Maalisvauvat 2011

hannamari: Jeij, maaginen raja ylitetty [:)] -Onnittelut siitä. Hienoo myös kuulla, kuinka positiivisesti sun raskauteen on suhtauduttu töissä, ihan kaikilla ei oo yhtä mukava esimies.

hamasu
: Voi, toivottavasti kaikki on hyvin vuodosta huolimatta!! Yritä jaksaa! Täällä pidetään kaikki sormet ja varpaat ristissä [:)]

Picsu: Pian pääset ultraan, jipii [:D] ..Voin kertoa, että sen jälkeen olo on aivan ihana! Kiva kuulla myös positiivisia kokemuksia koirista ja vauvoista yhdessä. Itse kolme koiraa paremmille pupumaille päästäneenä tiedän, ettei se ikävä lopu kokonaan koskaan, mutta ihanat muistot onneksi jää. [:)]

Sus: Toi perheenlisäyksestä kertominen on hankalaa, kun ei 100% varmasti tiedä, mikä reaktio vanhemmilta tulee.. Vaikka oikeestaan aina se on ihan positiivinen. Tsemppiä kertomiseen, hyvin se menee [:)] ..Meillä kans miehen äiti aloitti nyyhkimisen kuullessaan vauvista, miehen veljen kihlattu odottaa myös (LA 21.12.) joten heille on tulossa lapsenlapsia puolen vuoden sisään kaksin kappalein ja sekös on iso juttu. Mun oma äiti taas vaan halasi ja totesi, että mä oon aina sen pikkutyttö [:D] ..Omalle isälle kertominen vähän jännittää, ei kovin paljon olla tekemisissä ja saa nähdä, et mitä se tuumaa.

Ja sitten omaa ).(

Ultra on nyt ohi, paljon sitä jännitettiin (miehestäkin huomas et oli vähän perhosia vatsassa) ja ihan turhaan, vauvi on kunnossa kaikin puolin, niskaturvotus oli 0,6 eli ilmeisesti ihan hyvä ja alhainen. Kädet ja jalat oli oikeilla paikoillaan ja kallon muoto oli normaali. Vauvi oli kätilön mukaan erittäin eloisa (pienen herättelytökkimisen jälkeen [:D]) ja sydän sykki normaalisti. Vauvin koko vastasi viikkoja 11+1 (menkkojen mukaan 11+5) joten LA ei muutu. Oli se vaan niin ihana nähdä <3 ..Kuviakin saatiin 3kpl. Verikokeisiin menin ultran jälkeen, haluan osallistua siihen sikiöseulontaan myös sen seerumiseulan osalta. Tuntuu, että mielipiteet (tuttavapiirin raskaana olleet naiset) jakautuvat aikalailla 50/50 puolesta/vastaan ja mielipiteet ovat hyvin jyrkkiäkin. Päätös oli kuitenkin minun ja mieheni yhteinen, haluamme tietää riskistä saada vammainen lapsi. Mitä mielipiteitä teillä on? Aioitteko osallistua/olla osallistumatta?

Rakenneultra onkin vasta 2.11. ja seuraava neuvolakin vasta 23.9. joten mulla on piiitkä aika märehtiä yksin näitä vauva-asioita, tai siis miehen ja teidän kanssa, enhän mä ihan yksin oo [:D]

Jaksamisia kaikille ja kasvatelkaa niitä massujanne rakkaudella! Ja lisätkää kuviakin tonne toiseen ketjuun, mä ainakin haluan nähdä! Ni. [:D]
 
Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi

Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Pini ---- 22 ---- 6.3 ---- esikoinen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Riinaa ------ 20 ---- 12.3 ------- esikoinen ----
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123--22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
suvi_--------22------22.3-----esikoinen-----2
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
Sarppa86----24-----24.3.------esikoinen----?
hietaka-----27-----30.3---------nelonen---3
gepa----------22-----26.3.------esikoinen------5
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
Niu----------23-----30.3-------esikoinen-----2
gabor--------30-----3.3.-------pikkukakkonen----2


Lisäilin itseni tuonne listaan :)
 
ALKUPERÄINEN: Pini
Verikokeisiin menin ultran jälkeen, haluan osallistua siihen sikiöseulontaan myös sen seerumiseulan osalta. Tuntuu, että mielipiteet (tuttavapiirin raskaana olleet naiset) jakautuvat aikalailla 50/50 puolesta/vastaan ja mielipiteet ovat hyvin jyrkkiäkin. Päätös oli kuitenkin minun ja mieheni yhteinen, haluamme tietää riskistä saada vammainen lapsi. Mitä mielipiteitä teillä on? Aioitteko osallistua/olla osallistumatta?



