Marraskuun jännitykset

Moi, ja hyvää marraskuuta kaikille masunkasvattajille!

Mä oon ollut täältä ihan luvattoman pitkään poissa. Pari päivää meni siinä etten päässyt kirjautumaan sisään tänne vau:hin ollenkaan, ja nyt on muka sosiaalinen elämä yhtäkkiä vilkastunut siihen malliin, että mä en päiväsellä ole ehtinyt olla kotosalla lainkaan. Tänään kuitenkin ihana lököpäivä kotosalla!

Ekaksi omat kuulumiset: Sunnuntaina sain huikean yllärin, kun mulle oli kuin olikin järkätty vauvakutsut! [:)] Hienosti olivat järkkäileet ne niin, että mä en kyllä pahempia aavistellut. Sitä kyllä sunnuntaina aamulla ihmettelin, kun mies alkoi ihan omatoimisesti siivoamaan. Olisi pitänyt siitä jo arvata että jotain oli tapahtumassa. [:D] Sitten hän houkutteli mut ostoksille pariksi tunniksi, ja kun tultiin kotiin oli meidän huusholli täynnä kakkuja, tyttöjä ja lahjoja. Anoppi oli vielä tehnyt kaikenlaisia suomalaisia herkkuja, esim. joulutorttuja ja maustekakkua. Oli kuulemma googletellut reseptejä. Aivan ihana yllätys ja ihana päivä! Saatiin lahjaksi paljon kaikenlaista tarpeellista - myös niitä pienempiä vaatteita, mitä meillä ei vielä omasta takaa ollutkaan.

Vauvantarvikkeet alkaa pikkuhiljaa olla kai kasassa. Kylpyamme pitää vielä hankkia. Ja joitain pikkujuttuja vielä.

Muuten kaikki on sujunut täällä hienosti. Luin noita teidän kirjoituksia (joita olikin tullut kunniotettava määrä), ja huomasin, että monilla teistä on ollut menkkamaisia kipuja. Sama täällä. Kuuluu siis kai asiaan. Suppareita mulla ei vieläkään ole ollut, siis muuta kuin niitä Braxton-Hicksejä.

Ja Dizako se oli, jolla on masu alkanut myös napsumaan? Jee, sielunsisko! Nyt mä olen ihan 100% varma, etten ole kuvitellut niitä napsumisia, kun niin monet ympärillä olevatkin ovat niitä kuulleet. Siis mun masusta. [:)] Mies on kuullut useasti, ja ystäväni myös.

Rinkku oli listannut pikkutavaroita. Mä ajattelin hankkia/ olen hankkinut seuraavat jutut:

- rintakumit - hankin vasta sitten, jos tuntuvat tarpeellisilta
- imetyssuojat liiveihin; kertikset/pestävät/ ne silikoniset - Näitä mulla siis on jo. Käytän kertakäyttöisiä sekä silikonisia. Molemmat ovat hyviä.
- maidonkerääjän - tämän sain juuri eilen. Se on sähkökäyttöinen, ja toivottavasti kätevä. Harmi, kun en vielä voi sitä alkaa testailemaan...
- tuttikuumemittari - meinaan hankkia ehkä jossain vaiheessa. Mutta täällä siis on pakko hankkia se pyllymittari vauvalle. Ja ei saa olla digitaalinen, eikä kuulemma missään nimessä korvakuumemittaria. Miksi? Ei hajuakaan. Pitänee kysellä. Ai niin, ja tosiaan itsellenikin joudun kuulemma ostamaan pyllykuumemittarin. En varmasti osta. Mun pyllyyn ei kuumemittareita tungeta.
- rinnanlämmittimet - en aio hankkia, ainakaan ihan ensimmäisenä. Sitten kyllä, jos tuntuu tissit kipeiltä.

Tällainen pikapäivitys tähän väliin. Oon jotenkin kauheen väsy, joten lösähdän takaisin tähän sohvalle... Mutta lupaan tulla tänne taas pian!!

