Marraskuun jännitykset

Moi vielä!

Pranametri, en mä tiedä, kuuluuko sitä pidätellä. Mutta koska mulla se on ns. mahdollista yleensä (just sen takia, että neuvola on usein ollu klo 8, mä nousen sängystä ehkä 7.40-7.45 ja ekana säntään sitten sinne näytteenantovessaan. Pari kertaa kyllä silti ahdistanut tuo automatka ja tuntunut kuplan kasvavan päähän. Niin, ja siis jollain maalaisjärjellä mä kuvittelen saavani totuudenmukaiset näytteet, kun ne on saaneet seistä. Neljään tuntiin pyrin, mutta jos mä nyt oikeesti herään vaikka 5-6 aikaan pissahätään, niin kyllä mä sillon käyn kovan hädän alta poistamassa :)
Vielä tuosta teidän pizzeriasta; ison mahan kanssa oli varmasti ihanaa olla siellä huomion keskipisteenä!

Marianna, eiköhän tässä tota vaivaa ja oiretta oo jokaisella, eri mallissa vaan tulevat. Nauran itsekin, kun tässä parina päivänä oon melkein mielummin ottanut ne ihan hirveät häpyluun liitoskivut takaisin, kun tän möykyn lantioseudulla. Vaan silti, palkinto on niin suuri, ettei kyllä oikeesti kokonaista päivääkään oo haitannu nää kivut ja kolotukset! Oon jopa pelotellut itseäni ajatuksella, että hitto, kyllä mä melkein voisin tän kaiken uudestaankin kokea - vaikka jo heti ens vuonna!

Mistä tulikin mieleeni... ootteko jo pohtineet synnytyksen jälkeistä ehkäisyä? Kumeilla vai hormonein? Vai uskaltaako joku ehkä vain antaa luonnon määrätä ja olla ilman...? Mä VIHAAN ehkäisyä, ja kierukkaa en ehkä tässä välissä halua nyt ottaa, kun todennäköisesti haluan lapset lyhyin ikävälein... (ja sori, jos avaan pandoran lippaan, enkä malta keskittyä tähän yhden ulossaantiin :D)
 
Harmaata lauantai aamua kaikille!

Yllättävän hyvin nukuttu yö takana. Vaan kolme pissareissua takana ja valvomistakin ainoastaan klo 4-6. Senkin ajan kattelin leffaa ja söin itteni ähkyks hillomunkeilla jotka oli tarkotettu huomiseks isänpäiväks [:D] Täytyy siis keksiä uudet herkut huomiselle. Mut hyvin ne auttoi uudelleen unen saantiin [;)]

Haluaisin ihan hirveesti laittaa jo pinnasängyn kasaan ja pedata sinne puhtaat lakanat pikkuista odottamaan. Meillä on vaan niin pieni asunto että ollan sovittu miehen kanssa että kootaan se vasta kun on vauva saatu kotiin. Olis vaan niin kiva päästä sitä jo ihailemaan [:)]
Voin kyllä jo kuvitella itteni muutaman kuukauden päästä kun oon ihan raivopäänä kun sänky on koko ajan tiellä. Makuuhuone kun on niin pieni että sängyn joutuu aina siirtämään sieltä ulos kun haluaa päästä vaatekaapille. Pitää varmaan joku pyöräratkaisu siihen hommata niin on helpompi liikutella pois tieltä..

Nyt olis sitten tasan kuus viikkoa laskettuun [:)] Toisaalta haluais että menis aika nopeesti että sais vauvan jo syliin, mutta toisaalta pelottaa mitä tässä on edessä. Olis paljon helpompaa kun sais tarkan päivän ja kellonajan koska synnytys alkaa. E tarvis pelätä ja odottaa yllätyksiä.. Mä kun oon nyt ihan varma että se alkaa puskea ulos just neljän ruuhka-aikaan kun sairaalaan meno kestää ikuisuuden. Normaaliin aikaan matka synnärille kestää ehkä noin 20min, mut ruuhka-aikaan se voi olla tunninkin reissu. Eli se syntyy varmaan ratin taakse [:o] hermoilua hermoilua hermoilua.......

Sit mietin tässä sitäkin että missähän mä silloin oon kun ne lapsivedet tulee! Varmaan kaupan kassalla tai jotain... Pitää varmaan sänkyynkiin virittää lakanan alle joku froteepyyhe jos ne tuleekin yöllä niin ei mee koko sänky pilalle. Eikös sitä tule kuitenkin ihan hirveet määrät?

Kaikkia kauhukuvia sitä alkaa päässä taas pyörimään. Ei pitäis ajatella mitään. Ottaa vaan rennosti vastaan kaikki mitä eteen tulee.

Aamukahvit ja kuuma suihku. Jos ne vaikka vähän helpottais. Mukavaa päivää kaikille!!!
 
Huomenta päivää!

Yön jälkeen olen jo aamupäivätorkutkin ottanut, vaikka en kyllä nukahtanut, mutta tunti pitkällään virkistää kuitenkin. Mies näki koko yön painajaisia synnytysreissusta ja vaikka mistä. Omatkin unet alkavat olla levottomia, joskus on mies kateissa. Vaikka päivällä ei jännitä, niin kai sitä alitajunnassa myllää paljon näin loppuraskaudesta ja uniinhan ne tulee sitten.
Eilen illalla kiskaisi oikeasta kankusta niin että älähdin. Ihme kipu, varmaan selässä hermot painaa tai jotain sellaista?

