Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä näyttäis olevan sama laskettu aika (ainakin vielä) hemasira :) oot kyllä aikas nopeeta saanut ton neuvola-ajan :) ite ajattelin soitella neuvolaan torstaina - riippuen huomisen raskaustestin tuloksesta...oon kyllä jotenkin ite ihan varma, että siihen ruutuun kuitenkin pärähtää se "raskaana", mutta jotenkin toi mies vaikuttaa hieman skeptiseltä (haluaa olla vaan varovainen tän asian kanssa, kun vauva on niin toivottu) :)

Kaverin kokemuksen pohjalta voin kertoo, että siellä ekassa neuvolassa ainakin käydään ihan perus juttuja läpi eli ilmeisesti jutellaan ihan yleisesti raskaudesta, ruokavaliosta ja muusta liittyvästä.

Mä sain neuvola ajan vasta 19.3 eikä kyllä kieltämättä jaksais odottaa siihen asti :D
Vähän jännittää myös kun joudun hakemaan huomenna lääkärintodistuksen siitä, että oon raskaana koska avomies tarvitsee sen inttiä varten, muuten ei pääse mukaan neuvolakäynneille tms. ja sen takia jännittää kun vaikka oonkin jo 2 positiivista raskaustestiä tehny niin silti sellanen pieni pelko, että entä jos en ookkaan raskaana tai se on menny kesken mutten oo huomannu sitä tai tai tai....

Voisin uskaltautua mukaan.. Plussatesti tehty viikko sitten ja lukemattomia se jälkeen : ) Tunteet pelonsekaiset, mutta onnelliset. Edellinen kierto päättyi varhaiseen keskenmenoon jo ihan alkumetreillä. Se pisti itseasiassa toiveet korkealle, koska raskautuminen olisi siis ylipäätään mahdollista (olemme yrittäneet jo pitkään) ja olen lukenut että keskenmenon jälkeen voi olla helpompi raskautua uudelleen. Tämä piti meillä siis paikkansa! Oireina mm. erilaiset selkä- ja vatsakivut, jotka vaivaavat etenkin öisin.
La olisi ovistestien mukaan loka-marraskuun vaihteessa.
Parille läheisimmälle ystävälle on jo kerrottu vertaistuen vuoksi, muut saavat odottaa turvallisemmille viikoille, jos sinne asti päästään -toivotaan! : ) Ikää minulla 30, miehellä 35.

Hei kaikille!

Varovasti ilmoittautuisin mukaan marraskuun jengiin, LA olis näillä näkymillä 6.11.13 :)
Lapsi olisi meille toinen ja kovasti toivottu, esikoinen täyttää muutaman päivän päästä 4- vuotta.
Ikää onpi kohta 30, ne syntymäpäivät vietetäänkin sit mehulinjalla. ;)

Neuvola-aikaa varailen ehkä ensi viikolla, esikoisestakin kävin ekaa kertaa viikolla 7. Varhaisultraan meinaan kyllä mennä siinä viikkojen 6-7 paikkeilla, niillä paikkein kun saattaa ne sydämen lyönnitkin nähdä.<3

Töissä oli pakko kertoa samantien, kun työnkuvaan tulee rajoituksia heti jos kuvitteleekin olevansa raskaana ja samantein parhaille ystäville jotka ovat puoli vuotta yritysaikaa mukana eläneet. :) Tuleville isovanhemmille kerrotaan sitten kun viikkoja on vähän enemmän ja kaikki varmistettu hyväksi. :D

Ja raskausoireena oli "oireiden" puuttuminen kokonaan, siis PMS oireet jäi pois ja mä vaan "tiesin". :)

Onnittelut kaikille uusille plussanneille :) Joo sain tosiaan aika nopsaan ton neuvola-ajan ku tää on niin pieni paikkakunta ettei niin kamalasti ole jonoa sinne.
Tosi outoa miten tuntuu et kaikki oireet ois jotenkin hävinny,närästyskin. Ainoastaan rinnat on tullu todella aroiksi!

Hyvin sekavin tuntein ilmottaudun mukaan... Kai se kroppaansa on uskottava, vaikka vasta onkin kp20, mutta jo viikon ajan on ollut tuntemuksia, joiden olemassaoloa en voi kieltääkään. Lisäksi tänään menin tekemään liuskatestin, joka testiajan sisällä näytti hyvin hyvin haaleaa kahta viivaa... 

