Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika mahtavaa maira, että samana päivänä meillä on ultra ja vielä samassa paikassa :) tiedä kunllä tunteen....kaks viikkoo eikä miiiiillläääään jaksais odottaa sinne asti :D Toi teidän tapa kertoa on kyllä aikas ihana...aika samanlainen, kun meillä eli arvuuttelun puolelle menee. Meistä ei oikein kumpikaan oo sen tyylisiä, että haluttais vaan mennä kylään ja kertoa asia...kyllä siinä jotain hauskaa pitää mukana olla :D Ajattelin mun vanhemmille ja mummulle tehdä sellaset taulut, joissa on sit se ultra kuva ja joku kiva pieni runo. Tykkään näperrellä kaikkee ja muutaman sellasen oon jo syntymäpäivälahjoiks tehny ja muut on sitten vinkunu, että tekisin heillekin...saapa sitten kaks kärpästä samalla iskulla hoidettua :D

Se vois kyllä olla ihan mukavan, että järkättäis se tapaaminen vasta siihen, kun kaikki on saanut asiasta läheisille kerrottua. Mulla asuu kanssa perhe kauempana, joten sen asian kertominen menee varmaan huhtikuun puoliväliin tai loppuun.

Onnea uusille plussille! :)

Joo mimimi kyllä ne tais nähä ja olivat kuulemma arvanneet ku olin niin "aneemisen" näköinen. :D
No nyt ei tarvi ressata molempien vanhempia ku tietävät. :)

Ite yrittäjänä niin työkuviot mitä on, sitä tapaamista ajatellen ja tietysti riippuen missä on. :)
Mutta jos joku innokas sen fb ryhmän haluaa laittaa pystyyn niin oon kyllä sitten molemmissa. :)
Kävin tekee Laskettuaika aiheen tuonne marraskuu 2013"etusivulle" nii käykää laittamas sinne. :)

Onnea plussanneille ja Retulle ja mairalle vahvoista plussista : ) Harmi kun tossa digissä säilyy se teksti niin vähän aikaa, mielellään kattelis sitä tulosta useemmankin päivän ; )
Mä käytän nykyään aika vähän facebookkia, en usko että siirryn sinne juttelemaan. Pitää katsoa.
Relanna, tiedätkö jo että rokotteen vaihtaminen onnistuu? Mekin ollaan nimittäin lähdössä matkalle ja soittelin työterveyteen ja neuvolaan, eikä kukaan ollut tietoinen tuosta gammaglobuliinista vaikka nimenomaan kysyin sitä. Työterveydessä vain myötäilivät kun sanoin että ehkä sitä ei saa enää? (jossain nettipalstalla oli joku kirjoittanut näin). En sitten ottanut mitään, täytyy vaan katsoa vähän mitä suuhunsa laittaa..

Tänään oli kyllä jo vähän väsymystä ilmassa, meinasin nukahtaa töihin vaikka nukuin viime yön hyvin pitkästä aikaa. Zzzzzzzzz

Blaa... Oireet ainakin täällä lisääntyy... päänsärky aika kauhee koko ajan, siihen päälle väsymys, ja paha olo alkoi eilen illalla :@ Aamulla piti yökätä pönttöön ekan kerran. Tätä olotilaa en kyllä kaivannut, mulla oli ekasta niin jäätävät pahoinvoinnit viikolta 6 aina viikolle 19 asti, että... aamut ja illat oli pahimpia mutta myös päivisin töissä ja lomamatkoilla laatta lensi. Nyt odotan ihan kauhulla miten tää tästä etenee, paljon olisi keväällä töitä ja työmatkaakin, niin kivapa oksennella joka paikkaan sitten...

En oo vielä mihinkään soitellut. Varhaisultra-aikaa pitää loppuviikosta soitella. Sen jälkeen jos vasta varailis neuvolan... luulenpa että kakkosen odottajalla ei oo sinne mitään kiirettä, kun niitä käyntejäkin on alussa tosi harvoin verrattuja ekan odottajiin. Eikä olla kerrottu vielä perheille, eikä kerrotakaan ennen kuin on vähän varmemmilla vesillä.

