Marraskuun jännitykset

Huomenta mammat!

Kuulostaa Iitankin kohdalla siltä, että loppusuora häämöttää jo... [:D] Voi kateus, kun niin moni on jo saanut edes jotakin arviota vauvan koosta! [:'(] Minun pitää varmaan odottaa siihen synnytystapa-arvioon asti - jos sinne asti pääsen - tai "hyvällä" tuurilla synnytys käynnistyy jo ennen sitä ja vauva on ISO! Jotenkin helpottaisi tätä henkistä valmistautumista, jos olisi edes jotakin veikkausta... Toisaalta tätini naureskeli, että hänen poikansa arvioitiin noin 3,3 kiloiseksi ja syntymäpaino oli 3860 g! Eihän yksi kilo sinne tai tänne nyt mitään meinaa... ja tuo puoli kiloa varsinkaan... Vai mitä? [;)]

Pyykeistä: Olen pessyt kaikki muut paitsi toppapuvut ja täkit yms. Siis kaiken sellaisen, joka tulee kosketuksiin vauvan ihon kanssa olen pessyt. Mutta toppapuvunkin allehan laitetaan vaatteet ja hupun alle hattu jne. Yleensä topattujen juttujen pesussa vähempi on parempi, koska ne menettävät kuohkeutta ja eristävyyttä. Ja Sinttu se äippäpakkauksen puku ON iso!!! Meille anoppi osti pienemmän - kokoa 62 cm - ja pakkauksen pukuun verrattuna siinä on reilu 10 cm lyhemmät lahkeet ja hihat! Se pakkauksen puku on varmaan kokoa 80 cm! [8|] Itse hankin myös pienemmän toppahatun, koska se pakkauksen hattu peittäisi varmaan vauvan koko pään. [:D]

Meilläkin pitäisi taiteilla se kaukalon jalusta autoon. Mies saa kyllä laittaa! En kyllä lähde mahan kanssa sinne ähisemään! [:@]

Täällä aloitellaan taas uutta viikkoa (35). Kohta riittävät yhden käden sormet... [X(]

3 viikkoa ja 4 päivää jäljellä laskettuun aikaan, huijui [:)] Tänään synnärille tutustuun, alkaa varmaan vähä jänskättää ja synnytysvideotakaan ei olla katottu miehen kanssa vielä [:D]. Noo meil onkin tyyli, että kaikki mikä tulee on vastaan otettava ja kovin "ruusuista" kuvaa itse synnytyksestä en ole itelleni mieleeni piirrellyt.

Nyt mua on aamuisin vaivannut jonkin asteinen pahoinvointi, yökkään tosi helposti, voiskohan olla, että vauva vielä painaa mun ylävartaloa ja elimiä ja jos oon syöny pikkasen tuhdisti aamulla niin tää johtuiski sitten siitä, hmm... Kellään muulla samaa näin loppusuoralla?

Mie taas tsekkailin tuota lasketut ajat listaa, oijoi, että tässä tulee kohta yhelle jos toisellekin lähtö synnärille, jänskää!!

Huomenta!

Vielä tosta toppapuvun pesusta, niin mä kans ajattelin vähän samalla tavalla ku hennas, että ei vauva saa ihokontaktia tohon pukuun kuitenkaan... Eli taidan nyt olla esteetikko ja olla pesemättä tota ensipukua, sen äippäpakkauksen puvun pesen sitten. Vaikka sen kokoa mäkin ihmettelen edelleen, tiedä sitten, ehtiikö sitä koskaan edes käyttää... Muistaakseni eräällä marraskuussa syntyneellä hoitolapsellani se oli sitten n. vuotiaana käytössä, kun oppi kävelemään nopeasti! Konttaustahan se ei taida kestää...

Peitot ja muut haluan kertaalleen pestä, ne kun ovat kuitenkin ainakin kasvoja vasten sen verran useasti ihokontaktissa. Tiedän kyllä, että jatkuvaa pesua ei kannata harjoittaa, kun se lämmitysominaisuus kärsii sitten.

