Marraskuun jännitykset

AAAAA....Hoopoli!
Nythän minä tässä vasta repeenkin.... korkit, konjakit ja tupakit sekaisin....... No, jos nää olis nyt ne kolme, niin tuo "mainitsemasi" korkki on kyllä vähän löysällä kiertellä.... miten sen sitten ottaakaan?
 
Pikapäivitys: tultiin juuri takaisin sairaalasta, ja kaikki oli hyvin. Siis paineet laskeneet takaisin normaalilukemiin, ja pissanäyte oli ihan puhdas. [:)]
 
Pitääköhän paikkansa ettei kaikilla äideillä vauva edes kiinnity ennen syntymistä?? Näin mulle väitettiin...??
 
Vielä ennen unia hätänen kurkistus tänne....
Kyllä se vaan pitää paikkansa, että kaikki vauvat ei kiinnity ennen synnytystä. Sitten ne vaan nätisti humpsahtaa tuonne, minne ne nyt sitten humpsahtaakaan... kanavan!

Ps. En saanut jäätelöä, vaan KARKKIA!!! Pitsaa ja 0% kuoharia! Nyt sitten maha lorpattaa iloisesti. Varmaan aamuun asti. Vauvakin hiljaa ihmeissään kuuntelee, että tämmönen iltasatu tällä kertaa. Onneks tuo mies turisee isommilla panoksilla.... Ei tarvi meikäläisen kainostella. Siinä vieretysten rumpsutellaan, muutenhan täällä olisikin liian hiljaista. Välillä se kysyy vaan, että mitä sanoit? Ja vastaa jalkaa nostamalla, että samat sanat.
Ps. oli "unohtanu" tupakit. Mielettömän sinnikästä mielenlujuutta osoittaa hän! Skol!
 
Iltaa arvon naiset!

Ailime, kiitos. Lämpimät ajatuksesi ilmeisesti auttoivat, ja äippä soitteli illansuussa, että huomenna kotiutetaan. Ja ihana mieheni lupasi käydä anopin pelastamassa sairaalasta ja viedä kotiin, vaikka mä en ehtisikään matkaan! Niin paljon pyyteettömiä asioita mies tekee, vaikkei sen todella tarvitsisi... ihan maailman paras isi siitä tulee <3
Ja mmmm, ihanaa, että sait herkkupaketin ystävältä! Ja onneksi siellä oli niitä suloisia vaatteitakin, niin ei ihan herkutteluksi mee, vaikkei mies oliskaan vahtaamassa ;)
Plus, ihanaa, että pissat ja paineet kunnossa sielläkin! :)

Hoopoli, mäkin useasti vasta joulun jälkeen saan kiikutettua paketin kummitytölle, kun jostain syystä ei ehditä treffata sen vanhempien kanssa, vaikka kovasti olis tarkoitus! Onneksi on sama sukunimi, niin kummasti mennyt aina läpi, että taas se höperö vanha pukki jätti väärään paikkaan tytön lahjan! Viime jouluna tosin oli tomera neiti 7v sitten tokassut pukille lahjat saatuaan, että eihän nyt sitten tänä vuonna oo niitä paketteja taas viety väärään osoitteeseen! En muista, miten tilanne päättyi, mutta hyvillä mielin silti vastaanotti paketit jälkijunassa kyselemättä hölmöjä :D

maarisen iltapalat kuulosti kyllä herkulliselta. Mulla on jostain syystä nälkä kaikonnut, ja sitten saatan oikeasti taas unohtaa syödä... tänäänkin muistin aamulla syödä jugurtin neuvolan jälkeen, päikkäreiden jälkeen söin lautasellisen puuroa ja tossa illansuussa kun käytiin appilassa, niin söin karjalanpiirakan ja pienen palan omppupiirakkaa. Kaupasta kyllä kotiin tahdoin lihapullia (teki mieli vielä sillon), mutta tonnehan ne jäi jääkaappiin.... Pitää varmaan nyt vielä syödä jotain ennen nukkumaanmenoa!
(ja jälleen nti Optimisti aattelee, että moni on sanonut nälän kaikkoavan, kun lähtö on koittamassa. TOIVOTTAVASTI näin ois ;))

