Must alkaa kans tuntuu, ettei maito riitä iltasin, ku vauva roikkuu rinnalla puolen tunnin välein. Täytyy kysyä torstaina punnituksessa, et pitäiskö tarjota korviketta illalla viimeseks, ku vauva jää jotenki nälkäsen oloseks. Toistaseks nukkuu ainaki vielä hyvin, meillä mennään edelleen joko yhdellä yöheräämisellä, tai sit niin et nukutaan aamuun asti :)
Ja edelleen mä jaksan ihmetellä (ja manata ittelleni koliikkivauvaa) sitä, et vauva ei itke. Tulee huomenna viisviikkoseks, eikä oo kertaakaan vielä huutanu pää punasena. Kitisee kyllä, ja muutama parkasukin pääsee jos on tyytymätön, mut ei itke eikä huuda. Ei herätessään, nälkäsenä, eikä sillon ku vatsaa vääntää. No, kai se on vaan uskottava et mulla on uskomattoman helppo vauva. Ja saa mun puolesta pysyäkin sellasena, en mä sitä huutoa ja rääkymistä kaipaakaan.
Kaiken kaikkiaan vauva-arki on ollu miljoona kertaa helpompaa mitä on peloteltu, ehkä just sen takia et vauva on niin helppo. Kaikki on sanonu, et ekat kolme kuukautta on yhtä tuskaa, mut pyh sanon minä. Kertaakaan ei oo iskeny mikään superväsymys, ja tänään tuli ekaa kertaa sellanen olo, et pitää saada vauva hetkeks hoitoon. Johtuen ehkä siitä, et ittelläni oli aamusta niin hirvee päänsärky et oksensin, vauva on nuhanen ja mun koirakin on kipeä (sillä on muuten esinahan tulehdus, ette haluu tietää enempää...). Ja tosiaan kun oon yksinhuoltaja, ni soitin äidilleni, että tulee yhdeks syöttöväliks seurustelemaan vauvan kanssa kun mä nukun vielä. Ja onneks äitee tuli :)'
Joku kyseli noista sopimuksista mitä on tehty lasten huoltajuudesta, joten voisin kai siitäkin kertoilla aikani kuluks. Eli mehän ei siis lapsen isän kanssa olla yhdessä. Huoltajuus jää mulle, mutta on sovittu että jos tulee jotakin isompia päätöksiä niin mietitään yhdessä. Etten esim. muuta lapsen kanssa mihinkään huitsin nevadaan yksin jne.
Huh, tulipas taas maraton viesti. Nyt vauvan viereen nukkumaan. Se on muuten jännä, et mun vauva nukkuu pinniksessä yöllä 2-3 tuntia, mut sit mun sängyssä vetelee ihan täysiä yöunia... Monet kysyy, et eiks mua pelota et kierähdän vauvan päälle tai jotain, mut mul on niin iso sänky, et saan vauvan laitettua niin kauas, et yletän vähän silittelee ja tökkää tarvittaessa tutin suuhun. Ja oon kyl niin herkkäuninen, et en onnistu edes kylkeä kääntää ilman et ite herään siihen...
Mut tosiaan joo, hyvät yöt kaikille :)