Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi vitsi just sain kirjotettua viestin ja painoin vahongossa peruuta nappia....eli kirjotetaan nyt sit teksti uudestaan ja ehkä vähän lyhyempänä versiona :)

Ihanaa tulla tänne lukeen kaikkien juttuja ja varsinkin teiän, joilla on jo lapsia....tällänen panikoiva ja stressaava ensiodottaja saa vähän rauhottelua teidän teksteistä :)

Ite oon kanssa niillä raskauskeijun herkillä testeillä testannu. Keskiviikkona - viimenen testi kaapista - sain suht tumman viivan siihen testiin, mut kyl seki oli vielä haaleempi, kun se kontrolli. Siinä samalla tein sit sen clearbluen digin. Ajattelin nyt olla ostamatta lisää niitä testejä, kun niihin saa niin hirmusti uppoon rahaa....eiköhän ne 4-5 testiä riitä tähän kohtaan :D

Ollaan nyt päätetty, että varataan se aika sinne varhaisultraan yksityiselle...mulla on vaa jotenkin sellanen pelko tuolla korvien välissä, et olis kohdun ulkoinen raskaus...ei mulla mitään vuotoja oo ollu, mutta nipistelyt osuu kyllä enimmäkseen tonne oikeelle puolelle ja välillä on suht koviakin....ehkä se on siis ihan hyvä sinne ultraan mennä asia tarkitaan ja saamaan mielenrauhaa. Kuis muut, aattelitteko mennä ja missä vaiheessa?

Halusin muuten kanssa teiltä kysellä, että onko kellään vielä esiintyny turvotusta? Mulla nimittäin aina ruokailun ja juomisen jälkeen vatsa vähä turpoo ja varsinkin tänään on ollu aikas epämukavaa pitää farkkuja päällä, kun ne puristaa mahaa istuessa. Onkohan vielä ihan liian aikasta mennä ostaan jotkun halvat hennesin mammapöksyt, kun omat alkaa oleen epämukavia?

Mimimi mulla toisessa raskaudessa turpos maha jo ihan pian plussan jälkeen, tavalliset housut kiristi inhottavasti mahasta. Pidin alkuun mahan alle jääviä lökäreitä, ja sit jossain vaiheessa varmaan viikon 10 tienoilla rohkaistuin kaivamaan mammahousut kaapista. :)
Saahan ne mammahousut laittaa jalkaan vaikka heti, jos ne on mukavemmat päällä.

Nyt oon myös joutunu pitämään lökäreitä, kun muut farkut on mulla korkeavyötäröisiä. Mammahousut ennätin myydä pois jo, mutta uusia ostan varmaan kunhan nyt varmistuu että siellä mahassa tosiaan on pikkuinen jonka sydän lyö. :)

Minull myös hieman turvonnu olo,mutta yritän pärjää sinne rv 10 asti et eka ultra ja saa tietää et siellä tosiaan on pilkunen jonka syfän sykkii normaalisti :) ensimmäisen kans kävin 4d ultrassa ja uskon kyllä että tässäkin raskaudessa toimin samoin,se oli ihan kiva muisto kun sai sen dvd siltä mukaan :) ihnaa lukea muidenkin kertomukia j ekan kns olin myös keskustelu plstalla ja meillä pääkaupunki seudun mmmoill oli jossain vaiheessa treffejä kahvilassa ja sain pari kestävääkin ystävyys suhdetta :) onko teistä kukaan pääkaupunkiseudulta päin tai tampereen lueelta,käyn aik paljon sielläkin päin :) iloisia odotus päiviä

Aattelin ite mennä ne pöksyt ostaan ton varhaisultran jälkeen, ku saadaan kuulla, et onko kaveri oikeessa paikassa ja muutenkin kaikki hyvin...siihen nyt kuitenkin on vaan pari hassua viikkoa :)

Joo ite oon vantaalta ja mielelläni kyllä lähden kahvittelemaan porukalla...mainio ajatus :)

Paljon se 4d ultra suunnilleen maksaa ja missä vaiheessa sen vois käydä tekemässä? Ilmeisesti se on ihan omakustanteinen? Se olis kyllä kieltämättä aikas ihana muisto :)

onnea pikkukakkoselle!
mua turvottaa kans ja esikoisesta näky jo pömppis jo viikolla 9 ja muute ollu aina nii pieni maha lihaksinee että ehskä siks näky tai oli vaa turvotusta..
harmi täällä ne 4D ultrat maksaa nii hitosti joku 100e että ei varmaa mennä ja ku oon työtön tällä hetkellä..
mustaki on mukava nähä,mä asun kyllä kaukana mutta miehen perhe asuu vantaalla ja käydää siellä sillon tällön ja juuriki siellä oon tavannu joku 3 kertaa toisia marraskavereita palstojen ja siitä fb ryhmän kautta ja on ollu kivaa ja kaikista on tullu kavereita! :)