Kuinka monella synnytystapa-arvioinnissa nyt on oikeasti ollut se sormi pyllyyn meininki? Ja voinko sanoa, että mä en todellakaan halua sitä :D Kyllä mun lantioista pitäis jo päällepäin nähdä, että näillä pukataan maailmaan vaikka viiskilonen! Vai missä se "tukos" voi olla?
Maanantaina olis neuvolalääkäri, siellä se kai sitten suorittaa... Meillähän oli sillon rv 30+1 se ultrareissu, jossa vauvan todettiin olevan painon suhteen alakäyrällä. Sen jälkeen kyllä on sf-mitta kasvanut ihan hurjaa vauhtia ja mun painokin vasta lähti nousuun tuolloin, joten tiedä nyt sitten, millainen järkäle masusta kumahtaakaan! Ei se ainakaan omaan käteen tunnu kovin isolta, kun sitä koittaa tunnustella... vaan en kyllä oo koskaan tainnut tällaista keltään tunnustellakaan, että eipä ole vertailukohtia!

Iitalla tosiaan kuulostaa olevan lähtö myös aika lähellä. Vaan hyvältähän nuo viikotkin näyttää, ja kun toista oot ilmeisesti maailmaan pakertamassa, niin ehkä hiljalleen alkaa olee aikakin.

Vitsit, en kyl tiedä, et jänskäänkö vai oonko kade teidän kalkkiviivoja könyävien suhteen! Mullahan vielä olis aikaista, mutta on tätä pientä jo sen verran iso ikävä!

Ja pakko vielä huikata, että tais siellä Pranalla ihan oikeesti olla nyt aika, kun ei ole ainakaan linjoille tullut kertomaan, että olisivat vielä kotiin lähettäneet. Kauankos se olikaan, kun vesien menosta siirrytään käynnistykseen, jos ei luonnollisesti ala?

Oon kuullu että 2,5 päivää niin pitäs jo tehdä jottain jos ei ole synnytys lähteny käyntiin..? Muilla tietoa??

Huomenta taas!

SannaKoo: nyt mä vasta tajusinkin, että sähän puhuit ulkopuvusta koko ajan! Että voin olla dorka välillä. En mä itsekään siis noita topattuja ulkovaatteita oo pessy justiinsakin sen takia, kun oon ajatellut, että eihän se sitten pidä lämpöjä enää niin hyvin. Ja kun se tosiaan ei tule suoraan ihoa vasten. Eli koko mun edellinen kirjoitus taisi olla vähän turha. Huooh. No, antakee hömpälle anteeksi!

Mistä te muuten ootte löytäneet noita pienempiä toppapukuja? Täällä näyttävät olevan todellakin kiven alla, pienimmät näyttävät olevan noin 6-kuukautisille tarkoitettuja... Millä mä saan sen lapsen sieltä sairaalasta kotiin, kun mulla ei ole sille lämpimiä vaatteita? :( Uskaltaisko laittaa sitten vaan kerroksia enempi? Tai onko teillä jonkinlaisia pussukka-virityksiä sitten? Mä oon ihan helisemässä täällä, kun en tiedä mistään mitään... Sunnuntainakin tuli vauvantarvikeliikkeessä paniikki, kun en osannut edes peittoa ja lakanoita ostaa itse. Onneksi tuli ystävällinen myyjä neuvomaan mua, joten sain sitten ees peiton lapselle ostettua. [&:] Se lähtee kohta pesuun, kunhan astianpesukone on ensin jumputtanut ohjelmansa loppuun. En uskalla laittaa molempia koneita yhtäaikaa päälle, kun täällä palaa varmasti sulakkeet, jos sen teen.

hennas, sama täällä, pitäis vissiin harjoitella tuon turvakaukalon asentelemista autoon. Mä sitä jo eilen tutkiskelin, että mitenkäs ne kaikki kiinnityshommelit nyt oikein toimiikaan. Ehkä mä sen vielä opin ennenkuin vauva ilmoittaa tulostaan.

Hoopoli: täällä kanssa jo joulufiiliksissä odotellaan mitä tuleman pitää. Meinaa alkaa tulla paniikki vaan, kun en oo kortteja saanut vieläkään aikaiseksi. Kerkeehän sitä vielä?

Ja juu-u, kyllä nyt todella kiinnostaisi jo tietää Pranan tilanteesta. Onkohan siellä jo kääryle sylissä pötköttämässä? Eikö se käynnistys pitäis aloittaa 48 tunnin kuluttua lapsivesien menosta, jos supparit ei itsekseen ala?