Sinttu varmaan tulee koko ajan enemmän mieleen juttuja, siihen saadaan varautua [:)]

SannaKoo et ole ainoa asiaa miettinyt. Minulle ei hormoonit käy lainkaan ja kumit ei tunnu kivalta vaihtoehdolta. Kuparikierukasta kyselin jo neuvolasta ja sen voi kuulemma asentaa jo jälkitarkastuksessa. Parempi miettiä etukäteen, jos ei ole varautunut yllätyksiin [;)] Siskollani ja veljelläni on ikäeroa tasan vuosi ja viikko! Eipä äiti kauaa imettänyt veljeä. Miehelläni ja hänen veljellään on vuosi ja vajaa kaksi viikkoa, että silleen...Tuuriin ei ehkä kannata luottaa.

Unirytmini on muuttunut. Nyt valvotaan yli puolen yön ja nukutaan parit päiväunet. Toivottavasti siitä on hyötyä synnytystä ajatellen.

Leppoisaa lauantaita ja iloista ensimmäistä isänpäivää huomiselle, jos ei tule enää tänään poikettua palstalla!
 
Tereeee!

Täällä taas varsinainen hulabaloo. Meillä! Yövierasta,yöruokaa,yösaunaa .... Eilen iltasella levittelin semmosia varrellisia kynttilälyhtyjä pitkin pihaa ja nuotiopaikan ympärille. Ku oli niin, niin ihanan kaunista! Lunta paksuina raskaina vaippoiona  ja puut niiku ihansta sadusta! No, eikös vaan, s**tana, meikäläinen vejä lipat isännän neljänkymmenenkuuven numeron mehtä saappailla. Ja niinku ei ois tässä muuta ähkimistä, niin nyrjäytin nilkan ja nivelsiteet. Kyllä! Taas! Johan tässä kuukaus käveltiinkin melkeen terve jalkasena. Nyt meni tuo toinen jalka... Tän päivän oon itkua vääntäny. Itsesäälistä, harmista ja kivusta. VITUTTAA!

Ja supistellee. Pimpsaa puikottaa. Mies taas yöllä heräsi minun piipitykseen ( yritin käntyä HILJAA) hän huolestuneesti vointiani kyselee. Ja vastaukseeni toteaa: " Teidän supistuksenne ovat kovin suppeita. Niinkuin subway, you know!" tuli mieleen, että herääköhän tamaä suuri rakkauteni, ainoa turvani ja lapseni isä, sitten kun oikeesti pitää lähteä? Jos lähtö tulee yöllä ....

PRANAMETRI oliko tuo justiin se PASKA kirja? Ei ne varmaan suostu mulle semmosta lainaamaan kirjastosta.
Kahtovat päälle, ettei tuolle anneta!

SANNAKOO. Jos meinaatte toista mukulaa heti, niin miks sitä ehkäsyä sitte turhaa siihen sotkemaan! Mukavahan se on peuhata yks pitempi jakso ilman kumeja. HOrmoonit on uuvella äitillä muutenki sekasin, niin elä niihin ittees sotke. ( minun mielipide tämä vaan, tai siis näi minä oon toiminu ja niitähän tuli siis putkeen .... )

AMPPU. Täytyy olla varovainen ettei lorota sitä öljyä liian syvälle. Se toisaan PEHMITTÄ lihakset. Ihan vaan siihen huulille. Koklaa vaikka kuiviin kantapäihin ensi, sukat hetkes päälle, niin  huomaat että kyllä pehmenee!  Mutta eihän kaikki tietty sovi kaikille.

SINTTU83. Onko teijä kotia mahollista järjestää  uudelleen huoneitten käyttötarkoituksen muokkaamisella? Meillä edellisessä asunnossa oli kovin pieni makkari ja iso olkkari, tein sillee, että vaihdoin niitten toimintaa. Periaatteessa luovuin koko olohuone-ajatuksesta sohvineen. Meillä istutaan aina kavereiden kanssa pöydän ääressä, joten oli luonnollista tehä siitä pikkuhuoneesta "ruokasali"! Oi, siellä oli monta mukavaa hetkeä! Sitte vastaavati saatiin muhkean kokoinen makkari meijän omiin tuokioihin. Telkkari ja kaikki. Kyllä sinne ois lapsenkin saanu mukavasti.... Tuli vaan mieleen, että toimisko teillä?  (Terveisiä ammattini puolesta.)

KARVOISTA. Niin, kasvaahan ne. Valtoimenaan. Siellä ja sun täällä. Kulmakarvatkin on semmoset turpeet, ja tunkevat yhessä yössä takaisin. Aamulla peilistä katsoo Elisabeth Taylor (nuori se) ja illalla Mick Jagger.
Ootelen vaan, että vieläkö tässä ehtii viiksivahaa ostamaan ennen synnytystä. Mutta mun tukka on HYVÄ, IHANA, PAKSU! Semmonen mustalais ruhtinattaren kiiltävä kiharainen tukka! Tanssii nuotiolla! Mies sano eilen ihanstI, että saan ottaa synnytykseEn ISOT KULTAISET KORVARENKAAT!.....  Koska ma olen kuulema niin kaunis! Pitäskö pestä sen silmälasit?