Voikaahan hyvin, mammat!
 
moi. synnytyssairaalaan tutustumisessa meille kätilö sanoi,et lapsivesi haisee makealta..samanlaiselta kuin sperma..ei muuta kun haistelemaan...[:)]
 
Heipparallaa!

Taas sitä ollaan oltu melkein kuukaus pois listoilta. Ihan olen tainnut tippua kyydistä pois. On mulla jääny nii vähälle tämä, kun on kavereiden kanssa jutellu paljon ja oman äitini ja miehen äidin kanssa myös.. Tulin kirjottaa sähköpostia yhtee rinkii, sielläki niin pitkä väli.. Nii huomasin, et vois käydä täällä kattelee taas. Kiitti tytöille siitä soittorasia vinkistä!! Taidankin ottaa hommakseni tuollaisen projektin.:)

Noista Rintapumppu ja liivisuojista.. Ite oon käyttäny kertakäyttöisiä jo melkosen pitkän aikaa. Varmaa pari kuukautta..:) Pumppua en ole hommannut vielä, mutta saa nähä. Jos tuntuu että haluun kokeilla nii sitten hommaan. Pullolle haluun varmaan jossain vaiheessa kuitenkin opettaa lapsen, että pääsen edes vähäks aikaa yksikseni menemään, ja isukki pärjää lapsen kanssa kotona.:)

Tuota kuumemittaria mietiskelin juuri, että meillä on semmoinen ihan perinteinen. Pitää pitää kainalossa se 10 min. Tuntuis aika pitkältä ajalta pitää vauvalla, vai mitä? Mikä olis parempi vaihtoehto?

Mietiskelin juuri myös, että millä ihmeellä saan mahani löysemmälle!? Onko jollain muulla samaa ongelmaa? Tuntuu, että menee koko ajan vain kovemmalle, eikä tosiaan oo kovin kiva juttu..:D


Joko vauvelit alkaa syntyy?? Mulle sanottii, että saattaa syntyy viikonki sisää.. On nii paljo ollu suppareita ja nii herkästi tulee..:) Ja tilanneki on edenny.. Ei haittais vaikka syntyis..:) Tietty parempi vaan jos ei ihan vielä synny..

Mutta nyt taas pomppaan näkymättömäksi..:)

Tsemppiä odotuksen loppuun ja nyt jo sanon, että synnytykseen.. Eihän sitä tiiä kuka meistä yhtäkkiä lähteekin synnärille!:D
 
Heipparallaa!

Eipä oo taas tullu kirjoiteltua vähään aikaan mut lukemassa oon kyllä käyny teidän juttuja päivittäin. Mukava että täällä juttuja riittää :) Mulla taas meinaa vähän flunssaa pukata päälle mut onneksi ei oo kuumetta ollut. Tuntuu vaan et on voimat ihan lopussa, kun koko ajan on jotakin sairastelua tai huonovointisuutta. Vatsakin on ollut tämän päivän tosi kipee :/ Ja saakeli kun vielä porukoiden luona ollessa löin vatsani tuolin kulmaan, niin pääsipä muutama sata ärränpäätä.. Voi hitsinpimpulat sentään!

Rinkku kyseli siitä ilmaisesta hammaslääkärikäynnistä. Ainakin täälläpäin oli jossain vaiheessa juuri tuollainen käytäntö, että odottavat äidit saivat käydä hammaslääkärissä veloituksetta. Se käytäntö on kuulemma jostain syystä kuopattu kokonaan :/ Silloin, kun itse olin menossa hammaslääkärille tarkistuttamaan hampaat niin suuhygienisti otti minut vastaan, ei siis hammaslääkäri. Sanoi vaan, että laittaa sitten hammaslääkärille jos on aiheellista.

