Marraskuun jännitykset

No niin.. Neuvolassa lääkärillä käyty. kaikki oli hyvin. Painoa oli kuulemma tullu pikkasen liikaa viikkotahdilla, eli 750g/vk. hups. ne on nyt sit ne suklaat [:)] mitäs myyvät konvehteja joka paikassa!!! [8|] verenpainekin vähän aiempaa korkeampi, mut ei niin paljon että tarvis huolestua. Vauvan paino tällä hetkellä 2800g eikä ole kiinnittynyt. Toivottavasti alkaa kohta valumaan alaspäin!
kysyin että kuinka kauan kiinnittymisestä yleensä synnytys alkaa, niin vastaus oli että kaks viikkoa. Eli siis ei tää ole ainakaan vielä ulos tulossa. Ja kysyin myös että kiinnittyykö vauva aina ennen synnytystä. Kuulemma ensi synnyttäjillä kiinnittyy, mutta muuten ei välttämättä. Uus tieto ainakin mulle. Nyt siis vaan odotellaan ja odotellaan. huoh... olis saanu sanoa jo että lähtökuopissa ollaan.
Alkaa oikeesti ihan just masentaa että menee muutaman päivän yli ja ollaan joulu sairaalassa [:(] hitsiläinen!!!
Vaikka ei sais valittaa. pääasia että pikkuinen on terve!!!

Äitikin soitti just että sillä on SIKAFLUNSSA [X(] Ei siis tarvii sinnekään päin kyläillä lähiaikoina. Vaikka eikait se tartu kun rokote on. mut parempi olla ottamasta mitään riskejä. Kovin kipeeltä vaikutti. Kuumetta 39.5 ja kuulemma tosi huono olo ja vaikea hengittää. Toivottavasti tamiflu kuuri auttaa ettei sairaalaan joudu hoitoon..

Näin siis täällä. Josko ottais vaan jogurtin iltapalaks ja jättäis suklaat rauhaan. Pakko kai se on alkaa rajottaa tota herkuttelua. Jouluna sitten luvan kanssa [;)] 
 
Kiitosta supparituulista, mutta ei ne oo tänne tullu.[:D] Niitä oli va sillon maanantaina. Mur.

Vaipoista: Ite puhun pampersin puolesta. Meillä imi ku pesusieni pissat ja kakkat sillon esikon vauva-aikana, nyt isompana tykkään käyttää liberoo. Vauvalleki oon ny sit ostanu pampersin 2-5kg. Kuitenki syntymäpaino tulee oleen siinä 4kg kieppeillä ettei es oo järkee ostaa niitä 4kg asti olevia.
Ja ne lidlin vaipat (toujours) on täysin verrattavissa pampersiin![:)] Minä tykkään.
Ja niitä ei kuitenkaan kannata hirveesti hamstrata, yllättävän nopeeta jää pieneks, meillä oltiin vajaa 1kk ku sai vaihtaa isompaan kokoon.[:D]
 
Hei hurjan ihanaa, kuinka paljon täällä olikaan luettavaa!

Vielä kun osaisi itse kirjoittaa.... mies hankki uuden läppärin, ja nyt pitäis pöytäkoneiden vannoutuneen käyttäjän sitten mukamas tottua tähän. Vaan on totuttava, olkkarin nurkasta lähtee työpöytä poies, jotta saadaan vaunut jotenkin fiksusti.

Tänään olen ollut niin kovin ahkera, että kyllä taas paikoissa tuntuu! Ensin istuin kokouksessa liki 5h, heti kotiin päästyäni lähdettiin käymään äitini luona, josta haettiin vauvalle se ihanainen hoitopöytä/vaatelipasto, joka on mulla ja sisaruksillanikin ollut samaisessa käytössä. Ja voi että siellä olikin tavaraa! Lipasto on siis ollut mun käytössä ne teinivuodet, jotka vanhempieni luona asuin, ja vaatteita sinne on sitten kasaantunut... Mä oon ekaa kertaa muuttanu 15 kesäsenä poies vanhempien luota (helsinkiläistyttö kesti 2vuotta yläasteella Espoossa, sitten piti päästä takas Helsinkiin ku maalla ahdisti asua :D) ja tuskin oon hirmusti niitä vaatteita sen jälkeen käyttänytkään. Vaan oli pikkusisko iloissaan, kun lykkäsin sille jätesäkillisen vaatteita: pitää mitä tahtoo, antaa kavereilleen tai vie UFFin laatikkoon. Lipaston tyhjettyä tuotiin se siis kotiin, vielä vähän väkerrettiin makuuhuoneen järjestystä ja saatiin nyt siitä sellainen, että mahtuu vauva sekaan. Ruoankin tein ja keittiötä siivosin, vasemmalla kädellä iltapalaksi tein vuoden ensimmäiset joulutortut... Kohta siis glögiä ja torttuja! Eli hiiteen sokerirasitus, mun haima on tainnut tottua rasitukseen :D Ja hei naiset, ollaan mitä syödään, eli sokerisia herkkuja!