Pini: Minä osallistuin myös noihin ylimääräisiin seulontoihin. Se oli meillä molempien tahto ja itsestäänselvyys. Mulla on tosiaan ikää jo 37 v, joten on ehkä hiukan kohonnut riski, ja siksi haluamme tietää todennäköisyydet tarkemmin. Nehän on tietysti aina vaan todennäköisyyksiä, varmaksi ei voi sanoa mitään, ja mitä vaan voi sattua sitten synnytyksessä tai sen jälkeen, mutta me halusimme näin. Ultrassa niskaturvotus oli 0,5 eli kuulemma ihan hyvä ja normaali, mutta verikoe kertoo sitten vielä enemmän. Jos sieltä sitten tulee pahat tulokset, niin on meillä todella vakava mietinnän paikka, mutta en halua tätä nyt vielä sen enempää murehtia tässä vaiheessa. Jokainen tekee päätöksensä oman kykynsä ja jaksamisensa arvioiden, ja muut pitäköön mölynsä omassa mahassaan muitten päätöksistä.
 
Nannasu, hyvä että on pahoinvointirannekkeet toimineet ! Mulla on ollu kans aika iltapainoitteista toi pahoinvointi, vaikka onkin ollu aika pienenlaista... Mä eilen kävin vaakalla ja mun paino noussu vaan 200g viime mittauksesta... Ja silti maha näyttää paaaaaljon isommalta ku ennen... O_O tuntuu jotenki kummalliselta.. [:D]

Sus, oi ihana reaktio! Mä niin jotenkin toivoisin että meillä kans reaktio olis ees semmonen, etteivät suuttuis tai muuten vaan pitäis mua ja miestä vastuuntunnottomina... Äiti nyt on aina pitäny mua jotenkin haihattelijana, mutta mulla ja miehellä kuitenkin yhteistä taivalta takana jo kohta 3 vuotta joten en ainakaan ite pidä haihatteluna... Mut ihana uutinen ku suhtautuivat noin kivasti [:D]

Pini, oi ihana kuulla että kaikki hyvin... [:)] ite ainakin meinasin osallistua tohon seulontaan, koska on se kiva sinänsä tietää kun kuitenkin kohtuullisen helppo toimenpide että saa riskin selville... Mutta en vaan tosin tiiä mitä siinä vaiheessa tehtäis jos tulis ilmi että olis down, tai tosi iso riski sille..

Mitä ootte itse miettineet? Ja tuskin toivottavasti ketään tuomitaan, päätyisi keskeytykseen tai ei... [:)]

Joo ja mä en ainakaan mahastani vielä uskalla kuvaa ottaa ennenko on nähny että mahassa on kaikki nyt hyvin, sit vasta uskallan kuvailla, ostaa mammahousut, ja muutenkin olla paremmin mielin ^^ Mut mä kyl kans haluun nähä jos joku jo uskaltaa masustaan kuvaa ottaa tai sitten joo, ultrakuville oma ketju! <3


Omaa:
Viime yö ei sitten ollutkaan niin helppo kun luulin... [&:] Ilmaa vatsassa, vatsassa kiersi, voin pahoin, nenä vuosi ja aivastutti... Ja en tietenkään huonolta ololtani saanu nukuttua kun vasta sitten joskus puol kymmenen jälkeen aamulla! [X(] No, sain sitten nukuttua ihan hyvin, mutta kyllä täytyy saada ens yönä nukuttua ihan  oikeeseen aikaan... Ja ihan tapaturmainen yö, mua ei pitäis päästää yksin touhuileen keskellä yötä [:D]