Ite muutenkin käytän suht väljiä paitoja, että eipä niistä tuu vielä pitkään mitään huomaan, mutta kyl kans saa nyt alkaa housujen valintaa vähän miettiin. Ne on sit varmaan legginsit jalkaan siihen asti kunnes on varhaisultrassa käyty :) me ollaan katteltu, että mennään tohon lääkärikeskus aavaan tähän vantaalle, mut en vaan tiedä, että tekeekö ne siellä niitä ultria. Jos ei sinne, niin sit kyl kans mennään sinne femedaan. Voi kylläkin olla, että meillä tulee kanssa se 4d ultra väliin (vaikka olis se kyl siel kiva käydä), mut ei vaan oikein oo hirveesti rahaa laittaa varhaisultraan ja 4d ultraan molempiin.

Mulla on alkanut kanssa nyt kuluneella viikolla vähän turvottaa ja tuntuu että housut painaisi, farkkujen nappi auki piti loppuviikosta olla.. Eilen illalla turvotti vielä enemmän ja koko maha näytti ihan pallolta. Olen myös huomannut, että vaikka vatsa ei näyttäisikään turvonneelta niin silti välillä esim. autoa ajaessa housut painaa jotenkin ikävästi. Lökäreillä mennään kotona muutenkin eli siihen ei muutosta, töihin täytyy miettiä jotain vaihtoehtoa farkuille jos turvotus vielä jatkuu tai pahenee.
a-r ultrasta en ole vielä osannut päättää mennäkö vai eikö mennä..
Täällä asutaan muutaman tunnin ajomatkan päässä sekä pääkaunkiseudulta että Tampereelta, joten voi jäädä kahvittelut vähemmälle : )

Onnea kaikille uusille plussille! 

Mulla on ihan jäätäviä turvotuksia. Näyttää että olisin jollain kolmannella tai neljännellä kuulla menossa, varsinkin illalla. :D Kohdun tunnen todella selkeesti alamahalla pulleena, on jo semmoinen minimaha oikeesti. <3
Neuvolaanki soitin tästä, niin sano että täysin normaalia ku kerran jo synnyttänyt, kaikki kudokset lihaksen jne on kerran venyneet. Mulla on nyt kaksi viikkoa ollut menkkamaista jomoa alamahas, mutta varmaan tuosta syystä ku paikat venyy nyt niin nopeesti. 

Ainiiin... Äitini ku tietää niin halusin että ennustaa mulle kumpi tulee. Neulalla ja langalla. Hän on ennustanut minut ja sisarukseni kaikki oikein, sekä iskän sisarustenkin lapset. Tytön ennusti oikein ja nyt ennusti että toinen tyttö olis tulossa. <3 Aika jännää!!! Toisaalta helppoohan olis ku nyt on kaikki valmiina esikoisesta, tavarat, vaatteet, jne. 
Yhdistelmät on ainoot mitkä pitäs ostaa kun vanhat meni rikki. Ne oli miehen pikkuveljen vanhat briot 12v vanhat ja joo miehellä sillä veljellä on 16v ikäero, iltatähti. :) 

Miehen vanhemmat kävi eilen ja olin vahingos unohtanut esikoisen vanhan vau raskaus kierrevihkon(missä näkyy viikot, niiden tarinat, ja muistiinpano osio, ja muuta hyödyllistä) senkin päälle ja ne tais kyllä huomata sen... No tyttö meni viime yöksi mummolaan ekstempore ku mummo kysy että millos neiti haluis lähtee mummolaan niin tuumas että heti. :D Niin ei siinä auttanut ku pakata kamat. :D Pitää tänään ku haetaan tai tuovat tytön takas että näkivätkö sen ja kerrotaan tämä "salaisuus". 

