Marraskuisten mietteet

Itse tässä mietin kun luin hiljan näistä äitiys- ja isyysloman pituuksista ym mikä nyt muuttuu ensivuonnako, niin vaikuttaakohan se nyt vielä meihin marraskuisten odottajiin kun lapsi syntyy kuitenkin tämän vuoden puolella vielä :anyone

Ei vaikuta. :)

Mulla alko kans pahoinvointi ihan kunnolla nyt. Aamulla ei päässyt edes ylös sängystä Ja tunteet ollut kans pinnassa. Esikoinen lauloi jotain laulua niin söpösti että melkein pillahdin itkuun. Ja oli pakko piilottaa kuvat mun edesmenneestä koirasta, kun en pysty katsomaan niitä itkemättä:sad001

okei eli voi suoraa laskea oman äitiysloman ym pituudeksi saman mitä nytkin tähän asti ollut että se uusi muutos tulee voimaan sitten ensi vuoden puolella syntyville vasta ?

Juu, eivät ne oikein voi sitä takautuvasti tai kesken muuttaa, siitähän vasta sekasotku syntyisi.

okei eli voi suoraa laskea oman äitiysloman ym pituudeksi saman mitä nytkin tähän asti ollut että se uusi muutos tulee voimaan sitten ensi vuoden puolella syntyville vasta ?
Mä oon käsittänyt että edelleen vaikka muuttuu saa sen pitää niiku tähänkin asti?

Perhevapaauudistus tulee voimaan vasta aikaisintaan 1.8.2022. Se on vielä lausunnoilla ja tulee eduskuntaan vasta syksyllä. En ole aivan varma miten laskevat sen, että kuka on uudessa ja kuka vanhassa, mutta se selviää myöhemmin. Jokatapauksessa ei meihin vaikuta, mikä on harmi koska uudistus on musta parannus.

Perjantaina suljettuun ryhmään varmaankin :hello2 palasin eilen töihin ja ihan tosi paljon nopeammin kuluvat päivät kun lomalla, mikä on hyvä tässä kohtaa! Enää viikko varhaisultraan :eek:

Mä otan työkseni verikokeita, tähän sisältyy myös korona positiivisista näytteenotot... Eli kyllä jännittää hieman. :dead:

Kävin tänään ultrassa tarkistamassa että jotain löytyy ja oikeasta paikasta.. rv5+3 on nyt ja kyllä sielä oikeassa paikassa oltiin ja raskuaispussia näky. Sano että viikonpäästä voi ultrata vielä jos ihan sykkeet yms haluaa nähdä:dummy::dummy1: ja tarjos sairaslomaa pahoinvoinnin ja oksentelun takia, mutta vielä en ottanut vastaan :hilarious:

Mä oon töissä sairaalassa ja oon saanu koronarokotteen. Ihan hyvillä mielin on tehny töitä, koko ajan joutuu toki maskia käyttämään ja iltapäivästä se alkaa oksettamaan, mut sit oon menny jotain pientä syömään ja ollu sen 10 min maskitta ni menny ohi. Tosi kiva olla takas töissä jos työtaakka pysyy kohtuullisena, päivät kuluu nopeammin ku kotona :grin

mullakin maski ahdistaa ja tuntuu et hengästyy kokoajan, jopa pelkästä puhumisesta. oon varhaiskasvatuksessa töissä. kakat ruvennut ällöttää herkemmin :grin etovaa oloa aina välillä mut ei oikein missää kohtaa kerkee haukkaamaan välipalaa sillee ettei lapset näkis, eli aika mahottomuus. sit yritän väkisin syödä aina ruoka-aikaa paljon mut siitäki tulee huono olo :wtf: huomaan et oon nyt töiden jälkee paljon väsyneempi ku yleensä, aamusin en meinaa jaksa nousta ja jos yöl pitää käydä vessas ni uni ei meinaa tulla uudestaa:shifty:

Oh lisäsin itseni tohon listaan vaikka epäilyttää ollaanko raskaana vaikka hcg nouseekin.. Noh ensi viikolla näkee onko mitään muuta kuin pussi..
Mua kyllä harmittaa ja ettei toi uudistus ehdi meille kun oltais hyödytty siitä paljon enemmän..
No meillä oli töissä just joukkoaltistuminen eli semmoinen 200hlö.. No ei mua oikeen liikuta suuntaa eikä toiseen kun ollaa se silloin vuosi sitten sairastettu jo kertaalleen ilman mitään ongelmia tai edes oireita..

Minä olen hoitovapaalla ja alkuun oli ajatus että olisin jotain keikkaluontoista työtä nyt keväällä käynyt tekemässä (jos löytyy lastenhoitoapua) ja syksyllä palannut täysipäiväiseen työntekoon, mutta voipi olla että tämä raskaus ja korona yms. voisivat ollakin ihan hyvä syy jäädä kuitenkin vielä kotiin. Ainakin niin kauan kun pahoinvointia ilmenee (pientä etovaa oloa on jo alkanut ilmaantua) Etätöitä ei ole mahdollista tehdä. Aiemmissa raskauksissa juuri alkuraskauden pahoinvointi ja työn/opiskelun yhteensovittaminen tuntui kamalalta ja haaveilin että olisipa voinut vaan olla etovan olonsa kanssa poissa ihmisten ilmoilta (muttei ollut oikein mahdollista tuolloin toteuttaa) Nyt sitten tämä haave näyttäisi käyvän toteen.

Huomenta kaikille! Ehkä minäkin uskallan nyt liittyä tänne, kun viiva vahvistuu hienosti joka toinen päivä :happy: Nyt siis menossa vasta 4+1 Tuntuu ihan hassulta olla raskaana nyt toista kertaa (meillä esikoinen vm. 2019) ja tuntea nämä tutut olot pitkähkön pikkukakkostoiveen jälkeen. Voikun saisi pysyttyä tässä ryhmässä loppuun asti, esikoisen ryhmä oli tosi tärkeä!

Eilen menin päiväunille klo 16 ja jatkoin nuokkumista koko illan sohvalla kunnes mies herätti mut yöunille sänkyyn klo 23. Unet oli vilkkaita ja suolistoväänteet kovat ja nousin viideltä aamulla samaan aikaan miehen kanssa. Olo oli karmea, kuin elävä kuollut. Nyt oon jo vähän paremmalla mielellä 4 dl lohikeittoannoksen ja kahden ison appelsiinin jälkeen. Koko keho hehkuu tulikuumana että eipä tarvii laittaa pipoa ja lämmintä päälle, kun töihin lähden. Miehen tuntoja vähän utelin...se on hämillään siitä, että vaan makaan paikoillani enkä vipellä ympäriinsä niin kuin normaalisti. No, tää on ny sit uus normaali loppuvuoteen asti :)

No nyt on varattu taas uusi varhaisultra ensi viikon perjantaille ja silloin pitäis olla rv7+4 et toivottavasti siellä näkyisi jotain :smiley-angelic001 No ostin foolihappoa nyt kun ei noi muut mama vitskut sovi mun vatsalle yhtään..

Ite onneks saan olla nyt vielä kotona, kun teen opinnäytetyötä. Kesällä meen todennäköisesti töihin. Toivottavasti tää pahoinvointi rauhoittuu siihen mennessä. Tänäänkin oksensin aamukahvit:puke_r

Takaisin