Tänään ei ole ollut niin väsynyt olo kuon muina päivinä ihanaa <3 mut tänään olen tressannu pelkoa diitä jos vauva ei tulekkaan,inhottavaa vaan odottaa et raskaus etenisi äkkiä siihen viikkoon 12 olis pahin vaara ohi! paljon se varhaisultra maksaa? haleja ja onnellisia hetkiä kaikille ><3 >

onnea sofiak ja tiinas87 :)

bofink mä kirjotinki jo että mulla on varhaisultra ens viikolla ja lääkäri soitti eile ja ihmetteli itekki miten oon raskaana ku verikokeet ja ne näytti muuta  mutta odottaa kans innolla millä viikolla oikeen oon ;)

voi hankinnat mä haluun tälle pikkukakkoselle kaikkea kivaa uutta! <3

Täällä on kanssa alkanu oireet vähän lisääntyyn....väsymystä on ollu ilmassa viikonlopusta lähtien ja tuntuu ihan siltä, et nukkuisin vaan koko päivän :D Päänsärkyä ja vähän heikotusta ollu muutamana päivänä ja varsinki sillon, ku ollaan ton meidän karvaisen lapsen eli koioran kanssa ulkona....ylämäet on pahimpia :D oksentelua tai pahaa oloo ei vielä onneks ole tullut, mutta jotenkin sekin pelottaa, että se alkaa pian....sen sijaan kyllä vattaa nippailee ja juilii ja jomottaa aikas paljon...nopeita liikkeitä oon yrittäny välttää, kun sillon repäsee oikein kunnolla. Vähän vaan pelottaa, että toivottavasti kaikki on nyt kunnossa, kun noita mahatuntemuksia on ollu noinkin paljon, mutta kaippa se on ihan normaalia ensiodottajalla, kun kroppa alkaa siihen masukkiin tottua. Odotan kyllä vaan niin paljon sitä varhaisultraa, et sais kuulla onko kaikki hyvin (ja et onko siellä nyt sit yks vai kaks).

Se varhaisultran hinta vaihtelee yksityisten välillä ja siellä yksityisillä se hinta vaihtelee myös lääkäreiden välillä. Parhaiten saa hinnat selville, kun soittaa ajanvaraukseen ja kyselee. Ite siis päädyin sinne femedaan, joka on ilmeisesti jotain 85 euron luokkaa kelakorvauksen jälkeen.

Toi on kyllä tavallaan aikas ihana tilanne Bofink, kun ei tarvii salailla ja muuta vanhempien edessä...itellä on kyllä täys työ pitää tää salassa vanhemmilta, kun isä on varsinkin hieman utelias ja aikas hyvä siinä utelussa :D Kerrotaan heille tosiaan vasta sen 12 viikon jälkeen, kun ollaan vähän turvallisemmilla vesillä siinä vaiheessa :)

Me emme kertoneet edellisestä kenellekään muulle kuin omille tenaville (+ anopille kerroin jossain puolen välin jälkeen). Muut huomasivat sitten jossain vaiheessa, esim. melkein kaikki miehen sisarukset siinä vaiheessa, kun jouduin joskus rv29 sairaalaan ennenaikaisen synnytyksen riskin takia. Tällä kertaa sama linja. Eli ei kerrota kenellekään, kyllä ne sitten huomaavat, jos niin pitkälle päästään, että pesue yhdellä kasvaa. Äitini taisi viimeksi kysyä asiasta joskus rv19-20... Katsotaan miten nyt.

Meillähän ei mieskään vielä tiedä mitään....... tai niin minä luulen.

Jospa minäkin uskaltaudun tänne varovasti. La olis 5.11 näiltä näkymin. Ennestään on 7v poika , itse olen 29v. Pk-seudulla asutaan.
Kuvottavaa oloa on ollut tässä viimesen viikon ajan ja väsyttäis koko ajan.
Kun en ole ensisynnyttäjä niin sain neuvolan vasta raskaus viikon 9 loppuun , ei millään jaksais odottaa.
tsemppiä kaikille :-)

onnea nalsulaiselle!

Oireet
juu väsyttää iha sikana voisin kans nukkua koko aika ja otan päikärit joka päivä eli pitä snytki mennä ja mua yököttää muttei oo huono olo,se on uutta..ehkä se ois tyttö tällä kertaa? ;) ja tuo maha on ni turvonnu ja turvottaa,pieni pömppis <3

Heissan, 
Minäkin ilmottaudun mukaan. La näillä näkymin. 4.11. Kierto on kyllä sen verran sekaisin, että varma en ole. Itsestäni sen verran, että olen 20v ja Porvoossa asun. Yksi keskenmeno takana tätä raskautta yrittäessä, viime joulukuussa varhaisilla viikoilla. Yksi marrasmurunenkin on jo,  2-vuotias neitokainen. :)

Oireita ei muuten ole ollut, mutta tänään iski kauhea turvotus! Edellisissäkään raskauksissa ei ole ollut juuri mitään oireita, varsinkaan näin alussa. 

