Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä kans yks varovainen mukaan tulija. raskaustesti oli torstaina positiivinen ja puolitoista vuotta yritetty, oltiin juuri aloittamassa uutta lääkettä ja rutiinina otettiin sairaalassa verikokeena raskaustesti ja sieltä sanottiin et viimeviikolla hedelmöittyny eli siis nyt olis viikot 3+3 mutta ens viikolla vielä uudestaan verikokeeseen.. kahvi vähän tökkii mut muuten olen valmis valloittamaan maailman :D Laskettu aika olisi sit 20.11 ja toinen lapsi tulossa ainakin toivottavasti.

Kaikille ihanaa odotusta ja toivotaan et kaikki pysyy mukana!

Varovaisesti ilmoittaudun mukaan keskusteluun :)
Tänä aamuna plussattu ja viikkoa 4+2.
Tänne on kertynyt jo niin monta sivua luettavaa, että tovi menee päästä mukaan juttuihin :)
32v olen ja toista lastani odotan, miehelle ensimmäinen. La menee tuonne 14.11 menkoista laskettuna, oviksesta laskettuna pari päivää aiemmin.
Marraskussa jätettiin ehkäisy pois, eli yk4 tärppäsi.
Aika oireetonta on ollut, pientä huimausta ja nyt muutama päivä sit astui aamuoksu kuvioihin, kerran olen siis joutunut joka aamu pönttöä morjestamaan. Paha olo tulee ihan  yhtäkkiä ja sit helpottaa kun oksentaa. Tänään on kyllä pientä etovaa oloa ilmoilla muutenkin, kuten juuri nyt, yöks..
Yritän saada lähipäivinä edes osan ketjusta luettua :)
Voih, mä en malta odottaa että pääsisin ompelemaan pienen pieniä vauvanvaatteita! Jos sit ekan ultaran jälkeen jo uskaltaisi. Mulle ompelu on ihan terapiaa, tärinäterapiaa ;)
Ompelen aikalailla kaikki sisävaatteet esikoiselle ite ja pipoja tietty kans :)

Nyytti/ 32/ 14.11.13/ toinen / PHKS

Hurjasti on taas eilisen ja tämän päivän aikana tullut tekstiä tänne, ihanaa :)

Toiovtaan että kaikkien vuodot olisi ollut ihan asiaan kuuluvia  <3

ja kaikille uusille plussanneille kovasti onnea ja plussaa odottaville myös :)

eli mut vois kanssa tonne ketjuun lisätä:

mimimi/25v/03.11.2013/ensimmäinen/kättäri helsinki

Itelleni on myös alkanut väsymys aikas kovanakin ja muutamana päivänä on ollu aikas huono olo...ei onneks vielä oksennukseen asti. Rinnat on vähän vaihtelevasti arat, mutta ei oo missään vaiheessa vielä kipeet ollu...nännit nyt ehkä enemmän iltasin on aremmat. Tästäkin olen jo itselleni saanut murhetta aikaan - ajatus pyörii siinä, että kuinka noi rintaoireet voi näin paljon heittää ja toivottavasti mitään ei nyt olisi vialla :(

Nyytti: meillä kanssa avokin kanssa tärppäs 4. kerrasta :)

Mukavasti on lisää porukkaa tullut, onnea kaikille plussanneille. :)

Oireet on lisääntyneet: jos tekee äkkinäisiä liikkeitä, vihlasee alavatsasta. Myös itkuherkkyyttä on havaittu, voisin itkeä asiasta ku asiasta. Turvotusta on jonkun verran. Muita oireita ei ole vielä tullut, eikä toivottavasti kauheasti tulekkaan. :)

Minäkin olen ajatellut hankkia sellasen Bola-korun. Tosin olen miettynyt, kuinkakohan se on sitten tiellä.. Voi olla, että menee heti hermot, jos se jää jokapaikkaan kiinni. Täytyy katsoa. :)

Niin tekis jo mieli ostella kaikkea, mutta täytyy vielä malttaa. Toki suurin osa esikoisen tavaroista on tallessa, eli paljoa ei hankintoja tarvitse edes tehdä.