Maarinen ei sun tarvii kenellekään alkaa selittää miksi et sitä rokotetta halua. Se on sun päätös ja muiden pitää kunnioittaa sitä! Mukava kuulla et lääkärineuvolassa kaikki oli hyvin :) Teidän vauvelihan alkaa olla jo ihan hyvän kokoinen ja vois vaikka kohtapuoliin tulla tähän maailmaankin :)

PaulaMaija kertoi omista himoistaan. Musta taas tuntuu et mua yököttää kaikki tosi voimakkaat hajut :( En vois kuvitellakaan meneväni kloorin hajuiseen uimahalliin, kun jo pelkästä ajatuksen voimasta meinaa tulla oksennus, yök! Saattaa kyllä johtua siitäkin, et tänään on muutenkin taas meinannut oksettaa.. No mutta himonsa ja halunsa kullakin :D

Sinttu83 täällä on myös pesty kaikki mahdollinen, myös siis äippäpakkauksen toppapuku ja makuupussi. Jotenkin vaan tuntu et en vois laittaa niitä vauvalle pesemättä. Ja sama myös täällä mietityttää, kun pöksyt tahtoo kastua aika ajoin... Voi noita Maarisen miehen vertauskohteita, ei voi muuta ku nauraa :D

Ailime voi kun ihanaa, että sulle järkättiin kutsut. Mukava ylläri :)

Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille :)

Toivottaen Piukku
 
Ailime: maidonkerääjällä tarkotin sellasta imetyksen aikana liivin sisälle laitettavaa "kuppia" joka kerää talteen tihkuvan maidon juuri siitä toisesta tissistä. Sain sellasen käsityksen, että jostain syystä se toinenki tissi tihkuttaa mukavasti kun toisesta imetetään... maksaa siis jonkun euron sellanen. Ja ihan rintapumppuja saa kai lainaan täälä synnäriltäkin, niin sitä en ainakaan ihan heti osta...
 
Tämmöset päivät....

Oottaa, että ilta tulee ja pääsee nukkumaan. Ei oikeestaan mitään tekemistä kokopäivänä. Ja kun mieskin ollu hommissa ja pois kotoo, niin oon ihan että: ÖÖÖÖÖÖ

Jääkapin, tämän konen ja telkkarin välistä suunnistusta! Nyt sitten mies soitti, että pääs lähteee kotiin ja sain alkaa tekee ruokaa! Minä, meillä, pitkästä aikaa! Jännittävää!!! Pistin kanant hunajan, soijan, kookoksen, chilin ja pippureiden kanssa uniin.... Toivottavasti kelpaa!

AILIME. Ihanat ylläri juhlat sulla! Oon vähän kade! Enkä ihan vähänkään! Ei sun varmaan tarvinnu edes jälkiä tiskata?

PAULAMAIJAN himot! Täällä joutunut kuolettaa lähes kaikki himot! Yhyyyyy... Ne kun on liittyneet tuohon makeaan, jota en siis ole saanut syödä aikoihin! Eilen huomasin haaveilevani paksusta rapeasta pekonista ja vasta poimituista vadelmista. Niin, eihän tuommosta ole keskellä metsää tarjolla tähän aikaan vuodesta ja yhdeltätoista illalla. Se siitä! Eipä silti, himojen kieltäminen on  johtanut toiseenkin ehkä hyödylliseen "oireeseen". Vähän on omat tarpeet osa osalta kadonnut. Ois kiva mennä kampaajalle, mutta... ois kiva ostaa uusia vaatteita, mutta... ois kiva läpättää puhelimessa, mutta.. Tilalle on tullu kaikkea muuta! Tärkeämpää! Mies välillä huokailee, kun en kuulema enää halua mitään ja jos jotain haluan niin pidän tiedon visusti itselläni. (miks tässä nyt sitten itkettää? )

ZENNA. Jos sulla on ollu pitkään tollasta vaivaa, niin menee varmaan joku tovi, ennenkun helpottaa luomu meiningillä. Käy ekas apteekissa ja rupee sitte rukkaa ruokavalioo. Paljo kuituja ja paljon juomista, aamupainotteisesti. Puuroo, mysliä, täysjyvä leipää... vettä. Porkkanoita ja muita juureksia ja marjoja. Luumunektaari no kuulema hyvää! Antavat sitä synärilläkin!  Liikuntaa ym. kokeile, mikä sulla toimii. Ei oo oikeen yhtä poppakonstia. Pitäs vaan saaha se masu toimimaan normaalisti joka päivä!

