Marraskuiset odottajat 2011 ??

Mulla muuttu ekan kohalla palelu raskauden edetessä älyttömäksi hikoiluksi :)

Tuosta särkylääkkeen syönnistä. Voi buranaa syödä, kunhan ei todellakaa napsi koko ajan.

ite jouduin ihan lääkärin määräämänä syömään koko viime viikon 4kertaa päivässä 600mg buranaa ja siihen lisäksi 3 kertaa päivässä 1g panadol tohon noidannuoleen. En olisi tullut pärjäämään ilman mitenkään.Pieni paha se o jos joskus pahimpaan kipuun ottaa, kuin se että on ihmisiä jotka joutuu raskaus aikana syömään koko ajan lääkkeitä sairauksien vuoksi. Mutta tietenkin jos pelkää ja haluaa ottaa varman päälle niin sekään ei ole väärin. Mulle vaa lääkäri sano että jos en olis raskaana olisin saanu kipuun vahvempaa mutta noi o nyt ainoot mitä voin syödä.

Mie kävin seulonnoissa. Itse halusin tietää mahdollisimman ajoissa jos o jokin vikana että voin päättää mitä teen ja enne kaikkea voin sopeutua paremmin asiaan kun saan jo totutella kuin että se tulisi yllätyksenä synnytyksessä.

Toivottavasti pysyt tuossa meidän mukana listassa ja toivottavasti olet käyny vaan liian aikaisin ultrassa ja toivon niin että siellä oikeasti joku kasvaisi, jaksamisia sinne viikon päähän Shiny85.

Zaana, mun oli ihan pakko tulla sulta kysymään että muistaks yhtään monelta äitiyspoli aukeaa ku mulla ei oo mitään muistikuvaa siitä sen aukiolo ajoista. :D Kun pitäisi aamulla soittaa sinne ja kysellä että onko äitiysneuvolasta tullut lähetettä sinne kontrolli ultraan.

Minnuska89, netistä löysin semmosen tiedon että äitiyspoliklinikka aukeais 7.30. Toivottavasti on ajan tasalla :)

Noh nii, tosiaan ensimmäinen neuvola Maanantaina klo: 8.00 ja sitten samana päivänä se kontrolliultra äitiyspolilla klo: 13.30 :) 5 päivää pitäs jaksaa odottaa :) Vähän jokseenkin pelottaa vaan mennä sinne ultraan ku saa tietää onko siellä ketään :/ mutta pakko se on käydä ku yksityisellä lääkäri käski käyä kontrollissa.

Midge: Lääkäri sano, että ei voi vielä sanoa, että onko tuulimuna ja että viikon päästä pitäs varmasti näkyä jo. Nyt ei siis minkäänlaista alkua näkyny, vaikka rv 6+3 (eilen) kuukautisten mukaan. Ja lääkäri vielä laski kiekon kanssa, että 7+2.. Sano se sitte jotain, että se on varmaan lähempänä sitä mun sanomaa rv:tä, mutta kyllähän sillonki pitäs jo näkyä jotain. Mies kyllä otti sen mitä lääkäri sano niin, että todennäkösesti ens viikolla kaikki on ihan hyvin, mutta varautukaa siihen, että ei oo. Mää en voinu ottaa sitä muuten ko niin, että älkää pitäkö toivoa kovin korkealla kun täsä vaiheesa näyttää tältä..

Zaana: Ennen ku tavattiin niin mies oli aatellu, että ei tuu koskaan tekemään lapsia. Se oli 19-vuotiaana joutunu tyttökaverinsa kans tekeen abortin ku oli vahinko. Siitä tullu sitte tommonen mieli. Mutta nyt mun kans halus kuitenki yrittää. En tiiä, se sano sillon, että jos ei ois nyt tärpänny niin ei ois halunnu enää yrittää. Eilen sitte sanoin, että jos nyt ei oo mitään, niin ollaan varmaan lapsettomia koko loppu elämä, niin sanoki sitte, että ei ku me yritetään sitte uudestaan. Se oli vaan sillon aikasemmin pelänny, että siinä on joku vika, että ei voikaan saattaa mua raskaaksi.. No, sitä on vaikea selittää, mutta kyllä se haluaa vielä yrittää tänki jälkeen.

Kiitos kaikille muille lohduttavista sanoista!

Ei täsä sitte auta muu ko oottaa sitä ens viikon tuomiota. Itkuhan täsä pääsee vähän väliä ku sitä aattelee, eikä voi olla aattelemattakaan, kun niin toivoin, että saan vauvan sillon marraskuussa syliin.