Nimiä olen jo jonkun aikaa mietiskellyt, pitäis vaan saada vielä mies innostumaan niistä. :) 
Vahva tyttöfiilis on täällä. Jotenkin olen aina kuvitellu, että mulla on kaks tyttöä ja sitten vielä yksi poika. En osaa edes kuvitella, että saisin nyt pojan, tosin yhtälailla hänkin olisi tervetullut. On vaan sellanen tunne, että tyttö sieltä on tulossa. :) Olen myös melko varma, että lapsi syntyy etuajassa, ehkä lokakuun puolella. :) Esikoinen syntyi "14min etuajassa". ;)

Sann3/ 20 / 4.11.13/ toinen lapsi / Porvoon sairaala.

Huhhei mikä jännä päällä. :O joka kerta kun alavatsaa nipistää säikähdän et vuoto alkaa. ja tänään nippaillut ikävästi munasarjojen kohdalta oikealta puolelta.. ja siitä tietenki aloin miettiin et mitä jos onki joku kohdunulkopuolinen..
keskenmeno teki kyllä pelokkaaks. nyt pitäs jotenki päästä muutama viikko eteenpäin sen kummemmin ajattelematta asiaa, ja jos kaveri on sillon vielä matkassa vois uskaltaa jo vähän iloita.

Huippu päivä takana. Jätettiin nuorimmainen (2v) isin kanssa kotiin ja lähdettiin kolmen vanhemman lapsen ((8,9ja12v) kanssa viettämään ulkoilupäivää. Oli napakelkkaa, retkiluistelua, hiihtoa, makkaranpaistoa ja vaahtokarkkeja. Ja koko reissunhan kruunasi aivan huippu ilma auringonpaisteineen. Kun odotin nuorimmaista ostin bola korun ja se olikin kaulassa varmaan raskauden puolestavälistä aina siihen kun lapsi oli lähemmäs vuoden ikäinen. Ja yötä päivää. Jos joku on sellaisen aikeissa ostaa kabnnattaa kokeilla ettei ole liian kovaääninen se kilinä, ettei oma olo rupea tuntumaan tuulikellolta... Tänään ei ainakaan tarvii miettiä mitä sitä tekis kun sänkyyn kaatuu. Taitaa unimasa tulla aika pian.

Pilvi-: mulla on kanssa ollu aikas koviakin nippailuja tossa oikeella puolella viime viikolla....tällä viikolla ei nyt enää oikeestaan ole ollut. Oot siis ilmeisesti kanssa menossa sinne varhaisultraan? Meillä sinne on vielä viikko + muutama päivä aikaa ja aikas jännillä fiiliksillä :D

sann3: multa kanssa mun yks kaveri (yks kahdesta, joka tästä raskaudesta tietää) kyseli, että onko mulla joku aavistus kumpi olis tulossa. Hänelle väitin kovaa, että hänelle tulisi tyttö...laskettu aika on nyt 20.3...mutta poikahan hänelle on sittenkin tulossa :) en oikein vielä tiedä, että mikä fiilis tässä olis omalla kohalla, mutta muutaman viime päivän aikana on alkanu kanssa tuntuun siltä, että tyttö meille tulisi :) kummatkin olisi kyllä ihan yhtä tervetulleita :)

Oltiin tänään kaverin tupareissa tässä suht lähellä missä asutaan...koko ajan sain katsoa, että miten istun ettei turvotus näy...alkaa nimittäin iltasin oleen jo kyllä sellanen pallomaha että :D onneks en muutenkaan ole aikasemmin paljoo alkoholia ottanut, joten kukaan ei kummastellut mun limupulloa...ja tietenkin toi karvakaveri kotona on aikas hyvä syy siihen, että toisen pitää lähteä ajoissa pois ja olla selvinpäin :D

