Marraskuun jännitykset

Sinttu eipä kiinnittynyt täällä kahden viikon sisällä eikä muutenkaan. Ja ulos tuli kuitenkin. Meillähän oli lääkäri käynti just edellisellä viikolla ja vaikka vauva oli jo alhaalla niin ei ollut kiinnittynyt. Parempia vointeja äidillesi! Ja jos nyt joulu sattuu menemään osastolla, niin luulenpa että siinä tunnekuohussa se ei haittaa[:)] paras lahja kun on jo sitten sylissä<3

SannaKoo touhukas päivä sinulla. Eikö olekin kivaa kun saa tavarat paikalleen ja ojennukseen, vaikka pitääkin jostain sitten luopua vauvan hyväksi. Me olemme tuumailleet että mitkä hankinnat ovat olleet oikeasti tarpeellisia heti alkuun ja hotopöytä on kyllä ihan ykkönen. Kaikki tarpeellinen samassa paikassa. Etenkin yöllä, jos/kun joutuu vaihtamaan vaippoja tai vaatekertaa, on kiva kun on valmiina käsillä tarvittavat jutut. Ja jopa miehelläni on hyvä asento vauvaa hoitaessa, kun taso on tarpeeksi korkealla. Ja nopeaa toipumista äidillesi! On siinä eukko kun lähtee omin jaloin sairaalasta leikkauksen jälkeen...[:)]

PaulaMaija meillä on hankittuna 20 kpl:tta taskuvaippoja, mutta toistaiseksi olemme käyttäneet Liberoita vauvan koon takia. Vaikka ovatkin säädettävissä nuo kestot, niin melko paksuilta tuntuvat noin pikkuruisella. Siirrymme kestoihin kun kokoa tulee hiukan lisää. Olen kuullut kyllä heistäkin jotka heti ottavat taskuvaipatkin käyttöön, mutta itse koen ne vauvaan nähden liian suuriksi vielä. Ei viene kauan kuitenkaan kun niitä käytetään. Viikossa on tullut painoa lisää, emme tiedä paljonko, mutta posket pullottavat jo ja vaatteista huomaa, että niihin on tullut enemmän poikaa kuin kotiin tullessa [:)] Ihan kuin olisin kuullut että limatulpan irtoamisesta menee max kaksi viikkoa synnytykseen! Onnea!

Maarinen kuulostaa ihanan kotoisalta tuo koneen hurina tänne! En ole itse saanut ommeltua piiitkiin aikoihin mitään, mutta uskon, että kun uuteen kotiin päästään, niin sekin ihme voi tapahtua. Olen keskittynyt enempi noihin puikko/koukku touhuihin. Jospa se vauva lähtisi tulemaan kun on jo väkeäkin koolla, pidetään peukkuja!

Kiitos Hoopoli onnitteluista! Ja meillä taitaa olla optio tuonne rantasaunalle jatkossakin, että hyvä näin. Pikkumies pääsee kaksiviikkoissynttäreittensä kunniaksi ekaa kertaa vartin vaunulenkille pihaan [:)] Varmaan puemme hänet ihan liian paksuksi, mutta ei tahdota palelluttaa ja vartin kestää kuumemmassakin?![8|]

(sydämellinen hohotus kuuluu sohvalta, vauva keikkuu nauravan isän rinnalla. Isä lukee Kurt Vonnegutia)

Eilen tuli ensimmäinen lohduton itku pojalta. Ja äitinä olin yhtä lohduton. Vauvan vatsaa väänsi oikein kunnolla. Taitaa vasta totutella tuo ruuansulatus? Vasta kun kunnon lastin jälkeen tuli kaasut pihalle ja poika rauhoittui. Voih. Sydäntäsärkevää tuollainen pikkuihmisen itku[:(]

Tuik eikö teilläkään ole telkkaria? Me just mietimme, että vaikka kylille muutetaankin, niin emme hankkisi digiboxia. Olemme niin tottuneet seurustelemaan keskenämme ja lukemaan kirjoja, joten olisi harmi jos sellainen jäisi tv:n takia. Kumminkin katsoisimme sitä muuten vain... Jämähtäisimme..