Lapsi olisi kuudes ja ... kun moni on heti plussan jälkeen kertonut ties kuinka monelle sukulaiselle minä mietin, koka kertoisin miehelle... Ainakaan vielä en sano mitään, sitten kun varmistuu on pakko. Meillä on ollut ehkäisy köytössä, joten yllätyshän raskaus on(/olisi)... Testailen jonkin päivän kuluttua uudestaan ja katsotaan sitten tulos. Mutta kun oireet ovat niin tuttuja selkeitä, niin melkein uskallan tähän hypätä... Koska rakas ja odotettu yllätyspakettikin tulee olemaan, jahka ensishokista selvitään.

Onnittelut kaikille paikkansa ketjussa varmistaneille.

Ajattelin tulla nyt tänne hihkunaan, että tosiaan tämän aamun uusimmassa testissä luni selkeesti, että "raskaana 2-3" ja liuskatestinkin plussa oli tummunu hienosti :) elikkäs huomenna sitten soittelen neuvolaan ja katotaan kuinka pian saadaan aikaa. Ajattelin kyllä kanssa mennä siihen varhaisultraan, kun en oikein malta odottaa....mulla on kyllä vielä sellanen, että meillä on lähisuvussa kilpirauhasen vajaatoimintaa ja mulla siis on isompi riski sairastua siihen...ajattelin siis sen varhaisultran yhteydessä tarkistuttaa myös nekin arvot, että kaikki on kunnossa :)

Mulla on ihan samanlaisia oireita, kun sulla maira...vatsassa nippailee välillä oikein urakalla ja kauhee jano. Nyt myös viime torstaina alkoi ihanaakin ihanampi flunssa, joka on jo onneks pikkasen hellittämässä :)

Piden sormet ja varpaat ristissä, että teidän pikkuinen pysyy matkassa mukana :)

Kiitos maira :)

Joo ite kanssa vähän mietin, että mitenkä täällä vantaan puolella noi ajat menee ja onko ihan hirveesti jonoa, toivottavasti ei ole. Eiköhän sen yksityisen varhaisultra-ajan kuitenkin sit saa ihan hyvin  :)

Itellä kanssa vähän tää työpaikalla soitto neuvolaan on hieman hankalaa, kun seinät on sen verran ohuet ettei täällä nyt ihan rauhassa saa asioitaan puhua. Huomenna oonkin sitten ihan kotosalla, joten voin sieltä huoletta rimpautella neuvolaan :) alkaa jo kyllä jännittää kaikki, kun nyt alkaa kaikesta tuleen niin paljon konkreettisempaa.

Heips,

Onnea kaikille plussanneille! :) Onhan tää jännää aikaa elämässä kyllä... Mut täytyy itselle hokea, että nyt on ilon aika, surra voi sit kun on jotain surtavaa. :) Mutta kyllä nää viikot sais mennä nopsaan, että pääsee sinne varhaisultraan. ;)

Empä tosiaan edes ajatellut, että saattais olla vaikeaa saada aikaa neuvolaan. Viimeksi ainakin Vantaalla sai hyvin ajan siihen 7+ viikolle, eivät ota aiemmin.

Tänään tuntuu jo hieman aristusta rinnoissa, esikoisestakin hcg pomppasi taivaisiin hyvin nopeasti (aiheuttaen graavin raskauspahoinvoinnin), joten aika samoilla linjoilla mennään nyttenkin. Toivoa sopii tosin, että tällä kertaa ei tarvitsisi viikkotolkulla oksentaa, aion ajatella positiivisesti. :)

Heips!
Pari päivää sitten sain tehtyä tikkuun haalean plussan, selkeän mutta haalean. Täällä epätodellisissa fiiliksissä vielä, ei jotenkin yhtään mee kaaliin että vauva olis tulossa.
Tämä olisi meidän kolmas. :)

Pitää testata vielä uusiksi tässä joku päivä. Laskettu aika osuu luultavasti marraskuun alkuun, mutta varma en ole, koska edelliset menkat jäi väliin ja raskaus alkoi vasta sen jälkeen kun niiden menkkojen olisi pitänyt tulla. Joskus ystävänpäivän tienoilla lapsi on saanut alkunsa.

Itse olen 23 ja lapset 3- ja 1-vuotiaat.