Oli mulla kyllä asiaa vaikka kelle, mutta täällä meni kirjotus rauha.... Siskon porukkaa puskee ulos saunasta ja höpöttää oluen tuoksuisia tärkeyksiä.

Huomiseen!
 
Moi!

Ja kyllä, täällä eteläisessä Suomessa se on tämä päivä vallan harmaa... loskapaskaa nurkat täynnä, eilisestä asti tuutannut sellaista mössöä tuolta taivaalta. Eilen illalla taisi pikkupakkasen seurauksena olla jo melkein luntakin, mutta tän päivän plussakelit kyllä sotki kaiken. Eikös se sinttukin täällä pk-seudun uumenissa majaile?

Mäkin tota makkarin mylläystä jo sormet syyhyten odotan. Pieni on makkari, mutta kun kääntää meidän sängyn, kantaa ulos jumbokokoisen telkkarin alustoineen ja yhden hyllykön, niin sitten mahtuu pienikin sekaan. Pinnasänky ja lipasto sinne vauvan takia muuttaa, toivottavasti mulle jäis tilaa edes toiselle yöpöydistä. Ja tosiaan, onneks meillä oli tuo sisustussuunnittelija maarinen, niin voidaan laittaa kattokaas webbikamerat jauhamaan kuvaa ja maarinen pääsee sisustamaan meillekin! :D

Amppu, itseki sen Weledanin kanssa lutrannut, mies kun ei oo koskaan hollilla oikeeseen aikaan... jos nyt viikonloppuna sais sen hoitamaan homman, aika veemäistä se itse tosiaan on. Ja 10 min pitäis saada hierottua, siinä asennossa missä itse sitä joutuu suorittamaan yksinään, niin se on kyllä tuskaa! Ja toivon, että ei liiaksi paikkoja löysäis, ei pare beiben vielä tulla...

Pranametri, enempi ja vähempi suunniteltu ylläripylläri tämäkin oli. Enempikin just sellanen sovittu ehkäisyn satunnainen unohtaminen. Tosin luulenpa, että meidän aikataulut vauvan muuttaessa taloon on vielä vähempi sitä, että aikaa toisen alulle laittamiseen edes olisi :D Ehkäsyä parhaasta päästä mieheni paljon valittama aikataulu! :)
Ja unirytmit ne on mullakin ihan pyllyllään, tosin sängyssä tai sohvalla torkkuen tai oikeesti nukkuen kuluu kyllä 10-14h vuorokaudesta. Eli toivottavasti mulla ainakin kroppa tottuu pian vähempää, nukkumisessa mä oon onneks aina ollut hyvä. Eli paikka ku paikka, aika ku aika, jos mä annan itselleni "luvan" nukahtaa, niin siinä sitä sit ollaan :D

maarinen, elä sie siellä liian isoilla kumppareilla nyt enää riehu! Mäkin kesällä katkasin nivelsiteeni, raskauden takia jalan kuntouttaminen jäi vähän vaillinaiseks ja kyllä huomaa sen olevan paljon jäykempi. Varmaan siis tiedätkin, mutta muista jumpata sitä vaikka nauhoilla!

Nyt on päällä uusi, ihana fleeceoloasu, kirkkaan joulunpunainen. Lämmin ja hellä, hyväilee yhtä hyvin kuin rakkaan syli. Ja tänä iltana saan nauttia molemmista; puvun pehmeydestä ja mieheni rakastavasta sylistä <3 Mä olen onnellinen!
 
Huomenta!

Mulla oli eilen illalla kamala närästys..ei ole ikinä ollut vastaavaa. Kärvistelin koko illan kamalan polton kanssa jonka jälkeen lopulta oksensin mahan täydeltä sappinesteitä ja ilmesesti vettä. Ei auttanut Renniet eikä muukaan. Nytkin vielä polttaa kurkkua..Toivottavasti ei tänään enää jatku samanlaisena. Onko muilla ollut vastaavaa?

Pululle iso hali! Kun luin sun kauhunhetkiä niin multa pääsi ihan itku. Onneksi kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin. Mistähän sellainen vuoto voi johtua? Pääasia kuitekin että vauva voi hyvin.

Oon kovasti alkanu miettiin meidän pienelle nimiä. Ihan varmaa ei ole mutta luultavasti tytöstä tulee Vanessa ja pojasta Joonatan. Pojan nimi enempiki vielä mietityttää mutta Joonatan kuulostaa kivalta. Tärekeintä on että en ennestään tunne ketään saman nimisiä. Ootteko muut jo tehny nimipäätöksiä tai pohdintoja?

Ukko tahtoo koneelle joten jäi lyhyeksi kommentoinnit. Hyvää sunnuntaita kaikille!
 
Moips!

Täällä Helsingissähän me majaillaan [:D] ja harmaata ja tylsän näköistä on ulkona edelleen [:(] taitaa siellä jotain vesitihkuakin välillä taivaalta valua. toooosi tylsä keli!!! Pientä kävelylenkkiäkin tossa jo suunnittelin, mut ei hirmuisesti houkuttele ulos astua.

