Marraskuun jännitykset

Moikka!

Pikainen päivitys täältä suunnalta. Torstaina kävin äippäpolilla ja verenpaine oli korkeella. Niinpä jouduin osastolle tarkkailuun. Verenpainelääkitys aloitettiin, mutta ei ole ainakaan vielä suuremmin arvoihin vaikuttanut. Ei se tietysti hetkessä vaikutakaan mut kuitenkin. Tänään lääkäri päätti, että aletaan kokeilla käynnistystä ja sain suun kautta lääkettä. Kohta täytyy lähtee käyrään ja seurailemaan tilannetta mihin suuntaan se etenee. Kirjoittelen täältä yleiseltä koneelta, joten päivitykset jäävät melko vähiin. Mutta toki tulen sitten viimeistään ilmoittelemaan, kunhan pikkuinen tuhisija on tullut maailmaan <3

Tsemppiä ja voimia kaikille! Ja mukavaa viikonloppua myös :)
 
Huomenta!

Mä jo viime yönä elin hyvin vahvasti sitä ajatusta, että maariselta loppuu tikkeristä kohta tila! En muista, mitä unia oon nähnyt, mutta olin jo ihan varma, että kun tuun tänne kurkkaa, niin maarinen on lähtenyt vauvanhakureissulle! Vaan sitä ootellessa! Onnea siis rajapyykin ylittämisestä ja tsemppiä tuleville päiville :)

Piukku, ooo, jännää! Toivottavasti käynnistelyt vaikuttaa ja saadaan vielä tän kuun puolella vauvauutisia! Kivaa kun pääsit edes lyhyesti kertomaan tilanteen, jään tänne pitää peukkuja!

Ainiin, Ailime, mä oon kyllä varmaan muissa kulttuureissa ihan blondi, mutta näin skandina sanoisin olevani grafiitinharmaaseen taittuva heinäpelto - elo jotain harmahtavaa kullanruskeaa tää tukka oikeesti on. Blondina vaan viihdyn, ja ehkä eniten itseni koen olevan, joten tätä väriä on tullut tukkaan tunnustettua väripurkkien avulla jo pitempään.

Djaah, meillä olis tarkoitus lähteä kai matto-ostoksille. Mies ja anoppi on nyt höyrynneet niin kauan uusista matoista (mun mielestä ois ollu ihan ok vaan pesettää vanhat) ja anoppi tahtoo ne maksaa, niin haetaan sitten... Hiljeneepähän ainakin, ja lähinnä piheyttäni mä pesun kannalla oisin ollutkin... Vaan onhan ne nyt sitten meidän ensimmäiset omat matot, aiemmat aina ollu jotain "perintö"kamaa.
Tie taitaa myös viedä katsomaan IKEAn ruuhkia, josko sitä sais vähän tukalempia olotiloja lisää :D Ja niin, illalla pääsen VIHDOIN myös ulkoiluttamaan sitä mun pikkujoulumekkoa (jos se vielä mahtuu päälle ja löydän sukkiksetkin, jotka ei ahdista) ystävien hääpäiväjuhlaan :)
 
Huomenia!
Yhä kasassa! JA kiitos onnitteluista, saavutus se on tämäkin. Ajattelin vaan, että lähtekö tuo tikkerin kääpiö keräämään nuo kaalinpäät vai putooko se ojaan tuosta pellon päästä. Onneks en valinnu sitä lentävää lintua.... mihin se lentää, jos pilvet loppuu! (olipa nistinen mielikuva!)

Viime yön taas suppaili niin tiukasti, että isäntäkin heräili hieromaan. Aikani siinä kainalossa kippurassa uikutin ja sitten uni tuli ja rauhoitti tilanteen. Vessa reissullakin tuntu, että alakerta putoo tai on vaan kumilenksulla kiini nivusissa. Mikä ihme siinä on, että aamulla kaikki tuntemukset on pois!!!

Ja Piukku. kuulostaa hyvin pitkälti siltä, että viimestään huomena sullakin käärö tuhisee sylissä. Otithan sinä karhuhaalarin mukaan? Ja kameran?

Mutta kysymys: Onko kukaan huomannu, missä luuraa meidän etelänrantojen prinsessa Marianna? olenkos minä vaan niin hätäinen, et on jääny jotain välistä, vaan onko tämäkin nainen laitoksella?