No, ensimmäisenä kun oli kissa sylissä hetken, se päätti hypätä mun olkapäältä kirjahyllyn päälle, sain mukavat kynnen jäljet komistamaan olkapäätä... Sitten kun yritin saada unen päästä kiinni, ja kissat rupes touhuumaan jotain, Pippuri tulee ja sitten ottaa vauhtia mun takapuolesta, sinne seuraavat kynnenjäljet... Sitten hain jäätelöä että tulis parempi mieli että sais nukuttua, ja sitten Pippuri syöksyy vesikupin nurin... Ja seuraavaks leikkasin sormeen kun leikkasin jäätelöä! Voihaan vadelma... Onneks nyt sit sain jotenkuten sitten unta.... lopulta...

Jännittää liikaa! Kun vois nyt kelata ens viikon perjantaihin niin vois huokasta helpotuksesta.[:)]
 
hamasu: pidetään peukkuja sulle että kaikki sujuu hyvin. Jos lohduttaa niin oon kuullu aikasemminkin vuoroista ja jos siihen ei liity kipuja ja se on vähäistä niin luultavasti ihan harmitonta. Toivotaan niin.

Oma napa: mies on alkanut tohkeissaan jo puksaamaan kehtoa tulokkaalle :) on kätevä käsitään joten tiedän että siitä tulee loistava :) sekin ottaa jo rennommin kun on tämä ensimmäinen pykälä ylitetty.

Kyllä mä jo uskon että tämä kumpu on vauvamaha eikä enää mitään turvotusta, kivasti se tossa pyöristyy ja kasvaa vähän joka päivä :)

Väsymys vähän helpottanut ja kun muistaa syödä ja juoda niin ei enää huimaakkaan jatkuvasti. Nämä migreenikohtaukset ei tosin helpota ja ovat todella pahoja, vielä pahempaa että niitä on oikeastaan päivittäin ja yleensä en selviä ilman panacodia, inhottaa ottaa niitä vaikka "turvallisia" ovatkin.
Noh, josko se siitä.

Onko muuten muita täällä Helsingin suunnalla, olis kiva saada mammakaveri jonka kanssa jakaa tätä kun ei noi lapsettomat jaksa ihan jokaisesta pikkujutusta innostua vaikka isona tukena ovatkin. Eikä ne oikein tiedä mistä mä höpötän kun eivät ole kokeneet :)

Jos joku innostuu niin koodailkaa ihmeessä :)
 
ärsyttää! Taas uneton yö vissiin edessä... Mä en kestä ! Mies ei pidä lupauksiaan ja ei auta kotitöissä, käyttäytyy inhottavasti ja välinpitämättömästi... Lupasi aamulla kun unta tosiaan sain vasta puoli kymmenen aikaan ja nukuin jotenkuten n 5 tuntia... Oon väsyny ahdistunu... Yms ja mies sitten lupasi että hellii ennen nukkumaanmenoa niin että saan yöunet... Tuolla se nyt sit yksinään kuolaa ja kuorsaa... :<
ja minä mielentilassa jossa en todellakaan saa unta... Argh! Ja mulle se vaan totesi kun iloitsin siitä että oon ollu viikon täysin savuttomana että jaa no ei se viel ole mitään... Ja sit katoin silleen et anteeks? Niin siis sä oot vaan pitäny lupaukses...

Tulee töistä kotiin ja pelasi koko illan ja sitten halusi vällyjen välissä touhuilua ja sitten lupasi helliä vielä ennen nukkumaan menoa...katottiin elokuva ja sano et nyt mennään sänkyyn että sä saat nukuttua... Ja jee 2sek ja kuorsaus alko.

Anteeks omanapaisuus... Mut on todella yksinäinen olo ja pakko kertoa jossakin jollekin... :p
 
Dark91 ymmärrän täysin miltä susta tuntuu. Itteänikin välillä ottaa aivoon toi siippa. Tuntuu ettei se tajuu mistään mitään, ainakaan raskauteen liittyen. Ja eihän sitä kokonaan voikaan tietää, kun on mies. Mutta välillä tuntuu ettei mies edes yrittäkään. Voi tosin olla että hormonit hieman voimistavat näitä tuntemuksia... [:)] Mutta sitten hyvinä päivinä eli useimmin tuntuu että mies kyllä yrittääkin. Ero on muuten aika suuri verrattuna ekaan raskauteen. Silloin musta tuntui ettei mieheltä kovin paljon tukea saanut. Olisko ollut ehkä hämmennyksissä elämän suurista mullistuksista.