Huomenta ja terveiset lääkärineuvolasta!

Kirjoitin jo kertaalleen,mutta tekstipä päätti hävitä johonkin..turhauttavaa.
Minä näin pranametrin kuikuilemassa täällä aamutuimaan (seiskan maissa), ja odotin jo innolla, että nyt tulee juttua, mutta ei jättänyt jälkiä tällä erää [8|]
Pari tapausta tiedän, joissa nuo vedet on menneet, ja siitä parin vuorokauden sisällä on vauva sitten syntynyt. (se on se 2,5 vrk ilmeisestikin rajana)
Käynnistävät pillereillä tai tipalla, jos ei ole supistuksia...mutta kaikenkaikkiaan se on menoa sitten kun nuo vedet menevät...[;)]

SannaKoominun kohdallani ei ainakaan ole tuikattu sormia takapuoleen, eikä tuikattu nytkään.
Lääkäri arvioi vauvan tämän hetkiseksi kooksi 3100g. Ja sanoi, että eiköhän se sieltä mahdu ihan normaalisti alateitse tulemaan.
Paikat olivat vielä ihan napakasti kiinni, että turha odotella lähtöä ihan heti [&o]...vaikka nyt ei ole pahitteeksi huhkia ja jumppailla, jotta jotakin alkaisi tapahtumaan. En jaksaisi kauan enää ähkiä tässä olomuodossa. Onneksi aika rientää [:)]

Joulua täällä jo fiilistellään...
Eilen tein Joulukortit, ja tänään siivoilen kotia uuteen uskoon ja punaisen sävyyn. On kivan valkoista tuolla ulkona.
Voi, kun nyt edes jonkin aikaa pysyisi tuo lumi noilla puun oksilla...

Tästä jatketaan siivoilun merkeissä...mukavaa päivää kaikille!

SannaKoolle (ja muillekin) tiedoksi, että tuolla peräaukon kautta tehtävällä "tunnustelulla" varmistetaan, että kyseessä ei ole ns. lahnalantio. Tällaisen tiedon sain neuvolasta, kun itsekin tivasin, miksi pitää mennä sorkkimaan sitäkin reikää!? [:@] Henkilöllä voi siis olla leveydeltään tarpeeksi iso tuo synnytyskanava (kylki-kylki suunta), mutta kapea toisin päin (vatsa-selkä suunta). Eräänlainen ovaali. Jos lisäksi häntäluu "törröttää" sopivasti sisäänpäin, voi synnytyskanava ollakin ahdas, vaikka se olisikin leveydeltään tarpeeksi suuri. Ymmärsiköhän tästä kukaan mitään... [8|] Mutta ilmeisesti tämä "tarkastelu" ei ole käytössä kaikissa sairaaloissa. Meidän sairaalassa nyt vaan sattuu olemaan! [:'(] Voitte olla varmoja, että ilmoitan kyllä täällä, kun oma vuoroni on ollut!!! [:@][;)][X(][:'(]

Menee todellakin päivät täällä roikkuessa, kun jännittää niin muiden puolesta. Monella on noita viikkoja sen verran, että "synnytysrypäs" voi alkaa purkautua minä päivänä tahansa! [:D]

Pitänee mennä välillä tekemään töitäkin...

Moikka!

Ja kiitos jälleen teille ihanille tuleville mammoille sympatiasta :) Ei tää sairastelu ja valvominen oo kyllä mistään kotoisin :( Toivotaan et paranen ainakin ennen synnytystä nimittäin kuvittelisin synnytyksen tällaisessa olotilassa olevan kaikkea muuta kuin mukavaa..

SannaKoo: Mulla on kans sellanen vauvan nallepuku ja kyllä mä sen pesin koneessa, 40 asteessa kylläkin. Ja laitoin ihan pikkusen hajusteetonta huuhteluainetta, kun arvelin et se karva jää vähän "kovaksi" pesun jälkeen. Muihin vauvan vaatteisiin en oo käyttäny huuhteluainetta ollenkaan, kun oon kuullu jostakin et sitä ei tosiaan kannattaisi käyttää..

