Marraskuun keskustelut.

Sitruunalilja, muistaakseni 2kk ennen äitiyslomaa täytyy viimeistään ilmoittaa.

Mä varmaan aluksi salaisin asian ja vähän kuulostelisin et millainen suhtautuminen ko työpaikalla on raskaana olevia kohtaan.
Raskauden takia ei voi antaa kenkää ja se ei ole syy edes koeaikapurkuun. kuuluthan liittoon? jos et, niin nyt viimeistään kannattaa liittyä.
Jos kävisi niin, että työsuhde purettais sen jälkeen kun oot kertonut raskausuutisen, niin mä kyl ottaisin yhteyttä liittoon, koska syy olis selvästi se raskaus.

rv 5+0 <3

Oon ite ollu vaa työkokeiluissa joten sinällää ei kokemusta. Sovittiin vaan sillon heti että oon niin pitkää kun pystyn...

Eilen tuli syötyy miehen kaa pussillinen sipsiä ja johan meni vatsa kovaks! Mieskin sanoi samaa, mutta mulla meni ihan tukkoo kun miehel ei ihan. Pitänee tänään yrittää vaan juoda enemmän vettä joka välissä niin jos helpottais.. Vesi vaan tuppaa tökkimään :/

Huomenna pääsee kertoo sitten porukoille! Tai en vielä tiedä.. Mies ollut vähän outo muutaman päivän niin oon ruvennu epäilee onko se sit täysin sinut sen kertomisen kanssa..

Syön kyllä itekin n. 2-3h välein mutta paino ei ole noussut. Syönkin niin harvinaisen vähän kerralla :D tyyliin kaksi ruisleipää kurkulla ja juustolla tai banaanilla tai sitten yksi ruisleipä ja jogurtti.. Mun paino vaihdellu viimeset kuukaudet 54,1-54,9kg ja viikko sitten painoo oli 54,7 ja eilen 54,6. Tänään oli 55,1 kun ei vatsa toimi o.O Oon kyllä niin tottunu vaa'alla kävijä että melkee automaattisesti käyn päivittäin aamulla :'D Tänää tarkotus syödä sellasia nesteyttäviä ruokia että eiliset sipsit häviää :P

Tein äsken uuden testin kun se edellinen toissapäivältä oli niin hento. No niin oli sit tääki.. Mutta sitten löysin netistä että tää ei ollukkaa niin herkkä kun se toinen, että ei tästäkään nyt kauheesti voi kai sit päätellä. Turhauttaa.

Täällä on kanssa kova työnhaku päällä, kun alkuvuodesta valmistun. Senkin kanssa vähän ristiriitaset fiilikset, että kun raskaus on todella toivottu, mutta samalla pelottaa että pilaanko jotenkin kaikki työmahikset tai jotain. Sen takia muille, etenkin vanhemmille kertominen varmaan jännittää vähän ekstraa. Vaikka eihän sitä nyt voi pelkän työnkään takia elää, ja jättää muuta elämää ja haaveita odottamaan!

Huomenta tyypit!

Olin päättänyt nukkua tänään puoleen päivään, mutta heräsin kymmeneltä pissahätään ja sit aloin ajatella vauvaa ja sit heräsin! Aattelin aiemmin, että viime viikkojan heräämisherkkyys olisi joku raskausoire, mut tänään tajusin, että mun aivot käynnistyy heti kun muistan että mun mahassa on vauva! Hii!

Mäkin oon miettinyt työjuttuja. Oon nyt yksityisyrittäjä ja jäisin kaikissa tuissa sen takia minimille. Mietin, että voisin ehkä hakea jotain "oikeeta duunia", mutta mun moraaliin ei mahdu se, että en kertoisi olevani raskaana ja sit vaan yllättäisin ja pistäisin työnantajan maksamaan kaiken... oon miettinyt jotain keikkaduunia esim. päiväkodeissa, voisin samalla hillitä mun vauvaodotusta silittelemällä muiden vauvoja. Katotaan, mihin päädyn :) se ero päivärahassa on niin iso... en haluaisi ajatella rahaa näin, mutta tuntuuhan se järjettömältä elää sit minimiäitiysrahoilla, jos olisi voinut tehdä asialle jotain!

Possumunkki, haalea viiva on ihan yhtä positiivinen kuin tummakin! :) Mun mies "tiesi" kaks päivää mua ennen, kun mä en uskonut niin haaleisiin viivoihin. Mut sit tein joka aamu uuden (olin tilannut hirveen läjän halvalla netistä), ja kyllä se sieltä vahvistu! Voi mennä jopa viidennen viikon lopulle, ennen ku viiva on tosi tumma. Mä en itseasiassa oo ees tehny sellasta testiä, missä viiva ois kontrolliviivan vahvuinen, mut tein haaleita ja einiinhaaleita testejä joka aamu viikon ajan, hahaa! Oisinko yhdeksännellä testillä uskonut oikeasti.

