Marraskuiset odottajat 2011 ??

Heissan!

Itsellä vaihtunut tuohon teen juontiin. Tänä aamuna keittäessäni pannullisen kahvia tuijotin sitä samalla nieleskellen. Muutamana päivänä havainnut sen, että kahvi alkanu etomaan ja tänään siirryin sitten suosiolla teehen..

Oireita = Vielä ei ole yrjänä lentänyt, mutta kuvotusta sen verran paljon. Et jos lenkiks pistäis lannoittaisin kevään kukkia jo vähän varhaisessa. :D

Aivan pitänyt myös tätä kysyä! Tämä iltaisin oleva palelu häviääkö sekin raskauden edetessä?

Onnea hirmuisesti vielä tässä kuussa plussaneille! =)))) Ja voimaa teille pahan pahoinvoinnin kanssa painiskeleville !

Heips!

Tuohon toiseen ketjuun jo kävinkin laittamassa, mutta täällähän te kaikki oottekin!
Eli uskaltaudun nyt mukaan, vaikken ole vielä missään ultrassa käynytkään (LA siis tämänhetkisten tietojen mukaan, tarkentuu sit ultrassa):

LA 14.11.2011/ toinen/ 32v/ NKL

Kuten tickereistä huomaa, niin juuri ja juuri olen selvinnyt edellisestä synnytyksestä (kiireellinen keisarinleikkaus pysähtyneen synnytyksen vuoksi), niin nyt jo ollaan taas raskaana! Yhdet menkat kerkesin tässä saada, ja koska en mihinkään kirjoittanut ylös menkkojen alkua, niin tää LA saattaa nyt sit heittää suuntaan tai toiseen... Katotaan sit sen ultran jälkeen.

Blixen, sulla on ollu kyllä sitte rankkaa ton pahoinvoinnin kanssa :( saa nähdä kestääkö mulla oksentelu yhtä kauan ja äityykö yhtä pahaksi... mutta hienosti säkin oot siitä kyllä selvinny, vaikka noinkin rankkaa on ollu. Ja eiköhän pahin ala olla kohta takanapäin :) Tsemppiä sulle myös!

Desiree84, kiitti :) ja voimia sulle myös sen pahoinvoinnin kanssa. Jonkun tutkimuksen mukaan äidit, joilla on pahoinvointia raskausaikana, saisivat fiksumpia lapsia emoticon  No, liekö tuossa mitään perää, mutta ainakin voimme lohduttautua tuolla ajatuksella seuraavan kerran kakoessamme ja halaillessamme vessanpönttöä... emoticon

ilmeisesti toi np-ultran tekotapa vaihtelee kaupungista riippuen. mulle ainakin viimeeksi tehtiin alakautta.

Heissan!

En nyt enää muista kuka kysy palelusta, oisko ollu romppu?, mut mulla katos edellisessä raskaudessa palelu joskus viikon 15 jälkeen.

Kysynki jo tässä vaiheessa teiltä tällaista: onko kukaan kiinnostunut jossain vaiheessa treffailemaan ihan livenä?

Jahas.. palailenkin paremmalla ajalla.. pitää tuo tyttö saada nukkumaan..

Onko teillä muilla ollu ruskeaa vuotoa tässä alkuaikana?? Eilen käytiin hiihtämäsä ja lenkiltä tullesa oli valkosisa pikkareisa kolme pientä ruskeaa tahraa (jos ois ollu mustat niin en ois huomannukkaan). Tänä aamuna oli sitte pikkuhousunsuojassa yks tahra. Ollaan molemmat ihan hirveen huolissaan, vaikka kahtelin monilta keskustelupalstoilta, että on tullu paljonki vuotoa eikä silti oo menny kesken. Onneksi tänään on se ultra... En kyllä kestäis tätä kauempaa!

vuotohan on tosi yleistä, itsellä ei ole ollut mutta varhaisultrassa selvisi, että tulee olemaan niiden hematoomien takia, sitten ku kohtu enemmän kasvaa :)

Jos minäkin siirtyisin tänne hiljalleen :). Ennestään meillä on 1.7v poika eli toista odotellaan. Jos kaikki sujuu hyvin loppuun asti niin lapsukaisille tulisi ikäeroa 2.3v. Viikkoja on nyt jotain 5+5 ilmeisesti (kauheeta kun aika tuntuu kuluvan niin hitaasti).

LA 24.11.2011/23/toinen/Tyks

Voipi olla että tuo laskettu muuttuu, se sitten varmistuu np-ultrassa kunhan joskus sinne saakka päästään :). Oireita on vaihtelevasti, etovaa oloa on välillä koko päivä ja välillä ei ole ollenkaan. Räjähdys herkkä olen taas :D, viimeksi eilen räjähdin miehelle ihan totaallisesti (ei mitään hajua että miksi, ilmeisesti äänensävyssä ärsytti jokin :D).

