Samovaarille onnittelut täälläkin :)
Mulla on vähän päinvastasia kokemuksia tosta korvikeasiasta, tuntuu et neuvolantäti tyrkyttää niitä jatkuvasti. Syynä siis vauvan paino, joka nousee tarpeeks mut ei sit muka kuitenkaan tarpeeks. Tai siis tilanne on se, että paino putos synnärillä 10%, ja ensimmäisen kotiviikon aikana nous 170g, joka on tarpeeks, mut ei todennäkösesti oo vielä nyt kaks viikkosena syntymäpainossa. Mut ei hän voi ottaa niin isoo pudotusta helpolla kiinni. Eriasia ois tietty jos paino ei olis pudonnut niin paljon. Mut mä en mitään korvikkeita syötä, kun en näe tarpeelliseks. Vauva on virkee, ja saa varmasti rinnasta tarpeeks, kun kerran paino nousee. Ja pumppaamalla saan kuitenkin 80ml hyvin ulos, niin tietää et maitoa riittää.
*muoks* En siis mitenkään oo korvikkeiden syöttämistä vastaan, jos kokee tarpeelliseks.
Tosta pumppaamisesta tosiaan, jätin vauvan tänään ensimmäisen kerran hoitoon äitille, kolmeks tunniks vaan. Äitini (joka on siis ollut vuosikausia synnärillä töissä ennen eläköitymistään) nauroi katketakseen kun aamulla totesin, etten varmaan voi jättää vauvaa hoitoon, kun en oo saanut pumpattua kuin 180 ml maitoa. Mullahan ei siis ollut mitään käsitystä kuinka paljon vauvat syö. Lähin veikkaus olis varmaan ollu et puolisen litraa kerralla. Äiti sitten totes, että tuskin syö ainakaan enempää kuin 60ml. Ja mä olin ihan hämmästynyt :) Lopputulos oli kuitenkin se, että vaavi nukku koko kolme ja puol tuntia kun olin kampaajalla, eikä mun pumppaamia maitoja edes tarvittu :)
Kävin eilen muuten isyyden selvityksessä, ja annoin lapsen isän tiedot sit kuitenkin. Olin epäröinyt asiaa koko raskausajan, mut nyttemmin alkanu tuntumaan, et on reilumpaa lapselle, jos on edes jokin tieto isästä jossain. Mut nää on niitä asioita joihin ei oo välttämättä oikeeta eikä väärää ratkasua.
Keskustelin tänään myös papin kanssa ristiäisistä, oli tosi outo pappi. Rupes multa tenttaamaan kasteen merkitystä, ja jotain kaste ja lähetyskäskyä jotka oon kyllä joskus rippikoulussa opetellu vuonna nakki. Ja oli aika pahana kun en saanu sanaa suustani. Lisäks soitti väestörekisterikeskukseen vauvan nimestä, että saako varmasti antaa, kun on muka ulkomaalainen nimi. Höpö höpö sanon minä, paljastettakoon nyt etukäteen, et vauvan nimeks tulee Miona Mathilda. Onhan toi Miona harvinainen nimi, mut kirjotus- ja lausunta asultaan ihan suomalainen. Mut sitä samaa ne sano siel väestörekisterikeskuksessa.
Sit vähän ikävämpää asiaa, mul on jatkuvasti sellanen olo, etten seurustele vauvan kanssa tarpeeks. Jotenki mun päässä on ajatus, et pitäis sylitellä koko ajan kun hän on hereillä, ja jutella jatkuvasti, mut mun on pakko usein laittaa sitteriin et saan touhuttua kaikkee muuta ruoanlaitosta pyykinpesuun...
Anteeks jättipostaus, on vaan paljon asiaa tänään. Nyt äkkiä tiskaamaan ja sit nukkumaan kylvystä tulleen tuoksuvan tuhisevan käärön viereen <3