Marraskuun mainiot höpötykset

Pahoittelut jo etukäteen et otan esiin tällasen ällötysaiheen, mut jäi mietityttään.. Mulla plumpsahti eilen vessakäynnillä pönttöön ihan reilumman kokonen hyytymä, about kananmunan kokonen[:'(] Onko muilla tullu yhtä isoja? Piti soittaa neuvolaan tänään ja kysästä et onko ihan normaalia mutta enpä tietenkään muistanu sillon kun se puhelinaika oli. Keskustelupalstoilta lueskelin, et jos isoihin hyytymiin liittyy alavatsakipuja niin voi viitata kohtutulehdukseen niin eikö alkanu saman tien koskee masuun...[X(]
 
nannuli,mulla on pulpahtanut kans yks tollanen kananmunan kokonen,hyi kamala,mut sen jälkeen ei enää oo moisia näkynyt[:D][&:]
 
Mulla ei ole hyytymiä ollut, mutta huolta vähän täälläkin tuon jälkivuodon suhteen. Oli jo ihan vähäistä ja sellaista ruskeaa, mutta nyt on viime perjantaista asti tullut kirkasta verta ja reippaasti. Ihan kuin jälkivuodon alussa. Kuitenkin kuukausi pojan syntymästä, niin vähän ihmetyttää. Voikohan menkat jo alkaa...? Mä jo odotin, että tää verenvuoto loppuis, mutta eiiii. [8|]
 
Mulla tuli sairaalassa just sellanen iso hyytymä ja vähä myöhemmin sitten sellainen puolikkaan kananmunan kokoinen. Mutta ei ne tarkottanu muutaku sitä että veri ei ollu päässy valumaan ja sitten se tuli sellasena klönttinä ulos. 
 
Voi että kun nyt on ihanan rentoutunu olo!

Mulle sanottiin kun olin raskaana että synnytyksen jälkeen elimistö saattaa kokea pikku romahduksen.

Ja tosiaan mun terveys romahti melkoisestikki.
Olen ollu fyysisesti tosi huonossa kunnossa ja se on aiheuttanu sen että ei oikein oo henkisestikkää ollu hyvä olla.

Noh tänään sitten päätin mennä ekaa kertaa synnytyksen jälkee saunaan. Ja nyt juon toista siideriä (en juurikaan siideristä tykkää, mutta kyllä tämä näin saunan päälle maistuu [:)])

Mies antoi mulle luvan rentoutua. Ihanaa <3
 
toivottavasti menkat ei ala vielä piiitkäään aikaan, en suostu.
 
Tänään ajattelin lähteä yksin shoppailemaan illaksi ja jättää muksu isukille. Ennen sitä ihmetteli miten äideille tekee niiiiiin vaikeaa jättää lapsensa, mutta nyt on itse ihan sydän syrjällään vaikka hyvä hoitaja onkin [:D] 
 
Vauva-aknekin alkaa jo onneksi helpottaa, sunnuntaina onkin pienet nimijuhlat, joten ihan hyvä niin.
 
Apua! Minkä verran lapselle pitää laittaa vaatetta päälle?? Ollaan menossa huomenna neuvolaan ja iski paniikki, että enhän mä tiiä minkä verran se tarvii vaatetta? Pakkasta näyttäs olevan -5 et ei paljoo  ja ulkona tarttee olla vaan sen verran et kävellään autolle ja sieltä neuvolaan eli maks. 5 min. Riittääkö joku kevyttoppapuku vai pitääkö laittaa ihan toppahaalari? Ja mitäs sinne alle??
 
ALKUPERÄINEN: nannuli

Apua! Minkä verran lapselle pitää laittaa vaatetta päälle?? Ollaan menossa huomenna neuvolaan ja iski paniikki, että enhän mä tiiä minkä verran se tarvii vaatetta? Pakkasta näyttäs olevan -5 et ei paljoo  ja ulkona tarttee olla vaan sen verran et kävellään autolle ja sieltä neuvolaan eli maks. 5 min. Riittääkö joku kevyttoppapuku vai pitääkö laittaa ihan toppahaalari? Ja mitäs sinne alle??


Nannuli,


Katsoppa toi lokakuisten Talvi tuli- ketju. Siinä pohdittiin näitä. Tais siellä olla joku joka myös autoilee.
 
nannuli - meillä on sellainen lämpöpussi kaukalossa ja laitan tytölle(yksi vaatekerta alla) kypärämyssy ja sellainen ihan ohuesti(kevyesti) topattu kangaspuku jossa saa käännettyä hihan-ja lahkeensuut. Jos ei ole lämpöpussia, laitan toppapuvun ja kypärämyssyn. Toi toppapuku ei ole mikään paksu, eikä tuulenpitävä. Jos tuulee, niin joku ohut peitto tai harso kaukalon päälle.
 