Noista ultra kuvista vielä sen verran että mulle on ilmeisesti sattunu todella mukava ultraaja aina kun Janikan np-ultrassa(isä mukana) innostu ottamaan kuvia niin saatiin varmaan 4-5 kpl ja toisessa ultrassa kun isä ei ollut mukana niin sain varmaan 6 isälle vietäväks :D Tosiaan tuo eka ultra oli alakautta. Jorvissa ainakin ohjeet menee että ekaan ultraan pitää olla tyhjä rakko koska ultrataan alakautta ja toiseen ei tarvitse käydä vessassa niin otetaan mahan päältä.

Mullakin eilen tuli vähän rusehtavaa vuotoa ja vähän sitä oon tässä kerinny jo jännittämään, mutta ei se kummemmin maha kipeä tai muuta niin josko se kuuluisi asiaan o.O

Eilen töissä kiroilin kun selkään/lonkkaan särki aivan *piip* ja se on tosi kiva olla raskaana + kipuja + parasetamoli allergia. Onneks on torstaina lääkäri niin voi kysyä että mitäköhän sitä tekis :D

Mulla on paino tippunu ainakin 1kg =/ Tekee mieli syödä mutta sit kun alotat syömään niin tuntuu että pitää pakottamalla syöttää itseään kun ei sitten tekiskään mieli. Jos se helpottaa ensimmäisen 3kk jälkeen :(

Mulla tuli ruskeaa vuotoa 7 päivää, ku esikoista odotin ja kuvittelin siis että mulla on todella omituiset menkat. Se vuoto tuli nimittäi ihan samaan aikaan, ku menkkojen ois pitäny tulla.  Jos ei oo kipuja, ni en huolestuis.

Shiny85, täällä ollu myös ruskeeta vuotoa ihan ministi, pari kertaa näkyny (nimenomaan valkosissa) pikkuhousuissa ja sit sillon tällön pyyhkiessä tossa neljän päivän sisällä. Varmaan pitäs käyttää vaan tummia pikkuhousuja niin ei tarvis heti stressata jos siellä vähän rusehtavaa näkyy... Jollain keskustelupalstalla joku kirjotti, että hänelle lääkäri oli sanonu että jopa 50% naisista on jonkinlaista vuotoa 1/3:n aikana, eli se on ihan yleistä. Kerro sitten miten neuvolassa meni! :)

Tosiaan kävin eilen yksityisellä gynellä ja sain kuin sainkin sen raskaustodistuksen. Tosin lääkäri luotti vaan mun sanaan positiivisista testeistä koska sydän tuskin olisi vielä lyönyt olis joten ultraus olisi ollut turha ja pirun kallis. Ja sen tosiaan toimitin työnantajalle nyt heti koska meillä on juuri YT:t päättyneet ja näyttää siltä että olis työpaikka menossa alta vaikka olen hoitovapaalla. Tuskin siitä mitään iloa on mut täytyy ainakin yrittää...siellä tuntuu olevan sellanen linja että pienten lasten äidit nimenomaan pistetäänn pihalle...
Neuvolastahan saa sitten Kelan etuuksia varten raskaustodistuksen kun raskaus on kestänyt vähintään 154 päivää.

Tiedustelin kyseiseltä läääkäriltä vielä siitä varhaisultrasta kun hirveesti haluaisin varmistuksen..niin totesi vain että kun edellinen raskaus on ollut normaali niin ei pitäisi olla mitään hätää eikä välttämättä tarvitse/kannata käydä. Normaalia raskautta on kuulemma hirveen vaikee häätää :D Houkuttelisi se edelleen ja todellakin ymmärrän kaikkia ketkä siellä käy mutta ite yritän sinnitellä sinne np-ultraan. Oireet nostaa taas päätään, palelen iltaisin niin et saa nukkumaan mennessä olla pari täkkiä ja sukat yms päällä jonkun aikaa ennenkun lämpiää ja nyt on tullu kuvioihin se etova olo 24/7. Edellisen raskauden aikana tippu ekan kolmanneksen aikana melkein 10kg paino ihan vaan kun oli niin huono olo ettei vaan voinu suuhun laittaa mitään...En kyllä oksentanut kertaakaan että olen kuitenkin selvinnyt pahoinvoinnistakin helpolla kun luen teidän pahoinvoinneistanne :(