Meijän isi oli ihan onnessaan sen "isipakkauksesta" [:)] tuli kuulemma ihan puskista yllärinä!! jee!! Nyt se tossa vieressä ylpeenä tutkiskelee paketin siältöä. Onnistuinpas yllättämään[;)] Ajattelin vielä kahvin kanssa leipoa ensimmäiset joulutortut. Oon haaveillu niistä jo niiiiin kauan! Ja nyt on hyvä tilaisuus kun tuli ne munkitkin syötyä silloin toissayönä unenpuutteeseen. hih [:)]

Maarinen: Ihan hyvä idea toi kodin ympäri laittaminen, mut eipä onnistu oikein täällä.. Meillä kun ei oo erillistä keittiötäkään vaan pelkästään tommonen syvennys olkarin yhteydessä ja sohva on niin iso ettei sekään mahdu makkariin. Hyvin on neliöitä sit kyllä vessa/sauna puolelle käytetty. Ehkä me muutetaan vaavin kanssa sinne [;)] Ollaan tässä kyllä koko ajan uutta asuntoa katteltu, mut eipä oo vielä sopivaa löytyny. Ja kaupungillakin on asuntohakemus vetämässä, mut eipä sieltä mitään saa kun on tällä hetkellä katto pään päällä eikä muuttouhkaa tulossa. ehkä se sopiva asunto vielä vastaan tulee kun jaksaa vaan ahkerasti etsiä. Eikä tässä nyt onneks mitään paniikkia ole [8|]

Nyt mä hyökkään ton suklaarasian kimppuun kun se koko ajan huutaa tossa vieressä että SYÖ MUT!!!!!

Pitäkää isistä huolta [:)]
 
Minunkin piti tulla kertomaan isänpäiväyllätyksestä, josta en voinut täällä etukäteen mitään sanoa, ettei osu mieheni silmiin [:)]
Hän sai aamuespressonsa suklaan kanssa sänkyyn itseviritetyn laulun kera, liikuttava kortti ja lahjaksi "Bad Motherfucker"-lompakon. Se on meidän juttu, elokuvasta Pulp Fiction. Samuel L Jacksonilla on sellainen elokuvan loppupuolella. Ja olenhan minä kohta se "mother" (mies ei kyllä ole paha) ja kai tuo vielä joku päivä minua..... Enää ei taideta uskaltaa, on tuo maha niin iso ja vauva niin elävästi mielessä. Sitten alkoi kokkaaminen, joka jatkuu vielä. Perunapiirakoita, kaalikääryleitä ja lohkoperunoita. Jälkkäriksi suklaapähkinäpikkuleipiä, nämä olivat mieheni toiveet. Naureskeli aamullla, että kun menee noin paljon aikaa ruokiin, niin se varmaan käynnistää synnytyksen ja olen ihan puhki illalla. Katsotaan. Jospa se vauva nyt ei kuitenkaan tänään vielä lähtisi tulemaan. Meinasi unohtua kertoa mitä unta tuo mies näkin: Auto ei meinannut käynnistyä ollenkaan ja oltiin synnyttämään lähdössä. Minulla oli virtalukko kädessä ja hän yritti hyvin varovaisesti tunkea avainta lukkoon [:D] Juupa juu...avainta virtalukkoon...[;)]

Maarinen, voi hyvänen aika! Kyllä varmaan otti päähän nilkan meneminen. Nyt sitten varovaisesti... Nauroin tuota miehesi yöhöpötystä, niin tuttua [:D] Kirja on juuri PASKA. Ja on siinä ihan juonikin, kunhan etenee, ei pelkkää räävittömyyttä [;)] Hyvä idea muuten tuo huoneiden vaihto, kelle on tarpeen. Kuulosti kauniilta pihapiiri kynttilöiden valossa.

Sape minulla on satunnaista närästystä ja johtuu joistain ruuista. Käristetyt ei oikein mene, ei edes paistettu muna tunnu kivalle ajatuksenakaan. Makaronilaatikko iltapalaksi ei ollut hyvä idea... Varsinkin illalla kannattaa miettiä suuhun laittaa. Mutta sitten sitä tulee välillä ilman mitään erityistä syytäkin, joten, suossa ollaan! Koitahan pärjätä, se on ihan kamalaa.

SannaKoo sinulla on kyllä taivaalliset unenlahjat! Hyvä vaan että saat nukuttua milloin vain, koska vauvahan tekee samaa. Sitä ollaan sitten ihan tonttupuvussa jo!

Nyt menen vahtaamaan kaalinpäätä kattilassa. Iloista isänpäivää jokaiseen kotiin<3
 
Huomenta!

Kiitos naiset ja tämä "oma" autuas maailma. Sisko lähti katraansa kanssa tien päälle. Ja täällä on SULOINEN RAUHA! Kynttilät ja kahvipannu vielä lietsoo tätä herkkää tunnelmaa.... ja puhumattakaan siitä, että taas uusi lasti nättejä vauvan vaatteita puhdistuu vielä puhtaammaksi pesukoneessa. Sisko oli tyttärensä kanssa viuhuttanut korttia keskustan liikkeissä! Tuli semmosta söpöstä suklaanruskeaa (rommirusinajoulunmaku...klups) vaatetta yllätyksenä!!! En ois oikeen hennonnu laittaa niitä heti uuvekseltaan pykkiin.