Nyt viikkoja 5+2. <3 <3 <3

Maira me alotetti helistimessä ja siellä kävi sellanne moka että mut pysty googlata omalla nimellä yms että ku se kaatu halusin että mut poistetaa sieltä ja aika myöhää vasta perustettii fb ryhmä,kaikki oli jo synnyttäny ja varmaa lähinnä siks ku kaikki oli kadonnu ja löydettii toisemme uudestaa ja kasattii face ryhmää ja ekan kerra nähtii osan porukan kans ku nää oli puolivuotiaita ja osa näkee vähä väliä :)

voi ostoista musta ne hankinnat on iso ihana osa tätä tulevaa lasta,mä haluan sellasen bumbo tuolin vauvauintia varte ja jotku tuplarattaat,emmaljunga tai carena ja sellanen bolakoru ois jees,onko muilla? ja uus kaukalo pitää olla mutta kehto on valmiina pikkuselle <3

mä oisin jo 5+6 mutta ei mitää varmaa :D
liia aikasta kyllä miettiä hankintoja vaikka se on nii kivaa <3

cardelia: Äiti otti omaan käteen sen langan jossa roikku se neula. Mä pidin kohotettuna kättä pyödältä, ei osunut mihinkään. Sitten pari kertaa hankas neulaa mun ranteen sivuun, liikutti sen roikkumaan mun ranteen päälle, sitten se pyöri hetken(oli mun esikko) pysähtyi ja lähti uudestaan pyörimään(ennusti tulevan vauvan), pyöri hetken ja pysähtyi. 
Äiti teki itelleen saman, esin pyöri(minä), pysähtyi, rupes heijaamaan(mun veli), pysähtyi, taas pyöri(mun sisko), pysähtyi ja heijas(viimeinen veli) ja pysähtyi kokonaan. Tosi kriipiä mutta meijän äiti on joku ennustus "eukko". :D

Voi ei... Ette kai te heti suunnittele katoavanne jonnekin Facebookiin. Kun vielä löytyy meitäkin, jotka emme sinne aio kirjautua. Nyyh, sinne ne aikanaan katosivat kaikki edellisestäkin odotus/vauvaketjusta. Mutta jospa täällä kuitenkin joku aikoo käydä.

Minä olen muuten ihan hassu. Hoksasin, että vaikka minulla on viisi lasta en koskaan ole käyttänyt ovulaatiotestiä raskaustestinä (juu, niitä asioita, joita jokaisen naisen tietysti ehdottomasti täytyy ainakin kerran elämässään tehdä ) Joten minä pöljä sitten perjantaina ostin ovulaatiotestipakkauksen, vaikka se kallis onkin ja nyt sitten on sekin tehtynä.... Sitä vain mietin, että pitääkö sen testiviivan olla vähintään kontrolliviivan vahvuinen? Ei nimittäin ole, joten nyt sitten mietin taas olevani varmasti valeraskaana.......... Mikä olisi sekä helpotus että harmitus nyt kun olen jo itse vähitellen tottunut ajatukseen.

Juu kaikkea sitä pöhkö keksiikin. 

Kuopus paukuttaa sälekaihtimia niin, että ne kohta tippuvat, joten parempi lähteä tästä jonnekin muualle.

Täällä joukkioon ilmoittautuu yksi lisää.. :) Katsotaan onnistunko postaamaan viestini oikeaan paikkaan ;)
Tuore plussa siis saatu tänään, laskurien mukaan la 10.11. Toista lasta ei tarvinnut kauaa kuumeilla, sillä ensiyrittämällä onnistui. Ihana tyttö meillä jo on.
Näin toisessa raskaudessa on kiva kun osaa "nauttia" eri tavalla, toivottavasti sujuu myös yhtä ongelmitta kuin ekakin.
Oireita tällä hetkellä jatkuva mahajomotus. Mietoa menkkajomotusta ja muutama "öklö"aaltokin tullut.. Jännäillään!

Ihanaa ollaan saatu joukkoon taas uusia plussanneita :) nut vain peukut ja varpaat kaikilta pystyyn et pysyy kaikki pikkuset koko 9kk vauhdissA mukana :) mietin et mitä jos sovittas eka treffit heti sen eka ultran jälkeen sit kaikilla olis varma tieto et kaikki hyvin ja uskaltais kunnolla iloita :) mulla ollu ihan kauheeta väsymystä eilen olin hoplopissa tyttäreni kanssa ja tuntui et nukahdan sinne istuelteen ;) olo on silti tosi onnellinen vaikka vähän pelokas johtuen siitä edellisestä keskenmenonosta :( tänään kuitenkin aijon tsempata ja lähden uimaan lasten kans teen työkseni perhepäivähoito. Työtä mut en omassa kodissa. Sit. Illalla yritän viel vääntäytä jumppaan :) iloista päivää kaikille <3>

Onnea uusille plussanneille myös omasta puolestani <3

Pikkukakkonen: toi tapaaminen sen ekan ultran jälkeen kuulostaa oikeinkin hyvälätä :) on ihan mukavaa päästä tapaamaan ihmisiä, jotka pystyy tähän tilanteeseen samaistuun ja muutenkin tavata uusia ihmisiä :)

