Marraskuun mainiot höpötykset

Ompas tänne kertynyt luettavaa. Kirjoittelen nyt tänne ensin, kun pääsin aamuisen koneen avaamisen jälkeen vähän jotain lukemaankin.. Paljon vielä lukematta.

Täällä kotiuduttiin eilen. Ensimmäinen yö kotona meni vaihtelevasti, mutta aika samalla kaavalla kuin sairaalassa. Aamulla nukkui kolmen tunnin pätkän, sen jälkeen olikin päivä yhtä syömistä ja torkkumista. Olin itse ihan yliväsynyt, kun en saanut nukkua. Onneksi mies oli virkeämpi. Mutta aika rankka ensimmäinen kotipäivä. Nyt nukkkui tuossa taas vihdoin muutaman tunnin, niin sain itsekin nukahdettua.

Kaverit kyselee kovasti, koska saisivat tulla katsomaan, mutta jos tämä on tällaista päivät, niin jo epätoivoissani ajattelin, ettei ikinä.. Taitaa olla väsymys + hormonit. Epätoivoilin urakalla yöllä ja päivällä.

Nyt taitaa taas olla ruoka-aika.
 
Delirium,tosta kotiutumisesta oottaa sillain paljon,kun ei oikein sairaallasssakaan viihdy,Itsekkin odotin ihan hulluna kotiinpääsyä ja sitten olin ihan puhki poikki ja hermona..noh mutta pikkuhiljaa voimat palautuu ja rytmi löytyy,oon ollut kotona nyt 10pv ja homma pelittää jo paljon paremmin..me pidettiin miehen kanssa sellanen linja ettei oteta vieraita vastaan ennen kuin vauva on 2viikkoa,ehtii itekki toipua,pistettiin pientä valkoista valhettakin että sairaallassa suosittelivat kun vaavi on viä niin herkkä kaikille pöpöille,eli huomenna sitten tulee sukua katsomaan vauvaa ja nyt jo innolla oottaakin mitä he vaavista tuumaavat[:D]tsemppiä[&:]
 
Delirium, mekin odotettiin pari viikkoa ennen kuin vieraita otettiin vastaan. Kuitenkinse alku on todella työlästä ja kannattaa säästää kaikki energia olennaiseen. Sanotte vastaajille, että ilmoittelette koska saa tulla. Kyllä kaikkien luulis ymmärtävän kuinka raskasta aivan vastasyntyneen kanssa on ja kun kaikki on uutta.
Nyt sitten onkin ollu melkein 1 vieras per päivä ja se on sopinut hyvin kun välillä tulee mökkihöperö olotila.

Mä olen nukkunut viime yönä!!! Ensin yhdeksältä nukkumaan. Unta pari tuntia ja syöttö. Siitä kolmen tunnin unipätkillä aamuun asti. Yhdekseltä nousin itse. Poika nukkuu vielä. <3
 
Kyllä on meilläkin päivärytmit menny ihan sekasin.. Sairaalassa tuli jo valvottua pitkin yötä kun ei saanu muiden vauvojen huudolta nukuttua.. Omaa vielä jakso synnytyksen jälkeen herätä syöttämään mutta oli se vaan rassaavaa kuunnella muidenkin parkumista. Onneks päästiin sairaalasta jo kahden yön jälkeen pois niin kotona on jo vähän paremmin saanut nukuttua. Melkoista opettelemistahan tää kyllä on, ja silmät ristissä mennään jatkuvasti kun ei osaa päivälläkään nukkua. Kai tää tästä tasottuu jossain vaiheessa...?

Vieraita on onneks käyny "vasta" kahtena päivänä, ens viikonloppuna olis tulossa appivanhemmat vissiin ihan yökylään  ja mietinkin et miten saisin miehelle vihjattua et yökyläilyt ei viel tässä vaiheessa oo hirmu toivottuja. Loukkaantuuhan se varmasti, mut en jaksais ottaa stressiä näiden yövalvomisten lisäks vielä siitä et pitää hyysätä yövieraitakin ja yrittää pitää vauva hiljasena et ne saa nukuttua. Meillä kun tätä tilaakin on niin ruhtinaallisesti nykyään et en todellakaan kaipais ketään ylimääräsiä tänne...[&:]
 
Nannuli pidä vaan puolesi vierasvyöryä vastaan. Kyllähän niitä meillekin olisi tullut ovista ja ikkunoista mutta sanottiin että pari viikkoa halutaan toipua rauhassa (ja vältellä pöpöjä). Isovanhemmat kävivät toki aiemmin. Oma äitikin tuli 500 km päästä, toi pakkasen täyteen ruokaa eikä todellakaan ollut jäämässä yöksi, koska ei halunnut olla vaivaksi. Onhan niitä hotellejakin jos yöpyä täytyy(?). [;)]
 
Me ollaan ekassa reissussa tytön kanssa.
Matkaa mun kotipaikkaan 160 km ja matkaan menneet 2 tuntia suju erittäis loistavasti [:)]