ISÄNPÄIVÄ! Voi tuota meijän isukkia. Kun lapsi on vielä piilossa, niin HÄN rakensi meille aamiaisen. Koska olen jaksanut kantaa hänen pikkuista vauvaansa tänne asti ylpeänä! (tähän väliin kyyneleitä) Minä makoilin vuoteessa ihmeissäni. Seuraavaksi kuulen pianosta hänen säveltämänsä MAAILMAN KAUNEIMMAN kehtolaulun sävelet. Olen ristinyt sen "sinisen huoneen kehtolauluksi". (tähän väliin isompia kyynelitä) Ja mieleni täyttyy ajatuksesta,minkä aion kertoa lapselle, heti kun se ymmärtää jotain. Siis, tyyliin, että:"ennekuin olit syntynyt, isäsi herätti meidät tällä laululla sinun ensimmäisenä isän päivänä." (luutuan pöydältä itku lammikon) Nyt tämä isukki saa katsoa koko päivän elokuviaan. Ja minä vien hänelle SUKLAATA, HEDELMIÄ....

SannaKoo. Nuo isännän saappat pitäs olla semmoset, että niillä periaatteessa pysyy hyvin pystyssä!!!
JA ne menee sujahtamalla jalkaan sekä pois. Mutta ehkä mun piti taas lentää, että joudun väkisin hiljentämään vauhtia. Tai ainakin miettimään mihin suuntaan seuraavaksi ja mikä on tärkeintä. Sisko antoi illalla vielä vyöhyketerapiaa tai jotai lymfa-hoitoo. (Se kun on semmonen ammattilainen.) Mies taikoi kylmiä lumikääreitä ja kiikuttii lääkettä. Ei ollu kun millisiä teho panadooleja, joten piti vähän saksia pillereitä pienemmäksi. Sain kuiteski nukuttua, vaikka vessaan piti lenkata tun tuosta. Lipitin yöllä litran vettä tehostaakseni turvotuksen  haihtumista. Onhan tuo tehonnut aika hyvin. Nyt vaan hyssytellään eteenpäin.

Sape83. Kannataisko sun kokeilla kuurina sitä närästys lääkettä? Jos siellä on alkanu pitkien happoputkien seurauksena vähän vatsakalvot tihkumaan? Minä oon joskus joutunu vetää kuukauden pepsidinkuurin. Lääkärin määräyksestä!

Pulu ja Hoopoli. Täällä kellot kilkattaa siihen suuntaan, että on teillä vähänkös jännät paikat. Pitäkää mieli seesteisenä! Onneksi kaikki on kuitenki hyvin. Kuitenkin! Kummankin tapahtumat kuulostaa "lopunajan tapahtumilta".

Pranametri. Sinä oot vissiin kans niitä emäntiä, joka ottaa juhlat tosissaan! Elä väsytä ihtees liikaa! Vaikka nuo herkkutuoksut taitaa tulla tänne asti. Ihanat tirisevät tuoksu kiharat.... Melkeen kuuluu jo mussutus. Kyllä teijän isännän kelpaa! (ps. se rakkaustarina tuolla toisella palstalla oli HERKKIS!)(tekisin elokuvan, jos olisin kuuluisa tuottaja!)(tai dokumentin tästä palstamammojen odotuksesta ja elämästä..)

VEPPIKAMEROISTA: sinne vaan. Jokaisen sisällä asuu pieni tirkistelijä....

HEI, kattoko kukaan? Eilen oli tämä kuuluisa ystävämme MEISSELI-SETÄ telkkarissa! Voi kessus! Tietääköhän tuo tyyppi ihan oikeesti mille me täällä nauretaan? (jos joku missas tuon pätkän, niin se tuli siinä onnettomassa "me salmiset"-ohjelmassa, ihan lopussa.)

SITTE: kukas täällä just sano, että tuodaan kóhta tonttu-vauvat kotiin? Kiitos ideasta! Marssin huomena vauvantarvike ostoksille. ( milläköhän jalalalla tämä marssiminen tapahtuu ?) Ja ostan tiukanpunasta lankaa. Tuon piltin laitokselta kotiin tuossa ihanassa karhu-haalarissa ja pistän päähän itse
kudotun pörröisen tonttulakin!!!! Eli rintapumpun  ja ammeen lisäksi pitää muistaa hankkia sitä hyperpunaista ja pehmeää lankaa!

Jatkuu.... Leppoisat tunnelmat joka kotiin! Rakastakaa toisianne!
 
Hyvää päivää!

Voi Sape, toivottavasti selvisit yhden päivän rääkillä! Vaikka mua närästääkin lähes päivittäin ja alkuraskauden pahoinvointikin tullut joltain osin takaisin, niin en valitettavasti voi lohdutella tietäväni, et miltä susta tuntuu... Koita käyttää tänään mahdollisimman paljon maitohappoja, josko se auttais? Ja tuore ruisleipä, mausteet ja raaka sipuli on monelle ärsytystä aiheuttavia. Enää muutama viikko, kestetään vauvan takia, eikös! :)

Ja nimi meillä on jo 98% varmasti päätetty, kertaalleen sen taisin täällä jo paljastaakin; Joona Juhani. Joona vain pälähti mieleeni eikä suostunut poistumaan, Juhani on miehen toinen nimi ja viime vkl kuulin, että on kuulemma myös hänen isänsä toinen nimi! Eli saan kaipaamaani sukukaikua nimelle! Myös mies on vissiin ihan tyytyväinen tähän nimeen, se kun ei jostain syystä ole sanonut asiasta oikein juuta eikä jaata... Ja niin, sukunimestä meillä ei vielä ole varmuutta :D Mutta katsotaan nyt sairaalassa, että sopiiko tämä nimi meidän sankarille edes! Voihan se näyttää vaikka Erkiltä!