Iltaa kohti. Lautaset pöytään ja silleen!
 
Moikka

Olette sitten hauskaa seuraa [:D]
Ihan ekaksi omat kuulumiset neuvolasta ja lääkäriltä: Painonnousu on vähentynyt, enää tullut kolmisensataa grammaper viikko. Hemppa ok. Lääkärinä meillä on sama kuin terveyskeskuksessa muutenkin, ja hyvä lääkäri onkin! Mies kyllä, mutta ei haittaa meikäläistä. Reilu, suorapuheinen ja uskottava. Vauva on painunut jo ihan alas, mutta ei kiinnittynyt vielä. Kohdunkaula lyhentynyt vain senttiin!!! Maarinen mikä sun mitta on? Ja sf oli hänen mittaamanaan lyhempi kuin edellisellä viikolla terveydenhoitajalla. Mitään sormea ei laitettu peppuun, vaan ilmeisesti ihan normaali alatutkimus ja päältä kokeilu riitti, koska ei kommentoinut mitenkään synnytystavasta. Tilanne on kuitenkin se, että kroppa on jo sillä mallilla, että jos alkaa supistelemaan ihan oikeasti, niin se on todennäköisesti menoa sitten! Että näin. Siihen voi mennä viikko tai kuukausi... Nyt vasta alkaakin jännittämään [:)]
Lääkäri kysyi suoraan: Pelottaako? Ei pelota, vieläkään. Jännittää vain. Hän sanoi synnärin tilanteestakin suoraan, kun itse hehkutin luottavani kätilöön ja että se kyllä tietää ja neuvoo, että ne kun eivät voi vaikuttaa synnyttäjien määrään. Jos on paljon synnyttäjiä, niin ei ne ehdi kuin juosta paikasta toiseen ja sitten on aika omillaan välillä. Miehen mukana olosta tuumasi sen verran, että ei siitä mitään hyötyä ole, mutta onpahan seurana [:D]

Maarinen, hauska uni! Rillejä en kyllä ole vaihtamassa, mutta perhepotrettia järjestelin tuohon kaapin kulmalle. Saimme naapurin rouvan neulahuovuttaman kuvan kissamme naamasta ja se on niin lämpöisen näköinen, aivan kissan todellinen sielu kuvattuna! Se on nyt sitten hääkuvamme vieressä.

Piereskelystä, kun kaksi kasvissyöjää asuu samassa taloudessa, ei  voi välttyä piereskelyltä. Eikä se meitä haittaa. Ihmisten ilmoilla yritämme käyttäytyä kyllä niin, ettei muiden tarvitse hirvitellä. Olen kuullut sanonnan: Joka pierua pidättää, sillä on muutakin salattavaa. [:D] Ehkei kuitenkaan.

Ailime olipa ajattelevainen anoppi! Ja muutenkin tietysti hienoa että sait juhlat, ja vielä yllätyksenä. Tämä loppuaika kun on vain sitä odottamista, niin varmasti oli kivaa vaihtelua.

Zenna samaa vaivaa ollut minullakin, että vatsa on kovemmalla kuin ennen. Sitten välillä kyllä ihan löysällä. Ja samat ohjeet antaisin kuin maarinen. Juomisen määrää on vain lisättävä, ei voi mitään. Itse päätin nyt jättää myös banaanit pois, vaikka vatsa onkin toiminut päivittäin lukuunottamatta eilistä. Luumuja ostettiin tilalle. Ja valitettavasti kaikki sokerinen kovettaa, joten maarisen neuvot tosiaan on kohdillaan.

Vähiin käy, vähiin käy, tuo aika...
 
Unohtui vielä äskeisestä pari asiaa. Oli puhetta jossain vaiheessa, että minkälaisia ne supistukset ovat, jotka edistävät tilannetta tuolla alapäässä. Lääkäri sanoi, että ne kipeät. Muilla ei ole merkitystä.