Tyttö oli kaukalossa yksin takapenkillä kun meillä on appiukon farmari lainassa ja eessä airbägi.
Meillä itellä on mitsu ja kun seefferi lähtee aina reissuu mukaa niin helpottaa ku se on mieluummi peräkontissa ku mun kanssa takapenkillä [:D]

Mutta ihana olla kotoa pois ku ei tarvii huolehtia mistää. Ruokaki tulee valmiina pöytää [;)]
Paitsi vaan että kotona odottaa sekaisin oleva huusholli [:@]

Nyt mulla on jotenki huono äiti olo kun imetin vauvaa samalla ku olen koneella...
Mutta tää kaveri sammu tissille niin jospa kiikutan lootaan nukkumaan [8D]
 
Frida on sitten ihan ykkös"niistäjä", jos alkaa nuhaa vauvoille pukkaamaan. Niillä pikkuniistäjillä ei oikein mitään tee. Noita Frida-härveleitä saa ihan marketeista(Prisma) apteekista myös, mutta taitaa hinnassa olla ilmaa jonkin verran.
 
Ristiäiset pidetty ja isänpäivää vietellään (tyttö ja isänsä nyt päiväunilla). Ristiäiset menivät todella hienosti, vaikka raskasta oli juhliminen pienelläkin porukalla. Mä olen aina juhlien jälkeen ihan poikki. Tyttö ei itkenyt toimituksen aikana, siunauksen kohdalla hän jopa hymyili kauniisti sylikummilleen, josta pappikin oikein mainitsi koko vierasjoukolle. Kaunis tilaisuus kaikin puolin! Nyt on kiva puhutella tyttöä nimellään myös vieraiden kuullen.

Oli myös aivan kummallisen ihana tunne tänä aamuna viedä lahja miehelle ja toivottaa hänet ensimmäisen kerran ihan oikeaksi isäksi. Huh! Mahtavaa!
 
Kiitos samovaari ja zil. Tänään kävivät kunniaksi isovanhemmat ja miehen sisko käymässä, mutta kavereita taidan tosiaan hieman odotuttaa. Nyt on taas mennyt hieman paremmin, mitä nyt yöllä oli taas aika pienet syöttövälit. Meni eilinen päivä muutamilla tosi pitkillä unilla, niin senhän saattoi arvata. Eiköhän tämä pikkuhiljaa..

Meillä ongelmana tällä hetkellä, että poika nukahtaa kunnolla oikeastaan vain rinnalle ja on nyt nukkunut meidän sängyssä. Sairaalassakin nukkui vieressäni. Me vaan haluaisimme, että nukkuisi omassa laatikossaan. Muutama yritys on ollut nukuttaa sinne, mutta yleensä herää siirrettäessä. Yhdet unet päivällä taisi mennä siellä. Harjoittelua siis meille kaikille edessä.
 
Delirium: Ton heräämisen siirron aikana voi aiheuttaa lämpötilavaihtelu. Lämpimästä sylistä on iso harppaus viileisiin petivaatteisiin. Jos et oo koittanu vielä, ni syötä vauva vaikka fleeseviltin sisällä, ja nosta viltin kanssa laatikkoon. Meillä ainaki auttaa :)
 
Jeps, tänään on käyty tervehtimässä kumpaakin pappaa ja mummua. Oltiin reissussa viitisen tuntia ja hyvin meni. Välillä tissiä suuhun ja yks vaipanvaihto pyllynpesun kera. [;)]

Meilläkin muuten nukutaan koko ajan äitin vieressä, saman peiton alla. On niin paljon helpompaa yötisuttelu! Jospa tossa lähempänä 3kk ikää alkas heittään omaan sänkyyn. On tuo kyl joskus päivällä nukkunu omassaan.
 
Hei kaikille!

Meillä on vauva, ihana tyttövauva!! tiistaina 9.11 syntyi meille tyttö, ihan lunnollisesti ilman käynnistelyjä. Mittoja oli 52,5 cm ja 4 kg.

Carinat Juu nuista kissoista, meillä on 8 kissaa ja hämmästyttävän hyvin ne on suhtautuneet tulokkaaseen. Tosin meilläkin On lassi-poika (nuori leikattu kolli) harrastanut tätä sinnetänne kuseksimista ja muutoinkin on ollut kaikenlaista pahantekoa.
 
Huhhuh... Nyt ollaan kierretty kaikki papat ja isopapat, kakkua pursuaa jo korvistaki [:D]

Meillä tyttö nukkuu melkein aina meidän vieressä vaikka ollaan kovasti yritetty nukuttaa vaunuihin, mutta lopulta otetaan viereen kun on helpompi rauhotella ja lykätä tuttia suuhun. Ahdastahan se on ja monesti oon saanu nyrkin naamaan kun tyttö on alkanu huitoon [:D]
 
Moro!

Exyin pitkästä aikaa nettiin. Ei vaa jotenki millää ehi. [:D]
Ihanaa Maaru ku mainitsit tuosta syöttämisestä ja mikä saattaa aiheuttaa vauvan vatsavaivat. Itellä maito kans kirjaimellisesti suihkuaa. Pitää kans ite kokeilla tota et puristelee vähä tota alkumaitoo vex. Jos se sit auttaisi asiaa.