En vielä ehtinyt katsoa tuota linkkiä, minkä juttuja nauratte maha väärässä, mutta eräs työkaveri kertoi siskonsa (kätilö) kertoneen erään jutun. Synnytyksen oli mukaan tullut espanjalainen isä, joka jossain vaiheessa iltaa/yötä oli vilkaissut kelloa ja kaikkien hämmästykseksi alkanut kaivella omaa laukkuaan. Hän vaihtoi pyjaman päälle ja jatkoi synnytyksen avustamista/odottelua kuin ei mitään olisi välissä tehnyt. [:D]

Sitten yksi juttu mistä olen varmaan kuukauden unohtanut mainita. Olisko ollut jossain vauva-lehden mainoksessa vai missä näin jotain selkäpiitä karmivaa: Kumikäden, joka laitetaan vauvan kylkeen kuin äiti tai isi pitäisi hänestä kiinni/koskettaisi häntä. Siis kumikäsi tyynnyttämään vauvaa!? Eikö äiti tai isi ehdi...? Kaikkea ne keksii, voisin kuvitella olevan amerikkalainen keksintö, mutta varmuudella en tiedä.
Tänään soittelin asunnon perään ja hakemus oli perille mennyt ja täti oli juuri koneelle sitä laittamassa. Soittelee iltapäivällä ja sovitaan katsomisesta. Voi kun maanantaina vaikka jo pääsisi katsomaan! Tai alkuviikosta kuitenkin. Sitten alkaisi pakkaaminen. Jouluksi uuteen kotiin!

jakselkaa masujen kanssa vielä vähän [:)]

Ai niin, meinasi unohtua yksi tärkeimmistä: Ensimmäinen yhtenäinen neljän tunnin pätkä nukuttu viime yönä! Nopea syöttö ja taas kolme tuntia unta *tuulettaa* Poika väsytti itsensä sillä alkuillan itkulla varmaan ja söi sitten kunnolla kerralla että jaksaa nukkua. Hyvä poika<3
 
Huhhuh... luin just iltiksen nettisivuilta että Martina Aitolehti on käyny rei'ittämässä kaks ja puol viikkosen vauvansa korvat. Eiiiih... miks ne kiusaa pikkusta. Kunpa ei tulehtuis tai mene korut suuhun jos irtoo. Mä en kyllä ikimaailmassa tahallaan satuttais meijän vauvaa tommosilla rei'illä.. [8|]

Ja hei! Ei hätiämitiä SannaKoo. Ei mekään naimisissa olla!! Eikä edes kihloissa! Mutta visusti meinataan silti yhdessä pysyä [:D] Ja ehkä mä joskus vielä ton kanssa alttarillekin pääsen. Ainakin haaveilen siitä, ja isoon ääneen [;)][;)] ehkä se sormus sieltä joskus tulee.

Prana: Mä kyllä vähän mietinkin sitä kiinnitys asiaa. Että en oikein usko että se kaikilla välttämättä kiinnittyy. Ja että se on just se kaks viikkoa kun sen jälkeen vauva syntyy... Varmaan taas joku tilastollinen tieto tuokin.

Mä oon varmaan joku poikkeus tapaus noiden viivojen ja tummumisten suhteen. Mulla ei ole mitään missään. Ei edes odotettuja ja pelättyjä raskausarpia, eikä peräpukamia! Ja yleensä kun oon sellanen että haalin itelleni kaiken maailman inhottavuudet. Kerrankin siis olen "normaali" [:)][:)] kuulostipa hullulta!

Mä näin muuten kanssa sen kumikäsi mainoksen. hyih.. ihan sairas keksintö! Samoin kun en ymmärrä niitä sydämensyke tyynyjä jonka päällä voi pitää vauvaa. Eikö sen paikka ole äidin sydämen luona eikä jonkun tyynyn mikä jäljittelee sykettä. Mihin meitä vanhempia enää tarvitaan?
 