Maira, mulla meni kesken edellisessä kierrossa suurin piirtein samoilla viikoilla. Otan osaa.. :( Itse en ennättänyt juuri iloita, testin tein kun pientä vuotoa tuli mutta menkat ei alkaneetkaan. Oireita oli ollut, mutta niin aina ennnenkin joten en uskonut että voisin olla raskaana.. Vuotoa tuli vaihtelevasti kaksi viikkoa, jonka aikana viivat jopa vahvistui, mutta ei tarpeeksi ja sitten lopulta näytti ihan negaa. Tässä kierrossa oli ihan samoja oireita, joista osasin vähän päätellä että voisko olla?? Nyt minustakin tuntuu jotenkin erilaiselle ja varmemmalle ja testit ovat olleet toooodella vahvoja, digiin tuli myös minulla ma raskaana 2-3 : ), mitä en viime kuussa saanut ollenkaan.
Kaipa sitä minunkin täytyy soitella sinne neuvolaan lähi päivinä, jos ajan saisi vaikka kuukauden päähän. Täällä ei taida saada vielä 7+ viikolle? En tiedä.

Meillä kakkonen olisi jos nyt pysyisi mukana. Viime kierrolla tein plussan mutta sitten vuoti samana iltana kipujen kanssa pois. Ei pysynyt. :(  

Mäki tein viime viikolla useemman testin. Jo tiistaina tein liuskalla haalean plussan ja ke tummempi. En malttanut odottaa perjantaille jollo olis menkkojen pitänyt alkaa, niin tein torstaina cleabluen digillä "raskaana 2-3". Se oli semmonen varmistus. <3
Viime viikon alussa alko rintojen "heruminen", kuin maito nousis rintoihin. Ja alamaha nippailut. Keskiviikkona alko etovat olot. Ja perjantaina turvotus. Vloppuna tunsin jo selvästi kohdun alamahalla pullean ja tarkkarajaisen. Se on ku maha kerran venynyt esikoisesta niin "pullahtaa" nopeammin, ku soitin neuvolaan tänään että onko normaalia. :D Sekä tää jäätävä turvotus alkoi maanantaina, ihan ku olis jo kolmannella tai neljännellä kuulla. Ja nyt siis rv 4+5. 
Neuvolan varasin viime viikolla ja meni 27.3 jolloin 8+ viikot. Täällä päin semmoinen yleinen millo ottavat ekaan neuvolaan. Että sitä ootellessa! <3 Ja ite ajattelin että tilaan sen dopplerin kotiin niin pääsee kuuntelee pienen sydämmen äänet. Mutta vielä sillä ei oo kiire. :)

Töissä oon kertonut että eivät ihmettele ku mussutan koko ajan jotain että sais etovan olon pois. Ja muutamille ystäville. Vaikka tätä ei varmaan pysty pitämään salassa sinne niskaturvotus ultraan asti jos tämä massu tätä vauhtia kasvaa. :) <3

Lisäys. Esikoinen täytti tammikuussa 2v ja itse olen 28v. :)

Onnea plussasta Retu : )
Ei tätä oikein meinaa ymmärtää vielä vaikka plussasta jo viikko. Toisaalta yrittää pitää jalat maassa kun ollaan alussa vielä, toisaalta tekisi mieli kuuluttaa kaikille : ) Joskus kesken päivän rupeaa vaan hymyilyttämään kun ajattelee, että meille olisi oikeasti tulossa vauva.. toisinaan taas pelottaa jos kaikki ei menekään hyvin. Mitä enemmän viikkoja kertyy, sitä rauhallisemmaksi mieli varmaan muuttuu, luulen.
Onnea vielä kaikille plussanneille!

Bofink, sullapa on paljon oireita jo! On täälläkin jos jonkinmoista, mutta ei mitään voimakkaita -paitsi yölliset jomotukset, joihin pitänyt ottaa panadoliakin että nukkuminen onnistuu. Augh.

Minäkin olen ajatellut tuota doppleria, voi sitten kuunnella sydänääniä silloin kun haluaa : )

Mie en oo vielä ennättäny ajattelemaan mitään oireita, mutta välillä tuntuu alamahassa nipistyksiä. Ja välillä palelee, mutta tää meijän asunto on talvella kylmä niin palelee mua muutenkin. Se kiva puoli tässä kolmatta odottaessa on, että ei ennätä niin paljoa stressata ja huolehtia kuin vaikkapa ensimmäisessä, missä joka ikistä nipistystä tai yökötystä jäi pohtimaan.

Sit kun kunnon raskausoireet alkaa, niin osaa jo paremmin luottaa että siellä mahassa kasvetaan. :) Edellisillä kerroilla pahoinvoinnit on kestäny yli 20 viikon, ja pää pöntössä on vaan täytyny ajatella että tää on vauvan tapa kertoa ettei äitin tartte huolehtia.