Ihanaa, että teillä(kin) tykättiin isänpäiväylläreistä! Mun paketti jäi vähän vaillinaiseks, kun loppu puhti tällä viikolla kesken... Mies sai sitten rintarepun ja isi-paidan :D Oli kyllä yllättynyt siitäkin, ehkä vähän vaivaantunutkin. Ei tykkää huomiosta ja nytkin taisi ajatella, että eihän hänen vielä kuuluisi saada... Mutta kokeili sitten rintareppua kyllä ja nallekin laitettiin kyytiin :D

Pranametrin päivän ruokalista kuulostaa kyllä hyvältä! Ja sut "tuntien" on varmasti kaikki itse alusta asti tehtyjä? On kyllä ihme, jos miehesi malttaa tuollaisen hemmottelupäivän jälkeen olla ehdottamatta avaimen kääntelyä virtalukossasi ;) Ja kohtahan se voi alkaa tehdä jo hyvääkin, jos ette halua paljon lasketusta mennä yli :)

Meillä tänään ollaan oltu aamukasista asti molemmat ylhäällä. Harvinainen sunnuntai! Nyt mies pelailee pleikkaa ja mä pohdin köyhien ritareiden paistamista... se on meidän lounas, molemmat kun ollaan menossa omien isiemme kanssa syömään päivällistä. Erillään, kumpikin synnyinperheensä luo, mikä on oikeestaan ehkä ihan kivakin taas välillä. Hassua, kun mietin tota lausetta... kun mä ajattelen nimenomaan, että mun perhe on mies ja vauva. Mutta toisaalta, kun mun perhe on kyllä mun perheperhekin... eli ehkä on opittava puhumaan synnyinperheestä ja perheestä, koska meidän suvussa nää kuitenkin jollain tavalla "erotellaan" ainakin ajatustasolla. Eli ei olla Yhtä Suurta Perhettä, vaikka ollaankin. Tajuskohan kukaan? [>:]
 
Heh, pakko tulla nopeasti kommentoimaan SannaKoolle, että sen lisäksi, että me ollaan samanikäisiä kuin te miehenne kanssa niin mun miehen toinen nimi on kanssa Juhani! [:D]

Täällä isänpäivä alkoi sillä isyyspakkausyllärillä. Hämillään oli ja ihmetteli miten oon onnistunut pitää sen piilossa ja ettei ois kuulemma tarvinnut näin paljoa ostella. Suosikit tais olla konjakkipullo ja tuore isä-t-paita, johon siis pystyy tekstiilitussilla laittamaan syntymäajan, -painon ja -pituuden yms. Nyt odotellaan mun vanhempia ja miehen vanhempia kahville. Tein kanapiirakkaa ja anopit tuo jotain makeeta leivonnaista.

Sape: voi sua rassukkaa. Aika kauheeta kun renniekään ei auta. Mä heräsin yöllä hirveeseen närästykseen, mutta se onneksi helpotti renniellä.

Aijai, noi Pranametrin kaalikääryleet kuulostaa kyllä aika herkullisilta. Mun ihan lemppariruokaa on ne ja keitetyt perunat+ruskee kastike ja vähän puolukkaa. Njamslurps!

Mutta hyvät isänpäivän jatkot kaikille! Meen virittelemään kahvipöytään kynttilät ja viimeiset rojut piiloon lattioilta!
 
Meillä alkoi päivä noin 10 tunnin yöunien jälkeen riisipuuroaamiaisella. Joku aika sitten ollaankin syöty ihan omatekemiä jauhemaksapiffejä, mies kun tykkää tavallisesta suomalaisesta ruuasta, hyviä olivat kyllä, vaikkei paljoa passaakaan syödä tuota maksaa. Kovin oli munkin mies yllättynyt isyyspakkauksesta mutta mielissään [:)].
Ite tässä otin vapauden ottaa jälkkäriksi pirkan 3 suklaan kermajäätelöä, voi että voi olla hyvvää! NAMS!! Lunta tulee kokoajan lissää ja ihan joulufiiliksissä alkaa pikkuhiljaa olla. Ei taia tuo pikkunen tykätä Rammsteinista, tai sitten se sulattelee tuota jäätelöä vielä, kuuuntelis vaiks joululauluja sitten [:)].
 
Heippa tänne taas!

Nyt on syöty, juotu ja nukuttu päiväunet makeasti. Mies on muikeana täyshoidon jälkeen ja niin olen minäkin. Ruuanlaitto on ihanaa puuhaa ja kun aterian saa jakaa kiitollisena ukkonsa kanssa niin mikäs tässä on ollessa [:)] Voimille otti kyllä päivä jalkeilla. Maha painaa ihan tosissaan ja pari kertaa tänään sohvalta tai sängystä makuulta noustessa on nipistänyt oikein kunnolla toisesta nivusesta. Ensin luulin, että karvoja tai ihoa jäi jotenkin kalsareiden kuminauhaan ja pyysin miestäkin katsomaan onko se kohta punainen. Ei ollut, joten se johtuu varmasti seisomisesta ja on jotain nivuskipuja. Mutta kyllä oli tiukka ja kuuman oloinen nipistys. Nykyään mies kysyy aina heti että ootko varma ettei ollut suppari? jos jotain oloja tulee.