Sukkahousuvinkki. SannaKoo.  Ellet raaski enää loppuajaksi ostaa mammasukkiksia, niin osta vähän isommat ja kunnon haarakiilalla. Sitten vaan puet sukkikset väärinpäin jalkaan, haarakiila mahan päälle.Toimii!!! tietty, jos nirunaru kengissä ajattelit sipsuttaa, niin kato, ettei pöksyissä ole kantäpää vahvikeita. Voipi näyttää roisilta se kanta pussi nilkan päällä....

Jaaahah.. Joudun alkaa vääntää uutta leipää. Jotenkin kaikki meni iltapalaan mennessä eilen. Kolme isoa kauravarrasta!!!!

Ps. Ekat joululaulut soineet. Toisin jouduin kuuntelemaan ne kuulokkeista, etten olis ärsyttänyt tätä muuta porukkaa. Luurit korvilla tiristelin parit huomaamattomat (HA HA HAA) kyneleet. "Joulu sädehtii, suoraan sydämiin, tuhat pientä tuikkua se saa mieleen syttymään......" Tunteeko kukaan  k.o kappaletta?

Eteenpäin!
 
Piukku paljon paljon tsemppiä matkaan! Sairaalassa kököttely käy jo työstä sekin. Toivon että tilanne etenee synnytykseen sujuvasti ja voimia on silloin vielä tallella. Sairaalassa oleminenkin vain on jo melko uuvuttavaa. Kohta sinullakin on maailman ihanin pienokainen kainalossa [:)]<3 Terveisiä meidän koko perheeltä! Hengessä mukana ollaan.

Maarinen jee!! Kääpiösi ehti kaalimaan laitaan asti, nyt sitten vain äidin syliin sieltä niin kuin olisi jo! [;)]

Meidän unirytmi on kummasti muuttunut pikku-pojan vatsanväänteiden myötä. Minä pääsin nukkumaan kolmen aikaan yöllä, mies yritti jo vähän aikaisemmin. Ylös noustiin kymmenen jälkeen. Kolmen tunnin vatsavaivat näköjään kuuluu tämän pikkumiehen alkutaipaleeseen. Sain jo vinkiksi ostaa Kuplatonta tai niitä Saparon mainitsemia rela-tippoja. Maanantaina kylille apteekkiin siis. Ja kuulemma masullaan jalkojen päällä pitäminen auttaa pierut pihalle? Onko teillä kokeneemmilla äideillä antaa lisää vinkkejä?

Ai niin, miehen sisko tuumasi tuosta vauvan rytmin muutoksesta (hänellä toinen lapsi nyt n. puolitoista vuotias) että luojan kiitos teitä on kaksi aikuista!(siskonsa on käytännössä yksinhuoltaja, kun mies niin paljon ulkomaankomennuksilla)

Kävin eilen lukemassa niitä isien möläytyksiä synnytyssalista. [:D][:D][:D] Joitakin naurettiin ihan kippurassa.

Tuota piukkua nyt vain jännää.
 
Pranametrille huikkaus leipomisten välistä. Tuo minun yks leijonanpentu oli tosi kovan nitisijä niitten pierujensa kanssa. Ensi se syyvä hotkotti ittensä vauhdilla kylläiseksi ja sitten alko se vääntelehtiminen. Tää oli tämä kyseinen yöjunassa syntymävaudit ottanut nuorimies....

Sitä sitten vaan rumpsuteltiin. Jumppasin sillee että tenava oli just polvien päällä masulleen ja välillä selälleen. Selkä asennossa vetkuteltiin jalkoja niinku masuun asti ylös alas kuin ois vaippaa vaihdettu. Sitte kantelin sitä sylissäkin niin että muksu köllötti käsien päällä mahalleen. Ja  toisinaan jumppasin omaa löllykkä mahaani häikäilemättömästi vauvaa punnuksena käyttäen. Muksu pierrä pörisi ja mamman maha kitistyi... (sain itelle jännetupentulehuksen, molempaan ranteeseen)

Neuvola koitti sanoa että syötä useemmin, ettei tissistä tuu niin vauhilla evästä. Mutta minkäs teet kun toinen syö sillon kun sillä on nälkä! Eikä evästäkään voinu liian vähän antaa, kun ois huutanu sitten sitä!
Menihän se vikinä sitten ajallaan ohi. Ei niihin mitään patentti ratkaisua taida ollakaan. Parasta olis vaan olla itekin rauhallinen, niin ei ainakaan oma hermostuminen välity vauvalle. Ja teitähän on tosiaan kaksi!

