Marraskuisten mietteet

Tulispa jo kesä, pihakin oli jo hienosti sulanu ennen tätä viimeisintä myrskyä :meh:

Nyt alkaa pikkuhiljaa flunssanoireet katoamaan. Tällä viikolla käyny jo 2x koronatestissä. Ei muuten tunnu enään missään se tikku.

Esimies soitteli tänään ja kyseli vointia. Oli yllättävän positiivisellä viballa liikkeellä. Viime aikoina enemmän raivonnut epäasiallisesti asiasta kuin asiasta:wideyed:

Lapset alkavat jo ärsyyntymään toisiinsa kun ollaan viikko oltu kotona. Niin harvinaista että ne kyselee "Mennäänkö huomenna tarhaan?" :cheers

Mietiskelin myös että pitäisiköhän jäädä varhennetulle äippälomalle tälläkin kertaa. Haluan tällä kertaa suunnitellun sektion, niin nyt pystyisi vähän suunnittelemaankin.
Onko sulla kummatkin tulleet sektiolla? Mulla ensimmäinen tuli suunnitellulla ja hyvin meni ja toinen kiireellisenä ja ihan päin helvettiä meni.. Nyt en haluaisi sektiota ollenkaa niiku en kakkosen kohdallakaan mut en taida saada synnyttää alakautta kun on 2v edellisestä sektiosta..

Esikoinen tuli spontaanisti alakautta rv 40+5. Supistukset alkoivat 40+2. Synnytyssalissa oltiin klo 9-22, syntyi 19.30 11min ponnistuksella kun päätin että nyt tulee ulos. Sieltä sitten kaikkien muiden paitsi minun yllätykseksi tulikin yli 5kg poika pituutena 56cm ja py 39cm :hilarious: Onneksi kaikki meni hyvin.

Toinen tuli puoli kiireellisellä sektiolla rv 41+1. Oltiin puhuttu NKL että käynnistetään viimeistään rv 37 esikoisen sekä sikiön koon takia. Sitä sitten lykkäsivät aina viikolla eteenpäin. Kunnes olikin jo rv 41+0. Päättivät sitten sektion seuraavalle aamulle. Koko raskausaikana ei ollut yhden yhtäkään supistusta ja lapsi ei ollut laskeutunutkaan. Kääntyili kohdussa vielä sektio aamunakin ylös alaisin. Oli melkoinen yllätys kun lääkärit eivät meinanneet saada tyttöä ulos ja kertoivat että saattavat joutua tekemään t -viillon. Tuli onneksi sitten kolmannella yrittämällä ulos. Punnituksessa oli sitten kevyt 5,5kg tyttö 55cm pitkä ja py 39cm.

Sektiosta paranin todella hyvin ja nopeasti kun taas alatiesynnytyksestä palautumiseen meni pari kuukautta :angelic:

Mulla ei ollu kummankaan aikana radia ja molemmissa lähtöpaino oli 85kg, pituus 169cm.

Ohhoh, hyvänkokoiset völlikät! :grin Mullakin on esikoinen 4,5 kg ja 57 senttiä, toinen 4 kg ja 56 cm, kaksi seuraavaa eivät enää noin pitkiä. Eikä myöskään ole radia ollut ennen viimeistä raskautta. Ekassa olin oikein hoikkakin, enkä tokassakaan ihan valtava. Sitä vaan on välillä saanut geenipelissä koon isompaan päähän. :smug:

Tää olkoon mun viimenen viesti salaista ryhmää varten.
Klo on 20 ja tekis mieli mennä nukkumaan, kun väsyttää niiiin paljon. Koiralle ja itselle kuitenkin ruokaa ensin ja vähän salkkareita. Koira syö kokoajan, että saa painoa takaisin pentujen jäljiltä ja mää syön vähän väliä ettei tuu huono olo :grin

Tää olkoon mun viimenen viesti salaista ryhmää varten.
Klo on 20 ja tekis mieli mennä nukkumaan, kun väsyttää niiiin paljon. Koiralle ja itselle kuitenkin ruokaa ensin ja vähän salkkareita. Koira syö kokoajan, että saa painoa takaisin pentujen jäljiltä ja mää syön vähän väliä ettei tuu huono olo :grin

Huomenna tavataan salaisessa ryhmässä :smiley-bounce013

hei mistä näkee monta viestiä on laittanu, että pääsee sinne salaiseen ryhmään?:rolleyes: minäkin haluan sinne!

hei mistä näkee monta viestiä on laittanu, että pääsee sinne salaiseen ryhmään?:rolleyes: minäkin haluan sinne!

En keksinyt muuta kuin laskemisen profiilista löytyvistä viesteistä. Kun siis klikkaa nimimerkkiä ja sieltä viestimäärää. Sulla on 20 täynnä, lopetin laskemisen siihen. :happy:

En keksinyt muuta kuin laskemisen profiilista löytyvistä viesteistä. Kun siis klikkaa nimimerkkiä ja sieltä viestimäärää. Sulla on 20 täynnä, lopetin laskemisen siihen. :happy:

ahaa kiva kiitos! :grin:happy: mietinkin et pitääkö alkaa eriksee ettimää ja laskemaa mut no joo:facepalm:

Mä joudun vielä odottamaan muutaman viikon salaista ryhmää varten, kun en tajunnut ajoissa rekisteröityä. No, perästä tullaan!