Onko muita vauvoja, jotka puklaavat kovasti?? Meillä on nyt lähtenyt ihan käsistä se homma.. Vaikka syönnin jälkeen röyhtäistään kunnolla niin lähes poikkeuksetta lentää kaaressa jumalaton määrä tavaraa.. Eikä se lopu siihen. Tavaraa tulee lisää pari kolme kertaa vaihtelevissa määrin ja myös tunti-pari syönnin jälkeenkin. Koostumukseltaan myös vaihtelevaa, välillä kirkasta ja välillä sakeaa tai hiutaleista. Alkaa jo mietityttämään jääkö ruokaa tarpeeksi tytön sisään.. Ja syöntiajat meillä on lyhyitä ja nopeitä, yleensä max. 10min ja se on siinä. Oon myös koittanut pumpata suihkumaitoja pois ennen syöttöä, ei vaikutusta. Ja tavaraa tulee oli tyttö sitten missä asennossa tahansa. Typy kuitenkin perustyytyväinen, ehkä vähän enemmän itkeskellyt.. Tuli mieleeni voisiko tuo Disflatyl aiheuttaa tämän... Perjantaina sen aloitin ja sunnuntaina alkoi tämä rumba. Nyt siis kokeillaan ilman sitä ja katsotaan jatkuuko tämä. Toivottavasti ei! Sääli sinänsä, se kun tehosi niin hyvin vatsavaivoihin.. :/ No, kaikkea ei voi saada. Pitää sit kokeilla muuta siihen. Neuvolaankin soitin tänään sitten asiasta ja totesi myös, että kokeillaan jättää se Disflatyl pois. Sen ei pitäisi tämmöistä aiheuttaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Onko kellään ollut vastaavaa? Saatiin sitten myös ensi viikolle neuvolalääkärille aika, jos ei tästä helpota. Eipä tullut kysyttyä mitä siellä sitten mahdollisesti tapahtuu.. No, sen näkee sitten. Toivon kuitenkin, ettei tarvitsisi mennä. Refluksista on tullut luettua, vähän kuulostaisi samalle tämä.. [&:]
 
Lintunen, meillä on kans puklailu lisääntynyt tosi paljon. Just vaihdettu kolmannet vaatteet päälle illan aikana puklujen takia. Puklu tuli kesken syömisenkin äsken. Oltiin sitten molemmat maidossa. Lisäksi pukluja tulee kyllä vielä esim tunti ruokailusta, mutta määrät pienempiä kuin heti syömisen jälkeen ja silloin se puklu on sellaista "rakeista". Meidän vauvat on kyllä samanikäisiä, voisiko olla joillakin osa kehitysvaihetta... meilläkin ruokailuaika on vähentynyt. Enää vartin kestää ruokailu, kun aikaisemmin massutettiin ainakin puolisen tuntia. Oon miettinyt, että hotkiiko se niin ruokansa, että siksi puklailee.
Itkuisuutta meillä ei kyllä ole ollut tai itseasiassa kaikki itkuisuus on loppunut - itkee vain nälkää, väsymystä tai märkää vaippaa (tai tippunutta tuttia [:D]). Mitään vatsalääkkeitä en ole antanut puoleentoista viikkoon ja hyvin on voinut.
 
oho, nyt tuli talvi sitten kertaheitolla...ja lisää vaan sataa lunta..niin ja kenellä on vielä kesärenkaat
minullapa tietysti [:D]

kyllä aika menee todella nopeasti. poikakin jo pian 2kk ja kasvanut hurjasti..
laitoin jo pienempiä vaatteita nettiin myyntiin..iso poika jo [:)]

eilen kävin katsomassa millainen pojan tuleva kastepaikka on..aivan ihana vanha hirsihuvila kallion päällä järvenrannassa.
vitsi, juuri sellainen talo missä itse tahtoisin asua [:(]
rupesin heti miettimään miten upea siitä tulisi itselle .voih..miksi ei voi voittaa lotossa..(laitan loton vetämään)
varasin saman talon sitten omille 30wee synttäreille tammikuulle.[8|]

tässä mietittiin just miehenkanssa miten "helpolla" olemme päässeet loppujenlopuksi. poika nukkuu hyvin, ei ollenkaan puklaile ja muutenkin rauhallinen..vaikka suuresti epäilen että tämä tulee muuttumaan jos yhtään sukuun tulee, ei olla mitän älyttömän rauhallista väkeä..heh..