Ihana kuulla teidän isänpäivistänne! Ja että yllärit ovat olleet ylläreitä. T-paita johon saa itse merkata strategiset mitat oli ihan uutta!
SannaKoo mekin olemme nallella kokeilleet vauvantarvikkeita, aika hauskaa[:D] Puettu vaippoja ja kokeiltu sitteriä...
Tuo Maarisen miehen tuutulaulu oli kyllä tosi ihana. Meillä laulellaan kanssa ja siinä on jotain hyvin liikuttavaa kun isi laulaa... Ei ihme että jouduit moppailemaan kyyneleitä [:D].
Joo, me tapasimme netissä. Niin sitä vain voi rakastua näkemättä toista. Ja sitten vielä sattuu tuollainen pitkä komistus olemaan. Elämä hymyilee<3 Kumpikin ymmärrämme toisen arvon täysin, siitä on hyvä lähteä ja jatkaa.

Onko muilla muuten ollut havaittavissa selvää jännitystä miehen puolelta? Saattaa ilmetä pienenä kiukkuisuutena ja erilaisina suunnitelmina..painajaisina.. Meillä on. Kultarakas odottaa niin kovasti jo poikaansa, että kaikkea ehtii tulla mieleen.

Nyt linnottaudumme sohvalle loppuillaksi, näkemiin huomiseen!
 
Ilta huikkaus!

Ja iso haukotus! Mies läks ettimään semmmosta huoltoasemaa josta saa LIHAA! Tekee ihan hirveesti mieli pippuripihviä ja ISOA salaattilautasta! Meinattiin ekas lähteä syömään, mutta kun kotona saa parempaa ruokaa...

Ja kyllä, vastaan Pranametrille. Meidän tuleva isukki sanoi just, hetki sitten, ettei millään malttais odottaa, että se vauva tulee kotiin. Tänne. Meille. Oikeasti. Yöksi ja päiväksi. Vuodesta toiseen! Kädet auki, vailla mitään. Kädet auki vailla kaikkea! Yksi ihminen lisää, joka meitä rakastaa! Yksi ihminen lisää, tähän sukujen polveilevaan, ikuiseen ketjuun...... Kaikki historian tarinat mukanaan, omassa pikku maailmassaan. Näitä puhellessaan, mies nosteli vauvan karhuvaatteen koneesta kuivumaan. Vähän vinksin vonksi, mutta se näytti niin sulkulta. Sain piäteltyä hellyyskohtauksen herkyyskyyneleet!

Tiskasin. (rumasana) Kymmenen syvää ja kymmenen matalaa lautasta. Laseja, kahvikuppeja tuplamäärät ja kaikenmaailman ärsyttäviä ruokailuvälineitä ja kahveleita. Pöytä pullollaan. Eilisen päivän ja tämän aamun evästyksen jättämää törkyä. Pah! Parjasin siinä etukäteen jo tulevaa viikonloppua. Sitä seuraavaa, johon on viis tavallista päivää. Tuleva kummitäti miehineen tulossa kylään. Tiiän, että se on sitte taas ihan mukavaa. MUTTA nyt ei tunnu siltä, että JEE JEE! MINÄ EN JAKSA puhua ENÄÄ kenenkään kanssa siitä, miten ihanaa on olla RASKAANA!  SIIS KESKUSTELLA en jaksa. Tuntea, ajatella ja odottaa kyllä! Valmistella paikkoja rauhassa lapsen tuloon. Herkistellä kynttilöllä. Tuijottaa ikkunasta kaukaisuuteen ja silitellä massua, ilman, että joku keskeyttää ajattelemattoman ajatuksen TURHALLA kysymyksellä: "onko sulla kaikki hyvin?"

Saatteko selvää tuosta ajatuksesta? Sitä kääntyy niin itteensä päivä päivältä.

Tämmöstä tuli nyt jostakin mieleen. Hm?


Ps. mies ON löytänyt ABCltä naudan pihvilihaa ja 0% punkkua. Soitti justiinsa. Juhlat tulloo! SErvetin taitteluun eukko, mars mars! JA valot himmeelle. Tsau!
 
Huomenta...VEDET MENI!
Tai oikeastaan menee koko ajan.. sillai purskahtelemalla. Kumman rauhallinen olo [:)] Äippäpolille ollaan lähdössä ihan rauhassa kun ei ole supistuksia, ainakaan vielä. Että tällästä, katsotaan onko menoa vai vasta harjoituskäynti. Kuullaan!
 
Huomenta!!!
 
Hui...Pranametrille hirmusesti tsemppiä...tästä se lähtee...Toivottavasti kaikki menee hyvin ja sutjakkaasti!!
 
Voi hitto..näin lähellä jo ollaan...ei voi uskoa...pelottaa..ja toisaalta odottaa...ehkä kuitenkin enemmän odottaa..
 