Mä en varmaan uskalla edes liittyä salaiseen ryhmään ennen kun ollaan niin varmoilla viikoilla :hilarious: nla lääkäri ultra 12.4 ja sillon jo rv10+ joten jos sillon vielä ollaan raskaana ni ehkä uskaltais :nailbiting::joyful:

Kuinka moni aikoo käydä varhaisultrassa?:) Mietin josko nyt kävisin, esikoisen kohdalla en käynyt.

Täällä yksi marraskuinen odottaja liittyy mukaan :) Viikkoja vasta 4+0. Lisäsin itseni odottajien listaan. Ei oikein vielä ole edes kunnolla sisäistänyt että oikeasti raskaana olen mutta kaksi testiä tehneenä pakkohan se on uskoa :). Koko ajan sellainen olo että alkaako justiin menkat vai mitä tässä tapahtuu. Varhaisultrassa en ole aiemminkaan käynyt enkä luultavimmin käy nytkään. Neuvolaan ajattelin soittaa parin viikon päästä.

Kuinka moni aikoo käydä varhaisultrassa?:) Mietin josko nyt kävisin, esikoisen kohdalla en käynyt.
Esikoisesta jouduin käymään kun ei tiennyt koska on saanut alkunsa, kuopuksesta kävin yksityisellä mielenrauhan vuoksi ja tästä olen kerran jo käynyt kun ei ollut varmaa milloin on alkanut ja nyt ensi pe uudestaan niin nähdään onko siellä pussissa elämää kun viimeksi ei näkyny kuin pussi.. Mutta kyllä oon itse pitänyt että näen lapsen useammin matkan aikana

Mä ajattelin käydä. En tosin vielä ole päättänyt, että milloin. Oma km-kokemus on 8+5 viikolta, joten ehkä sen jälkeen. Se on sellainen oma henkinen etappi.

Tässä raskaudessa myös ajattelin, että kävisin katsomassa vauvaa myös myöhemmin uudelleen. Viimeksi en, kun halusin säästää rahaa mut nyt on parempi taloudellinen tilanne. :)

mie meen ens viikolla :) oman mielenrauhan takia, sain viime toukokuussa km ja se kummittelee mielessä.. nyt oon 2 päivää pidemmällä kun viimeksi ja hieman on pelon sekainen fiilis et kestäähän pieni loppuun asti matkassa:oops::Heartpink

Kävin varhaisultrassa omien laskujen mukaan viikkoja 6+0. Ultrassa näkyi vain pussi. Ei sykettä eikä edes kunnolla alkiota. Jotain häilyvää valkoista, ehkä, sanoi lääkäri.

Tuntuu oudolta, että edes sikiötä ei näkysi vielä?? Toki voin olla laskenut väärin mutta eikö siellä edes näkyisi se pieni valkoinen möykky. :sad001

Onko kellään kokemusta? Lekuri oli optimistinen ja sanoi että tule viikon päästä uudestaan. Mulla on pahat oireet jo päällä ja tuntuisi kamalalta kärsiä näistä täysin turhaan.

Aiemmassa raskaudessa syke näkyny jo 6+1. Mulla on todella säännöllinen kierto ja testasin jo plussan rv 3+ joten en oo voinut mennä viikoilla laskussa pieleen. Pitänee henkisesti varautua tuulimunaan.

Kävin varhaisultrassa omien laskujen mukaan viikkoja 6+0. Ultrassa näkyi vain pussi. Ei sykettä eikä edes kunnolla alkiota. Jotain häilyvää valkoista, ehkä, sanoi lääkäri.

Tuntuu oudolta, että edes sikiötä ei näkysi vielä?? Toki voin olla laskenut väärin mutta eikö siellä edes näkyisi se pieni valkoinen möykky. :sad001

Onko kellään kokemusta? Lekuri oli optimistinen ja sanoi että tule viikon päästä uudestaan. Mulla on pahat oireet jo päällä ja tuntuisi kamalalta kärsiä näistä täysin turhaan.

Aiemmassa raskaudessa syke näkyny jo 6+1. Mulla on todella säännöllinen kierto ja testasin jo plussan rv 3+ joten en oo voinut mennä viikoilla laskussa pieleen. Pitänee henkisesti varautua tuulimunaan.

Sanovat, että kaikissa ei sykettä löydy niin aikaisin. Uskoisin lääkäriä, eiköhän hän olisi sanonut, jos toivoa ei ole. Jos et ole ovulaatiota tikuttanut, niin aina on mahdollisuus mennä vähän arviossa pieleen, ei välttämättä viikkoa, mutta muutama ratkaiseva päivä. Älä vielä heitä pyyhettä kehään.

Tuntuu oudolta, että edes sikiötä ei näkysi vielä?? To
Sanovat, että kaikissa ei sykettä löydy niin aikaisin. Uskoisin lääkäriä, eiköhän hän olisi sanonut, jos toivoa ei ole. Jos et ole ovulaatiota tikuttanut, niin aina on mahdollisuus mennä vähän arviossa pieleen, ei välttämättä viikkoa, mutta muutama ratkaiseva päivä. Älä vielä heitä pyyhettä kehään.

Samaa piti tulla sanomaan! Myös laitteissa on eroja, ainakin näin mulle lääkäri viime rakkaudessa sanoi, joten niin kauan kun lääkäri ei totea keskenmenoa tai tuulimunaa tms, niin toivoa on! :Heartbigred

Takaisin