Sinttu83: Mulla se saunan lämpö aiheuttaa kipeitä suppareita ja kauheen pääkipeen niin mä en oo oikein "uskaltanu" saunoo. Mä kyllä luulen, et jos se saunominen hyvältä tuntuu niin ei muuta kun anna mennä vaan :) Ja siitä äippäpakkauksen toppapuvusta, se on iso! Siis mä näin tällä viikolla naapurin vauvaa, joka on 5kk niin hänelle se puku oli vielä siinäkin vaiheessa todella iso! Ja se vauva on kuitenkin ihan normaalisti kasvanu.. Että silleen. Mä ostin vähän pienemmän toppapuvun (62) vauvalle nyt alkuun. Tsemppiä shoppailureissulle! :)

Hennas: Pakko kertoo sulle, kun mun pienimmäisen veljen kohdalla kävi niin, että painoarvio oli noin 3500g ja kun se mun veli syntyi niin paino oli noin 4850g!! Aika paljon heitti tossa tapauksessa toi arvio.. Laitahan vaan miehesi laittamaan se turvakaukalo autoon :)

Rinkku: Mä oon kans ajatellu et otetaan vastaan se mitä tulee synnytyksen suhteen enkä stressaa siitä sen enempää. Saattaa hyvinkin se sun pahoinvointi johtua siitä, kun vauva painaa sun elimiä kun kasvaa. Ja ite oon kyllä huomannu et jos syön "liikaa" kerralla niin se on kyllä takuuvarma pahaolo ja oksentaminen tiedossa. Tietysti mulla vielä pahentaa tilannetta se refluksitauti. Tänään ei tarvinnut edes syödäkään mitään, join vaan pikkusen vettä niin oksensin sillälailla et tuntu ku silmätkin pullistuu päästä.. Ihan hirveetä! Ja naama on kyllä sen näköinen taas et on tullu oksennettua, siis verisuonet HIEMAN taas katkeili eli sinipunaisuutta on havaittavissa.. :(

Ailime: Mä ostin ihan Reiman toppapuvun (josta saa siis sellasen pussin myös) ja löysin sen netistä. Sain vähän edullisemmin sieltä kuin mitä se olisi paikallisessa vaateliikkeessä maksanut.

Nyt mä poistun koneen ääreltä, joten mukavaa päivän jatkoa teille! <3

Hellurei!

Kauhee tietotyhjiö heti kun on pari tuntia pois linjoilta. Tai siis viettää sitä toista elämään, silloin tällöin!!!
Kyllä nyt kuulis meidän Pranasta jo pitkästä aikaa!

Näin jo untakin seuraavasta lähtijästä. Hoopolia siinä lastattiin synnytys taksiin! Samasessa unessa olin kyllä ite Norjassa! Niin. Norjalaisessa karmeliitta luostarissa. Messussa.Vadelmapunaisita tiilistä valetussa holvistossa. Soihtujen varjot lepattivat seinillä ja valkoinen kalkkilaasti pursuili tiilien ikiaikaisista saumoista. Nunnat, valkoiset huivit päässä,mustissa kaavuissaan, veisasivat ylisytlaulua Weledan raskausöljylle: kaanonissa neliäänisesti, haikea keskittynyt katse kryptan kattoon suunnattuna, WEEEE-LEEE-DAA-AA-AAAAAA. Messun "johtaja" lauloi merkilliseen mikrofoniin: WEEE-E-E... Puikea kyrpä valkoisien sormien puristuksissa. Kyrvän silmä raollaan.... voi hemmetti!
Siihen tämä lurittaa omaa ylistyslauluaan!!! JEE! (tähän piirtäisin nyt nuottiviivaston, jos osaisin!)

Sinttu. Kiitos hyvästä ideasta! VESSAKOLIKOT! Miten sitä ei oo älynny? Aina löytää ittensä nipistelemässä Euromarketin ja HEsburgerin välisestä aulasta, vessan kulmilta. Kyttäämässä tyhjä lompakko kädessä aukeavaa hyyskän ovea, mistä luiskahtaa sisään, raskautta hyväksi käyttäen. Törkeästi! Paitsi viimeks mies pelasti housuun laskemiselta ja toi Hesestä AIDON HUUSI POLETIN.