Nyt oli tää postaus omaa napaa täynnä, luin kyllä teidän jutut, mutta ei tosiaan lahopää muista, mitä piti sanoa ja kelle... :(
 
Oho paulamaija, mie oon kuullu, että siitä limatulpasta ei ole enää kovin montaa päivää??? Pitäneeköhän paikkaansa... hmmm.....
Mun vaavi on tänää ollu niin hiljanen, että tänään pitää kyllä laskea liikkeitä, laskin jo mutta ei se nyt kyllä tossa tunnissa vielä kymmentä kertaa tainnu liikehtiä [X(] koht uuestaa...
Mustaki tuntuu että sais jo kohta jottai irrota tosiaan, pääasia ois että vaavi ois kunnossa mutta kyllä täsäs jo oottelee sitä synnärille lähtöä... huuh...
 
Mie oon tässä ulvonu silmät vetistäen näitä juttuja, tsekatkaapa tekin näitä , ette voi olla nauramatta [:D]

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/7/viestiketju/117640/_alyttominta_mita_mies_on_sanonut_tehnyt_synnytyks/sivu/1
 
Aattelin käyä vaa nopeesti lukasemassa enne untenmaille lähtemistä mutta pakko nyt kommentoia jos tästä mitää hyötyä on.

PaulaMaija ainakin ku myö käytii miehen kanssa sairaalatutustumisessa ni mainitsi se hoitaja siellä syitä et millo pitäs sairaalaa lähtee ni kummatki täs muisteltii et yks ois ollu limatulpan irtoominen...?
Siis siin listassa oli Vesien meno, limatulpan irtoaminen, supistukset 2h ajan väh 10min välei, verinen vuoto, kova epänormaali kipu. Muistaakseni nuo ainakii..

Tääl on saunottu taas kovasti jos itelläkii sais jotai tapahtumia aikasiks [:)] hihii..
Ja nyt on jalat ruvennu turpoomaa :( Eilisen neuvolareissun jäliltä oli kyl kaikki hyvi. Painoo tullu nyt yhteensä 14kg. Toivottavast ei enempää enää tuliskaa. Ja kuulosti ihanalta ku neuvolatäti sano et tuskin ainakaa yli lasketun ajan menee, jee. Oiskii nii.

Mut hyviä öitä kaikille <3
 
Iltahuutelut!

Kerrassaan hieno päivä takana! Oon istunu ompelukoneen ääressä lumoutuneena koko päivän. Vauva on kuunellu nyt singerin ääntä. Sain valmiiksi verhot makuuhuoneen joulutunnelmaan. Vauvalle ihania lakanoita ja kopan rimpsuverhoilut... punaiset!!! Pannumyssy ja pannulappuja uuteen huusholliin. Eikä tässä vielä kaikki: en päässyt irti, vaan surrautin päätteeks pöytäliinan ja leipäkorin kankaat! Vau! Ja täältä lukien huomaan, että kauheen ahkera porukka on tänään häärinyt ympäri valtakuntaa. Kaikki hyvin siis!

Amppun ukon perhe-hämmästelyt on hehkeitä! Meillä mies kans tuon tuosta kiittelee elämää tästä uudesta perheestä. Ihan kyynel silmässä ja tosissaan! Ne on niitä oikeita arvoja, jotka pitää ymmärtää ja pysähtyä käsittämään!

SannaKoo. Mahdatkohan löytää yöllä huusille, kun koko koti on menny uuteen  järjestykseen! Niin ja äitiskö pääsi sitten kotiin?

Pranametri. Yllytä vaan se ukkos tupakin lopetukseen. Suukot maistuu niin ihanalle, kun ei ole kylmät huulet tervassa! Ja saa elinikääkin monta vuotta, jotka voi viettää tenavan kasvua seuraillessa... Hienoja asioita, mutta motivaatio pitää tulla kyllä tosi syvältä itestä. Minäkin lopetin ja lopetin, kunnes oikeesti tajusin miksi lopettaa!