Olikohan tää tämmöstä ekalla kerralla, ei oikein muista... yhtä  pelkkää taistelua pahaa oloa vastaan. Koko ajan etoo, oksettaa ja "krapula" 24/7. Ei pysty vielä nauttimaan tilanteesta yhtään, saati miettimään nimiä tai ylipäänsä miettimään mitään seuraavaa 10 minuuttia pidemmälle :) 

Sain varhaisultra-ajan jo ens tiistaille, toivottavasti ei täti antanu liian aikaista aikaa, sielläpä toivottavasti näkisi onko tuolla elämää. emoticon

Mimimi, neljäs on hyvä, ehtii oikeasti jo odottamaan, yrittämään ja asioita miettimään, mutta ei ole liian poitkä odotus sit kuitenkaan :)

Marjiin päivä on kuulostanu oikein mukavalta :)

sann3, täällä kanssa tyttöolo, mut niimpä oli esikoisestakin ;)
Esikoisesta ei ollu pahoinvointia ja oksentelua, mut tässä on, joten ehkä se jotain kertoo.
Or not :)
Raskaus on vast anäin alussa ja mä en malta odottaa rakenneultraa et selviää kumpi siellä on :D
Mä mietin myös että näinköhän pääsen loppuun asti tässäkään rakaudessa, eli meneekö marraskuulle asti. Ekasta meni vedet ja vuodin verta 35+4 alkaen ja ipana leikattiin pihalle sit rv36, eli tasan kuukautta ennen laskettua aikaa. Etinen istukka oli siis.
Toivottavasti ei toistu, olin pitkään tosi kipeä leikkauksen jälkeen ja olis kiva päästä kokeilemaan alatiesynnytystäkin. Noh, ehkä vähän aikaista näille ajatuksille, mut heti alko kaikenlaista pyörimään päässä kun plussa pärähti :)

Hei, tuolla lasketuissa ajoissa on pieni virhe. Eli meille on tulossa neljäs lapsi, ei toinen. Jos sen voisi korjata. Kiitos Bofink :)

Huomenia kaikille,

Onnea uusille plussanneille!!  (Nyytti, JEE, mä niin tiesin! ;))

Catzie, mikä tilanne sulla nyt? Tsempit!

Joku kyseli jo toistamiseen vauvauinnista, meillä ei harrasteta. :)

"poika/tyttöOloista" sen verran, että mulla on ollut oviksesta saakka poikaolo, saas nähdä käykö toteen. :) Rehellisyyden nimissä olisin toivonut toista tyttöä, jo ihan käytännöllisyyden vuoksi (entiset rojut, mahtuvat pidempään yhteen huoneeseen jne), mutta toki poikakin on tervetullut.

Oireita, täälläkin samoja; väsymystä, haluttomuutta, rinnat kuppikoolla kasvaneet, vatsa turpoaa iltaisin hirveesti, eilen eka kertaa etova ja yökkö olo... Mä niin toivon ettei se oksentelu ala, yritän parin tunnin välein jotain vähän syödä. :/ Esikon raskaudesta jäi pahat pelot nimenomaan raskausaikaa kohtaan (synnytys olikin piece of cake), suurimmaksi osaksi juuri raskauspahoinvoinnin vuoksi (15 vkoa aamusta iltaan, suurimmaksi osaksi aikaa naikkarilla makasin tipassa).

Ja listaan, Relanna/29v/6.11.13/toinen/NKL?