Meillä pyöriteltiin makuuhuonetta nyt sitten uuteen uskoon - ja Hoopolillekin selvennyksenä, ettei väärin luule, niiin ihan vaan huonekalujen osalta :) (myönnän, et mäki eka lueskelin maarisen korkki-juttua ihan väärin aivoituksin)
Hiljalleen alkaa näyttää siltä, että ehkä se vauva tänne huusholliin jotenkin mahtuu. Ainoona ongelmana on se iso lipasto äidin luona, joka pitäisi hoitopöytä/vaatelipastoksi hakea, ja pinnasänky tuottanut myös vähän päänvaivaa. Toi, mikä keväällä ostettiin kympillä käytettynä, on nyt maalattu ja kasattu (ja työtunteja mieheltä mennyt monta), ja sehän on ihan vallan kiikkerä! Mä vielä voisin hyväksyä, mutta mies kuulemma ei. Ja vähän pienempi ensisänkykin olisi ehkä kiva, mutta sellaiseen sijoittaminen ei tunnu järkevältä... Hammastenkiristelyn jälkeen päädyttiin nyt kuitenkin, että viedään toi äitini luo mummola-sängyksi, ja tilataan uusi. Mies oli niin surkuna, että mä annoin periksi ja äsken naputtelin tilauksen nettikauppaan menemään; meille tulee sitten Brion MUSTA One-sänky. Siis MUSTA pinnasänky, apua! No, onneksi on reunapehmikkeitä ja söpöjä lakanoita, joista mies ei mitään tiedä vielä :P
Tilasin samalla sen Aventin Isis rintapumpun, maksoi tarjouksessa 49€ ja nopeasti googlettelemalla oli ihan ok hinta. Älkää vaan sanoko, että marketista olisi saanut halvemmalla?? Lisäksi 2 Aventin tuttipulloa, kun niitä nyt on kehuttu... Nyt sitten vaan oottelemaan, että paketti Oulusta tulee pian! Oli muuten jännää, että postikulut kaikesta tosta on vaan 6€! :O

Eiköhän tätä turinaa tässä nyt taas ollut... huomenna olisi vielä vihoviimeinen kokous, amk-hallituksen piiiitkä ja puuduttava kokous, joka pitäisi jaksaa istua ja edustaa. Täytyy kyllä myöntää, että nettoan siitä sen verran, kun noihin tilaamiini asioihin nyt meni, eli lähinnä mä rahan takia sinne jaksan vaivautua. Onneksi sentään kokouspalkkiot on kohdallaan, muuten järjestömaailmassa kun tulee puuhattua ihan vapaaehtoisesti muiden (opiskelijoiden) hyväksi ihan palkkioitta. Minä hyvä ihminen, jeejee ;)

EDIT: Piti myös sanomani, että hienoa, kun maarisen mies ne tupakit sinne hyllyyn jätti! Tsempit!
 
Rinkku: Pitää. Mulla esikko ei ees laskeutunu ja siitä hyvästä ponnistin 1h34min.[8|]

Täällä oli kipeitä supistuksia maanantaina reilu puoli tuntia 2min välein,
mut sittepä ne loppuki.[:@]

Huoh. Oon nyt valmistautunu henkisesti et tää mukelo syntyy vasta sillon 11.12 ku mennään kalvojen puhkasuun.

Tuohon syntyneet-ketjuunhan vois laittaa myös syntymämitat?[:)]
 
Kello löi jo viisi, Lapset herätkää... Jooh, siis tunnin oon tässä jo ollut hereillä. Pakko oli nousta sängystä pyörimästä että saa mieskin joskus nukuttua pidempään kun on vapaapäivällä tänään.