Ainiiin TÄRKEÄÄ: Oletko huomannut oman syömisen vaikutusta vauvan ilmavaivoihin? Sekin saattaa ratakista yhden osan arvoitusta. Ja tuolta www.imetystukilista.net löytyy kullanarvoisisa vinkkejä kaikkeen imetyksen ja ilmavaivojen väliltä.
 
Onnea maariselle ja samalla itselleni! [:D] Aika hurjaltahan tuo luku näyttää ja sun kaalimaan kakarakin näyttää jo huutavan että ÄITI OTA MUT SYLIIN!! Mullakin oli eilen illalla ja tänään aamulla ihan oikeita suppareita, ei nyt mitään kauheen tuskasia mutta selvästi tuntui kuitenki. Jippii ja toivottavasti ollaan jo ihan kohta kolkuttelemassa Kättärin ovia!

Tietääkö muuten joku onko mitään merkitystä miten nopeesti oma äiti on synnyttänyt verrattuna sitten omaan synnytykseen? Kun tässä just puhuin mamman kanssa ja hän kertoi esikkonsa eli isosiskoni tulleen 3,5 tunnissa supistusten alkamisesta ja minuun ja pikkuveljeen kului vielä vähemmän aikaa.

Ajattelin tässä lähteä vielä kaupungille käymään, pitääköhän pakata sairaalakassi takakonttiin ihan varmuuden vuoksi.. Hihihiii!
 
Huiii Piukku! Jänniä uutisia! Paljon tsemppiä ja onnea matkaan! Kohta se on kääryle sylissä sielläkin!

Maariselle ja Ionalle myös onnittelut viikkojen täyttymisestä! Perästä tullaan päivä kerrallaan. Ja supistuksia puhaltelen sinne päin, varmaan ois jo mukava päästä tosi toimiin.

SannaKoo: Liivatelehtiäkin voi toki käyttää, jos sulla ei ole liivatejauhetta. En vaan muista kuinka paljon liivatejauhetta on yks lehti, mutta uskoisin jonkun 6 lehden ainakin riittävän. Googlettamalla voisi löytyä se kääntösuhde.

Eilen oli sirkuksessa oikein mukavaa. Ois pitänyt ottaa meidän kummityttö, joka on kohta 3 vuotias, mukaan. OIs tykännyt varmaan tosi paljon. Yleisössä oli suurimmaksi osaksi lapsiperheitä, paitsi sitten yks humalainen naisseurue, jonka yksi jäsen rupesi väliajan jälkeen olemaan jo siinä kunnossa, että sen kaverit joutui vähän hillitsemään. Aika outo paikka musta tulla kännissä heilumaan, mutta toisaalta oli perjantai niin ne varmaan siitä jatkoi sitten johonkin.

Mua on ruvennu ärsyttämään jostain syystä tosi moni asia. Pinna aika kireenä täällä tepastelen ja puhisen miehelle. Toiveikkaana yritän uskoa sen johtuvan siitä, että synnytys ois kohta ovella, mutta mitään muita oireita en kyllä ole havainnut. Pari supistusta on tullut, mutta nekin ihan kivuttomia, höh. No enää maksimissaan se kolme viikkoa, niin sitten ruvetaan jo käynnistelemään. Vähiin käy ennen ku loppuu!

Hyvät viikonlopun jatkot kaikille!
 
Iona. Kyllä se vissiin pitää paikkaansa, oman äidin syynnytys. Aiankin jossain määrin. Mullakin on kokoajan mukana vähintää neuvolakortti ja RIPSIVÄRI ja HUULIKIILTO ja kamera! Muut synnytys kamat oottaa oven pielessä, ne voi hakee siitä kuka vaan, jos ite joutuu kauppareissulla ponnistus hommiin. Ja kuohari  (0%) oottaa jääkaapissa, se pitäis sieltä muistaa napata...

Nytte ollaan lähössä makkaranpaistoon uudelle kodille poikien kanssa. Ne on ollu siellä roskarovion kimpussa tähän saakka. Vien sinne lämpöstä leipää ja evästä... (hyvä äiti) Vähän jänskättää, kun meinaa vaan supistella. En saanu otetta ees pienen pienstä päiväunen harsosta, vaikka jättivät minut tänne vartavasten lepäämäään. Ristiselkää vihloo... VAIKKA MILLE TUNTUIS, NIIN VARMASTI MENEE YLI,  MONELLA PÄIVÄLLÄ. Katotaan vaan! Oisko tämä sitä kuuluisaa hepaamista'?