Mulla on muutes tankkauttanu tuota ruokaa 2 päivää oikein toden teolla, ihan kamala nälkä ollu tänäki päivänä, alanpa vääntää tässä itse tehtyä pitsaa naamariin välipalaksi, sitten pitää varmaan paistaa pihvit ku mies tulee kotio...

Maarinen se jaksaa touhuta, ite suunnittelin jo sitä kuuluisaa saunanpesua kun ei mtn tuntemuksia oikeen oo, vaikka ollaan me tässä pidetty tuota yksiön eteistäkin auki miehen kanssa... [:)]

Suunnittelin tuossa vielä masukuvan ottamista, saa sitten verrata viikoja taakkepäin... toiv ei jää sunnittelun asteelle [;)]
 
Moi vielä,

pakko tulla kans toteamaan, että toi isien synnytystoilailut on kyllä ihan hulvatonta luettavaa... Mä niin kuolen nauruun täällä! :D

Prana, siis ihanko oikeasti meinaatte pienen kanssa vielä ehtiä muuttaakin ennen joulua? Huh, oot ainakin saanut tarmokkuutes takaisin! :)) Mulle riittää tän pienen kaksion kääntely ja vääntely - mutta kuten sanoit, ihanaa se on saada tavarat sijoilleen ja totisemmaks vauvan tulo muuttuu!

sinttu, mä jo aattelin, et ollaanko me ainoita, jotka nyt tällain muka-modernisti otetaan vauva rakkaudella vastaan, vaikka ei oo sormuksen sormusta täälläkään :) Vaan eipä tää asia nyt sillain ahdista... oikeusteknisten juttujen takia tosin sitä joutuu kyllä pohtimaan, että oisko tulevaisuuden kannalta parempi, jos nyt kuitenkin pitäis käydä homma virallistamassa..

Ja tosta kumikädestä mäkin totean, että ihan hirveä ajatus! Ei kyllä tuu mieleen, että missä tilanteessa sellaisen ymmärrän... järkyttävää! Jos lapsi tarvii sen tunteen läheisyydestä, niin siihen on ihan perusteet, eikä sitä pitäisi vekottimilla korvata... Hrrh.
 
SannaKoo ihan oikeasti joo [:)] Meillä on täällä kaksi aikuista koko ajan, että eiköhän se suju. Toivotaan vaan että tuo rivarikolmio meille siunaantuu. Mitään syytä ei ole miksi ei meille sitä suotaisi, mutta kuitenkin, odotamme sitä soittoa. Sattui niin sopivalta kuulostava kohdalle heti, että ei kannata jäädä odottelemaan.

Poika kävi ekalla pikkulenkillään tänään ulkona. Isä testasi vaunujen soveltuvuuden kevyeen hölkkään ja toimii! Pikkuinen vaan on niin pieni noissa äippäpakkauksen rytkyissä, että tuntuu kuin sulloisi kahteen makuupussiin[:D]

Noista kumikäsistä ja sydäntyynyistä. Aivan samoilla linjoilla kuin te muut: Miksi ei isän tai äidin sydäntä lähelle pääse, vaan pitää olla joku keinoemo..Surullista.
ja voi kauhea tuota pari viikkoisen vauvan korvien rei'ittämistä!!! Voiko pitää paikkansa? Kuka suostuu laittamaan reiät vauvan korviin? Hyi hitto.

Ruoka tulossa ja harsot odottavat silittämistä. Vauvan vaatteet menevät telineestä suoraan käyttöön tai laatikkoon, niitä en silittele. Tuo meidän poika on ottanut tavakseen kakkia kun vaippaa vaihdetaan. Olisko syynä se jalkojen nostaminen, joka pumppaa vatsaa tyhjäksi?[8|] Anyway, eilenkin illalla sama juttu. Itse en edes huomannut ensin, olin viemässä poikaa pyllypesulle kun kissa juoksi jalkoihin kiehnäämään. Se väisti ja minä sain paidalle ja sukille kakat. Tänään olin just ottanut märän vaipan pois ja kohotin vauvaa jaloista kuivatakseni peppua kun tavarat tuli siihen hoitoalustalle. Pitää alkaa vemputtaa pojan jalkoja ennen kuin ottaa vanhan vaipan pois...
 