Eilen meni taas niin pinna kireelle tän koneen kanssa. Ei suostunu toimimaan enää aamuisten löpinöiden jälkeen. Lataili vaan jotain ihme juttuja ja väitti jotain error/security/problems jupinoita mulle. Ja mähän en näistä mitään tajuu. eikä kyllä mieskään. Siis läppäri vaan kiinni ja kädet ristissä toivoin että tänään aukeis. Ja niinhän se kiltisti taas toimii [:)] jesh!

Yhden aikaan olis sitten lääkärisedälle käynti. Saas nähdä minkä tuomion saan [;)] Kunpa olis jo pikkuinen lähtöuomissaan. Oon jo niiiiiin valmis saamaan tän ulos täältä!!!

Heh. Mun on nyt pakko myöntää että mulla OLI se lasketunajan kalenteri. Mutta mä söin sen jo [&o][&o][&o] Että silleen. Iski yks ilta hirvee suklaan himo ja napaanhan se sit sujahti kun ei kaapeista muuta löytyny. Hyvää oli [:D] että se siitä meikäläisen itsehillinnästä sitten. Joulukalenteri on sentään vielä säilyny avaamattomana [:)] ja painottaisin tosiaan tota sanaa vielä!! Onhan tässä vielä näitä päiviä. hihii...

Me päädyttiin kanssa siihen että Jouluaatto vietetään mun äidin luona. Oli tilanne mikä hyvänsä. Ellei sitten laitoksella olla. Mutta pääseepä sitä itse sitten vähän helpommalla kun ei tarvii mitään ruokia ja kinkun paistoja miettiä. Voi astella valmiiseen pöytään [;)]

Kait se on kahvia alettava keittelemään että saa nää viimeset unihiekat silmistä pois. Palaan lääkärin jälkeen astioille.
 
Pakko oli tulla vielä ihmettelemään kun oli yks päivä noista vaipoista puhetta. että paljonko niitä menee ja mitä ostaa valmiiksi kotiin. Kaupassa sitten tuskastelin sen asian kanssa kun niitähän on oikeesti miljoonaa eri merkkiä ja kokoa!!! [:o] Että mitä sieltä sitten osaa valita mukaan. Päädyin sitten liberon newbabyyn 2-4kg yks paketti ja toinen 4-8kg. Mutta miks tohon välin ei ollut mitään?!? niiden koko ero on ihan tajuton!!! 
 
Huomenta!

Tänään ilmeisesti on nukkupäivä sitten, kun ei oo liikehdintää palstalla. Itsekin olisin mieluusti nukkunut, mutta kello vaati nousemaan ylös ja suihkuun... Noh, aamutee ja hyvä sämpylä toivottavasti kohta vähän parantaa mieltä :)

SINTTU!! Sähän kuulostat ihan lapselta! :DD Vai et malttanut kalenteris kanssa.... Hahaa, tosin just ton huijaamisen välttämiseks me syödään miehen kanssa jokatoinen päivä ;) Tai mistä se tietäis, vaikka mä ne omat namini sieltä kävisinkin kaivelemassa....
Vaan onneks kaapissa on AINA suklaata, niin selviän ehkä houkutuksetta.

Jahas jahas, puhaltelen vielä iitalle lisää pysyviä suppareita, jotta pääsis matkaan!

Ja eikö voitais sopia, että meistä kukaan ei olis jouluna synnärillä?
 
Oon aina miettiny neuvolassa, että mikä on liikaa, kun puhutaan sokerin syönnistä?? Kun se eukko aina muistaa sanoa, että pitää välttää sokereita, siis väkisinhän sitä sokeria tulee syötyä ja tosiaan eräällä ystävälläni tais olla aika rakka linja ton suhteen ettei edes keksiä syönyt päivässä vaikkei mtn diabateshommia tms ollutkaan...? Siis mikä teidän mielestä on kohtuus??