Sanna(täti)KOO ja Piukku. Onkohan meillä ihan samanlaiset KARHUHAALARIT lapsille? Mallia-H&M. Minä pesin sen neljässä kympissä. Pelkäsin, että värit lähtee, kun lapussa luki että made in china! Ja päättelin, että eihän se tule ihoa vasten. Silitin sitte nurjalta puolelta. Rauta säädetty ***-tähteen, eli tosi kuuma.

Ailime. Etkö sä saanut siinä suomentulias pakkauksessa vauvan peittoo? Vai muistanko nyt ihan väärin?
Täällä kans tuottaa kummallista päänvaivaa tuo pussilakanoitten valinta. Ihan kun se olis suurempikin juttu! Mutta , mutta kuosit ja kaikki pitää olla just eikä niin!

Ja sais tuo muksu jo pikuhiljaa tulla. Mieletöntä, miten sitä osaa ikävöidä, vaikka se on tuossa sentin päässä, käden alla!!! Saa nähän millon sitte lähetään. Tuo laskettuaika on mun mielestä jotenki niin häilyvä arvio. Itehän mä sillon kierron mukaan laskin että 7.12, mutta neuvola ja ultra oli että marraskuun puolelle. Tiiän kuitenki millon sitä on jyystetty. Eikä sen mukaan olis ollu ees ovista. Sen mukaan tää olis jo ihan näillä päivillä.. Jaa. Katoin meinaa puhelimen tekstiviesteistä meidän eroottis-kaipuu viestejä SILTÄ ajalta. Ja se oli se yksi sunnuntai aamu..... Ja siittiöthän elää vaan tunneista pariin päivään. Noh. Ootellaan nyt sitte vielä, kun on tähänkin asti ooteltu!

Seuraava päivärutiini: iltapäivän päiväunet! Ihanaa!

Moikkelis!

Huh-huh! "Mä en pärjää teille!" [&:] Ootte kyllä aikamoisia SUPER-mammoja! [:D] Mitä kaikkea te saattekaan aikaan!! Ailime ja Ninoska suunnittelee (ja tekeekin) jo joulukorttejakin. Hienoa! [:D] Oon kyllä kade! JOS mä ylipäätään muistan lähettää joulukortteja, teen sen taatusti viimeisenä mahdollisena päivänä. Mua on peloteltu jo pitkään ennenaikaisella synnytyksellä, ja silti en ole vieläkään pakannut synnytyskassia tai pessyt vaatteita. Meinaa kyllä tulla teidän touhuja lueskellessa todella huono omatunto, mutta sitten aina muistuttelen itseäni... olen sellainen kuin olen eikä äitiys muuta perusluonnettani mihinkään. Pääasia, että rakastaa ja osoittaa sen, eikö? [8|] Ellei toimi omaa itseään kuunnellen, elämä menisi siitä suoriutumiseen, eikä se toisi onnea. Siksi täytyy vain täysillä rinnoilla toimia omalla tavallaan. Sitä olen jo pitkään opetellut ja lopulta hyväksynytkin. Jotenkin vain äitiyteen liittyy niin paljon odotuksia, että saa itseään muistutella taas omasta itsestään. Innolla saan onneksi ottaa oppia teidän touhuista, että tiedän sitten viime hetkellä, mitä täytyy tehdä [:D][:D][:D]

Heippa naikkoset!