Piti lähteä kaupoille, mutta tännehän jumituin... ehtiihän tota myöhemminki, ois vaan olu myös kela-asiaa, kun verkossa ei näytä hoituvan...

Niin, piti tosta Martinasta vielä kommentoida, että ihanko tosiaan se niiden pieni on vielä niin pieni??! Sillä mä näin jo TOISSAPÄIVÄNÄ tämän ylpeän pariskunnan työntelemässä kauniita valkoisia lastenvaunuja keskustassa! Shoppailureissulta näytti... eihän sitä nyt pariviikkoista lykätä vielä vaunuihin ja lähdetä shoppailemaan, häh?! Korvien rei'itystä en kyllä mäkään omalle tytölleni noin pienenä suorittais, mutta se on aika yleistä kuitenkin... Itse sain tapella ja taistella äidin kanssa (jolla ei korviksia ole), ja sainkin reiät sitten 7 tai 8 vuotiaana. Silloinkin homma meni niin, että isi yksi päivä kertoi mulle, että tää on salaisuus, äidille ei saa kertoa, mutta kummitätini hakisi mut seuraavana päivänä koulusta ja veisi mut ottamaan korvikset :D Isin tyttöhän mä oon aina ollut... ja kyllä se äitikin tais oikeesti tietää, kun ei siitä sen suurempaa kohtausta tullut.

Prana, mikäs siinä muutossa sitten, jos homma helpottaa arkea muutenkin sitten ja siihen kaikki muut resurssit löytyy! Toivottavasti kämpän saatte, en onnittele vielä, etten tuota huonoa onnea :)

Hoopoli, ihan siis omaisuuden (jota nyt ei vielä onneksi sinänsä ole, kun vuokralla asutaan, ja ainoastaan kodintekniikkaa löytyy) ja muiden tällaisten juttujen takia, kuolemantapaukset ja muut kun järki käskee ajatella viisaasti. Ja nimenomaan puoliskon turvaamiseksi, vauvahan onneksi on lain mukaan perillinen tuon mainitsemasi tunnustuksen jälkeen. :)
 
SannaKoolle reseptiä. Tää tehdään sellaseen irrotettavaan kakkuvuokaan.

pohja:
2 munaa + 1/2 dl sokeria vaahdoksi
1/2 dl vehnäjauhoja+2rkl kaakaojauhetta+1/2 tl leivinjauhetta sekasin ja munasokeri vaahdon sekaan varovasti. Tähän kuuluisi vielä 50 g rasvaa+ 50 g tummaa suklaata sulatettuna ja sekoitettuna keskenään, joka sekotetaan sinne munasokeri vaahdon sekaan, mutta mun kevyt versiossa jätin sen pois ja hyvää tuli silti.

Tää on aika pieni pohja, eli jos sulla ei oo pientä irrotettavaa kakkuvuokaa, niin kannattaa tehä kaksinkertainen annos. Vuoka voidellaan ja korppujauhotetaan, 175 astetta n. 15 min.

Täyte:
2 dl kuohukermaa vaahtona
1 tlk maitorahkaa
säilykehedelmiä (ananas sopii musta tosi hyvin ja sen lisäks heitin sekaan hedelmäcoktail purkin. Tuli oikein hedelmäistä)
1/2 dl sokeri
3 tl vaniliinisokeri

Kaikki täytteen ainekset sekasin keskenään.

Hyydytys: 1/2 dl säilyketölkkilientä, joka kuumennetaan kattilassa ja sekaan 3 tl liivatejauhetta. Ei saa antaa kiehua, mutta sekoitellaan kunnes jauhe on sulanut. Sitten ohuen nauhana täytteen sekaan koko ajan sekoittaen.