Sinttu, mie ostin Pampersin new babyja 2 pakettia, 2-5kiloisille, siinä oli kato tuo yks kilo mukamas lissää, muuten oisin ostanu mieki liberoa...

Ottasko aamukahvin ja pari(kymmentä) piparia [:D]

Siis tota sokerihommaa pitää vielä kommentoida, että kun oon ennen aina pitänyt karkkipäivänä lauantaita ja nyt raskauden aikana vasta lipsunut siitä... Sitten oon aina kadehtinu kaikkia jotka mässyttää karkkia melkeinpä joka päivä hyvällä omalla tunnolla!! Tosin sitten ens vuonna mahtaa alkaa mullakin jossain vaiheessa tulevaisuudessa tiukka kuuri syömisien suhteen jos meinaa, että saan painoa pudotettua mut se olkoon sen ajan murhe...
 
Joo ja mullakin on painoarvion mukaan ihan normikokoinen 3,5 kilonen vaavi sieltä tulossa, että välillä ihmetyttää se sokerista puhuminenkun minullakin ne sokeriarvot oli ihan normaalit testissä näill'äkin syömisillä... mutta kaippa se jostain pitää porista jos ei muusta niin sitten aina se suola ja sokeriasia... Käväsin äsken ihan pikkasen kolaamassa pihaa, kun on meinaan sähkömies tulossa käymään niin ei ihan umpisessa joudu työmies kahlaamaan ovelle =) piristi kummasti... [:)]
 
Hyvää Siskon-päivää, rakkaat odottaja siskot!

Meijän piti tämän naisen, jonka kanssa minulla on tämä huippityyppi äitinä, viettää perinteiset siskojen päivät... Mujtta, vauva mahassa ja punkun lipitys ei oikeen passaa yhteen. Että ens vuonna sitten! Otetaan nämä aikuiset tyttäret mukaan ja tietysti lellitään tuleva pikkusisko vielä samaan porukkaan. Sehän on sitten jo melk. vuoden vanha! Me ollaan niin perinteistä riippuvaa porukkaa, että keksitään aina uusia perinteitä!!

no, niin. Sokerista. Mieheni, ruokavalioekspertti, kehotti kommentoimaan. Silleen että makeanhimo on yhteydessä normaalista ruokavaliosta saatavaan pitkäkestoiseen sokeriin. Sitä saa siis viljasta, juureksista, ym.ym. elikkä jos ruoansulatusjärjestelmällä on kokoajan hommia pilkkoa tuota terveellistä sokeria, niin se ei kaipaa valkoista ns. lyhyttä sokeria. Hm. Ja sen takia ne neuvolassa sitä seuraa koska raskaus rasittaa haimaa. Ja haiman homma oli siis tuottaa insuliinia, joka taas pilkkoo sokeria. jne.Lyhyesti: jos sokeria virtaa suonissa liikaa, se  menee lyhentämättömänä vauvaan ja voi aiheuttaa liikakasvua ja keuhkojen hidasta kehitystä. Ei varmaan kukaan ymmärtäny, yhtään mitään. No, mutta makeaa elämää saa viettä hyvällä omalla tunolla, jos kaikki on hyvin. Kyllähän mullakin pari suklaapalaa ja piparikakkua osuu käsistä suuhun...

Makeasta elämästä, makkuuhuoneeseen. HOOPOLI, on siellä nyt skarppina! Pitäis tuulettaa vanhat plölyt pois sängyn alta. Menä kontilleen siihen vuoteen alle imurin kanssa. Lakanat vaihdoin jo aamusta pikkujoulun värisiksi... Vielä kun heilautan ikkunaan punaset verhot, niin jo kelpaa kieriskellä. Iltasella kyttilät rautasänkyn päätyseinälle varjokuvia luomaan....

