Marraskuiset odottajat 2011 ??

moikka..

taas olisi yksi uusi marraskuinen odottaja, eilen ensimmäinen neuvola 8rv menossa..
elikkäs laskettu aika oisi 10.11.2011.. olen avoliitossa ja aivan innoissamme ootamme ensimmäistä kääröämme :)  minnuska89 jos haluat pistää mut tohon jonoon
emppu89 /21/ ensimmäinen/10.11.2011 ja synnytä raahessa.. en muista sitä lyhenettä :D

Kivaa kun tänne on tullut muitakin uusia vielä :) Ja onnea plussista! emoticon

Minnuska, mua kans turvottaa..varsinkin iltasin! Ei meinaa sellaset housut enää mennä jalkaan, jotka ennen oli ihan lökäpöksyt emoticon Sama juttu mulla myös tuon yöheräilyn kanssa, että herään varmana keskellä yötä, eikä sen jälkeen väsytä pätkän vertaa. Nukahdan kyllä ihan yhtäkkiä sitten.

Zaana, emoticon Onpa sitä kyllä itelläkin mielialat vaihdelleet. Tosin kyllä ne ennen raskauttakin vaihteli :) Ei näin raakasti kuitenkaan...

Minnuska89, hauska toi sun uni! emoticon nauroin ääneen täällä...
Ton nukkumisen kanssa on kyllä vähän kummallista mullakin. Kovasti väsyttää mutta nukahtaminen onkin sitten vaikeempi juttu. Illalla saa pyöriä aina vähintään sen puol tuntia sängyssä ennenkun uni tulee, ja yöllä kun käy vessassa niin piristyy ihan liikaa ja on taas vaikee nukahtaa. Ja vaikka päivällä väsyttää niin usein ei saa kuitenkaan unen päästä kiinni, ja jos saa, niin nukkuu vaan sen puol tuntia. Oudoltahan se tuntuu kun on tottunu siihen että on hyvät unenlahjat... emoticon
Ja noiden rintsikoiden kanssa on kyllä täällä kans ollu ihan samanlaista... tuntuu parhaimmalta käyttää oikeen pehmeitä (= kaikkein kuluneimpia) rintsikoita, koska ne ei kiristä. emoticon
Niin ja itse olet ihan yhtälailla ihana ihminen! Tää vertaistuki on tosiaan tarpeen emoticon

Hellou!

Hivenen toivorikkaana liityn joukkoon. Viime perjantaina plussattu reilun vuoden yrityksen jälkeen. Tutkimuskierros oli jo polkaistu käyntiin ja odoteltiin vaan seuraavia menkkoja, että päästäisiin aukiolotutkimukseen. Eli odotuksista huolimatta kohtalaisen puskista plussattu.
Jokseenkin epätodellinen olo, millonhan tän oikeesti uskoo todeksi. Lievähköä pahoinvointia ja väsymystä sekä ärtymystä, joka saattaa johtua myös röökinpolton äkkilopettamisesta ja rankasta työviikosta. Niin joo ja tissit on hervottoman kipeet ja turvoksissakin.

Eka neuvola on 20.4., ultrasta ei vielä tietookaan. Ei malttais millään odottaa! Muutenkin kaikki ihan uutta ja outoa; melkein koko aikuisikäni olin sitä mieltä etten ees halua lapsia. Mieli kuitenki muuttui kun nykyisen mieheni tapasin ;)

Eli Kaino-Annikki, esikoinen, LA Vau:n laskurilla 29.11. Ikää 35 ja paikkakuntana Hyvinkää

Ps. tää olis varmaan täynnä jotain ällösöpöjä sydänhymiöitä muttako minen niitä saa tänne. Mur.

Unista: Mä näin esikoisen aikana pariki tooosi karmeeta unta.. Toinen oli, et sain keskenmenon ja mun "vauvani" oliki bonbon karkki (se keltanen apina kaatissäkistä) ja toisessa yritin imettää vauvaa, mut multa ei tullu tippaakaan maitoa ja se vauva katto mua tosi vittuuntuneena.. Ja juu, siis vieläki muistan noi unet Oli ne sen verran hirveitä sillon, että painu mieleen.. Varsinki ku mun unet tuppaa yleensä olee ihan "eläviä", eli näen ja koen asiat ihan ku oikeesti niin tapahtuis.