Kypsä pohja halkaistaan kahtia ja toinen puoli laitetaan takaisin kakkuvuuan pohjalle ja kostutetaan esim. säilyketölkkiliemellä. Päälle kaadetaan täyte ja täytteen päälle toinen puoli pohjaa ja kostutetaan sitäkin. Annetaan hyytyä ainakin kolmisen tuntia tai enempi(jopa yön yli) Päällimmäisen pohjaosion voi koristella vaikka tomusokerilla/kermavaahdolla ja tuoreilla hedelmillä tai vaikka sulatetulla suklaalla. Ite pistelin menemään himoissani ihan ilman koristeluja [:D].

Toivottavasti sekavista ohjeista sai selvää. Selvennän tarvittaessa.

Pranametri: me ollaan oltu jo liki kaksi vuotta ilman telkkaria. Vai koska se digiboxi nyt tulikaan pakolliseksi? Ei sitä juurikaan kaipaa kun on tosiaan tottunut viettämään muuten aikaa. Eikä sieltä useinkaan ees tuu mitään kiinnostavaa oon huomannut kun esim. vanhemmilla oon ollut yötä tai siskon luona. Joskus iskee sellainen tylsyyskohtaus, että jos ois telkkari niin vois kattoa vaikka jotain hömppää, varsinkin aikaisemmin jos oli esim. sunnuntaina krapulassa...[;)] Muuten Yle areenalta näkee netistäkin jotain aika kivoja ohjelmia esim. viime aikoina ollaan miehen kanssa katottu ensimmäisistä australialaisista kertovaa dokkarisarjaa. Aika karu meininki ollut uudisasukkaiden ja aborginaalien välillä.

Jipii, tänään illalla sirkukseeen! Mennään miehen kanssa katsomaan sitä Talvisirkus Tuiketta kaapelitehtaalle. Käytiin viime vuonnakin ja oli tosi kiva esitys vaikka onkin lapsille suunnattu. Hyvin jaksoi aikuinenkin katsoa ja ihailla taitavia esiintyjiä.
 
Amppu! Huutelin täällä ääneen, että miten jollakin voi silitysrauta olla hukassa. Mun mieheni HETI hokasasi, että se sun miehes on varmaan tarvinnu sitä jossain listan laitossa ramontti hommissa! Kysyppäs? Näin ne hommat etenee....

JA hyi kaumala. Meillä jos olis tommonen Amerikkalainen kumikäsi vauvan sängyssä niin, hyi helvetti miten sitä yön pimeydessä pelästyis.....

VALKOISET VAUNUt. Mun kaveri osti tai tilasi oikeen tarkotuksella sellaset. Kehui mallannensa itteensä kauppakeskuksen peilin edessä, että sopiiko äidin siulettiin ja tukan väriin ja uusiin saappaisiin.TIETTY! Me mehtäläiset sensijaan ryttyytetään omaa lasta noissa UPEISSA, vähän käytetyissä, mustissa brioissa rimppa polkuja.

tuik. Kieli märkänä taas useampaan kertaan tuota kakku ohjetta, varsinkin sitä täytettä, lueskelin. Voisi
keittää kanvit ja nieleskellä tyhjää ja lukea pari leivonta kirjaa ja tulla "kylläiseksi"! Nam.

Rinkku, saunan pesuun sitten vaan. Paa oikeen pökköä pesään ja jynssää kunnolla: ) Minä pesin lopulta pelkät laudeliinat!!! Ja kun oli pierukin vähän kipeesti tiukalla, niin juuriharjalla suihkun nurkasta enimpiä keltaisia saumoja raastoin ja johan läks. Kiusatut ilmavaivat ja likatahrat. ainiin. Sielläkö tosiaa lumia kolataan nuohoojan tieltä? On tää valtakunta iso! Meillä puskee metästä uusi supppilovahvero-sato. Tänään ei ehtinykään metään, kun tuli jo pimeä nuissa sisä hommissa!

TELKKARIN ORJAT. Niimpä. Meillähän tuo tv:n paikka on suunnitellusti parvella. Just sen takia,ettei sitä turhaan tuijota. Mutta, kun siis, parina iltana, muutamakuukausi sitten, olin tulla niskaperseellä alas nuo tikkaat, niin mies päätti kasata toisen kattelutaivaan vierashuoneeseen! Eipä silti, ei tuolta tuu katottua kun ne omat jutut. Eihän mulla riitä edes keskittymiskyky kolmea varttia pitempää juttuun! Lukeminen ja käsityöt tässä tuvassa, radion rupatellessa omiaan on mielkkäämpää!