Tuun varmasti vielä tänään terrorisoimaan omien empimisten kanssa tänne.....
 
Moi!

Kauppareissut jäi, tuli vähän nukuttua, meidän molempien. Puolilta päivin piti miehen herätä torkuiltaan, mutta minähän herättämään mennessä nukahdin taas kainaloon... tässä sitä vieläkin pyjama päällä pöllöillään :D
Saas nähdä, ehtiikö sitä tuota Tuikin herkullista suklaakakkuakaan kokeilemaan (ja mä kans lähtisin tota kuutta lehteä kokeilemaan, sen verran toi vuoka juustokakkuun ainakin kaipailee), vai pitäskö vaan ostaa jotain valmiskamaa huomiselle iltapäiväherkuttelulle, kun beiben kummitäti tulee kylään. Joku mudcake ei kuulostais sekään pöllömmältä ihan pakastealtaasta, mmm...!

Enpä oo muuten minäkään Mariannaa bongannut! Noinkohan olis vauvanhakureissulle lähtenyt ihan varottamatta? Jotakuta muutakin jäin eilen kaipailemaan ja pohtimaan...

maarinen, noi sukkahousut on mulle aina vähän ollu sellanen ongelma... Oon tällanen apinajalka ja takapuolellakin leveyttä ihan riittämiin, niin sopivankokoisia sukkiksia ei vaan löydy. Käytän ihan halvinta marketin peruslaatua ja jotain superisoa kokoa, ja sitä on sitten saanut aina kiristää viimeiseen asti, että saa haaruksista sopivaksi ja sitten yläosaa nykiä solmulle, kun nousevat kainaloon asti ja meinaavat valahtaa. Tässä jo hetken aikaa oli tosi hyvä tilanne, kun kerrankin maha oli riittävän iso myös siihen yläosaan, mutta jostain syystä en enää saa nyittyä niitä riittämiin haaroista! Eli jää sellainen ärsyttävä 20cm alemmas se haarakiila, kuin missä mun metriset sääreni loppuvat ;) Mutta kiitos vinkistä, katsotaan mihin pystytään :) Kauneuden takia sitä kai voisi hetken kärsiäkin liian alhaalla lekottavasta kiilasta ;)

Ja tsemppiä oloihin ja leipomisiin, ehkä ne mammahormoonit taas heräilevät paremmin, kun sulla on ne aikuisiksi kasvaneet leijonanpentusi siellä hyysättävänä! :)

Ionalle myös puhaltelen supparituulia, jännä nähdä, kuka teistä kolmesta nyt jännättävästä ehtii eka! Vai lähteekö meistä kenties joku muu? (No okei, suostun vapaaehtoiseksi! :D)
 
Huh että osaa jo kyllästyttää tää raskaana olo. Oikea alin kylkiluu on vaan tosi kipeä ja mulla taas vähän ollu pahoinvointia, eilen aika pahanakin kun aamupäivän aikana oksensin 2 kertaa. huono olo meni sitten illalla ohi mutta yöllä heräsin siihen ku vaan oksetti ja aika kauan hereillä olin sen takia enkä ihme kyllä oksentanut. Alavatsassa oli samanlainen tunne ku menkkojen aikaan mutta mitään supistuksia en tuntenut. Mielestäni en mitään huonoa ole syönyt mutta mulla aina ollu aika herkkä vatsa. Aika vähän olen muutenkin syönyt, enemmän jano kokoajan. Suklaata tai muuta makeaa kyllä menee jonkun verran mutt ei mitää isoja määriä niinku pahimpana aikana tässä. joku puhui mustikoista, ai että olis hyviä ja ois pakkasessa niitä mutta koko raskauden niistä tullut niin hirveä närästys ettei voi syödä [&o] Niin mekään ei olla naimisissa vaikka toinen lapsi jo tuloillaan, kihloihin mentiin esikoista odottaessa.Nyt kyllä vähän suunniteltu jos pidettäis pienet häät samassa vauvan ristiäisten kanssa... Tosin me ollaan oltu yhdessäkin vasta 3 vuotta [:D]
 