Tervehdys taas kaikki tulevat mammat :) meillä eilen oli tytön 5v kaveri juhlat sinellissä ja menoa ja meinikiä riitti 14 tyttöä oli juhlissa kaikki alle 6v :) yhden tytön äiti tuli kuiskaan minulle et pakko kysyä oitatko toista..kyllä tuli hymy suuhun ja sanoin et kyllä mutta alussa mennään etten halua vielä paljastaa :). Hei kuinka moni on tulossa lapsimessuille helsinkiin,ne on yleensä huhtikuun eka viikko mut pitää tarkistaa :) mulla väsymys vähentynyt välillä se vähä pelottaa kun mitä enemmän oireita sen parempi,mut tissit on kyllä kuon pamellalla ja kipeät nännit.vielä ei oikein usko todeksi että jouluna sylissä olisi pieni reilu kuukauden ikäinen nyytti <3 minulla synnytys kyllä pelottaa kun ei ole aikaisempaa kokemusta. tyttö tuli sektiolla perätilan vuoksi ja mulla oli kyllä helppo sektio.ihmetteli hoitajatkin kun ei tullu kipuja sanoinki silloin et jos minusta kiini en synnytä ikinä jos leikkaus on näin helppoa ja kivuton juttu.mut katsotaan nyt miten käy uskaltaudunko synnyttämään, olishan se kyllä hieno kokea ja palautuuhan siitä nopeammin.mut oikein ihanaa aurinkoista päivää kaikille voikaaa paksusti :d>

Relanna, ihanaa päästä tänne sun kanssa! :))
Sun laskettu aika on just mun syntymäpäivänä muuten :-)

Täällä on kanssa tissit kasvanu, esikoisesta kasvo raskauden ja imetyksen myötä C->F ja sit imetyksen ja laihdutuksen jälkeen kutistu tonne b-c, nahka oli kurtuilla kun iho venyny nii pal, mut täytettä ei enää ollu. Eilen illalla jo huomasin että sitä kurttua ei enää sillee näy, jei :D
Haluttomuuden unohin mainitakkin tuolla oireissa, mulla sitä oli paljon.. Eka asia oikeastana minkä huomas, mut en sitä jotenkaan mahdolliseen raskauteen suoraan liittäny, kun muita oireita ei alussa ollu. Mut multa hävis täysin läheisyyden ja hellyyden tarve. Nyt alkanu vähän helpottamaan.

Minä ajattelin mennä Lapsimessuille. Joka vuosi tehnyt mieli, mutta aina on ollut joku este.

Emme ole kummankaan kanssa käyneet vauvauinnissa, mutta satunnaisesti muuten uimahallissa/kylpylässä.

Kylläpäs nyt jännittää, tulis jo tiistai et pääsee uuteen testiin mullakun ne nyt otetaan sairaalassa.. ei malttais enää odotella ja sit haluis jo uskoa kroppaansa kun vatsaa nippailee lievästi ja kahvi tökkii tosi paljon mut viel ei uskalla ihan olla iloinen..
onpas tää alku raastavaa aikaa :D ekasta kun sain tietää vasta ku olin 8+ viikoilla ja nyt olis vasta sit 3+4.. ekasta ei kyl muutenkaa ollu mitään oireita ennen ku puoles välis oli pakko lopettaa kahvin juonti. Nyt kyl rintoja aristaaa ja etoo ja kaikkee mitä ei viimeks ollu .

Ihanaa että uusia tulee mukaan koko ajan <3

En olekaan näköjään ilmoittautunut. Kisu3 / 29 v. / kolmas / 1.11.2013 (muuttunee ultrassa reilustikin) / KOS (Kät, Kätilöopiston sairaala)

Voi yökyök yökötys. :D
Tunnin päästä olis kaverin 4v tytön synttäripileet ja ihan turha miettii ees mitä laitan päälleni koska ei epäselväksi jää jos en halua jätesäkkiä laittaa. Ku ei oo mitään semmosta juhlavampaa/siistimpää mikä peittäs tän pömppiksen. No ei voi mitään, näillä mennään. Kaikki housut tuntuu pahalle, paitsi leggarit, niin vanhoista farkkuleggareista tossa muutama tunti sitten vähän muokkailin sopivammat. Onneksi on jotain ompelutaitoja ja hyvä kone. :) Nyt on ees jotkut housut mitä voi pitää ettei ahista ja tunnu pahalle. :)

Minulla on kohta oman poikani 2-vuotisjuhlat, eikä mikään vaatekappale mahtunut enää edes päälle. Kaivoin vanhat äitiysvaatteeni ja pukeudunpa sitten vähemmän juhlallisesti kuin oli aikomus.

Takaisin