Enpä tiennyt minkä puheripulin ja jännityksen sain aikaan! Se oli mieheni joka aamulla kävi kuikuilemassa tunnuksilla, kunj ei muistanut että ilmankin voi katsoa keskustelut. Tilanne: Olen synnärillä, antibioottia suoneen kolmasti päivässä ja odotellaan kunnon supistuksia. Vettä tuli ensin lorahtelemalla ja tahti kiihtyi ja sisätutkimuksessa tuli tulva. Vettä kehittyy koko ajan lisää vähän, joten tulva jatkuu edelleen.... Yöllä yksi, huom vain yksi, kunnollinen supistus ja sitten pientä nipistelyä. Käynnistystä mietitään kolmen vuorokauden päästä vesien menosta (jotka ei kerralla mene vaan alati). Ja vesi ei ole koko ajan vaaleanpunaista vaan myös kirkasta. Eikä erityisesti tuoksu millekään. ANtibiootti on vauvaa varten ettei saa mitään tulehdusta. Mitäs vielä? Kiitos hirveästi tsempistä!!!!!!!!
Odottaminen on ihan kamalaa! Jyväskylässä on osastot täynnä ja samaan huoneeseen tuotiin aamulla kolmekiloinen vastasyntynyt, ihana<3 Meidän vauvan koko on vajaa kolme kiloa, ultra näytti 2900 g mutta lääkäri veikkasi hiukan pienemmäksi. Minä vain seurailen vauvoja käytävillä[:)] ja mies oli iltaan asti kanssani, oli hotellissa yön ja aamulla tuli takaisin. Saparo! Minä näin sinut![:)] Mutta vasta kun sinua huudettiin käytävälle ja ajattelin morjestaa kun tulet takaisin. Summa summarum: ei ole vieläkään tarvittu kuumia pyyhkeitä, eikä mitään dramaattista ole menossa. Enpä olisi uskonut että näinkin voi synnytys alkaa.
Palataan varmaan palstalle vauva kainalossa sitten jossain vaiheessa, nähtäväksi jää milloin. Niin ja avainta ei käännetty virtalukossa,vaan taisi olla isänpäivänä liian hyvät hipat! Selässä tuntui illalla ja tätä se enteili. Kukahan on seuraava? Minä menen takaisin osastolle kuuntelemaan kateellisena kun vierustoverilla supistaa oikein urakalla.

Täällä sitä taas ollaan...

Hoopoli, en mä oo oikeesti niin kova touhutäti miltä saatan kuulostaa juttujeni kanssa. Joulukortteja on nyt 10 kasassa, ja noin 40 pitäis saada tehtyä! Tällä viikolla olen tehnyt yhden. Muuten mäkin saatan kätevästi viettää vaikka koko päivän sohvalla netissä (tai siis lähinnä vaussa ja facebookissa) surffailen. Eli älä turhaan pode huonoa omatuntoa! Samaa mieltä olen sun kanssa: pääasia on rakastaa.

Maarinen, mä en oo saanu sitä pakettia vielä ([:(]), joten sen takia vähän paniikissa täällä alan olla. Mutta sitäkö peittosysteemiä vois käyttää sitten ulkona vaunuissa? Mitä sinne alle laitetaan? Joku villapuku? Voi että, kun mä olen avuton!

Amppu, saatat olla oikeassa tuon joulukärpäsen pureman suhteen. Itseeni ei jouluinnostus ole näin aikaisin yleensä iskenyt, eli saattaa hyvinkin olla, että vauvan tulolla on tähän asiaan jokin vaikutus.

Nyt jos jaksaisin edes vähän siivota täällä. Kauhea hävityksen kauhistus tää kämppä taas...

Moi taas! [:)]

Pakko heittää tänne tää juttu, kun vieläkin naurattaa siskon pikkuvanha kolme vee tyttö.
Siskonihan on myös raskaana ja hänellä on ollut sellaisia supistuksia, että on tullut "kuumia aaltoja"/hiki päähän, kun on supistanut niin kovasti.
He eivät kuitenkaan ole tehneet millään muotoa supistuksista "numeroa" eivätkä niistä mitään ihmeitä keskustelleet...
Erään kerran tässä taannoin sisko oli voivotellut ääneen kun oli niin kuuma, niin tyttö oli siinä todennut äidilleen "Sulla taitaa olla supistus!" [:D]...ja toisella kertaa kun sisko oli manaillut "Ai että kun supistaa..." niin tyttö oli todennut äidilleen: "Niin, mutta sun pää ei oo punanen..." [:D]...että lasten suusta se totuus tulee ja ihmeellisesti niille kaikki jutut kantautuu korviin ja mieleen...[;)]

Paranametrille myös paljon tsemppiä ja onnea täältäkin!! :) Mulla on myös molemmat lähteneet vesien menolla. Ekasta meni kaikki ja toisesta tiputteli vähän väliä..molemmat käynnistettiin kun ei suppareita kuulunut. Toivotaan että sulla ei tarvis käynnistää, mut joka tapauksessa hurjan paljon onnea koetukseen! :) Perästä tullaan...