Oli jännää tulla kotiin tänää, ku heti ku ovesta pääsin sisälle ja sain ulkovaatteet itteltäni ja tytöltä pois, niin kädet alko tärisee ihan hulluna, huippas niin maan pirusti ja alko oksettaa todella pahasti. En kuitenkaan oksentanu. Nappasin sit vitamiineja ja rautaa nassuun sekä pari leipää ja vettä päälle. Alko olo siitä sit paranemaan, mut ei mulla esikoista odottaessa tällasta ollu kertaakaan

Onneksi olkoon uudet plussanneet! emoticon Purri, oli kyllä melkonen uni sullakin... mut kylhän se BonBon-karkkipussin keltanen apina on vähän semmosessa "sikiöasennossa" että ei se nyt ihmekään ole että olit unessas yhdistäny sen sikiöön... emoticon sain kyllä hyvät naurut...
Tota huippausta on ollu täälläkin, rajuimmin tossa 6. raskausviikolla. Tosi varovasti piti ylöskin nousta ettei vaan alkais liikaa huippaamaan. Niinhän ne sanoo että se voi johtua alhasesta verenpaineesta (joka on kuulemma  alkuraskaudessa yleistä ja joillakin, kuten mulla, luonnostaankin), alhasesta verensokerista tai alhasesta hemoglobiinista. Varmasti voi olla muitakin syitä mutta nuo selitykset on musta järkevimpiä. Ja mäkään en muista että ois tätä ollu esikoista odottaessa eli et oo ainakaan ainoa. emoticon

Onnea uusille tulokkaille emoticon meitähän on täällä jo ihan hirveän monta. Kivaa :)

Huh, kohta pitäis lähteä sinne varhaisultraan... jännittää ja pelottaa niin ettei meinaa tulla mitään, voisin oksentaa ihan silkasta jännityksestä. No, kymmenen jälkeen ollaan jo paljon viisaampia. Voi kun siellä olis kaikki hyvin...

Onnea uusille tulokkaille emoticon meitähän on täällä jo ihan hirveän monta. Kivaa :)

Huh, kohta pitäis lähteä sinne varhaisultraan... jännittää ja pelottaa niin ettei meinaa tulla mitään, voisin oksentaa ihan silkasta jännityksestä. No, kymmenen jälkeen ollaan jo paljon viisaampia. Voi kun siellä olis kaikki hyvin...

Täällä ilmoittuisi yks mukaan kans. :) LA marraskuussa. Nyt alustavasti 27. päivä, mutta vaihtuu varmasti johonki suuntaa ultrassa. On ollu niin epäsäännöllinen kierto. Lahdesta ollaan, toinen tulossa ja 23 oon. En kerkee nyt paremmin tässä lueskellä ja katsella, mutta ehkä tänää myöhemmin. :)

Hei!
Mulla on ollu kans aika kamalaa etomista ja pyörryttäny on tosi paljon. Pitäny ottaa pöydästä tukee, ettei kaadu ja kerran piti oikeen istua alas, kun tuntu, et ei enää pysy pystys edes tuen avulla. Edellisissä raskauksissa mulla ei oo ollu koko aikana mtn etomisia. Et sillai nyt aika kummaa. Kamala väsy on kans koko ajan. Päiväunille ei oikein pääse, kun meillä ei enää nukuta päikkäreitä. Edelliset mukulat on siis just 3 vee täyttäny ja toinen täyttää parin vkon päästä 2 vee. Ikäeroa niillä on 1v2kk. Nyt kolmas tulee sit vähän jo pitemmällä aikavälillä. Yrittämistä raskaaksi tulemiseksi on ollu jo 8-9kk, et ei aivan het tärpänny.. Mut tuli se sieltä kuitenkin!emoticon Neuvola on vasta parin vkon päästä, kattoo sit koska ultra on. Sielä sit varmistuu se LA..

Tirri00 kirjoitti:
Täällä ilmoittuisi yks mukaan kans. :) LA marraskuussa. Nyt alustavasti 27. päivä, mutta vaihtuu varmasti johonki suuntaa ultrassa. On ollu niin epäsäännöllinen kierto. Lahdesta ollaan, toinen tulossa ja 23 oon. En kerkee nyt paremmin tässä lueskellä ja katsella, mutta ehkä tänää myöhemmin. :)

Laitanpas tähän vielä tän: Tirri00 / 23 / toinen / PHKS
Ultran jälkee sitte se LA. :)

Heissan kanssa odottajat <3 minkä laista tietoa teillä on siitä että pitäisikö yhdyntä jättää vähemmälle alkuraskaudessa? Kun netistä oon kattonut niin on tullut luettua ihan hirveästi ristiriitaista tietoa! Joissain sanotaan että pitäis välttää ettei alkio irtoaisi kohdusta ja siten tulisi sitten keskenmenoa, mutta taas joillain sivuilla sitä sanotaan että huoletta voi jatkaa niinkuin ennenkin? onko jollain omakohtaisia kokemuksia asiasta tai muuten vaan tarkempaa tietoa? :) nyt itellä on 5+5

"Miehen penis ei voi vahingoittaa sikiötä eikä seksillä tai orgasmilla ole haitallisia vaikutuksia normaaliin raskauteen."