Josko minäkin... :)
Mies ennusti käytöksen perusteella miun olevan raskaana jo reilu viikko takaperin ja sunnuntaina ehdin testin tekemään, oikeassa oli. Laskettu aika näyttäisi olevan 1.11. Ikää meillä on 26 ja 29 ja ennestään yksi lapsi, melko vaikean raskauden jälkeen pikkukeskosena 07/11 syntynyt poika. Ihan hirveästi ei siis uskalla vielä uudesta raskaudesta iloita tai varsinkaan kenellekään puhua, mutta eiköhän se tästä... :)

Uudellamaalla asutaan, mutta sairaalaksi valikoituu todennäköisesti (jälleen) Naistenklinikka jos ja kun vain niin pitkälle päästään.

Olen nyt kertonut parille ystävälle raskaudesta ja mikä ihan parasta ystäväni oli tehnyt samoihin aikoihin testin ja myös positiivinen, mikä olis parempaa ku ollasamaan aikaan hyvän ystävän kans raskaana :) toivotaan nyt vain et molemmilla menis kaikki hyvin samoin kuin teillä kaikilla<3 väsynyt olo jatkunut mut muuten mieli ollut ihan pirteä, en vaan malttais odottaa et rskus etenisi ja tietäs kumpi sulupuoli on tulossa vai jopa kumpikin :d olisi kiva päästä shoppaileen jo vauva ihanuuksia ><3>

niinpä pikkukakkonen! kaikki vauvajutut on nii ihani aja kiva shoppailla ja kiertää kirppareita ja tehä hyviä löytöjä ja mä ootan että pääsee ees sinne viikolla 12 että voi jo kertoa osalle ja itekki kunnolla iloita ja tajuta että on raskaana! <3 rk-ultra meillä on vasta joskus kesällä..

mä oon nii mielettömän väsy ettei tosi oo vaikka yleensä aika energinen touhukas oon mutta eilinen meni kyllä iha sohvan ja sängyn pohjalla :D

Oih ihania vauvanvaatteita...niitä on ihana tiirailla ihan ohimennen, kun käydään ruokakaupassa :) sitä mäkin kyllä odotan, että pääsis jo niitä ostelemaan. Ollaan avokin kanssa tässä nyt juteltu jo muutama päivä siitä, että koska me nyt sit kerrotaan vanhemmille tästä raskaudesta...tää vanhemmille "valehtelu" ja asian salassapito on nimittäin osoittautunut vaikeemmaks, kun eka luultiin. Mun vanhemmat yrittää kovasti udella ja saada tietää, että "joko"...he nimittäin oli tietoisia, että vauvaa yritetään. Avokin äiti varsinkin heittelee kaikenlaisia pieniä kommentteja aina välillä...viimeinen oli, että "noh kuka tietää, että millainen pikkunen ens jouluna meillä täällä sitten on"...kaks vuotta sitten oli uusi kissanpentu, viime jouluna oli meidän uusi koiranpentu ja noh jos siis kaikki nyt menee hyvin, niin sit on meidän pikkunen kaveri ens jouluna :D Päädyttiin siis nyt siihen, että ihan oman stressin kannalta kerrotaan vanhemmille ton varhaisultran jälkeen, niin pääsevät sitten osaksi tätä odotusta :) pitää vaan selventää hyvin, että keskenmenon riski tässä kohtaa on vielä aikas korkee, joten ei nyt liikaa tästä innostu vielä....mut ainakaan ei ite tarvii valehdella ja miettiä miten sanoo sen ettei nyt voi sitä lasillista valkkaria ottaa (mun vanhemmat juo melkeimpä aina ruoan kanssa valkkarii....se on vähän meillä tapana), kun aina ennen oon sitä ottanu :D

Mutta siis nyt sit jänskättää vielä enemmän se varhaisultra, että onko kaikki kunnossa ja onko siellä yks vai kaks...avokilla on kuulemma aikas vahva tunne, että siellä olis kaks :D