Ihania ultrauutisia teillä! Pian päästään mekin! [:D]

Omaa: Pikku vauvelimme sairastui eilen illalla flunssaan ja takana on uneton yö ja päivä.... Plääh! Kyllä ottaa koville. Sain pikku-kultani nukkumaan äsken ja todella TOIVON että tänä yönä nukutaan. Huono-olo tuli nimittäin pikkuisen takaisin kun on univelkaa. [&:] Mutta hyvältä näyttää, tyttö ei ole ainakaan vielä herännyt. [:)]

Nytpä taidan minäkin mennä nukkumaan. Hyviä vointeja kaikille!
 
Picsu, kiitos ymmärryksestä..! [:)]

Omaa napaa, viime yönä sitten nostin metakan kun mies oli just hereillä (havahtunut vissiin simpsoneitten ääneen) kun menin käymään makkarissa ja kysyin että eikö se välitä pitää lupauksiaan...[&o] No, kyllä sitten saatiin kaikki puhuttua kondikseen ainakin melkein ja sain sitten jopa untakin...
Nukuttiinkin sitten kohtuullisen pitkään...[;)] Ja sitten yks koulukaveri kysyi kännikuskiksi, joten istuin illan kuunnellen kännisten kavereiden örinää ja puheita.[8|] Loppua kohden vissiin alko jotenkin vatsa tyhjeneen ku tuli kauheen huono olo ja rupes kauheena hikoiluttaan...[X(] Täytyipä sitä sitten oksentaa[:'(][:'(] ja helpotti onneks sit sillä.. =P Nyt miika väsää sitten yömunakkaan että pystyy nukkumaan...[:)]

Huomenna miehen velipuolen synttäreille, jännittää huomaavatko ne kasvaneen mahan... [:D] Mahtavatkohan vaan niellä kysymykset vai tuleeko jotain kysymyksiä.. vielä meinattiin salata asia [:D][:D]

Mulla ainakin Maha siis tosiaan on KASVANUT! [:)][:)]kiloja ei oo tullut lisää, mutta tossa viime viikolla ostin itelleni uudet housut.. ja nyt tuloksena se, että kun olin siis kokeillut kyseisiä housuja kaupassa, olivat vatsan kohdalta sopivat, hieman löysähköt... Mutta nyt, ne ei enää menneet kiinni! Ja kun sain kiinni jotenkuten niin sitten puristi niin vietävästi... [:-]Täytynee siis perjantaihin asti käyttää legginssejä hameen kera, koska haluun ostaa mammahousut vasta ultran jälkeen, kun on tiedossa että onko kaikki hyvin.. [:)]Perjantaina voi olla että saatte ekan masukuvankin[;)] ja ultrakuvan...<3[:)] Voi olla.. ellei tulla ultrasta huonojen uutisten kera... [&o]
 
Hei kaikki maalismasut!

Meikä pomppas tuolta helmikuisista moikkaamaan!! Täällä tuntuu olevan paljon kaltaisiani esikoisen odottajia. [:D][:D][:D] Onnea kaikille plussanneille ja maagisten rajojen ylittäneille. Ajattelin täällä huudella helsinkiläisten/pääkaupunkiseudulla asustajien perään (ja tietenkin kaikille muillekin jos sattuisitte olemaan täällä päin) jonkinlaisten kokoontumisajojen merkeissä??!! Itsellä LA 7.2. ja aika suht samoissa aikatauluissahan tässä liikuskellaan. Tapaamisista kiinnostuneet, "ilmoittautukaa", niin järkätään jotain kivaa. Laitan saman ilmoittelun varmaan tuonne tammikuisiin ja tietty helmikuun puolelle. Olis hauskaa tavata teitä!!