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Parisuhde-ja-seksi/Voiko-seksia-harrastaa-turvallisesti-raskauden-aikana/

Purri: kiitos hunajamaitovinkistä. tosin mulle ei laktoosi sovi, joten maidon juonti on jäänyt aika vähälle jo sen takia. ja varsinkin nyt juuri maitotuotteet yököttää tosi vahvasti.
Minnuska89: täällä kärsitään myös yövirkkuilusta. tosiaan ensin herää vessaan ja sitten tulee nälkä ja sitten ei enää väsytä. ja mä oon aina ollut sellainen, että nukahdan heti kun laitan pään tyynyyn. joka yö vierähtää helposti tuntikin hereillä ukon kuorsausta kuunnellessa...
TenSon: olen miettynyt myös tuota samaa, että pitäisikö yhdyntää jättää vähemmälle alkuraskaudessa. Meriy:n lainauksessa puhutaan ettei seksi vaikuta normaalin raskauteen. mikä on sitten normaali raskaus? me emme tulleet normaalisti raskaaksi, joten tehtiin sitten päätös jättää alkuraskaudesta seksi vähemmälle. onpahan sitten siitäkin varmuus ettei sen takia ainakaan keskeytyisi. ehtiihän sitä sitten myöhemmin :) mutta ei kai seksi todellakaan ole pahaksi raskauden aikana. kyllä se keho kertoo missä on raja, uskon niin.
Nyt pitäisi alkaa täyttelemään neuvolan esitietolomaketta. tiistaina olisi eka neuvola<3 (8+4)

Heippa!
Kuulkaas nyt tarvii tukea! Mulla ollut jo alusta lähtien tosi vähän raskausoireita, ainoastaan väsymystä ja kahvin haju ällöttänyt. Menkkamaisia kipuja ollut jonkin verran, mutta nyt vko 8+5 kaikki oireet hävinnyt. Olen virkeä, pystyn juomaan kahvia ja mitään kipuja ei ole juurikaan. Onkohan ihan normaalia? Ultrakin on vasta 21.4!! Ikuisuus, aika tuntuu vuodelta!!!!

Neuvolassa minulle sanottiin, ettei äiti tekemisillään voi mitenkään aikaan saada keskenmenoa. Eli siis on aivan turha pelätä, että seksi alkuraskaudessa saattaisi aiheuttaa keskenmenon. Keskenmeno tulee jos on tullakseen, eikä sitä mikään mahti maailmassa estä, kun se on alkanut.

Raskausaikana seksiä ei tule harrastaa jos on veristä vuotoa tai lääkäri on yhdynnän jostain syystä kieltänyt. Toivottavasti tämä selvensi asiaa (:

jon: Itse kuulun myös ilmeisesti vähäoireisiin odottajiin. Rinnat kipeytyivät aluksi ja alavatsasärkyä oli(kuin menkat olisivat olleet alkamassa), mutta ne menivät ohitse (ehkä viikko sitten?).nyt siis rv 8+3. Nyt ainoastaan lievää ällötystä, joka sekin saattaa liittyä pitkittyneeseen flunssaani... Ainakin eilen ultrassa näkyi elävä pikkuinen. :) Älä huoli turhaan, vaikka onkin pitkää odotella.

Mulla toi ensimmäinen raskauden alku oli kans todella vähä oireinen. Pahoinvointia kesti muutaman viikon, sekin oli aika lievää. Mutta oli jatkuvaa, ei vaan aamulla. Ihan koko päivän. :o Nyt ei ole vielä ainakaa tarvinnu oksentamassa käydä, mutta jotkut hajut yököttää. Ja sekin kun toi esikoinen tossa pari päivää sitte oksens niin oli meinas iteltäkin oksu tulla. :D Ja meinaa myös toi pojan kakan haju joskus alkaa yököttää. :D

Hei!
Mulla on ollu kans noi 2 edeltävää raskausta täysin ilman "raskausoireita". Ei ollu oksetusta, ei edes minkäänlaista etomista! Ja aivan alus oli menkkatyylisesti maha ja alaselkä kipee sillon ku olis pitäny menkat alkaa. Mut se meni pian ohi eikä mtn vastaavaa sit myöhemmin ollu.
Ja täysin normaalit raskaudet oli ja terveitä mukuloita synty!

Nyt tää raskaus onki sillä lailla erikoislaatuinen, ku on kaamee etominen aina välis. Melkeen pitää oksentamas käydä..

Takaisin