Lähdetään tänään reissuun neljäksi päiväksi niin palaan sitte sunnuntaina tai maanantaina ja viimestään ilmottelen sitte ku on sielä toisesa ultrasa käyty. Varmaan pitää perua se neuvolaki, kun turhahan sinne on mennä jos tuola mahassa ei mitään oo (ainakaan tällä hetkellä).

Voimia Shinylle, jospa ens viikolla selviäis että kaikki onkin kunnossa. Varmaan ihan hirveä tunne kyllä odottaa viikko.

Itselläni on perjantaina varhaisultra, viikkoja pitäis olla sillon tasan 7, pelottaa kyllä jo ihan hirveästi ettei siellä olekkaan ketään tai mitään... Jonkin sortin oloja on alkanut olemaan, väsyttää ihan vietävästi, tänä aamuna ei olis millään jaksanu nousta sängystä ja on veto ihan pois. Kuvottavaa oloakin on ollut taas muutamina päivinä ja tissit nyt on aavistuksen arat, oikeastaan nännit erityisesti. Noh, ylihuomenna selviää onko kaikki kunnossa...

Noista seulonnoista. Mä haluan käydä niissä koska olen töissä kehitysvammaisten palvelukodissa, ja olen nähnyt niin monenlaista tässä urani aikana etten valitettavasti haluaisi itselleni kehitysvammaista lasta. Saattaa kuulostaa ehkä jotenkin kauhealta ja sydämettömältä mutta en vaan pystyisi siihen kaiken sen jälkeen mitä näen ja kuulen ja koen töissä, se olisi liian raskasta. Enkä nyt tarkoita sitä että en viihtyisi töissäni ja etteikö meidän asukkaat ja kehitysvammaiset ihmiset olisi huipputyyppejä, kyllä he ovat ja viihdyn työssäni, mutta haluan pitää sen nimenomaan vain työnä. Pidän kovasti työstäni enkä pystyisi siihen että minulla olisi kotona kehitysvammainen lapsi, ja tekisin töitä päivät kehitysvammaisten ihmisten parissa. 

Hei kaikille! emoticon Vihdoin itsekin uskallan ilmoittautua mukaan. Jo useamman kuukauden olen täällä käynyt lueskelemassa. Mulla siis laskettu aika olisi vau:n laskurin mukaan 1.11. (neuvolan mukaan 31.10.), viikkoja on nyt 9+1.

Ja koska en oikein oisaa käyttää tätä, listaanpa tähän alle vaan nuo omat tietoni :) :

1.11. / Nenänen / 22 / ensimmäinen / OYS (luultavasti)

Ensimmäinen ultra on viikolla 11+2 eli kahden viikon päästä (14.4.)! Jännittää jo ihan hirveästi, että onkohan kaikki hyvin. Oireetkin alkaa olla vähenemään päin, ja niin, pari viikkoa sitten tuli päivän ajan veristä vuotoa, niin kuin kuukautisten aikana, tosin se sitten loppui iltaa kohden, enkä ollut ollenkaan kipeä, toisin kuin normaalisti. Ja vielä viikko sitten alkoi taas vuotamaan, mutta sillon vuoto oli niukempaa ja meni nopeasti ohi. Ensimmäisen vuodon aikana olin ihan varma, että nyt meni kesken, mutta on tässä alkanut toivo palailemaan :) Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti meillä kaikilla! :) Ja onnea myös minun puolestani ihan jokaiselle!! 

Seulonta-asiaan..
Mä olen siis alkanut ajattelemaan sitä, että onko järkeä kiusata itseään, kun eihän siinäkään mitään varmaa tietoa aina saa, että onko lapsella kaikki hyvin. Vaikka seulonnoiden mukaan ei kuuluisi riskiryhmään niin silti voi olla jotain vialla. Kukaanhan ei voi varmuudella luvata minulle, että synnytän terveen lapsen. Sitten taas toisaalta siellä voi kuulla ettei kaikki ole hyvin vaikka onkin (kuten kaverilleni kävi, en kyllä ole varma, että missä vaiheessa heille niin sanottiin ja eivätkö he halunneet tarkempiin tutkimuksiin..) En siis tiedä, että olenko ymmärtänyt oikein, etteivät kaikki ne tarkemmatkaan testit anna varmaa tulosta "vioista"?