Hih...Taku vasta kolme vuotta.Me mentiin lähisuolla,lyhdynvalossa,kihlohin (meidän mielestä naimisiin) syyskuun täydellä kuulla,kolme kuukautta tapaamisesta. Vauva olisi saanut tulla jo silloin. Minä, kärsimättömänä, miehelle kiukuttelin, että kaksi viikkoa jo yritetty eikä mitään kuulu.Silloin eleltiin syyskuun loppua eikä oltu edes otettu selvää mistään ovulaatioista ja siitä, milloin olisi oikea aika tulla raskaaksi, kun ei siis kumpikaan oltu aiemmin ajateltu vanhemmiksi tulla. Virallisesti naimisiin mentiin toukokuussa, vauva turvallisesti masussa jo. Haluttiin koko perheelle sama nimi ja kyllähän rakkaudellakin oli asiassa sanansa sanottavana, vaikka mies ei mistään avioliitto-instituutioista perusta(nut)[:D]
Se on silti ihan sama tuleeko vaavi seurustelusuhteeseen,avoliittoon tai avioliittoon yhteisen katon alle, vaiko yksinäiselle ihmiselle;kunhan tulee rakastettuna.Jokainen vastasyntynyt lapsi pitäisi tulla vastaanotetuksi vilpittömällä ilolla ja hänen huolehtimisestaan pitäisi nauttia aikuisikään saakka ja siinä ei ole merkitystä sillä, mikä vanhempien suhde 'virallisesti' on vaan sillä, mikä on vanhempien suhde toisiinsa ja sitoutuminen perheeseen.[:)]

Maarinen kiitos JÄLLEEN vinkeistä [:)] Tänään olen saanut pojun jopa röyhtäisemään, katsotaan helpottaako se ollenkaan tämän illan odotettua vikinää. Sitähän tämä syönti meilläkin on: tissit täynnä ja poika imeä hotkii vauhdilla.

SannaKoo hyvä hyvä, vapaaehtoisena vaan [:D] Ei sinullakaan enää kauaa mene, usko pois.

Tänään meillä kävi pari vauvan katsojaa ja yllättäin he näkivät pojassa isänsä piirteitä. Kuulemma niissä parin päivän ikäisenä otetuissa kuvissa oli jo isän näköä, mutta rouva sanoi nyt livenä nähtynä, että minuakin pojassa on... Itse olen katsellutkin että isin komea leuka ja kauniit silmät löytyy pikkuhurmuristakin. (isin mielestä hänessä on vain luinen perse ja laihat jalat samaa [;)])

Ionalle supistuksia täältäkin!

Kissa on muuten tottunut vauvan ääniin, niihin kovempiinkin. Kääntää korkeintaan selkänsä ja jatkaa uniaan. Otaksun tästä, että uusi perheenjäsen on hyväksytty.
TÄnään poju sai olla taas ulkona 20 min( venyi 30 minuutiksi). Mieheni laittoi pojan vaunuihin kuistille ja kantoi puita saunalle ja sisään, tyhjensi huussin. Joka välissä kuulemma oli käynyt vilkaisemassa onko vauvalla kaikki ok. Yleensä noihin touhuihin kuluu 45 min. Eipä viivytellyt tällä kertaa lainkaan[:D] Muistakaahan sitten kun vauva on teillä on jo kotona, että miehet (yleensä) tosi mielellään osallistuu hoitoon, jos me äipät vain annamme tilaa. Oma mieheni sanoi, että helposti näin alussa kun vauva on tississä kiinni, jää isä ulkopuoliseksi ellei ota vaikka kylvetystä ja ulos pukemista ja muita sellaisia hoitaakseen. Niin se varmaan onkin.
Tämmöisiä ajatuksia tänään. Huomenna mahdollisesti tulee poikamme viisi vuotias serkku-poika kylään. Hän puhuu pojastamme "ensimmäisenä pikku-veljenä", niin innokkaasti on odottanut lopulta odottanut tätä vauvaa maailmaan tulevaksi.
 
No niin, taas on yksi vauveli siis lähtöuomissaan! Jännää! Piukulle paljon tsemppiä loppurutistukseen!

Ja kunnon suppareita toivon maariselle ja Ionallekin! Itselleni en vielä niitä suppareita ja muita toivo, sais kestää ens viikon perjantaihin ainakin vielä tuolla masussa.

Niin, SannaKoo, mulla on tukka kanssa jonkin verran tummunut vanhetessa, mutta ei tuota väriä edes vaalean ruskeaksikaan voi sanoa, sen verran oon kuitenkin blondi. Mutta kyllä mäkin mielellään avitan luontoa väripurkilla kuitenkin. On se kirkkaampi vaalea kivempi kuin tää harmaanvaalea, joka nyt juurista puskee läpi. Tiistaiksi varasinkin (ehkä hieman uhkarohkeasti) kampaajalle ajan, että sais vähän noita juuria ees peittoon. Toivottavasti vaan tuo vaavikin on sitä mieltä, että äippä saa mennä vielä rauhassa kampaajalle! [:D]

maarinen: mä oon kanssa viihdyttänyt miestä joululauluilla jo pari viikkoa! [:D] Kivaa tunnelmointia, mies ei kyllä oo samaa mieltä...