Tervehdys kaikille pahoinvoiville (ja tsemppiä)! Minulta olisi 2 paria SeaBand pahoinvointirannekkeita ja voisin ne myydä pikkusummalla uudelle tarvitsijalle. Itse käytin rannekkeita viikolle 13 tai 14 saakka oikeastaan koko ajan ja minua ne auttoivat huomattavasti. Oksentaminen loppui kuin seinään, eli en enää rannekkeitten käyttöönoton jälkeen yrjönnyt kertaakaan, vaikka pahoinvointia ne eivät kokonaan vieneetkään pois. Mutta olon pahenemisen huomasi aina, kun otti rannekkeet pois. Ohessa linkki rannekkeisiin ja käyttöohjeet. Itse ostin uutena ja käytin näitä kahta paria vuorotellen. Vähän ne ovat nyppyyntyneet, mutta käyttöä se ei haittaa tippaakaan. Eli postikuluineen rannekkeet voisivat lähteä 4euroa/pari nopeimmille. Yksityisviestillä tiedot!

http://www.sinunapteekki.fi/catalog/seaband-pahoinvointiranneke-p-963.html 

heippa. Mä oon kans monesti kuullu et pien vuoto on ihan normaalia ja mulla on sitä joskus jonkun raskauden yhteydessä ollutki..kun on monta raskautta jo takana on kaiken kerennyt melkein kokemaan..niin hyvät kuin pahatkinemoticon

Kävin tänään jorvissa tarkastuksessa kun oli niin kovat mahakivut..ne ultras ja siellä se pikkunen oli sykekin näky jo vaikka viikkoja on vasta 6+5emoticon  tuli jotenki niin hyvä  mieli ku näki pikkusen ja lääkäri sano et täällä on elävä viikkoja vastaava sikiö, mut selvis siel kuitenki et mul on pissatulehdus mikä aiheutti kipua mut onneks sen saa hoidettua antibiooteilla..

mut nyt ruuan laittoon lapsille.. pailaillaan :)

Eihän sielä mitään näkyny... Tai siis se pussi, misä ois pitäny olla alkio... Olo on kuin palleaan ois lyöty. Itkin koko matkan kotia. Saatiin lähete viikon päähän polille, että sitte pitäs näkyä jos näkyy. Tuskin näkyy mitään sittenkään. Ja mies sano ennen tätä plussaa, että jos ei nyt tärppää, niin ei halua enää yrittää. Eli varmaan sitte eletään lapsettomina koko loppu elämä.

Joka päivä oon lukenu miten se alkio sielä kehittyy ja sitte saaki kuulla, ettei se oo kehittyny sillä lailla ja tuskin ollenkaan. Että mun tiedot saa varmaan sitte ens viikolla pyyhkiä tuosta listasta pois...

voi ei shiny :( mitä ne sano..voisko se olla et sun raskaus ois vaan alkan myöhemmin..
voimia ja haleja täältä tosi paljon..tiedän et viikko on pitkä aika odottaa mut toivotaan et sit ku meet ni kaikki olis hyvin emoticon

Toivottavasti Shiny saa hyviä uutisia ens viikolla! Tiiän kokemuksesta, et kuin kauheelta se tuntuu, ku kuulee et "ei täällä ole mitään". Siks mä en vieläkään uskalla täysillä iloita tästä vaikka varhaisultrassa kävinki.

Meidän pitäs tämän viikon aikana päättää, et halutaanko osallistua seulontaan. Mä haluisin vähän teidän muidenkin mielipiteitä, että millä perusteella ootte päättäneet osallistua tai olla osallistumatta. Tämä asia on melko kakspiippunen juttu.. Tällä hetkellä tuntuu ettei haluta osallistua, mut mies antaa mun päättää. Mun kaveri luuli koko raskauden ajan, että niitten lapsella ei oo kaikki ok vaikka sit syntyki terve lapsi. En tiiä, et kestäsinkö mä semmosta.. et onko sit parempi olla tietämätön kokonaan..

Shiny85, oon tosi pahoillani sun puolesta. emoticon Siis jos asian laita nyt on niin huonosti kuin miltä näyttää. Saanko kysyä, miksi sun mies aikoo antaa periksi eikä halua enää yrittää saada lapsia? Tuntuu niin väärältä sua kohtaan, kun sulla ois kuitenkin vielä niin paljon hedelmällisiä vuosia edessä. Vai onko teillä sitten jo monta yritystä takana?
Anteeksi jos utelen... mutta luulen että ihminen tulee tosi katkeraksi jos ei saa lapsia vaikka haluaa, varsinkin jos fyysisesti siihen on kuitenkin mahdollisuus. Ainakin itse olisin tosi katkera. Ehkä voisit saada miehesi mielen muuttumaan? Paljon haleja sulle. <3

Tänään oli nyt sit varmistui tuo laskettu aika ja se ois nyt sit 20.11.2011.
Kaikki oli ultrassa hyvin ja siellä se pikkuisen sydän löi <3

Takaisin