Shiny85, mukava kuulla, että miehesi on muuttanut mielensä lapsen saannin suhteen. Kaikkein kauheinta varmasti olisi, jos sinulla todettaisi tuulimunaraskaus JA tietäisit ettet tulisi miehesi kanssa koskaan saamaan lapsia.
Ensi maanantaina olis mullakin neuvola ja aamusta vielä, eli en tiedä meneekö sitten oksenteluksi siellä... :( nyt oon kolmena (vai neljänä...?) aamuna nimittäin oksentanu kaiken, mitä oon syöny ennen puoltapäivää. Pelkkä käveleminen ja touhuaminen aiheuttaa sen yökötyksen, eli jos en makaa pää kohotettuna jonnekin 11.-12.00 asti niin oksennan monta kertaa, mahahappoja jos kaikki syömiset on jo oksennettu. Ja kun neuvola on jo klo 9.30... miten tuosta selviää :(

kaylies: joo kyllähän se noin menis, menin töissä vaan lukemaan vähän tarkemmin mitä noista voi tulla ja en kyllä ekan kolmanneksen aikana tai vikan uskalla ottaa. Ehkä se oon vaan minä mutta mulla on yks säännöllinenkin lääke niin jotenkin ei sitten haluis "ylimääräsiä" syödä vaikka tota mun säännöllistä saa kyllä ihan rauhassa syödä. parasetamolihan on joo se suositeltu raskaana olevalle. Viime vuonna kun odotin Janikaa kävin tk-lääkärillä joka ei kauheesti suositellu tota mun "omaa" kipulääkettä joka on melkein sama kun burana, "ottaa vain kun on henki suunnilleen lähdössä". Kyllähän se vähän lääkäristäkin riippuu mitä sanoo. Onneks se oli vaan yhden illan tuo selkä niin kipeä taas hetkeks helpottanu.

On niin ikävä kuulla suruja:( Kovasti voimia sinulle Shiny85 ja miehellesi myös!
Nyt alkaa tuo kauravelli jo kyllästyttää... tosin jälkiuunileipä kurkulla on alkanut himottaa niin, että herään yölläkin syömään sitä:) heräileekö kukaan muu öisin syömään? yleensä herään vessahätään mutta sitten en saa unta ennenkuin olen syönyt.
Olen tosi varovainen kaikenlaisten pöpöjen kanssa. jäin tänään pois töistä, koska aamulla koski kurkkuun. ajattelin selättää taudin ennenkuin alkaakaan kunnolla. voikun eka kolmannes olisi äkkiä ohi niin vähän helpottaisi keskenmenon pelko. (8+1)

kettuliini: Ootko kokeillu hoitaa kurkkua esim. lämpimällä hunajamaidolla? Ainakin mulla tehoaa, jos on kurkku kipeänä

Seulonnoista: Juu ajattelin ottaa kaikki seulonnat tälläkin kertaa. Eipä sieltä pitäis mitään tulla, kun ei oo oikein mitää perinnöllisiä "vikoja" suvussa. Mutta varmuuden vuoksi kuitenkin.

Mulla on eka neuvola 13.4 ja sit varmaan siitä viikon tai parin kuluessa eka ultra. Ilmeisesti mun LA ois 23.11 mut haluan odottaa sen ultran tuloksen, koska mun kiertoni on 30-35 päivää, niin ei voi varmuudella sanoa, ennen ku näkee sikiön koon.. Ja esikoisen kohdalla seki heitti silleen, että ensin antoivat 7.9 ja seuraavassa ultrassa totesivat et onki 11.9 ja neiti synty 5.9 Me ollaan siis pieni päistä sukua, että ei noi ultratkaa aina oo ihan kohdillansa.

Heippa! :) Taidan uskaltautua mukaan!

Olen jo muutaman viikon lukenu keskusteluja ja nyt päätin uskaltaa mukaan. Täällä siis tällä hetkellä viikkoja 8+2. LA 7.11.11 Esikoinen ja Jorvi olis sairaalaana. Ikää 23v. :) Jännittää hirmusesti. Tuntuu että ajatukset pyörii koko päivän vaan tämän asian ympärillä. Raskausoireina ollut oikeastaan vaan AIVAN KAMALA väsymys. Ajoittain pyöryttää ja paha olo tulee jos päästää nälän oikein kovaksi. Muuta ei ole. Toisaalta välillä jännittää jos siellä ei olekkaan mitään elämää ja eka ultrakin on vasta kolmen viikon päästä 21.4. Ei auta kun odottaa. Neuvolassa sanottiin, että olisi jotain "oloja" jos esim. tuulimuna olisi. Osaatteko kertoa mitä? Itellä meni siinä jännityksessä ihan ohi mitä se sitten olisi. Mutta kivaa päästä tänne keskustelemaan! Valtavasti onnea kaikille <3

Tuuli munassa oireet häviää aikas nopeesti ja saattaa alkaa tihkuttelu vuoto samalla öö raskaus arvot saattaa olla laskussa mutta sitten noustakkin yhtäkkiä mutta se on normaalia ne lähtee sitten hitaasti hiipumaan näin oli ainakin minulla tuulimunan oireet ekassa raskaudessaja näin minulle myös eilen neuvolatätikin selitti

voi eiiiiiiiii sielä se oli yhyyyyyyyy kyynel tuli silmään kun näki ja kuuli ne sydän äänet <3 la ei muuttunut pysy samana ainakin vielä voi kunka onnellista tämä voikaan olla emoticon