Noniin jos nyt uskaltautuis itsekkin tänne. Eli esikoisen laskettu aika olis näillä näkymin 3.11 ja nyt meneillään 5+4 :) Viime viikon alussa tehty plussatesti (tai no 3 :D). Taustaa vähän että itse täytän tänä vuonna 23 ja mies 26, vauvaa odoteltiin sellaset puoli vuotta vaikka niinkin pienessä ajassa meinas epätoivo iskeä kun joka puolelta tuli vain vauvauutisia mutta omat testit näytti vain negatiivista, mutta nyt näköjään sitten tärppäs :) Miehen kaksi siskoa ja mun paras ystäväni odottavat myös tällä hetkellä että "kohtalotovereita" löytyy läheltäkin :) Eka neuvola olis 18pvä ja varhaisultra sitten 20 pvä. Eli vajaa pari viikkoa tässä vielä joutuis kärvistelemään :/ :) Oireita on jonkin verran, eka oire mistä oikeestaan aavistin oli se että rinnat kipeyty, yleensä mulla ei rinnat ole ennen menkkojakaan arat. Onnea nyt sitten meille ja toivotaan että kaikilla pysyisi pikkuinen matkassa <3 :)

Heipparallaa...

Kurkistan tänne keskusteluun.. (jos testi viikonloppuna näyttää +aa niin LA olis laskurin mukaan 18.11) Mä vielä jännitän, menkat pitäis alkaa vasta Ma 11.3 eli en ole vielä testiä tehnyt.

Kroppani on kuitenkin käyttäytynyt ihmeellisesti tällä viikolla, ilmavaivoja maanataista asti, pari pahoinvointikohtausta joista yksi päätyi vessanpöntön halaukseen, viime yönä kuukautiskaltaisia kipuja ristiselässä ja alavatsan kohdalla, kivut olivat vain hetken aikaa ja loppuivat ja tulivat takaisin pari kertaa (voi tietenkin johtua ilmavaivoista?)

Miten maltan odottaa vielä sunnuntaihin tai maanantaihin testin ottamiseen :)

Catzie toivotaan et tulee positiivinen testi:) ihanaa lukea juttuja kun kukaan ei ole joutunut kirjoittaan ikäviä uutisia toivoTAAN ettei nitä tule missään vaiheessa! Mulla ensimmäinenneuvola on 20.3 samaanayssyyn on myös tyttöni 5v neuvola,lkaksi kärpästä yhdellä iskulla :).

Ite eilen soittelin neuvolaan kun eilen ja toissapäivänä tuli parilla vessa reissulla verta paperiin pyyhkiessä ja ku erinäisiä alamaha kipuiluja ollut monta viikkoa. Sitä hormooni huuruissa heti pahin mielessä "noniin kohdun ulkoinen jne jne". Mutta onneksi mulla niin ihana täti ja osas nätisti puhuu ja rauhotella. Sovittiin että jos kivut yltyy, ettei kestä ilman särkylääkettä, ja vuotaa enemmän tai tulee hyytymiä niin heti päivystykseen keskus-sairaalaan kun omalla pikkupaikkakunnan neuvolassa ei oo ultraa missä vois tarkastaa. 
Kipuilut pysynyt tässä mitä ollutkin ja vuotoa ei oo tullut. Niin eiköhän toi ollut normaalia alkuraskauden vaivaa ku kohtu ja paikat kasvaa ja limakalvot ehkä herkemmät vuotamaan. 
Eipä tässä kerkeä murehtia ku on tuo pari vuotias touhukas neitinen. <3
Rv 5+6. <3

Catzie toivotaa positiivista! :)
onnea sintsu! :)
Bofink toivotaa wttä kaikki menee hyvin <3
mulla on ollu outoja nippailuja ja kipuja alavatsalla ei ihan samanlaisia ku esikkoa oottaessa ja on se pelottava aatella kumminki jos täälläki on iso ryhmä ja meillä oli aikoinaa ni muutama aina tippu pois ku on se keskenmenot yleisiä,mutta toivon ettei kukaan meistä sitä joudu kokemaan!! <3
mutta postittivista on se että oireet ainki lisääntyy pääsin kans halailemaa pönttöä,huono olo ei oo ollu mutta yököttää ja tuli kiire vessaa,tääkö on sitä raskauspahoinvoinita? esikkoa oottaessa ei ollu oikee mitää :)

kelläs on ollu nimet valmiina? mulla on tytölle pari ihanaa nimeä,niitä on kiva miettiä :)

Takaisin