Ja SannaKoo. minä en ole jouluna laitoksella!!! Se on varma se! Vaan pukin, tontun ja kaikkien viiden muun lapsen kanssa pikän pöydän ääressä lapioimassa riisipuuroa lautaselle! IHANAA!!!

VAIPOISTA: meillä kans ne pienenpient Liberot. YKs paketti. Muistelin, että tavaraa tulee ekalla viikolla siihen malllinn, että toi 2-4kg riittää. Vaihetaa sitten isompaa kokoa, jos rupee kunnolla turauttelee.

Sinttu! Onko nyt sitte kivaa kun kalenteri on syöty!!! Kiltti tyttö kun uskalsit tunnustaa! Niin sitä pitää!
Ja kiitos hauskuutuksesta!

Mieheni kiittä TUMPPAUKSEN TSEMPPAUKSESTA!!! Ja minä myös! Pierukin haisee pierulta, eikä pomeranssilta!

KONEET rasvattu, hän toivottaa minulle kovaa ajoa... joten siirryn rakkaan singerini lumoihin!
ps. tuo synnytys musa-kokoelma soi taustalla, jotta vauva tottuu ja äippä saa kyyneleensä aisoihin. Saan kuulema maksaa nämä asialliset kodintyöt luonnossa.. tiikerikakkukin käy.
 
maarinen, kiitti kommentista, kyllähän tuon ymmärsi hyvinkin ja tiesinkin jo etukäteen mutta siinäpäs se vitsi piileekin, kun ei kerta mtn ongelmia ole ollut niin jokaikinen kerta se muistaa siitä sokeristakin mainita. Toki onhan se hyvä ennaltaehkäistä mahdolliosta ylensyöntiä ??? [:D] mutta aloin jo epäillä, että olen tosiaan syöny liikaa sokeria kun aina jaksetaan mainita, vaikkei pissanäytteessäkään koskaan sokeria näy jne, mut hyvä näin =). Ruuasta puheen ollen pitääpä mennä ottaan joku välipala enneku sitten alan tekemään iltapvä ruokaa... harmi vaan kun ei ole nyt sitä suklaata heheeheh[:D].
 
Huomenta!

Nyt ehtii vähän päivitellä, olinhan jopa yhden vuorokauden pois sivuilta[8|] Vauva nukkuu sängyssämme "antaudun"-asennossa ja mies lähti käymään kirjastossa (20 km). On muuten jostain syystä käsittämättömän vaikea kuvitella tuo pikkumies vatsaan potkimaan, jo pelkkä ajatus tuntuu mahdottomalta; miten se on mahtunut?! Ja miehen ilme muuttuu kärsiväksi kun kuvittelee vauvan touhuamaan samoja mitä nyt, mutta vatsan sisällä.

Piukku toivotaan toivotaan, että mistään raskausmyrkytyksestä ei ole kyse, peukut pystyssä! Olenkohan kuullut väärin, mutta onko niin että loppuraskaudessa valkuaista voi olla virtsassa vähän, ilman että se mitään vakavaa tarkoittaa? Jaksamista loppuraskauteen, eipä se sinulla "pahimmillaankaan" enää kauaa kestä,vaikka varmasti joka ikinen päivä tuntuu jo pitkältä.

Amppu minunkin puolestani saat tuuletella ja hehkutella muutakin kuin vauva/raskausjuttuja, tutuiksihan tässä ollaan tultu. Kaikki elämään kuuluva mahtuu näille riveillä sulassa sovussa. Niin, ja hei, oletko lukenut sarjakuvaa Baby Blues? Siinä oli just tuollainen kohtaus, mikä sinulla ja miehelläsi valokuvan kanssa [:D] Onneksi olit hyvällä tuulella. Huvittavia, noin jälkeenpäin ja sivusta kuultuna..Kuinkahan olisi omalla kohdalla? Nauti unenlahjoista! Nimim. Pätkänukkuja.