Maiza 16+0
 
Tänään oli eka ultra ja oli kyllä niin mahtavaa nähdä pikkuinen! [:)]
Kaikki oli masussa kunnossa ja sikiöseulonnassakaan ei ollut mitään normaalista poikkeavaa. Nyt oon niin helpottonut ja iloinen. [:D] [:D]
Oli kyllä hauskaa kun kätilö koitti saada pikkuista hereille,niin ei se meinannut herätä millään, joten jouduin sitten hyppimään tasajalkaa että heräisi ja sen jälkeen se liikkuikin jo vähän liiankin nopeasti kun ei kätilö meinannut pysyä perässä. [:D]

Nyt pitääkin varmaan alkaa miettimään, että miten tästä raskaudesta nyt kaikille tutuille kertoisi... [:-]
 
heipähei,

ihana lukea että kaikilla tuntuu olevan kaikki hyvin. Ihania ultrakuulumisia ja hyvinvointeja!!
Täälläkin on kaikki hyvin, vuoto oli harmitonta ja sydänäänet kuului seuraavana päivänä hyvin [:)]

Alavatsaa nipistelee kokoajan, taitaa joku kasvaa kovaa vauhtia! Väsymys alkaa hellittää, jaksoin jopa valvoa puoleenyöhön viikonloppuna, wau! Tosin.. se kostautui hirveenä krapulana tänä aamuna [:D] Uutena oireena huomaan, että heti jos en juo tarpeeksi alkaa virtsarakkoa kivistämään (siis itsehän näitä diagnooseja tehdään [:D]), eli juomassa sais olla kokoajan. Vaikeaa on tottua tähän vessarumbaan ja luopua hyvin toimineesta seurapiirirakosta.

Täytynee mennä elloksen sivuille, siellä oli kuminauhavyotärö- farkkuja, taitaa olla pakko myöntää että nämä nykyiset ei enää kauaa mahdu. Tuleepa vaatekaappiin tilaa kun poistaa sieltä ne "tavoitehousut" mitkä on odottanut laihtumista jo pari vuotta....


Vointeja ja kivaa fiilistä!!
 
meikäläinen toissapäivänä kotiutui sairaalasta, viis päivää tuli oltua tipassa kun mikään ei yksinkertasest monee pv pysyn sisäl ja verikokeissa oli jotain mätää. en vois kuvitellakkaa et söisin ees puolta lautasellista lämmintä ruokaa tai mitää muutakaan. ukon mamma sano et raskaus ei ole sairaus eikä ole töiden tiellä, kaikki varmaan oksentaa jossain vaiheessa. mulla meni pikkusen hermo siinä kohtaa.
sairaslomaa eivät kirjottaneet, olis jo periaattees eilen pitän mennä niiden todistuksen mukaa töihin mut onneks pyysin omalt lääkärilt ennenk osastolle menin niin sl-todistuksen nii se oli kirjottan koko viikon loppuun. tänää olin sitte aamussa ja mitäs sielä nyt jaksaa tehä kun ei pitkään aikaa ole syöny / juonu kunnolla ; haukotella .. vanhustyössä olen eikä voimat meinan riittää ees nousta lattialta ylös. ei sais kuulemma valittaa ja kuuluu raskauteen mut väitän ett ihan jokaisel ei näin rankkaa pahoinvointii ole. pahoinvointipillereit kokeillu, noo auttaa, nimellisesti .. pitäs kai popsii vaan 10 / pv ..
mutta, siltikin, näin ekana sairaalapäivänä sitte pikkusen, ja se oli niiiiin ihanaa ! laitoin illalla ukollekin viestin et mulla on jo ikävä sitä kuvaa siinä monitorilla : )
neuvolassa laskeskeltiin ett nyt ois 10+1 mut tyhmä lääkäri pudotti melkee puoleltoist viikol ;< 30 päivän kierto ollu niin se sekottaa ilmesest aika paljon, 2.9 on nyt se oikee eka ultra ja syyskuun puoles välis masun päältä et jos alkais piakkoin selvii et mis sitä nyt oikee mennää. neuvolast kun sai ton vau.fi-kirjan ni siell kerrottu viikko viikolt kokoo ja on kuvakii ni vertasin näkemääni niihin kuviin ni taitaa se viell olla siel 9 viikon alussa kuitenki. tulis nyt 12-14vk täyteen nopiaa nii vois lopettaa huolehtimisen.