tänään olisi taas ensikertaa äidiksi kerho. on kyllä ollut todella kiva, ei mitään negatiivista sanottavaa.
ihana käydä juttelemassa täysin samassa tilanteessa olevien kanssa. harmi vain kun viikonpäästä on viimeinen kerta..
sitten alkaa vissiin joku taaperokerho..kiva kun seurakunta järjestää tälläisiä[:)]

no joo, pitäisi varmaan keittää kuppi teetä nyt kun poikakin nukkuu.väsynyt jätkä <3

mukavaa päivää kaikille, kohta se olisi taas viikonloppu
 
Heissan pitkästä aikaa kaikille !

Täällä sitä ollaan ihmetelty voiko vauvaa nukuttaa yöllä vatsallaan? Onkos kellään mitään faktatietoa asiasta?

Minä saan viettää huomenna ihan omaa päivää, firman pikkujoulut ja mennään jo aamulla kauneushoitolaan ja sitten illalla syömään...ehkä vielä rimpsallekin [:D]

Täällä olen koko viikon potenut flunssaa ja viime yökin meni huonosti poikasen kanssa...no voiko se nyt huonosti mennä jos heräs 2.30 syömään ja sitten 2h seurusteltiin syönnin lomassa ja loppuyön nukkuikin mun kainalossani [:)] Pojallakin on hieman ollut nenä tukkoinen, mutta olen melkein laittanut sen kuivuneen maidon piikkin, suolatippoja sitten käyttänyt ja on helpottanut.

Huonoa omaatuntoa kärsivänä täällä olen kokenut kun maito ei riitä ja on pitänyt antaa korviketta (menee n.2-3dl/vrk) Mites muut, onko joutunut antamaan ja paljonko menee?

Jätkä on kasvanut ihan hirmuisesti, itse punniten olisi jo 4,3kg eli yli kilon tullut painoa 5vko:ssa. Pituuttakin on kertynyt jo reilusti lisää. Meillä neuvola vasta 30.11 ja mulla itelläni samalla kertaa jälkitarkastus eli lääkäriin ollaan molemmat menossa.

Olipas taas juttuja...palaillaan kaikki ihanaiset

Tsuba
 
Miksi ei voisi?...meillä tuntuu että nukkuis paremmin mahallaan, mutta kun olen huomannut että tuo hyvin hanakasti kääntää hereilläkin sitä naamaansa kohti patjaa tai maata, niin en ole uskaltanut sitä nukuttaa masullaan ettei vaan tukehdu. ehkä sitten kun kunnolla itse kääntelee päätä ja pääsee kääntymään.


Korvikkeesta...meillä sitä menee ihan reilusti kun ei nuo tissit riitä mihinkään, eli saattaa mennä "pahimpina" päivinä 6-8dl, tissien lisäksi. Eikös se ole kaikista paras asia että lapsi ei ainakaan nälkäinen ole?minä en oikeastaan enää jaksa tuntea huonoa omaatuntoa...kunhan pikkumies on tyytyväinen.
 
kiitos vastauksesta tinztinz, luulin että toi määrä maitoa on jo ton ikäisellä paljon, tulee ilmeisesti omaa maitoa sen verran hyvin kuitenkin. Aina ensin annan tissiä ja sitten vasta pulloa päälle jos tarvii.

Tosta mahallaan nukuttamisesta, voi kuulemma olla kätkytkuoleman mahdollisuus isompi ja pelkään ihan kamalasti jos pikkumies otettais meiltä pois. Ehkä vähän vainoharhainen olen asian suhteen, mutta varman päälle kuitenkin pelaan.

Tsuba
 
Meillä mennään pelkillä korvikkeilla, n. 6-9 dl menee vuorokaudes.

Mahallaan nukuttamisesta.. Tyttö ei tykkää yhtään olla mahallaan, saa hirveen raivarin jos on mahallaan yli viis minuuttia [8|] Oon kuiteski yrittäny joka päivä pitää vähän aikaa mahallaan, jos vaikka tottuis ja alkais tykkäämään.
Mutta siis nukkua hän ei todellakaan aio mahallaan [:D] Enkä kyllä uskaltaisi nukuttaakkaan niin, ettei käännä naamaansa patjaan.