Koko ajan oon Sanna89- seurannu sun kuulumisia täällä ja nyt on pakko onnitella!!! Ihanaa kuulla, että sieltä masusta löytyi pieni ihmisenalku, jolla sydän sykkii emoticon  onnea emoticon

Onko kukaan muu huomannu ärtyvänsä helposti? Tai muita hormonien aiheuttamia "haittavaikutuksia"? Tällaista täällä... Mies oli selittämässä mulle jotain asiaa kun tein leipää. Leikkasin samalla kurkkua ja yksi viipale lensi maahan. Mies lopetti samaan aikaan puhumisen ja katsoi (minun mielestäni vittuuntuneesti) lattialla olevaa kurkkua. Siitäkös se riemu lähti. Aloin huutamaan kurkku suorana että "No onko pakko lopettaa puhuminen ja oikeen KIINNITTÄÄ HUOMIOTA tuohon kun mulla tippu tuo kurkku? Niin että "ootpa sinä kömpelö, kattokaa nyt!"" mies oli ihan ihmeissään ja selitti että ei hän kyllä sillä lailla ajatellu... silti aloin itkemään ja vähän ajan päästä mies tuli halaamaan, kaikesta huolimatta... jälkeenpäin alko aika paljo naurattaa koko homma.
Ja sitten tänään kun soitin sairaalaan, että nyt tuli postissa aika lääkärille mutta se on vasta kuukauden päästä että eikö mun nyt pitäs saada lääkärintodistus ennen sitä tälle väliinjäävälle ajalle. Nainen sano että "ei ne niitä yleensä kirjota, ota yhteyttä omaan tk:een..." aloin sit itkemään että helvetti kun ei se tk-lääkärin lausunto auta mitään kun kuntoutustukea pitäs hakee! Anto sit puhelimen jollekin toiselle ja aikani nyyhkittyä se aiko ottaa asiasta selvää, että laittaisko lääkäri sittenkin todistuksen mulle aikasemmin postissa. Että semmosta täällä... ei oo helppoo ei.

Sulla on Zaana jotenki hauskat oireet ilmaantunu raskaudessa :)

Itsestä oon huomannu sen että hermot menee pienestäki asiasta, mulla ei ole mitään itkun puuskaa vaan semmonen että oon melkeenpä kokoajan pahalla päällä ja mikää ei mee hyvin sitten :D mutta nää on onneks ohi meneviä, hermot meinaa mennä varsinkin nytten kun meidän esikoinen täytti tiistaina 2v ja sillä on semmonen kiukku uhmaikä tuloillaan :)

Onko kenelläkään muulla ollut semmosta oiretta tässä raskaudessa että jos yöllä heräät niin sua ei väsytä enään ollenkaan, itsellä on nytten muutamana yönä ollut ku olen heränny vessaan ja mennyt takaisin sänkyyn niin tuntunu oikeesti että nousen ylös ku en meinaa saaha enään unta millään ja siinä sitte aikansa pyörit sängyssä kyljeltä kyljelle ja voivottelet kun ei tuu uni ja sitten yhtäkkiä saatatki nukahtaa :D

Toissa öinen unikin oli ihan ihmeellinen, se oli että olin citymarketissa kaupassa ja menin kassalle maksamaan ostoksia ja huomasin että jokin ostoksista puuttui ja kävin nopeasti hakemassa kun ei ollu mun vuoro vielä maksaa, no ostin pienen 2dl kahvikerma purkin ja kun tulin takaisin kassalle niin mun takana seisova mies oli juonu sen kerman ja jättänyt tyhjän aukinaisen purkin siihen kassahihnalle. Että tommoinen uni mulla oli vaihteeks :D

Sitten onko kenelläkään rinnat niin kipeät ja arat kun rintsikat ottaa pois kun on päivän siinä puristanut, niin mulla ainakin kun rintsikat ottaa painamasta pois niin nännit on niin hemmetin kipeät että niihin uskalla tehdä mitään, johtuu ilmeisesti noista rintsikoista, tuntuu jotenkin kotonakin paremmalta kun ei tarvi piettää puristavia rintsikoita :) ja mahaakin on alkanut turvottamaan että melkeinpä kaikki paidat tuntuu jo mahan kohalta niin kireiltä ja sitten on epämiellyttävä piettää päällä tiukkoja paitoja :D mutta nämä oireet kyllä kestää :)

Vitsi että oon onnellinen meidän kaikkien plussanneitten puolesta, ihanaa iloita teidän kanssa raskaudesta :) Olette ihania ihmisiä :)

Takaisin