Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hei riippuu varmaa neuvolasta hemasira,meidä neuvolassa on nii huonot laitteet että kaupungissa asti musta käytii esikon kaa np-ultra,rakenneultra yms ja sitte tuossa terveyskeskuksessa eriksee jos haluaa varhaisultraan mutta ota se mies mukaan vaa saa hyvää tirtoa ja sieltä saa sen vau.fi kirjan jossa näkyy mitä tapahtuu milläki viikolla ja mä esikosta kirjotin sinen muistiinpanoja ja oloja :)
mä'  halusaisn haljeta onnesta mutta pelko tän menettämisestä on liia suuri ku on melkee vuosi ytitetty tätä toista,jospa sitte ultarn jälkee tohin iloita eenemmän :)

nii ja mites muilla kahvi? mä en kyl pysty juomaa vaan sitä kolmea pientä kuppia päivässä ku nyt tuli juotua jo 3 isoa ja en ees muista mitä kaikkea ei saanu syödä mutta alkoholittomat oluet ja siiderit on hyvää,vkloppu tulossa ;) niitä oon juonu nyt ku esikoinenki on nii pieni!

ehkäpä otan sitten miehen sinne mukaan :) enkä tosiaan tiiä noista laitteista mitään,sen näkee sitten perjantaina että tekeekö neuvolan täti mitään :)
Kahvia oon juonu normaalisti niinku ennenki,eli kuppi aamulla ja muutama päivällä,hyvin menee alas enkä aamua ilman kahvia vois alottaakaan. Nythän ne lehdissä huutelee että pienikin määrä kofeiinia on lapselle haitaks..
Oon yrittäny toki vähentää tota kahvin litkimistä, sit varmasti pissattaiskin vähemmän ku tuntuu et muutenkin joutuu ramppaamaan vessassa vähän väliä :D

Sadepilvi* muistanko oikein olitko sie 2011 tammikuisissa? 

Mä en juo kahvia ollenkaan niin en osaa sanoa. :)
Joutuu jo housujen kanssa miettimään mitä voi laittaa ku osa tuntuu niin pahalle jo jalassa, yksiin laitoin jo kumunauha virityksen nappiin. 

Ite soittelen tänään neuvolaan tossa muutaman tunnin päästä, joten saa nähdä koska saadaan sinne aika :)

Mulla on kanssa hieman sekavat fiilikset ja ehkä jopa vähän pelottaakin tavallaan. Lapsi on kyllä enemmän kuin toivottu, mutta kyllä se silti pistää miettimään, että mitäs tästä nyt sit seuraakaan....varsinkin kun itelläni ei oikein vakituista työtä ole, kun vielä opiskelen (todennäköisesti kerkeen kuitenkin tässä keväällä nyt valmistumaan). Ei sitä ihan ajatellut, että tunteet heittäisi näinkin paljon, kun tätä pikkuista ryhdyttiin miettimään...onnellisia kyllä ollaan avokin kanssa kummatkin ja ollaan (tai siis avokki on) jo tilannut netistä sellaiset pikkuset vauvan ensikengät, jotka sitten laitetaan isompaan kenkälaatikkoon ja mennään avokin vanhemmille, että "kattokaa mitkä hienot kengät ostettiin" :) tää oli avokin toivoma tapa asiasta kertoa, mutta odotellaan nyt vielä siihen saakka, että se np-ultra on tehty :)

Kahvia oon kyllä kanssa jonkin verran juonut....jos sitä mun kahvin juomista voi nyt edes kahviksi sanoa, kun ainakin puoli kuppia on maitoa :D muutaman kupposen mun maitokahvia mä päivässä juon, mutta ei kyllä ihan joka päivä tuu juotua kuiteskaan :)

Tässä eilen illalla sitten vielä havahduttiin siihenkin mahdollisuuteen, että masussa olisikin kaksi asukkia, kun mulla kulkee suvussa äidin puolella kaksoset....se on nyt hypännyt kaks sukupolvea yli, joten en sitten tiedä, että voisko se vielä olla mahdollista. Nyt kyllä kieltämättä alkoi se ajatus hieman pelottamaan, että esikoisia olisikin kaksi. Vaikka ihanaahan se tietysti olisi, mutta ne riskit siinä raskaudessa ja muutenkin on niin paljon suuremmat, kuin vaan yhdellä. Onko kenelläkään kaksosista mitään kokemusta?

