Maalisvauvat 2011

kiitos kaikille...  oon ihan otettu tästä ystävällisyydestä, koska sitä ei sieltä lääkärin puolelta ainakaan herunut (enkä varmana enää koskaan mee mieslääkärille, se on varma)... enkä ainakaan samalle lääkärille. mietinkin jo että pitäiskö valitusta tehdä, mutten osaa jotenkin päättää... Mut kumma kun kuitenkin luullut ja olettanut olevansa raskaana ja paljon pidemmälläkin siis nyt viikolla 12... Niin että lääkäri sit suhtautuu noin. Itkin jo huoneeseen mennessäni sitä että jännittää. Siinäkin vaiheessa lääkäri vaan rutiinisti kysyi normaalit kysymykset, mitään huomiota siihen että mä itken jo valmiiks. Ja sit kun saakin tietää ettei olekaan raskaana enää... että ei oo ollu vähään aikaan... Se on aika kova paikka... ehtiny kuitenkin jo kaikenlaista kuvitella näköjään ja olla onnellinen asiasta...
Kuinka korkealta sitä voikaan ihminen pudota [:(]

Mutta suuri Kiitos teille kaikille. Olette parantaneet mieltä aivan mielettömästi! 
Olette ihanimpia ihmisiä, keitä tiedän. Täällä tuntee kuuluvansa joukkoon, kerrankin elämässään
Kiitos tuesta ja kauniista sanoista! <3

Nyt täytyy vaan yrittää jaksaa ja odottaa maanantaiset verikokeen tulokset ja jos hcg on koholla, sitten täytyy toivoa ettei todellakaan ole kohdunulkoinen... En kyllä oo ees ajatellu sitäkään asiaa vielä. Vielä yritän selvitä asiasta että kohdussa ei ollutkaan ketään. Keskenmenosta siellä puhuttiin, mutta kaippa ne sit tolla verikokeella sulkee pois kohdunulkosen jos on jo laskenu nolliin km:n jälkeen. kai se nyt melkeen 7 viikon jälkeen onkin jo nollassa... ellei siis kohdunulkosta.

anteeksi omanapaisuus, mutta nyt ei oikein jaksa muuta.
Kiitos<3

tarrasukkia miljoonasti kaikille muille...<3
 
Voi että mua pelottaa.. Kun kävin vessassa ja pyyhkäsin tuli semmosta vereväälimaa ja pelästyin ihan toden teolla tai se oli vaalenpunahtavanverevää.. Mua niin pelottaa.. Mutta mietin että voihan se kai johtua verevistä suonista alapäästä. jos siitä tuli se vuoto.. en tie oon niin sekasin.. kun en tiedä että mitä ajatella.. toivottavasti masussa kaikki hyvin ?? Mä en kestä jos taas joudun kokeen keskenmenon.. se on niin kamalaa..
 
Dark91 : voi, olen todella sanaton. [:(] olen todella pahoillani puolestasi... Paljon voimia ja tsemppiä sinulle, luulen että tarvitset sitä nyt enemmän kuin kukaan muu meistä. <3 [:)]

SannaL : toivottavasti vuoto ei ollut mitään vakavaa ja pikkuisella on kaikki kunnossa... uskon vahvasti että onkin!! [;)]

Täällä on puhuttu paljon noista verikokeitten tuloksista... Miksköhän mulle ei oo soitettu mistään tuloksista, vaikka kävin verikokeissa jo viikolla 9+5...? [:-]
outoa.. no ultrassa oli onneks kaikki hyvin, mutta olisi silti kiva ollut kuulla niistä verikokeista myös...

kuulin lääkäriltäni eilen "hyvän" uutisen: saan synnyttää alateitse. Toisaalta olin ihan silleen että se on hyvä, koska siitä toipuu nopeemmin ja pääsee nopeemmin kotiin ja muuta, mut sit tää miun pelko on taas tullu vahvempana kun on joutunu miettii taas näitä asioita. Yöllä näin painajaista, aamulla heräsin jo aikaseen murehtimaan asiaa kun en saanu enää unta. En voi sille mitään että pelkään sitä jotenki niin paljon. Pitää puhua seuraavalla neuvolakäynnillä asiasta. Tuntuu ja pelottaa, ettei siellä ymmärretä...