Mulla koko aika sellain olo et tuun tooosi paljo jäljessä kaikkia eikä synnytys ole vielä sillai yhtään läheisenä mielessä. Mut koskaan ei voi tietää miten menee..Vielä olis töitä tämä viikko. Sitte alkaa talviloma jonka perään äitiysloma.

Odotan kyllä hirveesti et saan jäädä kotiin ja nauttia raskaudesta ilman työnrasitusta. Eilen mulla oli vapaapäivä ja oli jotenki ihanaa kun vein pojan eskariin ja jäin tyttelin kanssa touhuamaan kotiin. Tuli aivan huippufiilis!! :)

En keksi nyt mitään ihmeempää kommentoitavaa..Paranametrin uutiset vei sanat suusta ja sormenpäistä! :) Jännittäviä viimeisiä viikkoja toivotellen!

Prana, nyt tsemppiä hirmuisesti!! Me kaikki täällä varmasti puhkutaan sulle supistuksia, niin ei tarvii siellä kauan maata odottelemassa!! Minä jälkikäteen arvelinkin että sinähän se varmaan istuit siellä ne sairaalan vaatteet päällä. Mietin vielä mielessäni että voi että onkohan tuolla äitillä jotain hätänä/huolena kun sairaalaan on otettu...[:)] Mutta sillon en vielä tienny että tuttu tätihän se siinä!

SannaKoo ja muut nallehaalarikumppanit
, minä ostin kanssa semmosen H&M:n nallehaalarin ja pesinkin sen ihan normisti, en ajatellu kyllä taas yhtään sen lämmönkatoamista tms. (yllättäen[:D]), mutta ulkonäköään se ei ainakaan menettänyt!

Keskisuomesta lumisin terveisin, Saparo[:D]

Hei, toinen elämäni!

Ailime! Olempas minä idiootti. Jep. Siellä pakkauksessa on semmone hauska vauvan "makuupussi". Kuosi on finlaysonin tosi perinteinen, mutta siis suomalaisuuden tunnistaa! Sen on just tarkotettu vaunuihin. Pehmeä haalari vaan sisään ja vetoketju kiinni! PLUS.PLUs. Siellä on vielä tavallinen ns. täkki vauvan sänkyyn ja yhen petauksen lakanat. Niin ja saat sen värikuvina koneen näytölle sivulta www.kela.fi. (lapsiperheet, äitiyspakkaus kuvina tai jotain)

Hoopoli. Eikä kun, ristallipallosta katoin.... Mut nyt ei päikkärit näyttäny mitään.

Prananmetri. Tällä' me tosiaan takanapäin puhutaan! Kyllä ne sut kohta käynnistää, huome iltana tai seur aamuna viimestään. Me pijätellään henkee täällä sillä aikaa! Niin.. Mä ajattelin kans, että jos lähtö tulee sillee, ettei ite älyä tulla  keromaan, niin.. Pitäskö tuo isäntä laitta rakentamaan itelleen omat tunnarit??? Kun eihän se voi soittaakaan tänne! Minä kun kuljin eilen puoleen iltapäivään puhelinmen kanssa, et kohta PRANA soittaa.!!! Niin tuttuja teistä on tullu!

KARHUHAALARI. Minä pistin sen synnäri kamoihin. Tuodaan lapsukainen sillä kotiin. Mikäli sen jalat mahtuu. Ne sukkaterä osuudet on niin hirmu pienen näköset. Esikoisen koipi oli muistaakseni 10 senttiä pitkä syntyessään. Sille oli kaikki "toosii sööpöööt" sukat alkuunsa pieniä. Samoin oli mieheni eiskoisella ollu 11 senttinen lapio, vinossa, vinksinvonksi pohjetta pitkin.... Ja valmis kitkerä jalkahiki kummallakin vesselillä.

PS. NINOSKA: HI hiii! Täytyy pitää peiliä hollilla, että voi välillä vilkasta, onko pää punanen. Tietää sitte ottaa toissaan!
PS. Meille tulossa niitä maagisia kaalikääryleitä iltaruoaksi. TUli mieleen, että PRANIS lähti niillä. Minä koitan napostella  ihan varovasti : )

Takaisin