Varovainen tervehdys....  plussa tuli tänä aamuna ja laskuri antaisi LA 2.11. Mulla sama outous kuin cardelialla eli clearblue näytti 3+ viikkoa eli rv 5+ jota en ihan kyllä menis uskomaan, mutta voi kait sekin olla mahdollista?? Ei tätä kyllä vielä usko todeksi ollenkaan. Toinen olisi tulossa jos kaikki menee hyvin, esikko on 2 v ja itse 33 v. Alavatsaa särkee, painaa ja tuntuu että maha on ihan silmissä ruvennut turpoamaan jo tän päivän aikana, lämmöt on olleet pari päviää koholla vaikka ei ole flunssainen olo, ja on normaalia enemmän väsymystä. Tuossapa ne oireet jotka sai testaamaan. Nyt vaan odotellaan mitä tuleman pitää.

Bofink, mäkin oon miettinyt, että pystynkö pitämään tätä salaisuutena sinne ekaan ultraan asti.. Kun mulla on kaksi raskautta takana, ja viimesestä sen verran lyhyt aika (esikoinen siis 2 vuotta täytti eilen ja nuorempi on kohta 7kk).. Viimeksi vatsa oli jo ihan selkeä "vauvamaha" rv 16, joten katsotaan miten nyt käy. :)

Mä en oo vielä soittanut neuvolaan, ajattelin soitella vasta tossa rv 8 tietämillä, jos sinne asti kaikki menee hyvin. Kun lähinnä se rv 12 ultra on se mitä odottaa.. Ei tässä raskaudessa enää koe, että tarvitsisi niin paljoa käydäkään neuvolassa, kuin mitä esikoisesta.. :D

Niin, ja mä oon 30-vuotias Jyväskyläläinen.. En käy töissä, kun olen vielä vanhempainvapaalla nuorimmasta, enkä kyllä ole ajatellut palatakaan töihin tässä välissä, kun olisi vain muutama kuukausi aikaa olla töissä ennen uutta äitiyslomaa.

Niin, ja onnea kaikille plussanneille, jotka on tullut mukaan ryhmään! :)

onnea ja tervetuloa uusille plussanneille! sadepilvi,mimimi, pilvipii.relanna,tättärä,maira,retu,bofink :)
niinpä sadepilvi me saatas sitte lokakuussa mutta sepä selviää sitte ultrassa ja onhan nuo suuntaa antavia nuo clearblue digitalit ja mä en tehny aamupissassta mutta tosiaan ei mun pitäny olla raskaana muutenkaa lääkärin mukaan ni kaikki on mahdollista ;)
rättättää mitä luulet että mies suhtautuu? ihana mäki haluaisin oikeesti ison perheen,ainaki 4 lasta mutta meistä pitää pehmitellä ;D

Muilla vissii samaa fiilistä että ei voi usko että on raskaana,huikeeta ja se tunne ku alko näkymä haaleetaa plussaa "oh shiit" oikeestikko!! ja kaikilla m,uillaki tuo keskenmenon pelko,kyllä kaikille tsempit että pysyy matkassa!
minä myös vaadin varhaisultraa ja jos oisin oikeesti ny viikolla 5+ ni 2viikon päästähän ois eka ultra ja neuvolassahan kävin jo tekee testiä mutta eka käynti on täällä päin n.viikolla 7 ja en ees muista mitä ekalla kerralla tehää,oliko ne lippuset lappuset ja hemoglobiini,verenpaina?
mua on huipannu ih ahirveesti ja väsyttäny,huoh :)
saa nähä minne se laskettu näytää ku tänne kerääntyy paljo porukka aja vaikuttaa kivalta mutta ku mulla on jo yks marrasryhmä ni ois se lokakuiset vaihtelua,jospa käyn siellä kurkkaan ;)

Huhuh,oottepa kirjotellu ahkerasti täällä!

Miulla on alkanu iltasin ihan kauhee väsymys ja ku se haukottelu alkaa niin pakko mennä nukkumaan, En koskaan oo ollu näin väsyny ja nyt muutenkin on ollu pari vp töistä, eli työllä en oo itteeni väsyttäny :P
Mietin vaan, et ku miulla se eka neuvola 8.3 ja oisin menkkojen mukaan sillon viikolla 6, niin kattookohan ne ultralla jo sillon? ois kiva tietää noin niinku suunnilleen niin vois miehenkin ottaa mukaan sinne. Kaikki on niin uutta ja jännittävää ettei oikein tiedä miten perin olis :D
Mielialat on heitelly laidasta laitaan.. on tää ihana asia ja toivottu mut kuitenkin tuntuu et oma vapaus loppu nyt tähän ja lapsi määrittelee loppuelämäni. Olin jotenkin valmistautunu yrittämään kauemmin, mut ekasta kierrosta pärähti plussa. Millasia fiiliksiä teillä muilla on?

Takaisin