Maalisvauvat 2011

quote:


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Shusmita----20------5.3------pikkukakkonen------1
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Riinaa ------ 20 ---- 12.3 ------- esikoinen ----
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123--22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
suvi_--------22------22.3-----esikoinen-----2
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
Sarppa86----24-----24.3.------esikoinen----?
hietaka-----27-----25.3---------nelonen---3
gepa----------22-----26.3.------esikoinen------5
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
Niu----------23-----30.3-------esikoinen-----2
gabor--------30-----3.3.-------pikkukakkonen----2
quote:


Vaihdoin itseni oikeaan paikkaan [:D]
 
noniiiin, täällä sitä taas ollaan.

Minähän kuulun niihin ikionnellisiin, joilla ei ole raskausajan ikäviä oireita [:)] Jotain sentään tapahtuu tässäkin kropassa, eli kahvi ei maistu ja makea sensijaan on alkanut taas maistua. Ilman päiväunia ei meinaa selvitä, ja silti pitää olla nukkumassa jo yhdeksältä... ja se nälkä, juuuuu, se vasta on jotakin, oikeen välipalojen luvattu aikakausi. Mutta muuten vointi on hyvä, vanha iskias vaiva on ilmaantunut uudelleen, mutta eiköhän se taas häippäse omille teilleen.

Ensviikolla ajateltiin kertoa vanhemille ja sisaruksille tästä "tilasta", tehtiin niille työpaikkailmoitukset, eli avoinna isoäidin toimi ym ym. [:D] ja lähetellään ne sitten postissa. Saapa nähdä miten reagoivat, miehen vanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi!

Mukavia oloja kaikille!!
 
Tsemppiä Shani odotukseen, hienoa, että tärppäsi!!! Ja uusille äipille myös..meitä on täällä kyllä jo iso katras!!

Meillä viikon päästä eka ultra ja tänään vaihtu 12 raskausviikko!!!!!!!!!![:D] Paha olo jatkuu ja tosiaan paino pudonnut nyt 9kg. Olivat tosin hyvillä mielin neuvolassa ja sanoivat, että toivotaan että huono olo loppuu pian. Kaikki mitä laitan suuhun yritän ajatella "terveellisesti" eli maitotuotteita ja ruisleipää, hedelmiä..kaikkea sellaista, että papulla on hyvä kasvaa!![;)]

Huomenna verikoe. Pitää ottaa ennen ultraa..jännitää vähän, kun muutenkin huippaa päässä ja ottavat 5 putkea[:-], että katsotaan pääsekö töihin. Niin työt alkaa huomenna..koulutusviikko ja liikkua pitäisi ja paljon, vähän sekin jännää, kuinka jaksan, enkä vielä haluisi kertoa töissä, vasta ultran jälkeen. Miten selitän jos en jaksa??[:-]

nautinnollista odotusta mammat, toivottavasti muilla ei ole/tule näin kaamea olo!!!
 
Onnea uusille tuleville äideille!

Me olimme viime perjantaina ensimmäisessä ultrassa. Kaikki oli oikein hyvin, nt oli 0,7mm ja sikiö olikin jo vähän isompi, joten syntyy jo varmaan helmikuun puolella. LA:ta ei kuitenkaan enää vaihdettu ja ajattelin nyt kuitenkin pysyä täällä maaliskuiden keskustelussa :) samalla otettiin myös 6 putkea verta. Nyt ollaan jo tutuille ja kavereille alettu kertomaan, kun kaikki näytti ainakin tähän asti olevan kunnossa. Rakenne ultra sitten parin kk:n päästä.
 
Huhhuh. Meillä alkoi tänään viikko 9 eikä ole olossa kyllä kehumista ;s
Viikon verran jo yötäpäivää oksentannu ja kaiken mitä suusta sisään laittaa. Neuvolan lääkärin ajat varattuja joten tk:hon mentävä huomenna, en tykkää ! Muutamille ollaan jo kerrottu ja pari kauhistellutkin että näin aikasin uskallettiin kertoa mut huono tätä peitelläkkään ja aika varmana tiedän et joku siell kasvaa niin .. kaikkee voi sattua tottakai mut :)
oottelen että postilaatikkoon tipahtais kutsu ultraan, en malta odottaa ! neuvolatäti kyseli fiiliksiä, mulla eikä ukolla ei oikeen mitään vielä, sit kun ultra käyty ja + 12vk niin jos alkais sit katteleen "ihan oikeesti" kaikkee mitä tarvii .. mun porukat jo eilen käyny kattomas kaukaloita sänkyjä jne .. että ovatko innoissaan ?
 