Tuulienkeli Hyvin on Tuukka kasvanut!![;)] Jee!!

Pakko tunnustaa et mua tulee varmaan tosi vähä enää näkymään tääl tai faces. Jos päätätte järkätä jotai tapaamisii, ni ilimotelkaa mulle sähkäriin minttu_holopainen@hotmail.com

Lintunen Asuixä Kuopios? Oon varmaa ens kuun alus menos nurmexee ni voin tulla piipahtaa teil kahveel, jos haluut :)

Nukkumisesta vielä: Neiti on huomen 3vk vanha ja on viel toistaiseksi nukkunu 7-12h putkeen. Ja iha koko ajan. Seki on kuulema perimäst kii.

Voimia kaikille mammoille ja suukkoja pikkuenkeleille! :)
 
Joo melkoinen reissu oli.

Huomaa että kun on lapsi niin ei ookkaa kaikki ihan niin helppoa.[:D]

Tullessa oli tosiaa joo pieni varikkokäynti jolla bussipysäkillä imettiin tissiä ja vaihettii kakkavaippa melkoisen rivakasti että isi piti sylissä ja äiti hääräs [:D][:D][:D]

Kyllä tuli mielee että voi ku videokamera pyöris vieressä niin moni sais siitä naurut oli se melkoinen operaatio.

Nytpä ollaan ainakin sellaista auto-imetys-vaippa -kokemusta rikkaampia.[;)]
 
Jos kerkeis nyt ajan kanssa kirjottelemaan tänne.

Ristiäiset pidettiin, oli kaunis tilaisuus ja kaikki meni hyvin. Miona Mathilda tuli tytön nimeksi. Miona oli hiljaa nätisti koko tilaisuuden ajan, ainoastaan hieman kulmia kurtisti kun vettä valeltiin päähän :)

Muutenkin musta on uskomatonta, että Miona on kuin enkeli, kohta jo kuukauden vanha, eikä oo valvottanut mua yhtään yötä. Jotenkin kauhulla odotan, että alkaako huuto jossain vaiheessa. Ei itke päivisin, eikä öisin, tosi helppo vauva siis tähän asti ainakin... Ei edes D-vitamiinin alotus aiheuttanu huutoa...

Mua huolettaa, kun tytön kädet on tosi usein kylmät, vaikka on tarpeeks päällä. Siis sisätiloissakin. Toivottavasti ei oo mitään mistä pitäis olla huolissaan.

Ja tää mamma ei osaa kylvettää lastaan, ku mummi kylvettää, niin hän nauttii ja on ihan rauhassa, mut kun mä kylvetän niin huutaa kurkku suorana. Mahtaiskohan johtua mun epävarmuudesta, mene ja tiedä.
 
Sormustin, kuulostaapa helpolta vauvalta. :) ja nätti nimi!
Meillä ollaan kulmat kurtussa ja vaaditaan koko ajan.  Syli on ykköspaikka ja siellä pitäis saada olla koko ajan. Siinäkin välillä huudetaan, kun on väärä asento tai huuto alkaa kun selkään taputtelu loppuu. Mutta oon lohduttanut sinne, että tuo luonne korvaa pientä kokoa. [:D]
Olin jo hermoromahduksen partaalla, kun en saanut mitään tehtyä kun toinen vaati syliä koko ajan eikä suostunut yölläkään nukkumaan oikein muuta kuin mun tai iskän rinnanpäällä... Meidän pelastukseksi tuli sitteri. Sen kun saa aivan vaakatasoon ja sen keinuttelu rauhoittaa kiukkupussia. Pikkumies nukkuu siis viimeinkin jossain muualla kuin mun sylissä!! Vieroitan sitä hiljalleen sylistä tuon sitterin avulla, kun onhan hän jo hurjan vanha (kuukauden[;)]). Josko pikkuhiljaa vois nukkua ihan vaikka omassa sängyssään. Kelan ensisängyn paketoin jo pois. Siihen saa alkaa laittaa pieneksi jääneitä vaatteita. Niitäkin jo on kun poika on yli 50cm. hih.

Nyt lähdetään sitten ensimmäisen kerran vauvan kanssa kauppaan! Koko perhe lähtee liikenteeseen. Katotaan mitä tulee. [8D]
 
Sormustin,vauvan ääreisverenkierto on vielä heikko eli siksi kädet ja jalat kylmät,jos niska on lämmin niin kaikki on ok![:)]
 
Elmiira, mä en täällä netissä halua nimeä julkistaa. Tyttö päättäköön, mitä itsestään julkaisee netissä sitten aikanaan. Vanha suomenruotsalainen nimi tuli kuitenkin.

Sormustin, tuohon samovaarin kommenttiin lisäisin vielä, että kannattaa laittaa tumput vauvan käsiin, jos kovin ovat kylmät. Meillä vauva esim. nukahtaa paremmin, kun sormet ovat lämpimät.
 
Takaisin
Top