Marraskuun keskustelut.

Balina tosi ihana et tuli plussa ennen rankkoja hoitoja, itse kaksi hoitokiertoa läpikäyneenä kun tietää mitä se on.

Mua nyt vähän huolettaa...
mulla on siis verenpainetauti ja siihen lääkkeet. Piti olla sopivat raskauden aikana, varmistelin vielä tuossa kesällä ja sit jouduin aloittaa toisen lääkkeen siihen kun ei meinannut paineet olla ok. No senkin piti olla sisätautilääkärin mukaan ok raskauden aikana, on siitä jonkun yliopistollisen synnytyslääkärin kanssa puhunut ja nyt gyne sanoikin että siitä ei ole tietoa. Että voidaan käyttää jos äidille ja sikiölle tulevat haitat ilman lääkettä on pahemmat kun lääkkeen mahd vaikutukset.
A-P-U-A [emoji25]
No nyt en ota sitä ja oon ihan stressipallona siitä että se lääke on tehnyt nyt jotain mun vauvalle tai että mun paineet nousee tai jotain muuta....
Anteeksi tää mun vuodatukseni. Yksin kotona ahdistaa...

Jatkuvasti koholla olevat paineet ainakin on huono juttu vauvan kannalta. kannattaa varmaan vielä kysyä hoitavalta lääkäriltä onko vaihtoehtoisia lääkkeitä tai että miten tästä nyt jatketaan.
Myös teratologisesta tietopalvelusta voi kysyä, mut se on vaan arkena auki.

Entäs yliopiston verkkoapteekin chat? Hekin pääsee sieltä lactabaseen tarkistamaan lääkkeen sopivuuden raskauden tai imetyksen aikana.

No nyt ne paineet on onneksi olleet oikein hyvät. Mittailen ahkeraan. Netissä lueskelin jotain ihan asiallista sivustoa ja siellä vaikuttaisi sanottavan silleen ympäripyöreästi ettei ole osoitettu vähäisestä tiedon määrästä huolimatta että olis tullut mitään kehityshäiriöitä tällä lääkkeellä.

Mut oikeesti kamala tilanne! Luulin ihan olevani oikealla asialla kun sen selvitin. Jotenkin luottaisin kyllä siihen sisätautilääkärin ammattitaitoon, onhan tuo nyt sen aluetta. Mutta sikiön kehitys taas sen gynekologin. Hän kyllä sanoi että jos lähtee paine nousuun niin sit sitä varmaan täytyy syödä. Voi plaah... Taidan lähtee nukkumaan, näen varmaan painajaisia... [emoji20]

Quenamama se on varmaan just sitä pregnancy brainia, mulla ainakin tuntuu olevan [emoji23] ekaa kertaa ikinä lähdin ajamaan auton lämmitysroikka perässä eilen :D ja kaikkea töhöilyä on ollu tässä..

Huh, hoidin just koko illan 1- ja 2-vuotiasta ja tän väsymyksen kanssa se oli ihan omaa luokkaansa! Nyt osaan ehkä enemmän arvostaa ekaa raskautta siinä, ettei oo vielä muita huollettavia kuin itteni :---D

Kerroin myös molemmille, että mun masussa on vauva, kun ne ihmetteli kun en jaksanut peuhata tavalliseen tapaani. 2v oli niin söpö, se koko ajan muisti vauvan ja kysyi, missä se on ja että tuleeko se mun navasta ja mistä se saa ruokaa ja että sit ku se tulee ni se silittää sitä ja laulaa sille :) :) hii. Kerroin myös toisille vanhemmille ja sain ekan masutaputuksen, hahaa!

Mut oikeesti kamala tilanne! Luulin ihan olevani oikealla asialla kun sen selvitin. Jotenkin luottaisin kyllä siihen sisätautilääkärin ammattitaitoon, onhan tuo nyt sen aluetta. Mutta sikiön kehitys taas sen gynekologin. Hän kyllä sanoi että jos lähtee paine nousuun niin sit sitä varmaan täytyy syödä. Voi plaah... Taidan lähtee nukkumaan, näen varmaan painajaisia... [emoji20]

Anteeksi kun tuppaudun teidän ketjuun! Lueskelin sitä tässä kun kuumeilen toista...

Täytyi vaan tulla lohduttamaan, että ei kannata huolestua! Tosi useassa lääkkeessä on, ettei ole tietoa vaikuttaako raskauteen ja siksi suositellaan käyttöä vain jos ihan pakko. Johtuu siitä, ettei lääkkeitä kauheasti raskaana olevilla voi tutkia.... eikä lääkeyhtiöt tietenkään halua ottaa vastuuta.
Eli jos siitä ois mitään suuria haittoja, niin eiköhän nuo ois tullu nopeasti tietoon jos sitä raskaana olevat kuitenkin on käyttäny. Eli eiköhän sillä sisätautilääkärillä ole ollut perustelut että on uskaltanu suositella.
Tietysti nyt varmaan hyvä olla käyttämättä oman mielenrauhankin vuoksi ainaki jollei lääkärit toisin määrää ja jos paineet pysyny muilla lääkkeillä hyvänä. Ja kysyä uudelleen sitte lääkärien mielipidettä jos meinaa paineet lähteä nousuun.

