SannaL, oi maaginen raja rikki! [:D] Onneks olkoon! [:)] ?
Ireth, tiedot lisätty, taulukko löytyy ylempää, koska en sitä viitsi joka kerta liittää uudelleen. [:)]
Huhhuh, minkämittainen yövuoro [8|] Mä varmaan jotenkin jaksaisin kun tietty rahaahan töistä aina tulee, mut raskaana en tiiä kuinka kauan tommosta rääkkiä jaksais... Onneks tommosessa on hyvät puolensa[;)]
Kaverini on nesteen jalostamolla porvoossa töissä ja ihan mukavat vapaat yms tulee 12 tuntisien vuorojen jälkeen... [;)]
MartinaZ, vaikeelta kuulostaa, ei voi muuta sanoa kuin tsemppiä ja jaksamista sinne! [:)] Peukutukset myös sille että suhteellenne ei tapahdu mitään ikäviä muutoksia *koputtaa puuta* ?
Mä oon kans muuten miettiny mammajoogan alottamista! Kiinnostais nyt kuitenkin jotain harrastaa, koska tukiverkosto täällä suunnalla on niin pieni vielä, kuitenkin alle vuosi täällä asuttu. Muuten mä harrastan kauheena käsitöitä, neulon, virkkaan, ompelen, maalaan, piirrän... [:D] Luovakausi meneillään, kun sain toissapäivänä tehtyä itelleni äitiysvaatteet alusta asti ite.. Ja vauvan tossut&tumput... Tosin tyttöväreissä... Itellä hirmuinen poikafiilinki [:D]
Ninja, ei et ole sekopää [:D] Mäkin mietin noita asioita joka kerta kun esim. kissan syliin nostaa, miettii että kuinka se juuri on esim. käynyt hiekkalaatikolla ja että onko bakteereja.. Oon kans kuullu että harvemmin sitä toksoplasmoosia saa, pitäis melkeen syödä sitä kakkelia että sen sais, mutta kukaan järkevä ei normaalistikaan mene siivoamaan kissanvessoja ja pistämään heti käsiään suuhun[8D] Tosin, kun meilläkin kissat on molemmat olleet alusta asti täysin sisäkissoja, eivätkä syö raakaa kalaa, kanaa tai lihaa, riski toksoplasmoosibakteeriin on tositositosi pieni. Näin mä oon ainakin kuullut. Ja jos jommalla kummalla tokso olisi, niin olis itsekin varmaan sen jo sairastanut. [:D] Mutta pieni huoli, ja varovaisuus ei näin raskausaikana kyllä varmaankaan oo ollenkaan pahitteeksi... [:)]
hygienia on tärkein, meillä mies vihaa yli kaiken hiekkalaatikon siivoamista mutta ei anna mun tehä sitä, koska ei halua riskeerata. Tosin, sitten sen haluttomuus tehdä asia yhdistetään yleiseen laiskuuteen ja saamattomuuteen (ajoittaista) niin välillä saa tosissaan perseelle potkia että asiat tapahtuu. [:D][:D]
Mut tosiaan, koskaan ei voi tietää, ja sen vuoksi ihan hyvä että varautuu, niin ainakin pienentää sitä riskiä.
Ja tosta virtsatulehdusjutusta, ihan sen puoleen että hyvä et nyt käyt tutkimuksissa, ja toivottavasti sitä ei oo ollenkaan, ja vaikka oliskin niin saat sitten hoidon siihen. Tsemppiä! [:)]?
omaa napaa,
eilinen jännäily on nyt jotenkin kummasti vaihtunut outoon tyyneen oloon ja oloon siitä, että masussa oikeesti on jotakin, vastasi viikkoja tai ei. Laskettuaika vaihtunee aivan varmasti, en sitten tiiä tuleeko siirtoa jopa huhtikuisiin, saas nyt sit nähdä. [:)] no, nyt on siis se pettymysvaihe enimmäkseen käsitelty, niin huomenna tuskin tulee ihan niin pahaa oloa, jos kohdussa ei ketään näkyiskään. Ja jos sykettäkään ei näkyis, niin sitten kattoisin sen pari viikkoo mielellään ja sit uus ultra, ennenko rupeen tyhjennyksiä ees miettimään, niin varmistuupa ainakin että ei sitten abortoi elävää alkiota. [&o]
Huomenna kerron uutisia heti kun kerkeän, ollaan nimittäin miehen kanssa menossa viikonlopunviettoon Espooseen mun vanhempien luo... [8D] Ja jos huomenna ultrassa on kaikki ok ja siellä sykekin jo näkyisi niin kyllä siinä vaiheessa varmaan pitänee jo äidille kertoa.. Hui! [&:] Äiti on pelottava... [>:]
Se on aina kovin jyrkkä ja puhunut nytkin mulle jo pitkään siitä, että ei lapsia tuossa iässä yms. Joten oon nyt sit miettiny et miten hitossa mä sen kerron äidille ilman että saan iänikuiset vihat niskaani... [:o]
Miehen kanssa ja mun parhaan ystävän kanssa ollaan mietitty paras vaihtoehto kertomiseen, he kun tuntevat äidin ihan yhtä hyvin (melkein) kuin minä. Kaikista paras on kertoa, että tämä lapsi on vahinko, (vaikka ei todellakaan sitä ole ?) ja tulin raskaaksi pillereistä huolimatta, sekä että aborttia en aio tehdä.
Tiedän, saattaa kuulostaa kamalalta että valehtelen omalle äidilleni tässä asiassa, mutta en näe muutakaan vaihtoehtoa. Nimittäin en kestäisi, jos äiti ja isä yhtäkkiä kääntäisivät selkänsä (mikä varmaan tapahtuisikin jos ilmottaisin että oon raskaana ja on tosi toivottu lapsi ja ehkäsyä ei oo käytetty) vähäksi aikaa. Paras tehdä noin, vaikka inhottaakin. [&:]
Aamulla heräsin kauheeseen vatsakipuun, ja luulin jo että tää oli tässä... Ajattelin jo, että nyt on alkanut sitten km ja vähän aikaa siinä tsemppasin itteeni lähteen vessaan... Vessassa sitten huomasin, että eipäs ollutkaan mitään kohdun kipuja, vaan vatsanväänteitä, ja gaggelspyy olikin sitten senlaatuista että en ihmettele miksi sattui vatsaan. Sen jälkeen kipu hävisi ja sainkin sitten nukuttua öhm... puoli neljään asti [:D][:D] heh...
Nenä vuotaa aivan tajuttomasti, ja aivastuttaa sen myötä niin pirusti että melkein ärsyttää. Noei, mutta täytyy tästä nyt varmaan suihkuun loikkia, että ehtii kauppaan vielä tänään... Oho O_O kello onkin noin paljon... En mä ehi suihkuun... Hiukset harjaukseen ja kuteet niskaan ja kauppaan siis käy tän tytön tie! [:D][:D]
Ilmoittelen huomenna/viimeistään sunnuntaina miten on mennyt! Jännittää himppusen mutta kyllä tää tästä. [:)]