Mulla on molemmissa raskauksissa eka positiivinen testi ollu aina jo tosi tumma. vaikka esikoisesta tein 4+5 täysin negatiivisen testin. :D kaks päivää myöhemmin tuli vahva plussa ku ei ne menkat tulleet... :)

Työjutussa just toi, että onpa kiva jos nyt sattuski saamaan jonkun paikan niin luulen että kyllä siellä työyhteissä vähän oudosti varmaan suhtauduttaisiin jos oiskin heti jäämässä pois. Tai niin mä kuvittelen, onkai niitä sellasiakin ihmisiä ketkä ilahtuu toisten perheuutisista :D

Quenamama, tota mä yritän itelleni uskotella! Mutta silti sitä vaan kuvittelee että onko jossain joku vika kun viiva ei ota vahvistuakseen. Ehkä pitäis lopettaa testailu, eipä siitä juuri taida mitään hyötyä enää olla :D

Hei! Minäkin ilmoittaudun mukaan. Ensimmäistä odotellaan ja la olis noin 11.7. Nuista testiviivoista. Oon testaillu viikon ajan kolmella eri testillä eikä yhessäkään ole ollu kunnon tummaa testiviivaa. Ekan itseasiassa tulkitsin negaks, toka oli aika haalee plussa ja tämän aamunen kolmas edelleen haalee, mut selvempi. Oireet onkin sitten paljon viivoja todellisemmat. Rinnat, tai lähinnä nännit on arat, mahaa nippailee, menkat jäi tulematta, meinaa jo vähän yököttää ja jumpassa hyppiminen rupee tuntumaan alavatsassa eikä muutenkaan jaksa niin kovalla teholla, ku ennen.

rv 5+3

Paljon onnea plussanneille. :) Täällä kärsitty taas tää päivä etovasta olosta. Illaksi pitäisi suunnata töihin. Toivottavasti ei olo pahennu.

Tervetuloa mukaan Yllatus2016! :)

Vaikka mä olin lukenut vaikka millä mitalla kirjoja raskaaksi tulemisesta ja testaamisesta, multa oli silti mennyt ohi, että haalee viiva on ihan yhtä positiivinen ku tummakin :D Olin Facessa sellasessa ryhmässä ku Trying to conceive, ja siellä monet naiset laitto kuvia raskaustesteistä ja kyseli et näkyykö siinä mitään. Välillä en ees nähny mitään, mut jengi oli silleen et ONNEKS OLKOON!....ni kolmantena päivänä ku testissä oli haalee viiva ni postasin sen miehen pyynnöstä sinne :------D kyl sitä alko sit uskoo, kun kymmenen naista onnitteli. Tosi epätodellista! Jossain testeissä ei ees lukenu sitä, että haalee viiva tarkoittaisi jotakin.

Ah, tokaa kertaa tällä viikolla olin kirjottanu kalenteriin väärän päivän, onks tää nyt se pregnancy brain? Oon bookannu samalle illalle kaks lastenhoitokeikkaa... onneks vanhemmat on niin rentoja, että voin hoitaa niitä samaan aikaan! :D

Ne facebookin yms ryhmät mis postaillaan niit raskaustestien kuvia ni käy sääliks osaa naisia ku pässit ämmät onnittelee siellä selkeistä negoista. Joskus kokeiltiin niin että laitettiin kuva varmasta negasta ja jopas silti kaikki pisti onnitellen.
Mä en myöskään tehnyt vahvaa tummaa viivaa vaan siirryin suosiolla digiin jonka uutiseen oli helpompi luottaa.
Huomaa kyllä nyt et hermo menee ihan nanosekunnissa, en kestä sit yhtään mitään, mieheltäki tekis mieli repiä naama irti kymmenen kertaa sekunnissa. Oon koittanu aina iltasin pyytää siltä anteeks kiukkujani ja kyllä se ymmärtää. :bag:

Täällä oli ihan selkee plussa (kuten kuvasta näkyy ) mutta silti halusin tehdä vielä digitestin, jossa sitten lukikin selkeesti vielä raskaana 2-3vkoa. Eka testi oli siis vielä erityisherkkätesti (10hcg, digi 25). Tein viikko ennen näitä testejä negan herkällä testillä, ja siksi piti vielä tuplatsekata. Oisin varmaan tullut hulluksi haaleasta plussaviivasta.