Muuten olen todella innoissani, ja katselenkin saatuja ultrakuvia melkein joka päivä [:)] on se vaan niin ihmeellistä että siellä mahassa on todella pikkuinen ihminen.. [:)] ens kerralla saa sit jo tietää sukupuolen.. [:)] ja ens ultra onkin 20.10, joten sinne onkin hieman aikaa...
 
Heippa SannaL,

mulla oli ihan samankuuloista vuotoa viikolla 10, jälkeenpäin ajatellen se liittyi ponnistamiseen ja tuli luultavasti limakalvoilta. Se oli siis kuukautisvuodon näköitä mutta selkeästi limaista, jos nyt mennään näihin likaisiin yksityiskohtiin. Mulla on myös istukka melko edessä, ja siihen melkein kuuluu jonkinlaiset vuodot.

Pelästyin ihan pirusti, ahdistuin niin että oksennus meinas tulla. Vuoto ei kuitenkaan jatkunut, ja seuraavana aamuna kuunneltiin sydänäänet jotka oli ok. Kovasti tsemppiä ja toivoa. On tää välillä niin ahdistavaa aikaa.
 
No heippa Hamasu ?

Mä kanssa ahdistuin rupesin itkeen ja täriseen ja hoin vaan että pysy masussa loppuun saakka jaksa pysyä mukana ?
Niin juttelin masulle mä olin niin peloissani etten tiennyt miten päin olisin ollut.. Onneksi siitä kun vähän sain itseni kasaan niin rupesin ajatteleen että voi johtua ihan muustakin että ei tarkota että joku olisi vialla ? Nyt ei tosiaan ole tullut mitään sen yhden kerran jälkeen.. Nyt vaan odottelen rauhassa sitä tiistaista ultraa ja toivon että kaikki on masussa hyvin ja oon päättänyt että siellä on kaikki hyvin ??
 
Kyllä se järki kummasti katoaa kun hysteerisyys iskee, tosin tuntuu että mulla katoaa nyt järki ihan jatkuvasti!!
Kävin tänään extraamassa vanhassa työpaikassa (hoitoalalla) ja kyllä mentii slowmotion koko ilta, ei oikeen ajatus juokse. Eikai se mikään ihme olekkaan jos turvottaa mahaa kun on aivotkin näköjään siellä, haaahaa. Tää vitsikkyyskin kai menee raskauden piikkiin [8|]



 
Niin.... että jos voitte tarkistaa etten unohtanut ketään tai muuttanut kriittisä tietoja. Yhtä hieno ei ole kuin Darkin, mutta ajanee asiansa.
 
Shani ? Onnea maagisen rajan ylityksestä ? 
 
Kiraffe ? Kiitos ? Kyllä mäkin jo uskon että on masussa kaikki hyvin ? Ei ole tullut tänään mitään ja eilenkään ei enään sen yhden kerran jälkeen tullut..
 
Hamasu ?  Näin tekee.. Onneksi tosiaan nyt uskon että masussa kaikki hyvin ja olen ihan varma kun eilen pötköttelin sohvalla ihan rauhassa musta tuntu että toukka liikku ja tunsin sen ? En tie voiko olla jo mahdollista tuntea ? Mutta siitä sain uskoa että masussa kaikki hyvin ?
 
 
 
 
 
Niin vain tuli viikon reissu tehtyä ! se siitä rentoutumisesta .. hirveesti tuli käveltyä ja väsyttäväähän se oli. onneksi tuleva iskä ymmärsi, että mamma tarvii nyt päiväunia !! :)
jotenki outo olo oli koko viikon, mutta eiköhän tämä taas tästä tasaannu ku arki alkaa !! hirveesti on väsyttäny reissun jälkeen, voisin nukkua vaikka miten paljon ...

huomenna alkaa sit koulu. saas nähdä miten kauan sielä jaksaa. tiedättekö te kukaan, sit ku on ajankohtaista jäädä pois koulusta, niin jäädäänkö sieltä äitiyslomalle, vai ollaanko sillon poissaolevina?. alotain ammattikorkeakoulussa. tämmönen asia on mietityttäny.. oon yhden lukukauden ollu jo poissaolevana. kouliua hankaloittaa myös se, että tästä kotipihasta taitaa olla matkaa n.80km yhteen suuntaan.. nohh, sen näkee sit miten jaksaa..