Me käytiin tänään siellä Rotterdamissa suomalaisen merimieskirkon joulumarkkinoilla. Sain lounaaksi siis karjalanpiirakkaa munavoilla, sekä tietenkin pullaa! [:)] Ja mukaan tarttui kaikkea hyvää, esim. porkkanalaatikkoa, ja sitten bongasin sieltä myös jotain uutuus(?)-Dominokeksejä: Domino Blackejä salmiakilla ja chilillä. On aika hyviä! Neljä keksiä meni samantien napaan.

Markkinoiden jälkeen käytiin vielä Primark-nimisessä tekstiililiikkeessä ostoksilla. Muuten ihan jees, halpoja rytkyjä ja silleen, vaan ihan järkyttävät jonot! Meinas alkaa jo ahdistaa, mutta onneks anoppi pelasti, ja ystävällisesti maksoi mun ostokseni. Mua jo alkoi hiukkasen pelottamaan, että mitäs sitten, jos siellä väenpaljoudessa menee vaikka lapsivedet, mutta turhaan onneksi huolehdin. Meillä oli kyllä auton takakontissa turvaistuin ja sairaalakassi varmuuden vuoksi mukana. Onneksi ei niitä sitten loppujen lopuksi tarvittu. Mutta kaiken kaikkiaan 6 tuntia meni reissussa tänään. Nyt oon aika naattina. En meinaa muuta kuin lötköttää sohvalla tän loppuillan. Kokkailutkin ajattelin delegoida tuolle ukolle, eiköhän sekin osaa valkosipulikermapottuja vääntää. Tai ainakin se saa luvan kuoria ne perunat. Nih.
 
Voi Amppu, myötätuntoa paljon täältä sinne! Oma lapsukainen kun syntyi ennen laskettua aikaa ja olo oli tosi tukala jo silloin, niin voin vain kuvitella mitä se olisi ollut sen jälkeen. Nyt ei paljon lohduta, mutta kun vauva on sylissä, ei tuota aikaa enää juurikaan muistele. Tietää että tukalaa oli, mutta se jää vain tiedoksi. Autuaita nämä äitiyshormoonit [;)]

Tulin just saunasta ja maito alkoi valua pitkin jalkoja lattialle... Ainoat imetysliivit pakko pestä välillä ja nyt on vain paita ja sielä alla yritän pitää liivinsuojia.
 
Minähän tänään temput tein...[:D]

Oon kattellu yhtä likaista mattoa tuolla kylppärin nurkassa jo kuukauden päivät. tänään sitten ajattelin että nyt mä sen pesen pois niin päästään siitäkin hommasta eroon. Noh, kaivoin sitten juuriharjan ja mäntysuopaa kaapista ja levittelin maton kylppäriin. Pesu meni ihan hyvin ja sain matosta puhtaan. Ripustin kuivumaan saunaan telineelle. Siinä sitten saunan lattiaa kattellessa huomasin että onpas paljon pölyä lauteiden alla. ja jotain töhnää. no eikun vettä suihkulla lattialle ja mäntysuovan jämät perään. Sitten konttasin (alasti tietysti) lauteiden alle juuriharjan kanssa ja harjailin koko lattian putipuhtaaksi. Ongelma tulikin sitten siinä vastaan kun piti päästä sieltä lauteiden alta pois. Jooh... eipä se niin vaan käynytkään. Jäin siis sinne jumiin. LUOJAN KIITOS mies oli vapaapäivällä!!! ja lattialla oli mäntysuopaa "liukasteena". Se sitten kisko mut ja mahan sieltä nilkoista pois. Ja nyt on sitten polvet verillä kun lattialaatat ja saumat raapi ihon rikki. Kas kun ei joutunu palokuntaa soittamaan lauteiden poistoon että saadaan mamma pois sieltä. Että näin.

