farkku-paku muuntu henkilöautoks. Muutoksia muutoksia ennen joulukuuta. [;)] Ukko-parka alko vetään hirveetä stressiä kun yht'äkkii viimeviikolla tajus et herranjestas sitä aikaa on enää 6 viikkoo, ei 6 kuukautta [:D][:D] Nii-i, minkäköhän takia minä olen meinannu repiä ressiä siitä parinsadan kilsan päässä olevasta kaukalosta joka pitäis saada haettua... Noh, onneks se asia ratkee viimestään ens viikolla kun mennään juomaan isänpäiväkaffit mun isän luo. Sielä se sit kaukalokin meitä oottelee. [:)]
Nyt oottelen kovasti joulukuun alkua että sais alkaa laittaa joulua kotiin. Aatto kyl ollaan ilmeisesti anoppilassa, sikälimikäli ei olla laitoksella, mutta mä rakastan joulua, ja vaikka sen juhlinta tänä vuonna tulee jokatapauksessa olemaan erilaista kun viime vuosina, ni kyllä mä sen silti haluun kotiin laittaa [:)] Verhot ja kyntteliköt, kynttilät ja glögit ja ehkäpä vielä se kuusikin [:)] Ja tietysti se IIIIISO kinkku [:D][:D] Lahjat pitää yrittää hyvissä ajoin hankkia, näillä on ollu hauska ja varsin kätevä tapa, et aikuiset arpoo keskenään kuka ostaa kellekin lahjan, ja muille ei sit mitään tartte hankkii (ellei halua). No tietty omalle puoliskolleen mut sitä ei lasketa [:D] Lapsille sit tietty ostellaan senkin eestä... [;)]
Oho, vähän karkas ajatus pitkälle, eihän me vielä olla ees marraskuun puolessavälissä, mutta kuten sanottuu, rakastan joulua, sitä rauhaa ja yhdessä oloa, ja kun tänä vuonna on pakko aatella ja järjestellä asiat hyvissä ajoin ni mikä jottei. Joululauluja en sentään o vielä alkanu kuunteleen, mut niit kortteja voisin kyl minäkin alkaa jo tekemään [:D][:D]