Kolmas päivä tietoisesti raskaana ja tuntuu että näiden päivien aikana ois kulunut vuosi. Tuntuu että elämä ja ajatusmaailma muuttu kertaheitolla. Aavistelin raskautta ennen tota negatestiä, mutta kun sain negan niin siirsin ajatuksen syrjään. Kun kuukautiset oli kolme päivää myöhässä ajattelin vielä varmistaa etten varmasti ole raskaana, kun tulin ystävän luo Tukholmaan ja tiesin että reissusta tulisi enemmän tai vähemmän viinintäyteinen. Tässä sitä nyt sitten ihmetelleen kolmatta päivää Tukholmassa ystävän luona. Onneksi pääsen huomenna miehen luo ja voidaan yhdessä alkaa valmistautumaan henkisesti tulevaan :Heartred

Muokattu viimeksi:
Sitruunalilja, Balacenialla oli hyviä vinkkejä. Kannattaa tosiaan liittyä liittoon, jos et jo kuulu! Mun oma ajattelutapa on sellainen, että asioilla on tapana järjestyä, mutta toisaalta mun on helppo sanoa, kun olen töissä alalla, jossa työtilanne on aika hyvä ja mulla on yli 10 vuoden työkokemus jo takana. Tässä omassa elämäntilanteessani olen kokenut hyväksi olla aika avoin esimiesteni suuntaan. Kun olen ollut reilu heille, he on olleet reiluja mulle. Esim. nykyinen pomoni tietää mun kaikista kolmesta keskenmenosta ja on ollut tosi ymmärtäväinen, vaikka hänellä ei ole lapsia. Varmasti on myös työpaikkoja, joissa ymmärrystä ei riitä. Kannattaa vähän kuulostella tilannetta.

Heräsin tänään aamulla seiskalta vessahätään ja huonoon oloon. Syöminen on aina hetkellisesti helpottanut oloa, mutta 1,5-2 tunnin kuluttua syömisestä paha olo iskee. Kerran oon tänään oksentanu ja kaupasta jouduin lähtemään kesken pihalle lumikasan viereen kyykkimään, kun olin ihan varma, että laatta lentää. Oli siinä kauppaan tulijoilla ihmettelemistä... Kävin sitten saman tien ostamassa pahoinvointirannekkeet. Toivottavasti ne pikku hiljaa helpottais oloa.

Vessakäynnillä tuli taas vähän jotain vaaleanpunaista vuotoa. Oli toinen kerta tässä raskaudessa. Toivottavasti johtuu vaan ummetuksesta. Ummetus on ollu taas aika pahana pari päivää. Pitäis taas syödä luumusosetta, mutta pelkkä ajatuskin oksettaa...

Viikkoja tänään 7+0. :happy:

Joo kuulun ytk liittoon mut liittoa pitää vaihtaa nyt sitten uuden työn myötä, mikä on vaan hyvä asia!! jos ois tienny et tulis raskaaksi ni en ois vaihtanu työtä missään nimessä, mutta olin jo luovuttanu ja ajattelin et alotetaa ehkäisy viel varuiks mut eihä niit menkkoi sit alkanu.. mut tietty iloinen raskaudesta ♥♥♥ toivon vaan et sais töissä ollaa äippälomaan saakka..

• Tykkään
Reaktiot: NKV
Tänään 6+3.

Näin eilen ystävää joka on potentiaalinen kummisetäehdokas ollut aina. Olo oli kuin ongenkoukulla kun en vielä tahtonut kertoa, jos sitten jouluna tai uutenavuonna. Perus kysymykset kun ei hetkeen ole nähty eli "mitäs teille kuuluu, onko mitään uutta" kuulostaa omaan korvaan siltä kuin toinen tietäis ja koitas tahallaan pusertaa tietoa ulos :laughing002

Tavallaan ehkä kannattaa sit heti rv13 jälk. Kertoa töissä, ensinnäkin kun sit ei voida pistää oikeen mitenkään pihalle ja toiseksi ehditään järjestää asiat tarpeeksi ajoissa. Ymmärrän, et pientyönantajaa asia harmittaa, koska se tulee työnantajalle kalliiksi. Mutta se on elämää ja meillä ainakin suhtaudutaan hienosti kuten jokapaikassa pitäisi. Silti mielestäni pitäisi kulujen jako saada paremmin järkättyä, ettei jää naisvaltataisten alojen työnantajien maksettavaksi..

Muutaman päivän nyt lueskellut teidän juttuja, kai sitä jo uskaltaa mukaankin. :)
Plussasin odottamatta muutama päivä sitten, ja olihan se varmistettava neljällä testillä :D Ensi viikolla olisi ollut aika lapsettomuuspolille, ja se nyt siirtyi joulukuulle varhaisultran muodossa. :) Todella mukava ja odotettu yllätys <3
Mies koitti kovasti metsästää apteekeista odottajan opasta, mutta missään ei sitä ollut! :eek: Onkohan sitä neuvolassa? Opus olis ollut kiva kun tämä on meidän ensimmäinen lapsi ja kaikki on uutta. Tietysti netistä löytyy kaikkea, mutta mä tykkään kyllä enemmän paperiversiosta.

Heips Balina ja onnea!
Olitteko jo hoidoissa vai oliko vasta suunnitteilla? siis jos saa kysyä.

Takaisin