Noh, ei siinä mitään. Kävin sitten pesulla kun selvisin lauteiden alta pois. Kuivattelin ja menin pikkasen pötkölleen sohvalle. Ja sitten ne alko!! Aivan törkeet supistukset viiden minuutin välein...[:@] Iski sellanen paniikki että oksat pois. Pari tuntia kesti ja sit loppui. ajattelin jo että nyt se on sit menoa.. Mut näköjään ei... Eli siis saunan ja mattojen pesua vaan useammin niin kyllä se jouluksi ulos saadaan. [;)]

Nyt sitten laitoin saunan päälle ja ajattelin mennä ottamaan vielä kunnon löylyt. Saa nähdä mitä ens yönä tapahtuu [8D] jos ei supistuksia kuulu niin ehkä sen sitten on määrä olla masussa vielä nämä kolme viikkoa. Mitä on muuten tänään tarkalleen jäljellä [:)]

Ja lohdutukseksi päivän koettelemuksista oon JOUTUNU syömään suklaata ja puolikkaan pussin sipsejä. Muuten en olisi niihin kajonnut!!! Ja tonhan uskoo tietysti kaikki!! [:D][:D][:D]
 
Sympatiat Ampulle, mulla kun meinas eilen(kin) olla tooosi rasittava reissu, kun piti autollakin ajaa ja hyvä et mahtui penkin ja ratin väliin. Siis kaikki tuntuu niin kömpelöltä ja hankalalta. Penkki liikkuu tosi huonosti autossa ja se namiskakin on liian alhaalla siihen nähden, että tällä mahalla istumisasennossa kumartuu sitä painamaan jotta saa penkin liikkuun. Oli pikkuse huumori tiukassa!!![:@][&:] Sit käytii tänää kattoon yhtä taloa ja sielä ei ollut tosuja niin piti ottaa eteisessä kengät pois ja ei tietekää ollu penkkiä, noh sehän oli hankala toimitus ku piti saada ne takas jalkaan ja tuli taas hiki ja vitutus ja se taloki oli ihan suolesta!!

Noh tänää sitte menny vähän paremin, tosin käytiin eilen myöhään yösaunassa, tuntui tosi mukavalle ja nukuin hyvin, tosin sitte valvomisesta on nyt vähän töttörö olo ollu koko päivän mutta ollaanpas sitten kopisteltu taas tuola yksiön eteisessäkin, josko jottai alkas tapahtuun... pari pikku vihlasua sain aikaseksi jälkimainingeiksi, ei muuta[:-]

Sinttuhanon pannut ihan rantaliksi saunan kanssa, mie ajattelin itekin kyllä et jos menis piruuttaan saunaa peseen ja sitte vielä lämmittäs sen kanssa, tosin mun tuurilla sinne lauteitten alle pitäs tilata palokunta, ambulanssi sekä armeija et mut saatas sieltä veks jos sattusin juttumaan ja täät menoa tuntuu et ne tarvitaan synnytykseenki avuksi ko ei mtn oikeen kuulu eikä tunnu... hooh, kyllä se tosi on, että kyllä tää loppuraskaus alkaa kyllästyttäänki vaikka tätä pallomaha saattaa joskus tulla muka ikäväki...
 
Voi hyväne aika tätä touhua!

Saunailta täälläkin. Jos SINTTU meinaa jäädä lauteiden alle niin mulle tuottaa vaivaa päästä sinne päälle. Ja
RINKKU, auton rattiin en ole suostunu käymään enää vissiin kuukauteen. Niin hirvee vitutus siitä jäi muistiin tuolla keskustan työkkärin umpi-pihalla. En osannu edes automaatti vaihteella pakin kanssa ruutuun. Tukin pihan ainoan sisään-ulos väylän ja painelin tööttiä vahingossa pää punasena, muiden näytellessä keskisormea.
Sillon päätin, että istun kuljettajan paikalle vasta vauvan ollessa turvaistuimessa. PISTE.

Ja AMPPU rassukka! Ota kunnon itsesääli-itku-nauru-kohtaus vielä illan kruunajaiseksi. Kyllä se v***u sillä paranee! Ainakin huomiseksi.

Ja tytöt, voiton puolella tässä ollaan, joka eukko! Antaa vituttaa vaan, jos sille tuntuu!!!! Mulla onneks parempi päivä... JA eikä ole ollut kun viis kyselypuhelua ihmisiltä tyyliin: JOKO SE ON TULLU; EIKÖ TUNNU MISSÄÄN!!!!
 
No moi kaikille,
 
ja kiitos kyselyistä, täällä taustalla edelleen etelärantojen prinsessa (hihi) pyörii - tuli ihan huono omatunto, kun olin vaan käynyt katsomassa muiden kuulumiset mutta omat on jääneet laittamatta.
 