PaulaMaija hienosti hoidettu tilanne anopin kanssa [:D] noin se pitääkin tehdä. Loppuu "ennen vanhaan"-jutut tyystin. Sillonhan on saanut tosiaan tehdä mitä vaan ja syöttää sai vain neljän tunnin välein, voi vauvarukat, nälkää ovat nähneet pikkumasujensa kanssa[:(].

terhituuli kohtupipo! [:D] Minäkin yritin itseäni loppuajasta vähän siistiä, mutta yritykseksi jäi. Sitten tuumin, että eipä sekään ole kiva, kun itse höylään, että alkaa takaisin kasvaessa kutista ja sitten on alapää muutenkin arka. Nyt olen tyytyväinen päätökseeni, sen verran arka tuo jalkoväli on ollut kuitenkin aina iltaa kohti, vaikka istumaan pystynkin eikä mitään kohtuutonta ole ollut ollenkaan. Siihen kiinnitin huomiota, kun makasin synnytyssalin sängyssä, että säärikarvat olivat jääneet ajamatta. Mies siitä taisi mainita supistusten välissä, keventääkseen tunnelmaa [:)] Noilla asioilla ei sitten tositoimissa ole enää mitään merkitystä.

Voi sinttu, myötätuntoa<3 Päänsärky joka päivä ei kyllä auta jaksamaan.

SannaKoo tuo yörauha varmaan koskee niitä muita huoneita, niin Jkl:ssä oli ainakin.

Rinkku ennen synnytystä olisi meilläkin täällä mennyt kupit nurin muuttoaikeista, emme edes hakemusta saaneet laitettua. Kaikki tuntui siinä odotuksessa ja jännityksessa liian rasittavalta ja ylimääräiseltä. Nyt ei muutto ole kuin vapauttava liike oikeaan suuntaan. Aiomme kyllä ottaa ihan muuttoauton kahdella kantajalla avuksi. Pakkaaminen ei ole mikään juttu, nyt kun poika nukkuu vielä paljon ja meitä kun on kaksi tässä koko ajan. Ja meillä on siitä onnellinen tilanne, että voimme pitää tarvittaessa (katsotaan mitä nyk vuokranantaja tuumaa) asunnot kuukauden päällekäin, ei ole sitä perinteistä kaikki yhdessä viikonlopussa- rallia. Niin, ja minulle ei kukaan missään vaiheessa puhunut mistään kiinnittymisestä.

Tässä välissä oli imetys-vaipanvaihtotauko.

Ninoska kyllä minä sain mukaani jotain dokumenttia synnytyksestä. Ja oli kiva lukea kätilön kommentti paperilta: Synnytys edistyy nopeasti. Äiti ponnistaa hienosti. Jotakin virheitä olin huomaavinani kuitenkin. Lapussa väitetään että supistukset ovat säännöllisiä vasta klo 13 alkaen. Ei pidä paikkaansa! Sen jos minkä tiedän. [:)] Mutta ehkä tuo oli aika, jolloin otettiin käyrä ja kätilö pääsi toteamaan asian.

Maarinen miehelleni alkaa tulla tupakanlopetuspaineita, kun yksi ja toinen mies on lopetellut. Omani on pitänyt taukoja ja oli jopa reilun puoli vuotta polttamatta ennen kuin tuli keskenmeno. Nyt tuumailee asiaa vähän väliä.

Ja tässä välissä isi on jo tullut kyliltä ja vaihtaa kakkavaippaa tuossa vieressä.[:)]
Hienoa Ailime! Saat huoletta jatkaa ihanaa [;)] odotusta.

SannaKoo tuo pikkuneiti 7 veen kommentti oli hauska. Tyttö oli syystä epäilevä Pukin muistia kohtaan. Ja omalta kohdaltani muuten ruokaa meni loppuajasta huomattavasti vähemmän, mutta oletan sen johtuneen siitä että mahaan ei mahtunut. Eikä koko sairaalassaoloaikana oikein kunnolla maistunut kuin ainoastaan aamupuuro. Että neiti on vain optimisti[:)]!