Kaikkea hyvää teidän heinäkuisten odotukseen!

Täällä ilmottaudutaan mukaan :) Keskiviikkona plussasin kp28/30-31 ja kyllä se on siitä vahvistunut vaikka jo eka testi oli ihan selkeä plussa. Viidettä odotellaan ja isommat lapset on nyt 1v3kk, 2v8kk, 4v1kk ja 5v9kk. Ikäeroa tulisi siis 1v11kk, eniten tähän mennessä kun muiden välillä on 1v8kk, 1v5kk ja vähän vajaa 1v5kk.

Pelottaa kyllä hiukan kun yhtään keskenmenoa tai muuta ikävää ei ole taustalla ja jo viides raskaus että voikohan kaikki mennä hyvin. Ei lohduta hirveästi ajatus että onhan noita lapsia jo monta kun tietää niin hyvin mitä menettää. Ja jollain tavalla jo voi kuvitella sen viidennen tuonne muiden joukkoon. Mutta niinhän täällä on kaikki samassa tilanteessa ettei tiedä varmaa miten tässä käy mutta toivottavasti hyvin ja meille kaikille tulee vauva heinäkuussa <3 <3 <3

Jos tämä raskaus menee hyvin niin olisi odotettavissa pahoinvointia ja oksentelua jostain rv7 ihan loppuun saakka, kaikissa raskauksissa sama ettei lopu ollenkaan.

En ymmärrä miksi, mutta myös itselle on mieleen hiipinyt pelko. Odotan neljättä lasta ja tämä raskaus alkoi ekasta kierrosta kun lupa tulla annettiin, edellisestä lapsesta jo 8 vuotta. On alkanut pelottamaan voiko kaikki olla hyvin ja niin hyvä tuuri että heti raskautuisin onnistuneesti. Testeissä aina viivat olleet, tosin ei niin tummat kun toivoisin mutta kunnolliset ja selvät kuitenkin. Yritän odotella vielä viikon kans ennen neuvolaan soittoa. Nyt jotain 5+1 menossa vasta

Mä oon ihan paniikissa tosta uudesta työstä mikä alkaa huomenna ja näin jo painajaistakin ja itkut tietty heti aamusta. hitsit kun pitää olla tämmönen pelkuri ja ahistua ja jännätä kaikkea aivan liikaa :sorry:

Sitruunalilja, mulla kanssa semmonen tilanne, että plussa tuli 2 viikkoa uudessa työpaikassa aloittamisen jälkeen. Olen kanssa arponut, että milloin ja miten tämän asian nyt kertoisin.. Koeaikakin on tammikuun loppuun. Ei mikään ihanteellinen tilanne, mutta näillä mennään. Oon kuitenkin päättänyt iloita tästä raskaudesta täysin rinnoin, nämä kun ei tule tilaamalla, vaan silloin kun elämä antaa.. Edellisiä lapsia on jokaista odoteltu tovi. Mullakin uusi työpaikka on toivottu ja uudelta alalta johon valmistuin, mutta pitää vaan toivoa, et suhtautuvat hyvin. Vauva on kuitenkin se tärkein tällä hetkellä.

Tänään miehen sukulainen töksäytti isänpäivä pöydässä et oonko raskaana, kun en ottanut punaviiniä (josta en edes tykkää eikä tuu ikinä otettua) :D menin ihan hämilleni! Mies sitten tajusi valehdella että ei ole :D huomenna poksuu kuitenkin vasta 6+0 niin ei haluta vielä paljastua!
Matkalla kotiin sanoin miehelle että kurvataan apteekin kautta ja ostetaan testi, kun tuntuu, ettei siellä kyydissä ees ole ketään! No tein vahvan plussatestin ja sain taas mielenrauhan :D ketään muuta useamman testin tuhlannutta? Tää oli jo mun kolmas! :D

• Tykkään
Reaktiot: NKV
Punski mä tein clearbluen digin viikko sitten ihan sillä, että näkee selkeästi onko raskaana vai ei :D Mut ne on kyllä niin kalliita etten enempää raaski ostaa! Mulla on noita ovistikkuja kamala kasa ja oon niihin välillä pissinyt, kun jossain vaiheessa ovistestinkin pitäisi näyttää plussaa jos on raskaana. No, päiväpissasta on tullut kontrolliviivaa kaksi kertaa tummempi viiva, että kai se on uskottava :) Vähän tekis mieli ostaa vielä joku raskaustesti, mut taitaa olla vaan rahojen tuhlausta! Mullakin aika oireetonta, mutta täytyy vaan ajatella et sekin on täysin normaalia :) Hyvä että pääsitte pälkähästä ruokapöydässä! :D

Meillä mies melkein möläytti ku rupes puhuu uudesta autosta. nykyinen kun ei riitä kahden lapsen kanssa. Mut sai onneksi pelastettua puhumalla et mahtuis paremmin vaunut yms..

Takaisin