hamasu; jos viitsit lisäillä hienoon listaan, niin oon 21v ja esikoinen olis täälä tulossa !! :)
harmi, että dark91 kaikki ei menny niinku piti. :/

terv.lilleroinen rv 9+3
 
Heippistä [&o]

Kiitoksia kaikille suuresti siitä, että ootte jaksaneet toivottaa onnea ja tsemppiä ja ootte ollu noin ymmärtäväisiä. En mä tiiä mistä mun pelko tuli joskus kun ajattelin et entä jos käykin jotain ja joutuu täällä sen sanomaan että jostain syystä mut tultais tyrmäämään... Mistäköhän sekin mahto tulla. [:D]

Mua on helpottanu ihan kauheen paljon kaikkien teidän sanat. Tullu jopa hetkellisesti onnellinen olo, mut sit taas harmittaa sinälläs kun tunsin jo kuuluvani johonkin joukkoon ja nyt en enää ookkaan samassa tilanteessa. Mutta kyllä mä täällä käyn kurkkimassa, vaikka välillä tuleekin pieni pistos sydämeen ja ajattelee hetkisen sitä pientä elämää, jota luuli kasvattavansa, mut sit saikin tietää ettei ketään oo - enää. Miikakin on ollu aika rikki. Minä myös. Tästä on vaan selvittävä, ei kai muutakaan voi.

Mut voipa olla varma et meen joka kerta jonkun vuodon jälkeen jonnekin tarkistuttaan et kaikki on okei, niin ei tuu tätä et elää kuukauden päivät tietämättömänä että olikin menny jo kesken.

Ainoo mikä mua mietityttää on noi mun alavatsa-, ja alapäätuntemukset... Alavatsaa nippaa välillä ja aika runsaanlaisesti, ja sitten välillä taas en tiiä onko se jotain vaginaalista kipua vai mitä, mutta tuntuu ihan ku joku sörkkis tulikuumalla sähkösellä sukkapuikolla mua alapäähän! [:@] Ja ku sitä kipuu ei osaa kohdistaa mihinkään kunnolla. Onko jollakulla minkäänlaista kokemusta samanlaisesta? Aijaij taas sattuu [&:]

näin jo untakin että puhelu tuli ja että hcg oli koholla.. Mut sit rupesin miettiin että onko se mitenkään mahollista, että tuon keskenmenon jälkeen oliskin tärpänny uudelleen ja sen takii nää mun oireet ja turvotus jatkuu? Tai sit johtuu jostain muusta ja pakko mennä lääkäriin ja ottaa kilpirauhasarvot yms... Voi luoja [X(]

SannaL, no, onneks sulla on tiistaina ultra, ja vuoto oli tommonen limanen ja tosi niukka ilmeisesti, niin en yhtään ihmettelis et limakalvot vuotaa. Mulla kun tuo vuoto kesti muutaman päivän, vaikka olikin kohtuu niukka ja kivuton (ja tätä lääkäri sanoi että vois olla se km) Mut noin pitkällä kun oot, niin tuntuis varmaan paljon pahemmin km kun mulla sillon 5+4. Kaikki on hyvin, mä oon varma siitä. Mut onneks sulla on ultra tiistaina. tsemppiä<3
 
Shusmita,
lilypiessä kun sun juttus on valmis, siinä on lista eri koodimerkeistä.
To start using your ticker: Click on the links below for code snippets and helpful advice. For Websites: HTML • Image URL • Blogger • Friendster • hi5 • MSN • MySpace • Facebook • Hyves • iGoogle Email Signatures: AOL • Entourage • Gmail • Hotmail • HTML • Incredimail • Mac Mail • Mozilla, Thunderbird • Outlook • Yahoo! • Webmail • Windows Mail Forum signatures: HTML • Ezboard • PseudoHTML, UBBCode and BB Code Desktop Widgets: HTML file • Apple Dashboard • Active Desktop (Windows XP/2000) • Windows 7 Gadgetniin klikkaat tota mikä on tossa punasella sit kopsaat ja liität sinne omasivu allekirjoitusosioon ja tallennat [:)]
 
Tosi kurja juttu Dark 91[:(]  paljon voimia Sinulle! Tiedän tunteen [&o]