Voih, isäntä kerkisi tiskata. Ompas harmillista :) Pääsen vaivaamaan leiptaikinaa puhtaaseen keittiöön!

Hyppikää kirjotus virheiden yli armollisesti. En jaks a korjai lla.
 
HEEEIII!!! Ei tommosia herkku-reseptejä ruudulle kun meikäläinen yrittää olla ilman suklaata. [&:][&:][&:]
Tää on ihan sairasta mut mä en voi sille mitään että noi konvehdit huutaa tuolla kaapissa että SYÖ MUT!!!
Mun kädetkin oikeesti vapisee!!! Pientä riippuvuutta tullut KENTIES noihin herkkuihin?
Okei, pakko myöntää. Söin yhden puffet jätskin jälkkäriks ja yhden piparin. Ehkä olisin kuollut muuten. Ja jos hyvä tuuri käy, niin paistan myöhemmin illalla vohveleita. Mut nehän EI OLE KARKKIA, joten niitä saa syödä. Eikös? ja päälle kun laittaa ihan pikkasen vaan jotain kevyttä kermavaniljajätskiä ja ihan pikku-pikkulusikallisen hilloa, niin sehän on ihan terveellinen iltapala.
Sanokaa että oon oikeassa. Onks kellään muulla näin sairasta tää makean metsästys?
 
Moi,

itseasiassa, Amppu, mä oon tosi huono bongailemaan julkkiksia, kun ikänsä tullut sellasten ihmisten seassa ja parissa pyörittyä, keistä keltasessa lehdistössä kirjotetaan... Ihan joidenkin kohdalla, joita ite fanittaa jostain syystä, niin tulee sellanen "IIIIIH!" reaktio hetkeksi :)
Tossa tapauksessakin mä satuin vaan heidät näkemään, kun hormonihöyryissäni olin niiskutellut Stockan jouluvaloja ja sitten bongasin kauniit vanhemmat yhdessä työntämässä vaunuja ja ne ihanat, kauniit valkoiset lastenvaunut. Vasta sen jälkeen tuli välähdys, että kappas, tuohan on ihan julkkispari. Mulle siis kelpaisi ne valkoiset lastenvaunut, olivat kauniit! Kiroiluks varmaan menis niiden puhtaanapito - joka siis epäonnistuisi näissä keleissä - joten ehkä on parempi, että meillä vaan nuo beiget vaunut on... Mutta täytyy kyllä sanoa, että onnellisilta näyttivät nämäkin tuoreet vanhemmat, vaikka nyt julkisuudessa lastaankin liikaa ehkä sitten pitävät.

Tuik, miljoonat kiitokset reseptistä! Täytyy tosiaan testata! Mulla onneksi on sekä pieni, että isokin irtokakkupohjavuoka! Parempi tehdä pieneen, kun tulee kuitenkin hetimiten tuo nautiskeltua ;) En muuten edes tiennyt, et on olemassa liivateJAUHETTA! No, sovellan tavallisen liivatteen kanssa :) Ja tummaa suklaatahan saa syödä hyvillä mielin, että ehkä mä en tee kevyt versiota ;)

Niin, ja Ampulle vielä... kun täällä kanssa sitä vaan ihmettelee, että miten ihmeessä täällä voi muka oikeasti olla kohta ihan oikea pieni vauva! Vaikka kyllä se tuolla masussa möykkää ja tietää lähdön olevan ihan näillä viikoilla, mutta silti! Voi ihmetystä!

sinttu, mä sanoisin, että vohvelit on iltapala, ei karkkiherkkua ;) Eli tee vaan! Ja kyllä, itsekin sitä tekee ja himoitsee jos nyt jonkinmoista herkkua... vieroitus tästä alkakoon sitten heti vuoden vaihteessa, iik!
 