Paulamaija. LIMATULPPA-asia. Joku on tuonu sellasta viestiä, että tulpan irtoomisesta  noin 2 päivää- 2viikkoo alkais tapahtumaan... Mutta onhan tälläkin palstalla porukkaa, jotka on jo neljä senttiä auki ja silti sisällä pysyy... En tiiä. Minä lähin viimeks parissa päivässä tuon limalöydön jälkeen. Matkasin siinä ensi halki suomen yöjunalla kahden alle neljävuotiaan kanssa ja kotiinpäästyä pakkasin kassit ja kävin synnyttämässä... hyvä poika tuli!

Seuraako kukaan telkkarin VAUVA TULOSSA-sarjaa? Minä koukussa.Tänään siellä oli se napatyrä pikkuinen ja 4500g sokerivauva pullukka.
Mun pitäis varmaan lopettaa sen kattominen, kun otan niin tosissaan, että itken kaikki synnytykset läpi. Voisin ehkä keskittyä enempi omaan, tulevaan synnytykseen. Tuosta tulikin mieleen, että noilla jäljellä olevilla päivillä ei tänään tunnukaan olevan mitään merkitystä. Eilen oli vielä tuskastuttavan kiire ja tänään ei! Saa nähdä mitä huominen tuo tullessaan!

Ainakin se tuo isot pojat meidän patojen ääreen viikonlopuksi. Jos lähdetään synnyttämään, niin jäävät sitten talonvahdiksi ja lämmittäjiksi. Siinätapauksessa joutuvat kyllä olee maanatain pois koulusta. Mitähän ammattikoululainen ja yläasteen ysiläinen siihen tuumaa?

Hei, huomiseen!
ps.tietokoneen tuuletin oli täynnä pölyä, sen takia tää katko koko ajan yhteyksiä!!! pikkuvika, isoharmi.Nyt pelaa!
 
PaulaMaija, mäki muistelen, että kyllä toi limatulppa yks niitä lähtökriteereitä ois... jos epäilyttää, ni ainahan sitä saa synnärille soittaa ja kysyä :) Varmaan sun kohdalla ainakin, kun ei oo eka, niin taitaa olla lähdön hetki. Ihanaa, johan näitä uutisia onkin taas ootettu! Vai meinaako iita ehtiä ensteks?

Mä käyn täällä ihan ylikierroksilla, enkä millään osais olla aloillani, mutta toisaalta alapäätä jomottaa sen verran ikävästi, ettei kävelyllekään tee mieli. Pompin siis jumppapallolla, ja toivon salaa, että mulla olis kengurupallo! Saiskohan sillä pompittua kivuitta? Suosittelen muuten jumppapallon hankkineita tyhjäämään sieltä vähän, on entistä miellyttävämpi vaikka vauva jo ihan kanavassa oiskin! :)

EDIT: Hah, pääsinpä vielä naputtelee, ku maarinen ehti väliin! Ja kiitos kysymästä, äiti pääsi tänään kotiin. Hyvissä voinneissa oli, ei malttanut edes mun ukkoa hätyytellä yöunilta kyyditsijäksi vaan oli bussiin hypännyt ja käynyt apteekissakin. Meinasin sille tästä vähän suuttua, kun mun mielestä ei tartteis bussia käyttää leikkaustoipilaana, murr... Sitten sitä hymyilyttikin taasen, kuinka tosiaan sitä osat vaihtuu. Ennen äiti huolehti musta ja murisi mulle samoista asioista, ku mitä mä nykyään sille änisen! :D
 
Hei mulla on kans muutes sellanen "poika"viiva, on jo sata kertaa pitäny ilmottaa vaan enpäs ole muistanut. Yks terveydenhoitaja sanoi, että se tulee yleensä ruskettuneelle/ ruskealle iholle, et sinänsä ei ois sukupuolen kans mtn tekemistä, juu onhan niitä ennustustapoja riittämiin... Itsehän olen tosin vaalea mutta tulihan sitä rusketuttua turkissa sillon raskausviikolla 25. Edelleenkin on se vahva poikafiilis ja on ihan pitänyt laittaa ajatusta kehiin, että osais kuvitella lapsen olevankin tyttö. Olen sitten mielessäni pyöritellyt muutamia tyttöjen nimiä jne, kovin tuntuu hankalalta päästä tästä omasta "aavistuksesta" eroon, joka tapauksessa olen onnellinen tuli kumpi tahansa... [:D] Tosin taas, siskollakin oli ekasta vahva poikafiilis ja pieleen meni [:D].