Uutena liityn marraskuiseen odotukseen :) Kuukautisista laskettuna h-hetki olisi 5.11.

Ikää meillä 23/25. Vuosi on yritystä takana ja Teroluteilla yritetty kiertoa loppuaikana säännöllistää. Molemmat käyty jo tutkimuksissa (ongelma siis ollut minussa, pco-tyyppinen toinen munasarja, epäsäännöllinen kierto 28-60).. Gyneaika olisi ollut 5.3 ja tarkoitus aloittaa Clomifen-yritys.. Mutta kuinkas kävikään. :D

Närästyksen, alavatsan kuplimisen ja turvotuksen syyksi paljastui ensin haamutesti 26.2 ja seuraavana päivänä 27.2 eilen selkeä plussa.

Koska näin alussa mennään, ajateltu kertoa perheenlisäyksestä lähimmille vasta äitienpäivänä toukokuussa (jos vaan sinne asti salassa pysyy). Tai siinä ensimmäisen ultran aikaan.. Tämä kun tuntuu vielä niin uskomattomalta!

Lisäyksenä edelliseen (vaikka varmaan kävi kyllä selväksi :D) että esikoista täällä jännätään.

Bofink kirjoitti:
Sadepilvi* muistanko oikein olitko sie 2011 tammikuisissa? 

Mä en juo kahvia ollenkaan niin en osaa sanoa. :)
Joutuu jo housujen kanssa miettimään mitä voi laittaa ku osa tuntuu niin pahalle jo jalassa, yksiin laitoin jo kumunauha virityksen nappiin. 

Juu siellähän minä, hei vaan :) Me annettiin "lupa tulla" toiselle vauvalle jo syksyllä 2011 mutta eipä oo tärpänny aiemmin, mulla prakas kilpirauhanen tässä välissä myös, oli lääkitys ja raskauskielto ja kaikkea, ja nyt kävi melkoinen tuuri että sen jälkeen heti tuli plussa. Toivottavasti menis hyvin.

Kahvia yritän olla mieluummin juomatta, mutta ekassa join kyllä ihan normaalisti pari kuppia päivässä.

Uskaltauduin sitten minäkin tänään varaamaan ensimmäisen neuvola-ajan, olipas jotenkin jännittävää : P Ajan sain 25.3. Viikkoja olisi silloin 8+. Edellinen kierto vähän pitkittyi keskenmenon takia eikä la:ta voi siten laskea menkkojen mukaan niin neuvola laski hedelmöittymisen plussatestistä 14 pv taaksepäin (joka olisi ennen pos. ovulaatiotestiä..). Pitäydyn toistaiseksi omassa veikkauksessani, joka on kaksi-kolme päivää vähemmän. Eli nyt ehkä rv 4+6 tai 5.

Tekisi mieli tehdä vielä yksi digitaalinen raskaustesti.. Haluaisin nähdä sen 3+, mutta en tiedä milloin sen uskaltaisin tehdä? ehkä viikonloppuna?

Kahvi maistuu tänne hyvin, tosin en yleensä juo kuin max. kupin päivässä. Enemmän menee teetä, ihan vaan terveyssyiden takia olen vähentänyt kahvin lipitystä jo aiemmin.

Äitienpäivä voisi tosiaan olla hyvä päivä kertoa tuleville isovanhemmille.. : ) jos malttaa odottaa niin pitkälle! voi kun aika menisi nopeammin.

Heippa kaikille!

Hemasira, Asutko jossain syrjäseudulla? Niillä on yleensä neuvolassa ultralaite jolla saattavat katsoa jo ekalla käynnillä, mutta se ei siis kuulu ensikäynnin "viralliseen" ohjelmaan. Sydänääniä saattavat kuunnella jos viikkoja tarpeeksi että ne varmasti kuuluvat. :) Muutoin se on kasa lappuja, verenpaine ja -sokeri sekä pissanäyte. 

Cardelia ja sadepilvi, oliskos teillä kasoisuutta suvussa? ;) Lähipiirissä kävi niin, että kun digital näytti liikaa viikkoja niin asukkeja olikin kaksin kappalein. Kaksi alkiota = tuplasti hormooneja. :)

Pilvipii, mulla on jo laatikossa se clearbluen digi oottamassa testausta (taas)! :D

Oirehommeleita, Rinnat muuttuu päivä päivältä kipeemmiksi ja turpeammiksi, lievää väsymystä ilmassa. Muuten olo aika hyvä. :)

Kahvista joku kyseli ja mä jätin kokonaan pois vaikka pannullisen päivässä olen aina juonutkin. Syynä kyllä ihan pelkästään se, että olen tupakoitsija ja lopetin samantien positiivisen testin saatuani. Mutta en tosiaan nyt voi kahvia juoda kun sitten se mieliteko on ihan kamala... Tee ja purukumilinjalla. :)

Väännän täällä esikoisen neljävuotisjuhlia kasaan, joten pitänee rueta taas toimimaan... 