Hitto, tänne on pakko alkaa tulemaan useammin lukemaan, kun eihän näitä kirjoituksia muuten kerralaan saa tunnissakaan luettua. No ei vaan, ehkä hiukkasen liioittelen. Sitäpaitsi on kivaa lueskella teidän juttuja.

Jotain juttuja piti kommentoida.

PaulaMaija se kyseli kestoiluaikeista. Meillä ois tarkoitus kestoilla, tosin nyt on vasta 8 vaippaa kasassa, eli lisää pitäis jostain siis hankkia. Oon kuullut hyvää sekä noista Imsevimseistä, että myöskin sellaisista kuin Fuzzy Bunz. Niitä haluaisin kokeilla, mutta ovat tosi tyyriitä. Mitä jos ne ei sovikaan? Hinnan vuoksi olenkin sitten miettinyt niitä perinteisiä harsovaippoja, niinkuin joskus oon tainnut mainitakin, mutten jotenkin osaa niitäkään ostaa. Pitää oottaa, että äiti tulee tänne, niin se saa mua neuvoa.

SannaKoo: täällä vielä yksi avioitumaton pari. Äpärää odotellaan siis. Eikä olla edes kihloissa. Mietittiin kyllä, että sen takia vois mennä naimisiin, että jos miehelle sattuisi käymään jotain mä saisin sitten kuitenkin rahaa jostakin, eli siis leskeneläkettä tai jotain sellaista. Muuten mulla ei kauheeta hinkua ole naimisiin päästä. Joskus kyllä mietin, että oispa kivaa järjestää isot juhlat, jossa molempien suvut ja ystävät pääsisivät tapaamaan toisiaan.

Linea negroista sun muista: mulle ei sitten tullut sitä linea negraa laisinkaan. Olisikin ollut vissiin aika näky tässä mun albiinoihossa. Muuten on käynyt samalla tavalla kuin SannaKoolle, eli ennen vaaleanpunaiset nännit ovat muuttuneen tummemmiksi, ja pisamia on nännien ympärillä myöskin. Ja niitä raskausarpia, huooh... Niitä vaan tulee ja tulee aina vaan, vaikka kuinka rasvailen.

Tuikin kakkuresepti vaikuttaa herkulliselta... Mjam. Mulla on namihimoihin tänään kyllä ihan oikeita namusia Suomesta! Kohta taidan hyökätä pussin kimppuun, ennenkuin mies tulee kotiin ja joutuu kammeta mut irti siitä!

Mutta sitä ennen pizzataikinan vääntöön!
 
Ei hitto, oon hornottanut tota vauva.fi-linkkiä. Naurattaa ihan älyttömästi se mies joka laittoi pahviset kaarimaljat jalkoihinsa!!!! [:D][:D]
 
Hmph...puhelin jotakin miehelleni martina aitolehdosta ja korvien rei'ityksestä, ja hän totesi ettei ole ikinä moisesta 'kuuluisuudesta' kuullutkaan, mutta jos tuo kaksiviikkoisen kiusaaminen on totta, niin ei ainakaan Vuoden Äitinä taida olla kunnostautunut.Enkä minäkään tiedä siitä tyypistä muuta kuin nimen.Salarakas? Pohtiihan tuo ukko sohvaltaan kaikennäköistä Vonnegutinsa takaa kuten, että käydäänkö seuraava maailmansota täytetyssä tortillassa jos katsoo naton maastopuvun väritystä...tämmöistä tämä telkkariton elämä[:)] 
 
Leivän lämpimäiset hävinneet isojen poikien vatsaan. Ja näyttää noille joulutortutkin maistuvan! Kateltiin just yhessä pikkusiskon vaatepinoa ja muisteltii sitä aikaa kun isot pojat tulivat maailmaan. Mukava iltahetki! Aina konkertisoituu vauvan ja isojen veljien ikäero ku nuo on täällä. Tiiättehän murkkuikäisten hirveen isot sihisevälle haisevat sukat ja loskassa linttaantuneet kenkäparat... ja vauvan suloiset, puhtaan valkoiset, pikkuriikkiset potkuhousut. Noitten jätkien eräkajakin kokosen jalan alta ei pajon pikkusiskon lahkeesta jää näkyviin... Vaippaa eivät aio kuulema opetella vaihtamaan, sanoivat he, yhdestä suusta!