Meillä on menny nyt muutama yö aivan ihanasti. Nukuttu monta tuntia putkeen, herätty syömään ja nukahettu saman tien uudestaan! Ja tyttö yrittää jo vähän nauraakkin, suu isossa hymyssä auki ja "gaa ghaa" ääniä päästelee [:)]
 
Meilläkin joudutaan antamaan korviketta oman maidon lisäksi. Viime päivinä ollaan annettu 60 ml illalla yötä vasten. Ilmeisesti tuota määrää joudutaan pian lisäämään (?). Paino laski 8,6% sairaalassa ja syntymäpainoa ei oltu saavutettu 12 päivää syntymästä (neuvolamittaus 3500g kun syntymäpaino oli 3565g). Minulta ei tullut maitoa juuri lainkaan ennen kuin vasta kuusi päivää synnytyksestä, silti sairaalassa annettiin korviketta vasta kolmantena päivänä. Ja vasta muutamana päivänä nyt on tullut niin että toisesta rinnasta on tiputellut kun syötän toisesta. Eli hitaasti on meillä käynnistynyt. Neuvolatäti sanoi että painoa olisi saanut tulla 150g/viikko, mutta meillä tuli vain 100g.

No, lohduttauduin sillä, että itse olen syntynyt 3500 grammaisena ja 52 senttisenä ja painanut himpun verran alle neljä kiloa, 55 cm 1kk neuvolakäynnillä. Yksivuotiaana olin 8750g. Itsekin olen siis kasvanut hitaasti... mutta varmasti 170 senttiseksi. Onhan vauvalla vielä pari viikkoa aikaa kasvaa noihin 1kk mittoihin.

Eniten imetyksessä pisti jännittämään se kun rinnanpäät menivät aluksi ihan rikki ja ruvelle. Tämä on onneksi korjaantunut kun käytin kumeja pariin otteeseen ja kun maitoa alkoi tulla niin rasitus ilmeisesti väheni. Nyt jännittää sitten se miten korvikkeesta päästäisiin kokonaan eroon vai loppuuko oma maito kun korvikkeen määrää ehkä joudutaan lisäämään.

Eilen meinasi mennä hermo taas totaalisesti kun miehellä on kolmena iltana putkeen menoa. Onneksi keskellä yötä oli vain yksi parin tunnin valvominen...

Yritin tänään soittaa neuvolaan koko puhelinajan, mutten saanut puhelua läpi. Olisin kysynyt verta vuotavasta "suonen" päässä roikkuvasta napatyngästä. Alkoi mietityttää että paljonko se sitten (saa) vuotaa jos tuo viimeinen kiinnityskohta repeää kun vaihdamme vappaa tai vaatetta. Ja nyt on sitten viikonloppu eikä saatu siihen vastausta. Mites teillä muilla on homma sujunut napatyngän kanssa?
 
Meillä mennään vallan korvikkeella,maito loppui jo viikko sitten ja sairaallassa jo annettiin korviketta kun multa tuli niin vähän,menee varmaan sellaset 6dl päivässä,kyllähän se alussa tympäs ku maito loppu mutta minkäs teet pääasia ettei nää nälkää[:)]
Meillä vain röyhtästään mahallaan,kätkytkuoleman riski on pienin selällään nukkuessa,eli en ees uskaltais muuten nukuttaa..
Tsemppiä kaikkien vloppuun![:)]
 
Kirjotellaas nyt tännekin jotain, ku on pikku hetkinen. Tulee aina kommentoitua tonne faceen, ku siellä tulee monta kertaa pvässä kävästyä muutenkin [:)][:)]

Poika on nyt sit jo 1kk 2 pvää vanha...niin se aika rientää!!! Naama on melkosen näkönen, ku niitä hormoninäppyjä aikas paljon tullut. Noo, nehän menee ohi pian...!!?

Toissa yö oli aika vaikea...tai se alko jo sillon edellisiltana, jatkuen vielä eilisiltaan asti. Kauheeta känkkää melkeen se aika, ku ei nukkunu tai syöny!! [:o]  En tiiä, mistä tuli mahavaivat, mut niiltä se ainakin vaikutti. Huuti suoraa huutoa, kädet ja jalat heilu ja vartalo kaarella välillä. Sit helpotti, ku saatiin jumpalla pierua, röyhyä tai kakkaa välillä tuleen. Vähän epäilen lasagnea. Tai luumunektaria. En tiiä...aika ikävää kuiteskin!!

Nyt se tuntus olevan jo parempi *kop kop* Mitä nyt noita "normaaleja" känkkäränkkiä [;)]

Jahans...laitettava ruokapöytä esille...poitsu heräs. Palataan!! [:D][:D]
 
Takaisin
Top