Minä en oikein vielä osaa asettua tänne... Tämä on yhtä outoa joka kerta, sen voin sanoa. Yksi niistä asioista, jotka ovat aina yhtä suuria ihmeitä. Etenkin yllättäessään ihan puskasta. Eilen taas olin varma, että takuulla olen kuvitellut koko jutun, mutta kyllä kovasti vaikuttaa ettei pelkkää kuvittelua ole. Yllätys ja shokkikin kyllä, mutta lapsi on aina vain iloinen asia, vaikka kyllä ne osaavat olla äärimmäisen ärsyttäviäkin (etenkin teinit...).

Olen ajatellut vielä toistaiseksi sulatella asiaa ihan itsekseni ja kertoa miehelle oman syntymäpäiväni tienoilla (siihen on pari viikkoa). Neuvolaankin pitää jossain vaiheessa kai soitella... mahtaa tädillä olla hauskaa, kun toteutan oman puolivitsillä viimeksi antamani ennusteen mukaisesti palaamisestani taas näin parin vuoden päästä.

Ei kannata liikaa stressailla ja mietiskellä asioita, esimerkiksi tuo kahvinjuonti, kyllä sitä sen pari kuppia voi päivässä ihan huoleti juoda, jos vain maistuu (ja pystyy...). 

Henkilökohtaisempaa sitten jatkossa, kun opin porukkaa vähän tuntemaan.

Heips!

Maira, se viesti tuli mulle, no hätä. ;)

tättärä, kyllä se oma keho hyvin kertoo miten asia on, varsinkin kun osaa sitä jo kokemuksella kuunnella. :) Kyllä se mieskin varmasti siitä sitten riemastuu, mutta ylläreitä täytyy aina vähän sulatella. 

Mulla alkoi "elävät unet", vitsi kun on hauskaa toi nukkuminen nykyään! :D Ja Clearbluen digillä varmistustesti tehty, "raskaana 2-3 vkoa" , eli raskaushormooni ainakin nousee elimistössä niinkuin pitääkin. :)

Hauskaa viikonloppua kaikille, meillä juhlitaan huomenna synttäreitä ja sen jälkeen lähdetään miehen kanssa kahden leffaan ja syömään, Ihanaa! Päästään siis kahden 1-2 iltana vuodessa ulos, eli todellista luksusta luvassa. :)

Raskaudestako nää häiriintyneet unet johtuu? :D Oon jo viikon verran nähny joka yö niin pimeitä unia että aamulla oon vaan ihmetelly mistä mun aivot kaiken sen kehittää.
Hirveen vilkas yöelämä, aamulla ei ole kovin levännyt olo. :)

Tänään tein taas yhden haalean testin.. Vähän huolestuttaa, mutta oviksesta ei ole kuin ihan vähän yli kaksi viikkoa, joten testaan viikonlopun jälkeen taas uudestaan, ja toivon että viiva olisi vahvistunut. Haamu se ei siis ole, vaan ihan selkeä ja näkyvä viiva, mutta haaleampi kuin kontrolliviiva. Tyhmänä ostin tänään saman merkkisiä testejä kuin ennenkin, mutta kun ovat apteekin halvimpia.. :P

Siks toisaalta kyllä oonkin Maira ostanu noita saman merkkisiä testejä, että näkee kehityksen.
Äsken sit piti googlella ettiä ihmisten kokemuksia tuosta merkistä (clinic, basic liuskatesti), niin tuntuu että kaikki on sillä saanu haalean viivan ja muilla testeillä samaan aikaan testattuna vahvan viivan. En äkkiseltään löytäny yhtään joka olis kirjottanu että vahva viiva testattu tuolla. Vähän helpotti. :) Haluaisin vaan nähdä sen vahvan viivan edes kerran, mutta ehkä uskallan jo luottaa tuohon haaleeseen jos se vielä ens viikolla tulee kahteen testiin.