Sinttu katsopa jotain muuta vaippamerkkiä. Oliskohan Pampersilla ollut 3-6 kg..? Jollain oli kuitenkin.

Lopetan ja jatkan kohta, tissiä kaivataan
 
Päivää!

Oon ollut tänään superreipas! Kävin koiran kanssa lenkillä, sitten kaupassa, duunasin kaalilaatikon, pesin ja ripustin pyykit ja nyt astianpesukone tuolla surraa iloisesti ja kohta on laatikko valmis! Niin ja vielä pitää käydä miehen työpaikalla kääntymässä auton kanssa, kun sillä on siellä jotain vauvakamoja mitä on saanut työkavereiltaan eikä saa niitä pyörällä tulemaan. Jääkaapissa odottaa  suklaarahkakakun ainekset, jonka ajattelin illemmalla pyöräyttää seurakseni kun mies lähtee urheilemaan. Oon kyllä niin tyytyväinen itseeni.

Eilen neuvolassa muuten kaikki arvot oli kohdillaan paitsi hemoglobiini, joka oli romahtanut sinne 104:ään. Marssin suorilta apteekkin ja vaihdoin rautavalmistetta, jos tää uus imeytyis paremmin kun ei toi toinen näytä mitään tekevän vaikka oon sitä popsinut jo useemman kuukauden. Paino ei ollut noussut yhtään, jee! Eli se 10 kiloa on tähän mennessä tullut. Mulla on tullut se linea negra tohon masuun, josta neuvolatäti sanoi, että poikaviiva. Hehee, saas nähdä onko oikeessa! Onko teille muille tullut sitä mahaa halkovaa viivaa?
Sokereista ei ole puhuttu mitään. Sillon alussa totesi vaan, ettei tarvi sokerirasitustestiin mennä. Mä oon nyt syönyt joka päivä vähän suklaata tai namia. Kohtuudella ja ruuan päälle, enkä suostu ottamaan siitä mitään huonoja omatuntoja.

Meillä on kyllä päinvastoin ton mahan kiihottavuuden kanssa. Mies on ihan innoissaan mun uusista pyöreistä muodoista ja sanoo vaan, että hänestä olen mielettömän viehettävän näköinen pallomaha...[:D] Voipi olla, ettei uskalla sanoa oikeaa mielipidettään, mutta kyllä se sen verran ahkerasti on mun kimpussa, että uskoisin sen ihan totta puhuvan. Ite enempi vieroksun tätä mahaa ja tunnen oloni kaikkea muuta kun seksikkääksi. Odotan kyllä sitä päivää kun tää maha tästä lähtee ja saa taas enempi valinnan varaa noihin seksiasentoihin.

Mutta nyt kaalilaatikon kimppuun! Voikaa hyvin!
 
Tuik, Mulle se nvla-täti suositteli obsidania mutta enhä mie sitä ennää apteekissa muistanu niin otin retaferia, noh sehän ei sitten vaikuttanut ihan niin tehokkaasti kuin ois pitänyt joten täti kehotti ottaan 2 pvässä, ja sitten alkoi toimimaan, nousi 138, vatsa pysyi pehmeänä ja kun otin ne 2 päivässä niin ehkä liiankin pehmeänä!! [:D] Nyt ei tartte kuulema lopuajasta ottaa ollenkaan ellei sitten ite taho sillo tällön ottaa... noh eipähän ainakaan tule mulle ummetusta [;)]
 
Hello sisaret!

Mä en oo varmaan viikkoon päässy tänne kirjautumaan, hermot meinas mennä...oon vaan käyny lukemassa. Onkohan kukaan nyt lähteny synnärille? Jänniä aikoja on kyllä, kun lähtö voi tulla millon vaan. Ite en ihan vielä toivos, kun olo on vielä ihan ok.