Mä näin unta, että kaikki muut oli jo synnyttäneet ja mä olin ainut joka ei ollut vielä vauvaansa saanut..ja mua ei sitten huolittu keskustelemaan vauvautuneiden palstalle..Yksin sitten itseni kanssa juttelin tällä palstalla..[:D]
 
Mä oon nyt jotenki niin hölmistyny tosta Pranametrin vesien menosta, että tuntuu melkein ku itse olis synnärille lähdössä..
 
Palaan myöhemmin..ei tuu mitään järkevää...
 
 
 
[:)] Huomenta!
Ihan pakko itsekkin täällä päivitellä kun ihan kylmät väreet tuli tuosta Pranametrin uutisesta....
Aivan uskomatonta tosiaan, että ne hetket on nyt tässä jo käsillä ja ensimmäisellä taitaa olla nyt menoa jo...
Ei tuosta kovin pitkä matka ole, jos vedet on jo menneet.
Sitä on kovin vaikea tosiaan käsittää, että hetkenä minä hyvänsä tuo on myös omalla kohdalla...vihdoin ja viimein...ja kuitenkin ihan liian pian...toisaalta on valmis ja toisaalta olisi vielä sitä ja tätä, ja lopputulos on kuitenkin varmasti se, että moni asia jää tekemättä, eikä yhtään kuitenkaan harmita. [:)]

Toivotellaan Pranametrille nyt Tsemppiä koitokseen, ja jännitellään täällä... [;)]
Mukavaa alkavaa viikkoa myös kaikille muille mammoille!
 
Huh! Kylläpä tuli viikon alku!!! Mulla oli tänä aamuna kotona ihan sellainen olo, että joku on muuten ihan varmasti synnyttänyt tai lähtenyt sairaalaan. Mulle tulee joistakin asioista etiäisiä ja tästä nyt tuli... [8|]

MUTTA PRANAMETRILLE KANNUSTUSTA JA TSEMPPIÄ!!! [:)]

Meni kyllä ajatukset ihan sekaisin! Ja tosiaan tuntuu siltä, kuin itsellä ois vedet menny. [:D]

Saatiin eilen miehen äidiltä kasa iiiiiihania vauvan vaatteita - niitä pieniä kokoja. 50 cm potkarit, housut, bodyja, paitoja ja kypärämyssy. Laitoin heti kotona pesuun. Pitää varmaan oikeasti alkaa miettiä sen sairaalakassin pakkaamista... [;)] Ja mies sanoi viikonloppuna, että rinnat - siis minun - ovat muuttuneet viikon aikana ihan eri näköisiksi. Itse en kyllä ole huomannut, mutta nehän onkin tuossa leuan alla, joten ei niitä tulekaan jatkuvasti tuijotettua. [:D] Kai nekin alkaa jo valmistautua tulevaan...

 Meillä mies ei vielä saanut isä-pakkausta. Mutta sen sijaan kyllä HIRVEÄN MÄÄRÄN hyvää ruokaa, kun vietettiin pikkujoulua. [:)] Oltiin molemmat ihan taju pois syömisestä.

Nyt ei kyllä osaa kirjoittaa mitään järkevää, kun alkoi niin jännittää Pranametrin puolesta! Mietin tuossa, että jos vedet sattuu menemään täälläkin samoilla viikoilla, niin minähän en ole vielä ehtinyt edes äippälomalle!!!! Paniikki!!!!!!!! [X(][:@]
 
Hui. Hirmuisesti tsemppiä Pranametrille!!!!!! [:)]

Nyt mä kyllä alan pakkaamaan sitä synnärikassia... ei näköjään voi tietää koska se lähtö oikeesti tulee...
Alko oikein jännittää ja sydän hakkaamaan...
 
Hihii! Ihana viikon alku! Jännittävää! Onnee ja voimia ja kaikkee Pranametrille! Eiköhä se pikkune jo sieltä putkaha sitte maailmaa jos vesiä tuollee lorisee.. [:)]
Ja pranametri oli netistä miehesä löytäny. Samoin täällä [:)] Sattuman kauppaa että löytää sen omansa. Ja niitä nipistysjuttujakii oli. Miul on ehkä vähä samanlaisii?, mut ne tulee heti ko seison tai kävelen n. vartin verra tai enemmä. Rupee polttelemaa toisel puolel nivusii kovasti ;/ ja loppuu vast ko pääsee istumaa tai makuulle. Ikävä tunne.

Taian tehä kohtapuolii saman, että rupeen pakkaa sairaalakassii valmiiks [:D]

Toivottavast pysyy vaa vauva viel sen aikaa sisäs ko pitäs tulevana viikonloppuna lähtee anoppilaa tuonne Seinäjoen suuntaa täältä Imatralta. Matkaa ei tuu ko se nelisen sataa... hmmh.. mies jo suunnitteli kaikenmaailman jätesäkkejä auton penkille yms.. [:D] Sitä kyllä jännittää ja pelottaa paljo enemmä tuo tuleva ko minuu.. Kysyy melkee joka ilta ko jotai ähisen "et kai sie jo ala synnyttää?"
Ja isänpäivä meni täälläkii kivasti ja mies oli ihanan yllättyny pienestä isyyspakkauksesta [:)]

Ja huomenna synnytysosastolle tutustumaa, jee..

Mut eipä osaa nyt enempiä kirjotella. Ei muuta ko ootellaa Pranametrin uutisia [:)] hihii..
 
Takaisin
Top