ultra kuulumisia.. siis tänään käytiin varhaisultrassa naikkarilla. siellä pieni sydän löi 8+1 (7+5) ultran mukaan.
Laskettu siirtyy muutamalla päivällä eteenpäin eli 30.3 [:)]
 
quote:


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Riinaa ------ 20 ---- 12.3 ------- esikoinen ----
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123--22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
suvi_--------22------22.3-----esikoinen-----2
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
Sarppa86----24-----24.3.------esikoinen----?
hietaka-----27-----30.3---------nelonen---3
gepa----------22-----26.3.------esikoinen------5
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
Niu----------23-----30.3-------esikoinen-----2
gabor--------30-----3.3.-------pikkukakkonen----2
 
Meillä on kyllä katseltu jo vauvatavaroita. Onneks siskolle nyt 3kk ikäinen ja 4v ikäinen lapset eli niiltä saadaan suurin osa tarvittavista tavaroista. Aika pitkän pennin siinä säästää kun ei tarvitse rattaita, hoitopöytää yms ostaa :)

Kävin tänään kans lääkärissä kun noi migreenikohtaukset on sen verran pahoja ja pitkiä että ilman apuja ei enää selviä vaikka yrittääkin välttää lääkkeiden syömistä.

Mulla ei pahoinvoiti muuta muotoaan ollenkaan, tasaisen tappavaa aamuoksentelua harrastettu koko matkan ja satunnaisesti iltaisinkin.

Mutta tänään 11+3 mittarissa ja fiilikset jo positiivisesti sen puolella että kyllä tämä taitaa putkeen mennä :)
 
Moi kaikille!

Kyllä on ihanaa kun ens viikon maanantaina pääsee sinne ultraan! Pikku hiljaa alkaa olemaan malttamaton fiilis! [:)] Nyt kun pahin oksetus on hävinnyt (pientä ellotusta en enää edes noteeraa sen kaamean olon jälkeen), on tää raskauskin alkanut tuntumaan entistä paremmalta ja ihanalta. On tää niin ihanaa! [:D]

Mielialat on vaan alkanu heittää aika lailla: aamullakin aloin pillittämään kun telkussa jotkut tytöt lauloi tai kun miehen kanssa vaan pötköteltiin yhdessä ja juteltiin niitä näitä niin yhtäkkiä mulla oli silmät täynnä kyyneliä ja ryhdyin vollottamaan... [8|] Mies ei voinu kun kattoa ihan ihmeissään että mikä mulle tuli. Hohhoh! [:)] Tämmöstä meillä! Hih!

No mutta mukavia vointeja kaikille!
 
Heippa taas pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikille uusille:)

Täällä kans odotellaan ensimmäistä ultraa joka on onneks jo ensi viikon tiistaina 24.8:D Siellä sitten vihdoin selviää, että tuolla masussa todella on joku ja siellä on vielä kaikki kunnossa, verikokeissa kävin viime viikolla ja multa otettiin seitsemän putkea verta:O Onneks tää aika on kumminkin mennyt yllättävänkin nopeasti, että ihan kohta alkaa se rv12:)
Oireet on tässä vähentyny tosi paljon, mikä vähän pelottaa.. Onneks koko ajan oireena ollut rintojen kipeys on edelleen tallella, lievää ällötystä on enää harvoin. Herkemmäksi oon kyllä tullut, viime perjantaina lähdin aamulla töihin ja menin sanoon miehelle heipat ja et nähdään sit vasta sunnuntaina, kun menin koko viikonlopuks jyväskylään niin mua rupes itkettään, kun olin aamulla lähdössä.. ikinä mua ei o tollai itkettään ruvennut jos ollaan erossa viikonloppu.. voi varmaan laittaa tän raskauden piikkiin:)