Kyselisin tietäisittekö hyviä liikkeitä yms ostaa äityisvaatteita?? Eihän maha tokikaan vielä niin iso ole, että tarvitsisi, mutta aika menee niin nopsaa ja maha kasvaa koko ajan pikkuhiljaa [:D] Liinuslotta.com oli aika iso valikoima ja suht.edullisia ja elloksella myös, oiskohan muuallakin? yleensä nuo äityisvaatteet on aika kalliita [:-]
 
voi kauheeta dark91!! Todella paljon voimia sulle ja onnea uuteen yritykseen!! itselläni oli limaista ruskeeta vuotoa vk 7 ja menin kyllä heti yksityiselle halusin vaan pois sulkea mahdollisuuden tuulimunasta! Onneks kaikki oli sit hyvin ja sain mielenrauhan vaikka lasku kirpas! Omasta mielestä alkuraskauden ultra pitäisi olla kaikille saatavilla 7 vk alkaen ihan jo siitä syystä et voidaan tarkistaa että kyseessä ei ole tuulimuna tai et ei oo mennyt jo kesken! Koska yleensä jos silloin on kaikki hyvin niin on enää 2 % mahdollisuus km! Näin ainakin lääkäri sen sanoi... ja myös LA on tarkempi! siin on niin monta plussaa että kannatan!! Todella epäammattimaista käytöstä varsinkin mieslääkäriltä olisin kyllä siin vaiheessa sanonu omalle miehelle, että "voisitko antaa parii opettavaa!!" [:@] tollasen lääkärin en edes olisi antanut koskea itseäni! Voisi kyllä vähän miettii millaisen ammatin on valinnut!! Jos olisi tollanen osunut omalle kohalle niin se lääkäri ois niin jossain anelemassa lupiaan takaisin!!! Anteeks tollanen puhe mutta kun helposti raivostun tuollaisesta käytöksestä kyllä sellanen ala vaatii hirmu määrän empaatisuutta!! Ja vielä kerran voimia dark91 ja miehelle myös![:)]
Nyt vähän ilosempaa uutista! Tuli postissa ultra ajat 10.9. on ensimmäinen kauan odotettu ultra!!! tuleekin just sopivasti 12 vk täyteen!! Toivottavasti tulee kivoja kuvia!!
 
Ja tosiaan lähipiirille/vanhemmille ollaan kerrottu raskaudesta, viikkoja jo 12plus kolme, tietysti olivat iloisia ja olivatkin odottaneet kovasti toista lapsenlasta, esikoinen kun täyttää jo 7v loppuvuodesta,aika moinen ikäero, mutta ei sen väliä.. Töissä en ole vielä kertonut...
Vointeja kaikille ja ihanaa odotusta ja syksyä [:D]
 
Yhdyn gepan sanoihin.. kamala lääkäri [:'(] ja varhaisultra pitäisi olla kaikille!! Itselläni oli tuulimuna muutama vuosi sitten. Voishan tosta tehdä jonkinlaisen valituksen.. jospa siitä olisi muutkin tehneet ja saisi esim. varoituksen tms.
 
Dark91 ??   Mä uskon kanssa että kaikki on hyvin masussa ?
Vaikka joka kerta kun käy vessassa niin pelottaa pyyhkiä.. No onneksi tiistaina on se ultra vaikka sekin kyllä vähän pelottaa että mitä tulee vastaan.. Yritän kovasti ajatella että hyvin se menee ?

Itsellä tosiiaan viime raskaus meni kesken 11+6 että tosi myöhään ja se oli kanssa tosi rankka kokemus.. täytyy myöntää että käy viellä useesti katsomassa  odotusryhmää 9/10 Ja ajattelen että itsekkin olisin niin pitkällä ihan viimesiä viikkoja raskaana.. Kovasti olen puhunut asiasta ja puhunut samat asiat miehelleni moneen kertaan ja aina se jaksaa kuunnella? Puhut niin paljon vaan asiasta kun jaksat se aina vähän helpottaa oloa kun pääse purkaan asiaa? mutta ainahan me meidän enkelivauvoja kannamme mielessä ja sydämessä ??

Oikein kovasti viellä jaksuja ja voimia sinne ? Toivotaan kovasti että tärppää pian uudestaan ja kaikki menee hyvin ? ja iso HALI??
 
 
Nellu :) Me mennään sitten samoilla viikoilla täällä kanssa 12+3 ? Oikein hyviä vointeja sinnekkin ?
 
Dark91 Kiitos paljon [;)] Nyt opin ehkä jotenkin kättämään tota [:D]







 
Takaisin
Top