Sitten päivän aiheeseen liittyen: Sain tänään kirjastosta luettavakseni kirjan jonka nimi on PASKA,(Irvine Welsh) kuinkas muuten [:D] Tuskin käsittelee ihan sitä itseään kuitenkaan...
 
Mahavaivoista: itelläni ei ainakaan ummeta se on vissi! Tänäänki kahesti käyny nro kakkosella. Jotkuthan ovat sanoneet, että juuri ennen synnytystä monilla saattaa olla vatsa löysällä mutta enpä oikeen jaksa uskoa, että mulla ihan sitä vielä enteilisi... Vaikka pirustako sitä koskaan tietää 30 pvää laskettuun [:)].

Ja minäkin monien muiden tapaan yhdyn tähän menkkakipuilu osastoon, tänään on kyllä tuntunut ihan samalle ja vieläpä jaloista on lihakset jotenkin hellinä samalla tavalla kuin normaalien menkkakipujenkin aikana mulla on tapana... kiintoisaa[8|]

Toi kiinnittyminen on termi johon oon nyt lyhyenä aikana törmänny pari kertaa, mitä se niinku tarkottaa??

Mies sanoi eilen, että mun maha on alkanu roikkumaan eli lienee laskeutunut ja vaavi potkii kummasti vasempiin kylkiluihin ja jukertaa minkä ehtii, eilenkin luulin, että se tulee vatsanahkasta läpi!! Auttsss!! [&:]
 
Prananmetri. Mun äsähvä oli sen kätilönaisen mittaamana 36 senttiä ja kohduun kaula sen normaalit kolme senttiä. Eli... huomaan varmasti kun alkaa tekemällä supistelemaan! Toiseen aiheeseen: Kyllä osasitkin kirjan löytää!

Oottekste käyny kattoo niitä www.paskamutsin sivuja? Jotku tekee aiheesta arkipäivää!

Rinkku. Kiinnittyminen on sitä että vauvan pää painuu tuonne lantioluiden uumeniin sillätävalla, ettei enää pompsahda sieltä pois. Joskus voipi käyvä niin, että eivät laskeudu ja kiinnity ollenkaan. Sitte vasta synnytyksessä kiertyvät nätisti päälaki edellä kohti synnytys kanavaa. Äitille se on mukavampaa ettei kukaan rojota tuolla luissa viikko tolkulla päänsä kanssa. Tiiän yhen puolitutun, istumatyötätekevän, jolla muksu tupsautti ittensä pari kuukautta ennen aikojaan päästä kiini mamin lantioluihin. oli siinä äipällä ihanaa, kun ei voinu enää istua loppuaikana olleskaan!

Okei! Nyt lopetan tän roikkumisen tälle päivälle. Ja huomena puhutaan nätisti....

Ruoka, tekemäni, oli sairaan hyvää! Mies toi vielä tullessaan pecan-pähkinä jäätelöä jälkkärksi ja sellasen kreikkalaisen feta-juusto piirakan iltapalaksi. Nyt on posket rasvassa.... Tuleekohan se vauhtikakka kolmonen vielä ennen kymppiuutisia!
 
Jaas, tietääköhän sitä ite mistään millon vaavi on kiinnittynyt? Hmm...

Jah, nyt alko närästään, jois piimää, sillä se ainakin mulla on auttanut tai pikku syöminen.

Meillä mies rotestoi tiukasti viimeviikolla kun menin vessan ovelle juttusille, kun herra istui kakkosella, ei onnistu toilettikeskustelut meillä, tosin sillo ku mie oon kakkosella niin sinne ei ole kyllä kellään asiaa, tosin saatan kyllä puhua puhelimessa, mutta vain siskon tai äitin kans [:D] (törkeä minä)
 
Tähän aikaan aamusta täällä....