Mie oon kans kattonu sitä vauva tulossa-sarjaa, en nyt ihan koukussa myönnä olevani mutta kyllä se itku tulee tääläkin jokakerta kun vauva ulos putkahtaa on se niin ihmeellinen asia. Itse en tosin haluis niin paljoo porukkaa syn.saliin ku mitä sillä yhdellä uskovaisella oli!!!??!! Sil oli vissii koko suku ja sillä yh-äipällä ainaki 3 parasta kaveria!?! Whaaat? [&:]
 
Perjantaista huomenta mammat!

Amppu olen ihan samoilla linjoilla noiden hääleikkien suhteen! En voi sietää! Meidän häissä ei sitten leikitty yhtikäs mitään... Ja meilläkin miehelle tuntuu tulevan "ai niin, tuo" reaktio, kun kääntyy sivuttain tai kasvotusten siten, että maha näkyy. Ymmärrän kyllä. Ei mullakaan ole kaikkein hehkein ja seksikkäin olo. Maha on niin iso ja pinkeä ja tuntuu, että mitkään akrobaattiset taidot ei riitä! [&o] Ja nyt on alkanut tuntua siltä, että mies oikeasti pelkää jo aiheuttavansa jotain haittaa. [:D] Olen jo useana päivänä vihjaillut, että ehkäpä vauva tulisi ulos nopeammin, jos herkistelisi vähän paikkoja. [;)] Ei ole auttanut!!! [:'(][:D]

Minäkin seurailin pari päivää paineita, kun neuvolasta sanoivat, että ei saisi lähteä nousemaan. Normaalit olivat kotimittauksissa. [:)] Ja painoahan oli kertynyt viime käynnin mukaan oikein ennätyspaljon, eli 815 g/vko! Ei kyllä tätskä mitenkään kauhistellut.

Eilinen oli ihan mahdoton vauvan liikkumisen suhteen! Illalla innostui möyrimään niin paljon, että kylkiluihin sattui ja henkeä ei meinannut saada. Minäkin olen huomannut, että jos yhtenä päivänä liikkuu todella paljon, niin seuraava on todennäköisesti rauhallisempi. Ja sama vuorokauden ajan kanssa. Jos iltapäivällä "riehuu", niin yön nukkuu yleensä hyvin. Ja Pampersin 2-5 kg vaippoja ostin minäkin valmiiksi ja lisäksi Muumin 3-6 kg... Vauvat on niin eri mallisia, että joillekin nuo pienimmät on pieniä jo alkuunsa ja "soosia" on enemmän vaipan ulkopuolella kuin vaipassa. Mutta niitä kestojahan meillä on sitten kuitenkin tarkoitus pääasiallisesti käyttää...

Yksi päivä töitä jäljellä! Jihuu!!! [:D] Lantut, porkkanat ja riisit yms. hankittu, joten ensi viikolla tarkoitus tehdä pakastimeen laatikot ja piirakat valmiiksi. Hiljaa hyvä tulee... [;)]
 
Ja vielä piti kommentoida tuota "poika-viivaa". Tutullani oli oikein näyttävä, koko mahan yli ulottuva, ja tyttö tuli!!! [:D]
 
Huomenia naiset!

Harvinaisen hyvin nukuttu yö takana. ihanaa [:)]
Ja hyvät naurut heti aamusta. toi rinkun laittama linkki. heh. MIEHET!!! Mitenköhän meillä käy. Voin oikein kuvitella kun jonkun mies on pakarat viuhahdellen pistelly menemään sen sairaalakaavun kanssa. [;)][;)]

Oli muuten taas aika hurjat unet meikäläisellä. Mun yhden työkaverin vaimo odottaa kanssa vauvaa, ja niillä on LA tammikuussa, aika tarkalleen kuukaus mun LA.sta. (toi on siis totta)
Mun unessa niiltä sit meni jo lapsivedet ja mulle tuli ihan hirvee paniikki kun meidän vauvanhan piti syntyä ensin! Mä sitten päätin ruveta tekemään hulluja hyppelyharjoituksia jotta saisin kalvoihin reijän ja tulis ne vedet mullakin. Heräsin sit ihan hiestä märkänä ja melkein pissasin housuun matkalla vessaan. Rankkaa on toi hyppely [:D] Pitää vissiin soittaa sille työkaverille että onko ne vedet oikeesti jo menny [;)]

Loppuyön teinkin sitten jotain ruotsin ainetta. Ja mistäköhän sekin tuli kun viimesistä ruotsin tunneista koulussa on kuitenkin jo "muutama" vuos.