Nyt sit eilen varattiin se varhaisultra tonne femedaan...aika olis 19.3 eli päivän meidän neuvolan jälkeen...viikkoja pitäis olla siinä kohdalla 7+6 kasassa eli kyllä siellä sit jotain pitäis siinä kohdalla jo näkyä :) en tiedä, että mitenkä sitä pystyy odottamaan 2 viikkoa....noooh ehkäpä aika menee nopeesti :) Ajateltiin varata se aika nyt hyvissä ajoin, kun oli tietty lääkäri, jolle haluttiin....aikoja oli enää ihan muutama jäljellä. Kuis muut, ootteko vielä varaillu aikoja varhaisultraan?

Mites Bofink, joko kerroitteko vanhemmille raskaudesta ja oliko ne huomannu sen esikoisen kierrevihon? Ite oltiin eilen mun veljellä ja hänen vaimollaan käymässä...he tietää raskaudesta ja oli kyllä kieltämättä outoa, kun onnittelivat...siis ihanaa, mutta outoa, kun ei ehkä ihan vielä itekään ole asiaa sisäistäny ja aina vähän kuitenkin pelottaa, et mitäs jos jotain meneekin vikaan. Noh oli kuitenkin mukavaa, kun sai asiasta heille puhua ihan avoimesti :) 

Cardelia: oon kanssa ite noita bola koruja netistä kattellu ja ajattelin kyllä sellasen ostaa np-ultran jälkeen itelleni lahjaksi :D mun kaverilla on ollut sellanen koru koko raskauden ajan ja se on kyllä aivan ihana....en toedä, että kuuleeko lapsi sitä vai ei, mutta on se nätti ihan vaan koruna :) esikoinen kun meille olis tulossa, niin ostosten määrä on kyllä aivan valtava....mies jo kattelikin tossa yks päivä rattaita ja tiedetään kyllä minkälaiset ja mistä ne hommataan...ehkä hieman aikasessa on liikenteessä niiden suhteen, mutta minkäs teet, kun toinen on niin tohkeissaan :)

Jee, viimein vahva viiva testiin! :) Eli ehkä tässä uskalletaan jo vähän iloita tästä kolmannesta. :)

Heips!

Täällähän on tekstiä tullut pariin päivään mukavasti! Ekaksi onnea kaikille uusille plussanneille!<3

Turvotuksia, On täälläkin iltaisin lisääntyvästi, samantien "ihania" ilmavaivoja... Kohtu tuntuu kovana ja pienoisena, että vauvamahaa tämä ei todellakaan ole. ;) 

Unet, On tosiaan aivan häiriintyneitä ja eläviä. Herään yöllä virkeänä useita kertoja,mutta kylläpä sitten päivällä väsyttäis... Toivottavasti tasaantuis pian tää nukkuminen!

Hankintoja, Ajattelen tässä vaiheessa korkeintaan kauhulla! :D Meillä ostettiin esikoiselle kaikki laadukkaina ja unisexinä, että uskon ettei mitään tarvii... Korkeintaan vaatteita ja pikkusälää jos tulis poika. :) En osatanut tai laittanut esikoisellekaan mitään ennen  äippärille jäämistä, oon niin vainoharhainen. 

Tapaaminen / FB ryhmä, Tapaaminen sopii kyllä pienellä varauksella, mulla on kolmivuorotyö ja aivan jäätävän vähän vapaa-aikaa. Esikko olis melkein pakko ottaa mukaan, eli katsotaan nyt mitä päiviä keksitään. :) Mielellään  tutustuisin ihmisiin ensin täällä julkisella puolella, ennenkuin aloitetaan omalla nimellä ja naamalla keskustelu... Olen muutenkin vähän nirso noista fb- kavereista enkä siis haluaisi ihan tuntemattomia listalle laittaa. :)

Varhaisultra, Neuvola En ole vielä varannut kumpaakaan, ehtiihän tässä... Tosin pitäisi saada vaihdettua mun havrix resepti gammaglobuliiniin (molemmat siis rokotteita a- hepatiittia vastaan), kun sitä havrixia ei saakkaan nyt pistää.. Ja reilun kuukauden päästä lähdetään reissuun, matka oli siis jo maksettu ennen kuin saatiin tietää tästä tärpistä. :)

MIES palelee (niin muuten minäkin), mietin joko tuolle pitäisi jotain sanoa... Kun jos ei sitten tulekaan mitään, joskus aiemminkin on tullut varhaisia keskenmenoja niin ei viitsi stressata isäntää.

Takaisin