Ei nukuttanut ennen kuin puoli yhden jälkeen ja ennen viittä silmät taas auki. Mutta, enpä noussut siinä välissä pissalle, vaikka heräilin kylkeä kääntäessä. Joskus oli ihan tavallista herätä viiden aikaan, vaan nykyään rytmi on ollut jo "normaalimpi". Kohta saa makoisat aamutorkut [:)]
Vauva oli eilen hirveän villillä päällä. Aina kun puhutaan synnytyksestä, se alkaa viuhtoa ja pyöriä. Olisko pojalla jo hinku tänne puolelle mahanahkaa?
 
Huomenta! Itellä meni puol 6 ihan pyörimiseksi mut en antanu vielä periksi vaikka kävi jo mielessä, että pitääkö lähteä kattoon telkkua ja sainkin sitte nukahdettua tovin, tosin yövalvomisen kunniaksi ajattelin lintsata puol pvää koulusta [:)].

Pakko kertoa täälläkin, näin unta että Heikki Paasonen istui mun sylissä (tarina ei kerro miksi)mutta "poikanen" potkaisi niin lujaa että Heikki joutui siirtymään sivuun [:D]

Ja sitte taas kysymys, että onkohan ne "menkkakivut" just liittyväisiä sitten siihen kiinnittymiseen...?
 
Huomenia äiskät!

Vessakeskusteluun osallistuen niin kyllä meillä varsinkin minä istun vessassa ovi auki oli mikä hätä tahansa. Mies kyllä yrittää monesti että voisi sen oven hieman pienemmälle laittaa. Pierutellaanki molemma, joskus kun haiskahtaa oikeen pahalle niin kysytäänki että sinäkö se olit ja kohta onkin katse uroskoirassa, joka on aika kova turauttelija.
Täällä voidaan muuten ihan ok, eilen oli aamupäivällä pahaolo, aivan kun olisi ollu krapula ja syöny olin. Oksentamaan ei tarvinnu mennä, onneksi. Sit yks ilta kädet tuntui tosi raskailta, vaikka ne vaan oli mahan päällä niin tuntui kuin rusentaisin mahan kasaan. Turvoksissa ei ollu kun sormukset irtosi hyvin.
Ja pari kertaa on ollu nyt niin että aivan kun joku repeisi alavatsan seudulla, semmonen riipaiseva kipu, kestäny hetken ja menny sit ohi.
Possurokotteen olen ottanu viikko sitten ja vieläkin käsi on hieman arka piikkityskohdasta. Viikonlopulla oli jopa vähän turvoksissakin tämä minun vasen käsi, muita sivuvaikutuksia ei ole ilmaantunut.
Onko teillä muilla suunnitelmissa muistaa tulevaa isää sunnuntaina? Minä mietin josko tälle meijän tulevalle ostas vaikka Reinot, kun ei omista vielä ja sit joku iskä muki vois olla aika kiva.
Oon joku pari viikkoo ollu välillä aika kiukkunen varsinki miehelle. Ja tässä kun piipahdettiin näyttelyreissulla ja alue oli aika ahdas ja siinä sit käytiin äitini kanssa antamassa palautetta, minä oisin voinu rähjätä vaikka kuinka mutta äitini onneksi hieman toppuutteli että annas jo olla. Kaikkee nämä hormonit mullekki on keksiny. En minä ennen oo tämmönen ollu.
Meillä on 2 berniä, uros kohta 5 ja narttu 2. Sillä otettiin aikoinaan nämä koirat kun tosiaan luultiin ettei meitä ole luotu ihmislapsia saamaan. Mutta mikäs ihana joululahja yllätys se koko ajan mylläilee tuolla masussa [:)]

Voikaa hyvin mammat, tämä mamma menee nyt kahville.
 
Huomenta täältäkin!

Meni kyllä minunkin nukkumiset päin P:tä. Mies kuuluu vapaapalokuntaan ja kaksi hälytystä tuli yön aikana. Siihen päälle kolme vessassa käyntiä ja yksi "talllustelu" ympäri asuntoa, kun närästi niin pirusti! [:@] Ehkä koin nyt ensimmäisen kerran sellaisen närästyksen, josta täälläkin on puhuttu - rintaan ihan koski! [:'(]

Pranametri: loppukoitos näyttäisi olevan sinulla jo melko lähellä. [:)] Onhan laukku jo pakattu?! [;)] Yksilöllistähän se tietysti on, miten tuo loppuvaihe kehittyy. Tutullani vauva oli kiinnittyneenä yli kuukauden ennen synnytystä. Hiukan tuskainen olo näytti olevan, kun painoi lantioon ja häpyluuhun...