Mäkin oon muuten kuullu paljon kehuja niistä Lidlin vaipoista. Tosin viimeks kun siellä päin olin kaupassa ja vaippoja kattelin niin pieniä kokoja ei ollu ollenkaan. Ainoastaan isommille housuvaippoja.. Että liekö noikin sitten myymäläkohtaisia tuotteita?

Se olis sitten kaurapuuron aika. ja jäisiä mustikoita kyytipojaks. Suklaat saa tältä päivältä jäädä!! Saa nähdä pystynkö siihen, mut yritän nyt kyllä ihan täysillä. [:D]
 
Rinkku: Tota Obsidiania mäkin ostin. Toivottavasti tehoaa! Ei mulla kyllä ole yhtään aneeminen olo, jota hieman ihmettelen. Ihan hyvin jaksan päivän touhuta, mutta kait se on niin yksilöstä kiinni miten matala hemoglobiini vaikuttaa. Nii ja kiitokset linkistä. Hauskoja juttuja, pitää miehelläkin luettaa kun se tulee töistä!

Hoopoli: Mulla on tällänen suht ohut, mutta kuitenkin ihan selkeä viiva napaan asti hieman navan vasemmalla puolella ja sitten navan kohdalla koukkaa ja jatkaa melkeen tisseihin asti hieman navan oikeella puolella. Joku sanoi, että toi voi johtua myös jostain hormoneista, sillä mä oon mahasta viimeks ruskettunut 2006 brasiliassa. Tai olinhan mä kesällä bikineissä, mutta emmä kovin ruskeeksi mielestäni tullut. Mulla ei ole aavistustakaan, että onko poika vai tyttö tulossa, joten ihan mielenkiintoista nähdä osuuko neuvolatädin veikkaus oikeaan.

PaulaMaija: Me aijotaan kestoilla, tosin yöksi ollaan mietitty josko ostaisi kertiksiä, niin ei tarttisi niin usein varmaan vaihdella kun on parempi imukyky. Ja kyläreissut yms. hoidetaan varmaan kertiksillä niin ei tarvi kakkavaippoja kanniskella mukana. Eli tällainen sekakäyttö ois siis suunnitelmissa. Saa nähdä miten sujuu ja jos ei suju niin vaihdetaan sitten kertiksiin. Varmaan lapsen kasvaessa ja kakan kiinteytyessä ja muutenkin suolen toiminnan säännöllistyessä kestot kyllä tulee olemaan ykkösvalinta.

Suklaa-rahkakakusta tuli ihan mielettömän hyvää ja syötiin eilen jo yli puolet. Tai mä söin aika runsaasti ja mies sitten hieman kotiutuessaan illalla. [:D] Eikä oo ees huono omatunto, kun tein kevyt version ja jätin sulatetun suklaan+rasvan pois pohjasta ja täytteeseen tuli siis rahkaa ja hedelmiä ja hieman kermavaahtoa, niin sehän on melkeen terveellistä!

Hitto vie, nyt hieman harmittaa kun meillä ei ole telkkaria ollenkaan. Olisi kiva katsella tollasia vauva tulossa ohjelmia yms. jos vaikka päivät kotosalla kuluisivat hieman nopeammin. Nyt tuntuu, että käy aika vähän pitkäksi kun kaikki on jo valmiina vauvaa varten, kotityöt tulee tehtyä suht nopsaan eikä sitä aina jaksa netissä roikkua tai kirjaakaan lueskella. Onneksi on tuo nelijalkainen jonka kanssa touhutessa saa kummasti pari tuntiakin menemään kuin siivillä.
 
Huomenia!