hyvää vkloppua kaikille!
me ollaa käyty uimassa ja sukelmatamassa,käykö muut vauvauinnissa? ja tänää vois saunoa ja herkutella ku on vkloppu vaikka oon muutenki vaan kotona ;)
jos tää raskaus onnistu en kerkeä kauaa olla uudessa työpaikassa ja on nii noloa sitte sanoa kyllä etä jään mammalomalle :D
Relanna hui ei saa pelotella ku se kävi itelläki mielessä ku ei mulla ovis oo voinu olla kovin aikasi ku viimeste kuukautiset oli 24.1 mutta on se mahollista että oon sit juts sillä viikolla 5 ja hassua ku esikosta oli viimeset kuuakustiset 25.1 :)

je jännää ultar on 2 viikon päästä ku soitin neuvolaan ja kerroin siitä testistä ni kaikkia aikaistettiin,mies ei pääse mukaa muute menis 3 viikkoa,oli se vähä harmissaan :)

mä lopetin tupakin joskus 2 vuota sitte ja mulle taas kahvi tuli tilalle,aloin juomaan enemmän ja on pysyny!
mä oon tilannu testit aina mammaksi.fi , nitä puikkomallisia valko-liiloja ja haaleita tulee tummenempaan päin ja sitte noita clear blue testejä!
voi tää kyllä vaikuttaa kilvalta ryhmältä ja mukavia ihmisiä ja tuo loka ryhmä oli vähä sekanen vaikka ois ollu vaihteeks kiva ku mulla on jo marrasface ryhmä mutta ehkä mukavat tyypit saa marraskuussa ;)

kuka pystyy alottaa tuota vauvalistaa tuonne??

hmm me ollaanki ainoa pelkkä marraskuiset ryhmä muissa on monta ryhmää nimen laskettu aika 2013 , mutta onnks näin se on helpompaa ku että tässäki oi smonta ryhmää,jos ymmärrätte mitä tarkotan :)

Yksi aamuvirkku ilmottautuu! Viime yö meni ihan pätkissä, olin ajatellu et tekisin tänään taas sen digin ja ehkä alitajuisesti taas jännitin sitä heheh.. (siks oonkin yleensä päättäny tehä testit illalla, ettei vahingossakaan rupee yöllä sitä miettimään...)
Mut eipä tuo haittaa, koska sain aamulla raskaana 3+ <3 Jeee. Näinkin siitä jo unta ; ) Olin kyllä asennoitunut ettei välttämättä näytä vielä, mutta hyvä näin.

Mulla myös unet todella vauhdikkaita ja niitä on paljon. Myös jatkuva heräily vaivaa (muulloinkin kuin viime yönä) ja aamulla virkeenä ylhäällä ennen kello kuutta. Tämä alkoi jo ennen plussaa ja jatkuu edelleen. Olen vähän odotellut että milloin se kuuluisa väsymys alkaa ? Illalla kyllä väsyttää ehkä vähän normaalia aikaisemmin ja nukahdankin heti kun sänkyyn pääsen.

Testeistä: olen käyttänyt raskauskeijun herkkiä testipuikkoja aikaiseen testaamiseen ja jos niihin on edes jotain tullut, testannut uudestaan apteekin omalla. Apteekin oma on vahvistunut paremmin ja sillä on helpompi seurata viivan tummenemista. Tuoreella omakohtaisella kokemuksella voin myös suositella tuota digitaalista testiä.

pilvipii ihana kuulla! :)

mä oon iha tajuttoman väsyny ja haukotuttaa iha sikana ja oonki menny jo viimeistää kympiltä nukkuu ja herätää 6-8 ja nukun nykyää päikkärit samaa aikaa ku esikko en muute jaksa :/

Huomenta kaikille marrasmasuille:) tänään aamylla tein testin ja kaksi viiv tuli <3 la olis laskurin mukaan 9.11. meillä on yksi tyttö ennestään joka täyttää nyt 5.3 5vuotta . viimeisin raskaus päättyi keskenmenoon viikolla 10 ja nyt vähän kyllä jännittää pysyykö pikkuinen mukana mut toivotaan niin :) asustelemme vantaalla. parille ystävälleni olen jo kertonut uutisen mutta vanhemmilleni ja muille julkistamme vasta kun ensimmäinen ultra on ollu :) oireita on ollu tissit arat ja turvonneet väsymystä ha alavatsan nippailua.>

Takaisin