No siis tuota Aitolehden korvakoru asiaa piti minunkin rynnätä kauhistelemaan! Eihän sillä' vauva raasulla ole edes napatynkä parantunu, niin jo pitää olla tyhmä, että menee rei'ittää korvatkin. Eikö se tulehdusriskiä aikuinen ihminen tajua? Tietysti vauva ei lärpi niitä reikiä likasilla käsillä, niinku hiekkalaatikko ikänen, mutta silti. (sori, nää on näitä seisämän päivää jorinoita, yääk!) Toisaalta, joissahan kulttureissa täräytetään reiät heti syntymän jälkeen

Meen tästä silittelemään mahaa kylki asentoon, ku tuntuu että tuore leipä alkaa sekä pierettää, että
närästää. Kivaa.

EDIT: plokkasin tuolta vauvansa saaneitten keskustelusta imetysaiheisen sivuston. Näytti kiinnostavalta ja
järjelliseltä lähestymistavalta aiheeseen.   eli: imetystukilista.net
 
Hei Ailime, mikä vauva.fi-linkki? Mä pystyn niin sieluni silmin näkemään miehen, jolla on kaarimaljat jaloissa [:D] Ihan loistavaa! Onko siellä muita juttuja??
 
SoHeRa: tästä sinne ketjuun pääsee http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/7/viestiketju/117640/_alyttominta_mita_mies_on_sanonut_tehnyt_synnytyks/sivu/1
 
Haha, ollaan tässä kuussa jo kirjotettu aikalailla saman verran, ku tossa meidän ihan ekassa yhteisessä pinossa! Hurjaa :) Huomaako jostain, että äippälomat alkaneet ja mammat väsyneet ja jumahtaneet kotiin?

Ailime, ihan uteliaisuudesta... kun kuvailit ihoas albiinoks, täällä toinen maidonvalkoinen (normisti, mä oon saattanut yleisestikin tummua asteen-pari nyt raskausaikana? :O)... Onko sulla punanen tukka, kun pisamoita on? Mulla ei meinaa oo punapigmenttiä muuten, vaikka kaikki aina ihan satavarmoja mun ihotyyppiin tutustuttuaan ovatkin... Ja nyt siis mielenkiinnosta kyselen, että onko joku muukin omituinen! :)

Nyt alkoi himottaa tuore, itseleivottu leipä... ehkä seki ois parempi, ku tää makeanhimo! Tosin kävis tietty kuin maariselle että närästys ja pieretys olis sitten ihan hurjia. Vaikka eipä tässä tänään valkosipulisen kanan jälkeen oo tilanne kai yhtään sen parempi muutenkaan...
 
SannaKoo: Ei oo punainen tukka mullakaan, vaan blondi olen. Sekä ylhäältä että alhaalta. [;)] Punapigmenttiä löytyy äidin äidiltä, että ehkä sieltä on tulleet ne pisamat? Tai mistä lienee... Eli jees, omituisia ollaan täälläkin! [:D]

Täältä muuten löytyy hyvä sämpyläohje, jos tuoreen leivän himo iskee kunnolla: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/160679/4%20viljan%20s%C3%A4mpyl%C3%A4t . Me ollaan näistä tykätty kauheesti, ja nyt harmittaa, kun loppui neljän viljan hiutaleet, enkä saa herkkusämpylöitä tehtyä. Oon käyttänyt kaurahiutaleitakin hätään, mutta neljän viljan hiutaleilla tulee kyllä parempia. No, huomenna ois tarkoitus mennä Rotterdamiin merimieskirkon järjestämille joulumarkkinoille. Jospa siellä ois niitä hiutaleitakin myynnissä. Pitäkää peukkua!
 
Hyvää yötä!
Tähän asti piti valvoa, että saan kirjottaa näin:
KAHTOKAA MINUN TIKKERIÄ! Neljäkymmentä lasissa ja kääpiöltä loppui pelto!
 
Takaisin
Top