Kiva että PaulaMaija selvitti tuon limatulppajutun ni tietääpä nyt sitte itekkii! [:D]

Tosiaa muute miullakii on tuo juova navan alapuolella. :D Alle puol senttii paksu ja loppuu sitte napaa, eikä mikää järkyttävän tumma. Ja on kyl viimekesänä ainaki tullu rusketettuu masua, iha vähä kylläkii vaa.
maarinen se tais olla ko paikkojen tummuutta muutekii puheli joskus? ni tuli vaa mielee että voipi se tietty olla ku itelläki on olevinaa kainalot ja nännit tummuneet iha hirveesti ni jospa tuo linea negrakii tulee sit helpommi..? arvailuja arvailuja [:)]

Hääleikeistä tuli mieleen ku miehen kanssa suunniteltii OMAT häät nii että siellä nimenomaa EI oo leikkejä ko ei niistä tykätty ni sitte kyl vähä tuli eripuraa ku bestman ja kaaso oli ties mitä ohjelmaa suunnitelleet sinne. Nepä tosin jäi sitte esittämättä morsiamen vaikutuksesta [:D]
 
Joo Hoopoli, en tiiä mikä juttu se on [:D] Joku pigmenttihärö. Tosin aina ollu lievästi tummat kainalot mut nyt ne on tummuneet entisestää :/ näyttää ei niin ihanilta.. 
 
Terveeee!

Ensinnäkin kiitoksia Rinkulle! vauva.fi:n keskustelu-osasto on niin ratkiriemukas. Pistin ripsivärit ennen koneen avaamista, kun tänään tuntui siltä, että haluaa näyttää nätiltä. Eipä ole enää kun juovat poskilla kaikesta siitä nauramisesta, mitä tuolta löytyi. Herraen aika senkin pakarakaapuisen miehen viuhahdus, ja se sininen suikka ja pahvitohvelit...

Sitte tosta telkarin vauva-sarjasta. Pientä reipeilyä oli ilmassa, kun se uskovainen tyttö pyyttä porukkaa rukoilemaan (ihan asiallista, kyllä) Mutta, kun koko seurakunta tuijottaa sen toosaa suu auki ja yks pörrää pillupeilinkanssa ympäriinsä. Hirveesti niillä on sitä porukkaa aina mukana? Joku isänsä kanssa! huh!

MAHAVIIVASTA. Mulla se nousee nätisti navasta ylöspäin, niinkuin piirretty varjokuva kauniisti huojuvasta vedenalaisesta kasvista! Ei ole ollut ikuna tomosia viivoja mulla ja molempia laatuja on synnnytetty!
Mies oli ihana ja kertoi tarinan, jossa vauva osaa synnyttyään suunnistaa ravintoa kohti, koska maailmankaikkeus on piirtänyt hänelle kartan äidin vatsalle!!! Tuli ihan mieleen Disneyn Leijonakuningas- elokuvan poppamiehen hellyttävät opetukset. Niimpä sitten; synnytysmusiikki-kokoelmastamme löytyy pari kappaletta ko. elokuvasta!

JA MUSTAT KAINALOT: nää on todella sellaset! Hämärässä näyttää laihalta pandalta, jolla on silmät etäällä toisistaan! Ja norsun v***uhan on se huonosti ajeltu alapää. Karva siellä, toinen täällä. Eriparia nekin.

VAUVAN LIIKKEISTÄ. Täällä kun monet on niitä laskeneet ja minä en oikein ole kerinnyt. Huolestuin sitten yhtenäpäivänä... No viimeyönä mieheni tokaisee, että (vauvan nimi) liikkuu tosi paljon. Minä siihen, että mistä sä voit sen tietää? Luulin, että ukko taas unissaan jorisee. No, hän oli ollut hereillä ja pitänyt kättä masulla ja ihmetelly mamman unenlahjoja, kun vauva oli jyttyyttäny kunnolla pitkät tovit.

HÄÄLEIKIT = YÖK! Mitään niin teennäistä en tiedäkään. Samoin morsiammen ryöstö! Olin nimenomaan vannottanut, että minua ei ryöstetä ja mieheni paukutti samaa asiaa pojille. no. Mitä tekee suomalainen miesvieras ilmaisen viinan bileissä? Yks selvääpäinen kuski+ kolme nautiskelijaa. Yhtä-äkkiä kesken juhlien nää viisaat lyö meikäläisen ooppelin takapenkille, ilman minkäälaista suunnitelmaa. Sinne jäi sulhanenkin ihmeissään lavalle kitaran kanssa, että mitä hemmettiä! Minuu kuskattiin parin korttelin pätkää ees taas kuoppasella tiellä. Ilmoitin että olis pissahätä, jos pääsis juhliin taksin, Nää isännät siihen, että mee soittaa jonkun ovikelloa!