Paska-jutusta. [:D] Suolen olen saanut toimimaan täysjyvärukiilla (leipä/näkkäri), kuivatuilla luumuilla (4-8 kpl) ja runsaalla vedellä. Olen huomannut, että myös viinirypäleet auttavat. Ja runsas marjojen ja hedelmien syönti. Itse olen popsinut pääasiassa pakastimesta mustikoita yms., eikä todellakaan ole ollut ummetusta! Töissäkin on aina paketillinen näkkäriä. Ei tule popsittua mitään herkkuja. [;)]

Noista kuumemittareista sun muista. Mietittiin eilen kotona, että taidetaan hankkia sellainen korvakuumemittari. Pitää vielä tehdä "tutkimusta" käyttökokemuksista ja toimivimmasta merkistä. Meillä on kyllä olemassa ihan tavallinenkin mittari, mutta ei tee mieli tunkea sitä kenenkään takapuoleen, varsinkaan pienen lapsen. Nauroin eilen miehelle, että vaikka en paljon muistakaan omasta lapsuusajastani, niin sen kyllä muistan, kun minulta mitattiin kuume tai laitettiin suppo! Karmeat traumat!!! [:(] [;)]

Ja kohta on taas menty viikko lähemmäksi joulua... Hyvää torstaita mammat!
 
Toinen huomen!

Sain suloiset tunnin aamutorkut ja postissa tuli vielä äitiysrahapäätöskin viimein. Hyvä alku tälle päivälle. Nyt kun tuon lääkärin toteamus on niin tuoreena mielessä, kuuntelen entistä hanakammin olojani, ja niin kuuntelee mieskin. Äsken sängystä noustessa väänsi kunnolla vatsaa ja jouduin odottelemaan että olo meni ohi. Vessareissuksihan se meni. Jännää jännää..

hennas laukku on pakattu, tosin mitään evästähän se ei sisällä vielä. Ne olisi syöty jo pois. Muuten, minä sain käsityksen, että synnyttäjälle annetaan synnytyksen aikanakin syötävää sairaalan puolesta niin kauan kuin vain maistuu, pitääköhän paikkansa? Isät saavat tuoda omat eväät. Tosin tällä ruokavaliolla otan kyllä kassiin ainakin hedelmiä varulta mukaan, niitä kun on aina kotonakin.

Rinkku en usko että nuo menkkamaiset kivut kertovat kiinnittymisestä, koska itsellänikin on jo niitä alkanut parin päivän aikana ilmaantua ja vauva ei ole vielä kiinnittynyt. Olisko vain hormoonijuttuja kun keho valmistautuu ja paikat venyy ja vauva painaa hermoihin jne... Hyviä arvauksia [;)] Olisko tuo sinun unesi sitä, että nyt jää sitten kaikki muu, vauva pitääs siitä huolen [:D]

Ja sitten välipalalle...
 
Hui Pranametri! Sulla on aika jännät paikat! Sehän voi olla lähtö edessä ihan koska vaan sitten. Oliko se kohdunkaula pehmentynytkin jo?

Mulla oli kans eilen neuvolalääkäri ja kaikki hyvin. Kohdunkaula 2 cm ja ihan kiinteä vielä. Sf-mitta oli 31, eli kasvanut sekin jeejeje! Sydänääniä kuunnellessa pikkunen monotteli ja muljahteli oikeen kunnolla ja siitä anturista kuului ihan outoja ääniä. :)

Yö meni täälläkin ihan päin peetä, kun oltiin pitkästä aikaa treeneissä koiran kanssa ja ne loppuivat vasta kymmeneltä ja sen jälkeen vielä käveltiin lumisateessa sellanen pien 3 km lenkki muiden ryhmäläisten kanssa. Olin kotona vasta yhentoista pintaan ja niin ylikierroksilla kivojen treenien jälkeen, että pyöriskelen koko yön. Aamuyöstä uni tuli kunnes heräsin miehen herätyskelloon kuudelta ja sitten makoilin sellasessa horroksessa vaan. Mutta jännästi hormonit toimii, ettei nytkään oikeestaan kovasti nukuta. Ihan hyvin voisi hoitaa vauvelin tässä vaikka on tosi huonosti nukuttu yö takana.

