Tuulienkeli Juu kyllähän tuota siirreltiin tuota LA:ta silloin alussa hyvinkin ahkerasti, mutta sitten viimein useamman ultran jälkeen päädyttiin tuohon lokakuun viimeiseen päivään. Kiitoksia piristävistä sanoista [:)]
Sormustin Minäpäs kerron itsestäni jotain, eli todellakin vm. on 1987 ja isännän kotitilalle olen miniäksi eksynyt. Maatalous taustaa itsellä ei ole ennestään yhtään, sen verran tiesin entuudestaan, että tiesin mitä eroa on sonnilla, lehmällä ja hieholla [:D], mutta siihempä se tietotaito sitten jäikin. Isäntä koppasi minut mukaansa koulunpenkiltä. Olimme molemmat opiskelemassa logistiikkaa ( joka on ollut aina suuri unelmani), eli kuorma-auton kuljettajaksi.... yllättäen minut (luokan ainoan) tytön sitten bongasi ja vietteli mukaansa... päivääkään en ole maatalous alan kouluja käynyt, että virallisesti koulutukseltani olen yhdistelmäajoneuvon kuljettaja, eli suomeksi rekkakuski. Aina nuot autot kiinnostanu :) Mutta sitten anoppi meni tutustuttamaan minut lehmiin, joista he olivat jo osittain luopuneet, ja kappas vaan kun tila siirtyi sukupolvenvaihdoksella yksistään isännän nimiin niin lehmät saikin jäädä. Ja jos minä en nuitten lehmien hoitajaksi olisi väkisin halunnut, niin meilläkään ei olisi lypsylehmiä. Mutta nyt on remontoidut tilat, 40 lypsävää ja 15 hiehoa sekä tietysti meidän ihanat pikku vasikat :) Siis minunhan ei olisi mikään pakko tuolla navetan puolella hääriä, sillä olen ollut jo syyskuun alusta asti äippälomalla ja lomittaja hoitaa tuon lypsyhomman, mutta tuntuu vaan hommat menevän alamäkeä, jos en ole vähän välillä perään katsomassa... Ja isäntä on saanut tähän asti olla ja mennä aika huoletta noiden elukoiden suhteen, eipä sillä ole ollut mitään hajua lypsykoneesta saatikka sitten lehmien kiimantarkkailusta ( vaikka eikös kiimojen tarkkailun pitäisi sujua miehiltä luonnostaan??) Meillä olisi paljon tiinehtymättömiä lehmiä, jollen olisi hoidelut tuota siemennys puolta tässä "lomaillessa" sillä anopin, apen ja isännän mielestä minä olen vain lomalla (???), itse en kyllä ottaisi tälläistä oloa lomalle lähtiessäni... Siispä olen toiminut "kätilönä" useammassakin synnytyksessä, mutta onneksi omalla kohdalla toiminta tavat on hieman erilaiset (vasikka yleensä vedetään kettingillä jaloista), mutta periaatehan on sama... Nytkin varmaan pitäisi huomenna soitella meidän hieholle lääkäri käymään, että saataisiin hormooni piikillä poikiminen käynnistettyä, kun meillä oli Ypö- tyttösen kanssa samana päivänä LA... no minullahan tuo käynnistely taitaa olla edessä ti-ke sektorilla. Yhtä kauan onYpön kanssa pihtailtu :)
Niin ja Sormustin vielä tuohon sun asiaan... Voiko vauvan kanssa seurustella liikaa??? Ei minun mielestäni, minä ainakin tulen kuskaamaan taaperoa sitten mukanani ettei tartte kotona märehtiä... ei kai sosiaalisuus voi olla pahasta.
Onneksi isäntäkin oli lauhtunut navetalta tullessan, eikä ole asiaa sen kummemmin alkanut jauhamaan... josko se sai paineensa purettua talikon varteen, niin ei tartte suutaan repiä :)