kaikkein paras juttu kuitenkin joka tapahtui sairaalassa ollessani .. soittivat työhaastatteluun vuodeosastolle, sanoin että oon kipeenä ja itseasias sairaalas tipas täl hetkel et täl viikol en pääse kun en tiedä millon kotiudun .. muija (tässä kohtaa aivan oikeutettu nimitys) kysyi sitten että "ai sulla on anoreksia vai". oma leuka tippu noin kaks metrii alespäin ja sanoin sit et no eii et pientä nestehukkaa.. "no jopa on raju kun ihan tippaan et onkohan nyt noin" .. sovittiin sitte täks päiväks haastattelu kuitenkin mut asiaa mietittyäni soitin kuitenkin aamulla ja ilmoitin etten tule et jäi suoraan sanottuna paskan maku suuhun siitä edellisestä puhelusta et kiitti kiitti ei kiitti. nainen toisessa päässä oli että "no minä en ainakaan ole soittanut, meillä on kova pula sijaisista tulisit nyt.. no jos olet kerta niin päättänyt mutta ei tuo minusta estä sinua tulemasta" .. että joo, TÖRKEETÄ ! hyvä ett omalt parhaalt kaverilt kehtaisin kysyä onko syömishäiriöö jos tilanne silt näyttäs mut ei, tyyppi soittaa tuu töihin ai oot sairaalas sul siis anoreksia. itel tuli sata muuta syytä eka mieleen miks sairaalaan joudutaan. huhh. hoitoalan ihminen vielä .. anto tosi hyvän kuvan itsestään, ihan ekana haluisinkii tommosen esimiehen itelleni :)))
 
Heippa! Täällä ilmoittautuu uusi odottava mamma, la 17.3 :) Esikoista odotellaan ja jänskätys on kova! Nyt siis rv 10+4. Varhaisultrassa käytiin viikolla 7, ja siellä kuultiin jo pikkuisen sydänäänet <3 np-ultra on meillä vasta 9.9, joten sitä odotellessa.
Raskausoireita on ollut ehkä kaikkia mahdollisia :D Pahimpana pahoinvointi, jonka takia olin yli viikon sairaslomalla. Oksensin ihan vuorokauden ympäri eikä mikään ruoka maistunut. Toinen paha on väsymys, tuntuu että vois vaan nukkuanukkua ja nukkua kaikki päivät :)
Lisäksi on nenän vuotamista, aivastelua (varsinkin aamuyöllä [:@]) ja jatkuvaa pissatusta. Onneks tuo pahoinvointi on jo alkanut helpottaa ja ruokakin maistuu.
Onkos kukaan muu teistä hoitoalalla töissä? Miten ootte jaksanut vuorotöissä raskauden aikana? Itsellä tulee kiire monesti iltavuoroonkin nukkumisen takia kun niin kovasti väsyttää ;)
 
Nyt voi sanoo, että JÄNNITTÄÄÄÄÄÄÄ.. Huomenna olis sit se eka ultra, jännittää niin kovin onko siellä mitään ja jos on niin ollaanko siellä elossa. Kun oireetkin on nyt aikalailla loppunut, tissit mitkä on ollu ttosi kipeet, ei ole enää yhtään kipeet..Onko normaalia? Huomenna pitäis ensin selvitä huomisesta työpäivästä ja sit mennä ultraan.
Silläkin on nyt tullut kauhee ahdistus, kun äitini(joka ei siis vielä tiedä raskaudestani) kertoi lauantaina tuttavan tyttärestä joka oli rv12 mennyt ultraan ja sieltä oli löytynyt kuollut sikiö, joka oli kuollut luultavasti jo rv8. Niiiiin kauheeta.. Enkä halua tällä nyt mitenkään teitä ketään pelotella, mut on itellä vaan nyt niin kova jännitys ja ahdistus.
Mut eipä tässä muu nyt auta kun odottaa huomiseen ja ottaa vastaan se mitä sieltä tulee, toivottavasti kuitenkin hyviä uutisia:) Huomenna tähän aikaa ollaan jo paljon viisaampia:)
Tsemppiä kaikkien odotukseen <3

Pöppiäinen 11+6
 
moi kaikille!

mirr paljon voimia sinulle! Jos yhtään lohduttaa, niin se oksetus tulee kyllä loppumaan! [:)] Toivottavasti se helpottaa enemmin kuin myöhemmin.