Isänpäivästä: Mä oon koonnut tolle tulevalle maailman parhaalle isälle sellasen pienen isyyspaketin, jonka ajattelin antaa sunnuntaina. Siinä on isä-muki ja sellanen tutin vaatteisiin kiinnityssysteemi jossa lukee I love dad, pullo konjakkia, isä-kalsarit ja tuore isä t-paita, johon voi tekstiilitussilla kirjoittaa vauvan syntymäajan+ strategiset mitat ja ruksia sukupuolen. Ostan siihen vielä korvatulpat, niin se ois sit siinä. Se on ollut jo parisen viikkoa valmis ja oon ihan kihissyt innosta päästä antamaan se!

Mutta nyt ruuan laittoon. Ihanaista kasvissosekeittoa kurpitsasta ja maa-artisokasta ja muista juureksista naminami!!
 
Huomenta vaan täältäkin! TÄÄLLÄ SATAA LUNTA!!!!!! [:)] oon niin fiiliksissä!!!!!!!!

Vaikka yö oli ihan hirvee. Ei varmaan ikinä ollu näin tuskasta. Tosiaan nukahdin vasta puol kuus aamulla. Siihen asti pisti eri puolille vatsaa tasaseen tahtiin. Mitä lie kipuja. uudenlaisia supistuksia? Kun ei voi tietää miltä se tuntuu kun ne oikeat supistukset tulee!! Ainakin mua sattu ihan helvetisti koko yön..[:@]  Mut nyt muutaman nukutun tunnin jälkeen olo onneks jo parempi. Tosin eilinen oli aika kiirus päivä. Siivoilin kotona, käytiin kaupoilla ja sit vielä illalla saunat siihen päälle. Että olisko sit pitäny ottaa vähän löysemmin kun jo ilalla saunan aikoihin rupes masussa ahdistaa. Mut jotenkin sitä vaan haluais touhuta kaikkee eikä vaan maata kun lahna.
Tänäänkin oon sopinu parhaan ystävän kanssa treffit, mut saa nyt nähdä pitääkö jättää väliin. Olis kyllä pari juttua iskäpakettiin mitä pitäis vielä hankkia.. Jos vaikka sit huomenna menis ja lepuuttais tän päivän

Kakka-asiaa: Mulla on tosiaan inhottava ummetus vaivannu oikeastaan koko ikäni. Eli kolme-neljä päivää menee ihan kevyesti ilman kakkos vessareissuja. Ja se ei oo kivaa.. Mut yks mikä on aika tehokasta ainetta suolen toiminnalle on apteekissa myytävä ViSiblin. Se on semmosta hiutaletta (vähän kun kauraleseet) jota voi laittaa puuron, viilin, jogurtin ym sekaan. Ja se auttaa siis sekä kovaan että löysään mahaan. Ilman sitä mä en ainakaan tulis toimeen! Suosittelen jos on "kakkaongelmia" [;)]

Musta tuntuu että mä alan kans pikkuhiljaa kerää kasaan sitä synnärikassia. Eihän sitä ikinä tiedä koska sinne on lähdettävä. Vaikka olishan tässä vielä kuus viikkoa laskettuun, mut jotenkin noi kivut alkaa tekee tilanteesta todellisempaa. Että se voi tosiaan tullakin sieltä jo aikasemmin..

Nyt ikkunan eteen ja tuijottelemaan tota ihanaista lumisadetta. Mä niin rakastan lunta!! [:)]
 
Takaisin
Top