Sokereista sen verran että sen takia niistä varoitellaan niin kuin Maarinen tais sanoakkin, kun raskauden aikana helpommin haima rasittuu ja insuliinia ei sitten eritykkään normaaliin tahtiin jolloin tulee raskausajan diabetes mikä taas lisää merkittävästi 2 tyypin diabeteksen riskiä. Mutta jos insuliini toimii normaalisti, niin sillon sokerinkaan ei pitäisi vauvan kokoon vaikuttaa. Mutta ei tietty ole tarpeen kohtuuttomasti kroppaansa rasittaa. Kohtuus siis kaikessa[;)] tulee kyllä imelää itse syötyä varmaan vähän liikaa, päivittäin mutta ei kovin paljon.Mutta sokeriarvot on ollu hirmu hyvät.

Hienoa Maarinen miehesi lopetuspäätöksestä!!!![:)]

Prana
, ihania kuvia pikkumiehestä ja muutenkin ihana lukea noita vauvatuhinoita, ei voi uskoo että ne on kohta totta myös meillä kaikilla muillakin, hui[:)]

ja Ampun häävalmisteluista on myös kiva lukea. Voimia niihin! Ite varmaan just ja just jaksaa ristiäiset järkätä...Ehkä mekin vielä joskus naimisiin päästään...Oon aina unelmoinu isoista prinsessahäistä, mutta ne on vaan jääny, mutta ehkä vielä joskus...[;)]

Onko muilla tullu muutoksia vatsan toimintaan? Kun minä, joka kärsin aina inhottavasta ummetuksesta, olen huomannut ison muutoksen, nyt toimii vatsa jopa monta kertaa päivässä. Vauva on nyt laskeutunut niin ajattelin sen varmaan johtuvan siitä, että vauva jotenkin raivaa itselleen tilaa lantiossa...[:D] Aika hyviä ajatuksia taas...

Mulla oli viime yö tosi levoton ja katkonainen, heräilin ja kävin vessassa koko ajan. Pari kertaa otti selästä oikein kunnolla, ne oli varmaan suppareita. Mutta voiko ne tuntee vaan selässä? Mies hiero mua jo, mutta onneksi se loppu aika nopeesti.

Eipäs tässä taas muuta, jännityksellä odotellen uusia vauvauutisia!
 
No, niin. Imetysmaratooni on virallisesti alkanut Poika syö vähän väliä ja siinä välissä vääntää soosit vaippaan. Hyvä että vatsa toimii ja ruoka maittaa.

Mies tuolla räkättää, miten naistenlehtien mukaan miehet ovat vain ongelmakimppuja ja kummajaisia. Poikkeuksiakin kuulemma on; nämä tuntevat ja herkät "Äitihän on mulle ollut aina mun rakkain nainen" -miehet(Bjurström,Sillanpää,Uotinen)...huvinsa kullakin

Tuik Minun mieheni piti kovasti vauvamasusta ja raskaanaoleva nainen on hurmaava! Nyt hän toivoo että muutama kilo jäisi jäljelle raskaudesta. Kävi tänään kirjastossa ja kaupassa ja toi herkkuja tullessaan, että pysyy eukko kuosissa

Onpa tuo poika tänään levoton, taitaa alkaa sosiaaliseksi pikkuhiljaa, nytkin silmät auki vispaa käsiään isän rinnalla sohvalla. Taidan mennä seuraksi noille kahdelle.

palaillaan!
 
Joo, ampun johdosta tarttui sitten mullakin maitokaupassa luumupussi mukaan ja kiisselihän siitä piti tehdä, hitsi ku en iteki hokannu sitä kermaa tai jäätelöä, ois kruunannu kyllä tän iltapalan [:)]

vauva muuten möykkäs masussa koko eilisen päivän ja tänään sillä on taas tollanen paaaljon laiskempi päivä, jännä hommeli...
 
Takaisin
Top