No, siihen on ihan hyvä syy: mietin alkuviikosta, että nyt kun äitiysloma alkaa (jipi!!) tulen ensimmäisenä tänne kommentoimaan loistojuttujanne ja kertomaan jotain omista kuulumisistani. Mutta sitten keskiviikkona iski tähän tervettäkin terveempään odottajaan kuin salama taivaalta TOSI karsee olo, hytinä, hiki, särky ja kuume. Ja kappas, meikäläinen sairastaa nyt mitä todennäköisimmin sitten sikaflunssaa.. Nyt jo onneks vähän parempi olo ja mitä kavereiden kertomuksista kuulee, niin suht vähällä oon päässy. Tänään kuitenkin eka kertaa sellanen olo sitten keskiviikon, että tässä pystyy jotenkin ees pystyssä kirjotteleen. Sairaalakeikkakin tehtiin ja tarkistettiin samalla, että vauvalla kaikki hyvin ja ei muuta ku sairastamaan tamiflu-paketin kanssa kotiin. Jos menee pahemmaksi niin heti takas lääkäriin ja muutenkin mulla tiistaina oman lääkärin aika.
 
Eli eipä nyt pidempiä vaan käyn vaakatasoon takaisin toipumaan. Voikaa hyvin kaikki ja olkoot viimeiset päivät ja viikot ennen h-hetkeä mahdollisimman siedettäviä [:)]
 
 
 
Hyvää sunnuntain huomenta!
Vieläkö työ nukutta?
Täällä herätty seittämältä. Mahan kanssa. Kokonaisena.
Toinen kierros aamupalaa mahassa + vastaleivottuja joulutorttuja! ( 2 torttua+2piparia= olematon määrä kaloreita)

JA Marianna, etelärannalla on siis tukalat oltavat. Voi harmi! Olis toivonu mieluummin vauva tuulia kuumeen sijasta. Toivottavasti alat pikkuhijaa voimaan paremmin ja lääkkeet nujertaa tuon taudin. Pääsisit sinäkin nauttimaan terveenä ansaitsemastasi äitiyslomasta!

Joululauluja en tänäkään aamuna ole uskaltanut steroista soittaa. Hyräilin hiljaa itsekseni jouluyöjuhlayötä ja ammattikoululainen laahasi unista päätään ohi, nosti toista kulmakarvaa ja murahti huomenta. Pistin tortut uuniin ja suun kiinni. Niitä varmaan ärsyttää ihan oikeasti. Kyllä muakin ton ikäsenä RAIVOSTUTTI mutsin HILJAISET HYRÄILYT!!! ( he hee, kun oikein muistelee)

Saitkos Sannakoo juhlasukkahousut siro säärien suojaksi? Ja miten kävi haarakiilan?

Okei! Herätystä! Tulkaa tytöt takaisin ja olkaa niinkuin ennenkin!

 Minä meen aamupäivä torkuille, kun tuo muu porukka
kattoo jotai vanhaa BOND-leffaa ja en jaksa siitä kiinostua.
 
Moips!
 
Päivitystä jälleen.. :) Elikkä eilen antoivat käynnistyslääkettä pienen määrän. Ekan kerran jälkeen hävis supparit kokonaan mut tokan kerran jälkeen tuli pitkään suppareita noin 4min välein. Iltaa kohden suppareiden väli hieman piteni. Yö meni ihan hyvin, siis pientä kipuilua oli mut ei sen kummempaa ja just äsken lääkäri tutki tilanteen ja sano et kanavaa on jäljellä noin pari senttiä. Nyt kun tänään on taas ollu suppareita (käyrän mukaan noin 6min välein) niin eivät anna lisää lääkettä. Jos supparit kuitenkin loppuu niin sit annetaan isompi annos lääkettä kuin eilen. Lääkäri sanoi, että tipalla ei vielä käynnisty elikkä kehotti liikkumaan ja ramppaamaan portaita ylös alas et supparit jatkuu ja voimistuu. Täytyypi nyt vaan seurailla tilannetta et mihin suuntaan se menee. Yritän käydä päivittämässä tilannetta parhaani mukaan mut viikolla ainakin tuntuu koneet olevan kovassa käytössä niin voi olla etten pääse tänne aivan heti. Mutta viimeistään sitten tulen teitä ilahduttamaan kunhan se pikku nyytti on kainalossa :)
 
Mukavaa sunnuntain jatkoa teille!
 
Takaisin
Top