Onnea paljon misslily! Tervetuloa joukkoomme! [:D]

Tänään oli tosiaan eka ultra, ja olipas vaan tosi ihanaa nähdä pikku nöppiäinen siellä ruudussa. Kaikki oli niin kuin pitää. La aikaistui viikolla eli nyt se on 15.3. [:D] Ihanaa ihanaa!

Oireet alkaa tosiaan nyt tasoittumaan. Kyllä helpottaa! [:)] Nyt vaan sitten iskemässä vissiin sama flunssa mikä tyttösellekin tuli. Niisk! Tämmöistä tämä välillä on. [:)]

Mukavia oloja jokaiselle!

           
 
Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi

Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Pini ---- 22 ---- 6.3 ---- esikoinen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Riinaa ------ 20 ---- 12.3 ------- esikoinen ----
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
Shani ------32-------13.3 ------esikoinen -----?
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123--22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
suvi_--------22------22.3-----esikoinen-----2
Picsu ------ 27 ----- 15.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
Sarppa86----24-----24.3.------esikoinen----?
hietaka-----27-----30.3---------nelonen---3
gepa----------22-----26.3.------esikoinen------5
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
Niu----------23-----30.3-------esikoinen-----2
gabor--------30-----3.3.-------pikkukakkonen----2

Nyt on päivitetty uudella ajalla minun osaltani! [:)]
 
Heippa vaan taas kaikki ?


Viellä viikko ja sit olis ekaultra ? Mä niin odotan sitä ?

Voinnista sen verta että väsymys on enään ja rinnat vähän arat mutta muuten alkaa jo helpottaan [:)] Tänään huippas vaan kovasti ei pystynyt edes ylös nouseen kun huippas.. Soittelin neuvolaanki mutta sanoi että ei mitään hätää mulla oli vaan verenpaine vaan vähän laskenut ja siitä tämä huippaus.. Mulla on normaalisti aika korkee verenpaine ja nousee aina kun oon raskaana.. tänään laski yhtäakkisesti ihan normaaliksi ja siitä se huippaus siis johtui. neuvolan täti sanoi että varoo vaan että ei kaadu ja ottaa vaan rauhallisesti niin kyllä se siitä. töissäkin ihan normaalisti jaksoin :)

Oikein hyviä vointeja kaikille ?
 
Heissan taas!

Itselläni on nyt viikot 12+3 ja pahoinvointi ei hellitä..päinvastoin!!! sairaslomalla ollaan joo..voi kun tää jo menis ohi. Tuntuu että energiaa olisi vaikka mihin mutta on niin voimaton olo, oksentamisen jäljiltä [:'(]

Toivottavasti muillakin helpottaa pian!
 
Täältä ilmoittautuu myös yksi maalismassunen.. Viikkoja nyt takana 9+6 ja ensimmäinen ultra juuri takana, seuraava jo kahden viikon päästä, kun ei ollut vielä niin iso, että olis voinu turvotusta kattoa.. LA 23.3.201, mutta toiveissa on suvun tradition mukaan, että syntyis 28. päivä [:D] Ekat viikot menneet lähinnä pahoinvoinnin kanssa, mutta eipä sitten juurikaan onneksi muun [:)]
 
käytiin neuvolassa vihdoin ja viimein! saatiin paljon lappusii ja dvd! tulispa ultraakin yhtä nopee? 9+4 sydänääni ei kyl kuuneltu sanoi ettei kuulu vielä dopplerilla! Äidillekin kerroin vkl oli onnelinen mutta oli kuitenkin sitä mieltä että olis voinut odottaa. noh mut toisaalta eipä lasten tekeminen ole enään vanhempien päätettävissä! raskausoireet on hävinneet miltei kokonaan väsymys taitaa kyllä vielä vaivata mutta ei hirveesti! tässä taas pitkästä aikaan päivittelen!
 
Takaisin
Top