Semmosta... kohti viikoloppua. Huomena olis se maaginen laskettu-aika! Illalla supisteli vartin välein, mutta loppui nukkumaan käydessä. Siellä se työstää paikkoja. Ja nyt pitäis jaksaa odotella ihan rauhassa! Pistän leipätaikinan kohoamaan ja alan taas ompeluhommiin. Pojat tuleekin jo iltapäivällä! Mukavaa!

Kuulolla!!!
 
Hyvää päivää!

Tänäänhän se ehätti mennä myöhäseks, ennenku mä linjoille joudin! Vaan elkää kuvitelkokaan, että näin myöhään olisin nukkunut, eiei... Nukuin kyllä kuin tukki viime yönä, heräsinköhän kahdesti vessaan ja sen päälle ehkä kerran kylkeä kääntääkseni? Sitten kun joku hiton operaattorimyyjä herätteli mua kymmeneltä, niin olin ihan vallan ihmeissäni! Mieskin oli kuulemma aamulla käynyt kotona hakemassa kaatikselle menevät tavarat, ja tää vaan kuorsaillut tyytyväisenä pedin pohjalla ^^

Hei muuten, tuli tässä mieleen... olenko mä ainoa, joka ei oo naimisiin asti miehensä kanssa päässyt? Tai edes siis suunnitellut häitä tietty ajankohta mielessään? (Tai siis minähän olen suunnitellut, mies ei :D)

Poikaviivaa ei täältäkään mahasta löydy, tosin mun muutoin maidonvalkea ihoni on kyllä tummunut ehkä normaaliksi suomalaiseksi ihonväriksi... ja niin noita punaisia viiruja vatsasta löytyy, mutta ne nyt menee miten sattuu :P Ja edelleen uskallan sanoa, että satavarma poika meille tulee, kolmessa ultrassa on kätilö ja lääkärikin tämän todennut, että jos tuolta tyttö tulee, niin lupaan jatkaa ponnisteluita, koska siellä varmasti poikakin on! (ja ei, en siis oikeasti odota kaksosia) Nännit on vaihtaneet vaaleanpunaisesta ihan tosi tumman ruskeiksi ja pisamia täälläkin on enempi!

PaulaMaija ja Hoopoli, kyllä me kotona nyytin kanssa ollaan, te, minä, Amppu, sinttu ja ketäs meitä muita onkaan, jotka asiaa pohtineet!

Ja niin, kyl mä kestoja aion kokeilla, mutten pelkästään niiden nimeen tule vannomaan. Ja jos ei kokeilu noilla äippiksen versioilla onnistu, niin siihen jää kokeilutkin... Me saadaan kertisvaippoja tutulta ilmaiseksi (tosin siltä saatavat mallit tais olla koosta 7kg ->), niin rahasäästöäkään ei siis tuu.

Vauva tulossa on täälläkin ohjelmistossa harva se päivä... nytkin oottelen, että kohtapuoliin telkun avaan, eikös se yheltä pruukkaa tulla... Ja ONNEKSI Suomessa sinne synnytykseen kai huolitaan vaan se yks tukihenkilö! Ja mulla se on luonnollisesti mies, eli ei oo kukaan tuppautunutkaan seuraksi :D

sinttukin näkee hauskoja unia, hihittelin täällä. Itselleki tullu monesti ajatuksia, että kai mä pääsen sit vuorollani, eikä kukaan kiilaa eteen myöhemmillä LA:oillaan ;) Jäiset mustikat alko just kuulostaa hyvältä, hitto ku ei pakkasesta sellasia löydy! Tsemppiä siis suklaaboikottiin!

Hei Tuik, piti jo aiemmin pyytää! Voisko tollasen suklaarahkakakun reseptin saada? Alko himottaa, mielellään vielä just kevytversiota voisin kans kokeilla.... mmm! Kai noita googlettamalla löytäis, mutta ei se oo sama. Sunnuntaina saan vissiin vieraaksi beiben tulevat kummitädit, niin vois niille vaikka väsätä sitä! Viikataan vaatteet ja valkataan kotiintulopuvut, ihanaa tyttöhömppää!

Noniin, tässähän se aika vierähtikin ja Vauva tulossa alkoi. Valitettavasti siis tuo ohjelma, ei mun vauvan tulo :( Eli glögiä ja torttuja taas nassuun!
 
Takaisin
Top