Vanhemmille olis tarkoitus kertoa sitten sen ultran jälkeen että on jotain todistusaineistoa näyttää, mun äidille ajattelin ostaa siihen samalla sellaisen kirjan isovanhemmille mitä isovanhemmat voi täyttä ja sitten joskus antaa sen lapselle, voisin jopa kuvitella, että mun äiti täyttäiskin sellaista:) Sitten ultran jälkeisenä viikonloppuna on veljentytön synttärit niin siellä kerron sitten veljelle ja sen perheelle:) Sitä odotellessa, että ei tarvii enää salailla vaan voi kertoa kaikille:D Nyt mulla tietää muutama hyvä ystävä ja pari työkaveria:)

pöppiäinen 10+6
 
Shani, Kyllä mä ainakin sokerirasitukseen joudun sitten jossain vaiheessa, mullakin mun pikkuveljellä on diabetes.. Mulla oli sellainen käsitys et melkein kaikki sinne joutuu ainakin jos painoindeksi yli25..
 
Joo mäkin joudun siihen sokerirasitustestiin kun on suvussa diabetestä ja painonkin takia jota on vielä vähän ylimääräistä ekasta raskaudesta. Tein sen testin jo esikoista odottaessani, eikä ole muuten mitään herkkua kun joutuu olemaan syömättä kovin pitkään.... Mutta onhan se hyvä tehdä niin sekin asia selviää. Edellisessä raskaudessa ei onneksi ollut diabetestä. [:)]

No niin nyt tyttöni heräsi, joten hyviä vointeja! [:D]
 
Hei vaan taas, lomat on lomailtu ja takaisin "sivistyksen" eli netin parissa. Täällähän on joukko kasvanut mukavasti - sekä lukumäärä että ilmeisesti myös vyötärönympärykset![:)]

Tänään oli eka ultra, olipa hienoa ja jännää nähdä pikkukaveri. Uskomatonta, miten viiden sentin sintillä on jo kaikki varpaat ja kylkiluut ja sisäelimet paikallaan. Ihan aikataulussa kuulemma ollaan eli ei muutoksia laskettuun aikaan, yhtä päivää aiemmaksi kone veikkasi LA:ta, siinä siis ihan maaliskuun alussa olisi edelleen h-hetki. Ei saatu kaveria näkyviin vatsan päältä, eli alakautta sitten ultrattiin. Sydän löi ihan oikeaan tahtiin, niskaturvotusta ei juuri ollut, ja kätilö oli muutenkin pelkkää positiivisuutta, ja niinpä nyt on itselläkin paljon varmempi ja luottavaisempi olo. Kätilö oli kyllä varsinainen tehopakkaus [:D]! Koska on tuota ikää jo kertynyt, niin menin myös näihin vapaaehtoisiin trisomiaseulontoihin, eli ne verikokeet otettiin nyt samalla kertaa. Olettekos muut osallistuneet näihin?

Huonovointisuus jatkuu, mutta nyt alan opetella välipalojen syömistä, eiköhän se auta tähän vaivaan. Juuri kun on opetellut pois jatkuvasta napostelusta [:D]! Ja naama on täynnä hormoninäppylää ja yök-rasvainen. Vinkkejä? Täytynee poiketa kosmetologin juttusille.

Jotkut olivatkin jo vaihtaneet äitiysvaatteisiin. Mistäs olette ostaneet ja millaisia? Mulla mahtuu normivaatteet vielä ihan hyvin päälle, mutta syysvaatteiden osto täytynee tehdä vähän sillä silmällä, että ostellaan hitaasti ja harkiten sen mukaan, mitä päälle mahtuu milloinkin.
 
hei vain taas!

eilen oli se kauan odotettu ensimmäinen neuvolakäynti, noh, sattu sit niin, että se oikea neuvolatäti oli lomalla joten mulla oli joku puupää sijainen.. onko kellään muulla käyny niin, että kun ootte kysyny voiko sydänääniä kuunnella, niin on vaan sanottu "ei ne kuulu vielä, kuunnellaan sitten rv 15" ?? eihän sitä koskaan tiiä vaikka ne kuuluiskin..? :o millaisia kokemuksia teillä on ollu noista neuvolakäynneistä? [:)]

huomasin tänään muuten ensimmäisen kerran, että ruokaa joutuu syömään ihan urakalla, että saa kylläisyyden tunteen.. alussa ei ruoka oikeen ees maistunu, mut nyt sitten on koko ajan nälkä ja pakko syödä jotain [:D] pahoinvointiakaan ei oo ollu oikeestaan kun vaan aika lievänä muutaman kerran ihan alussa, tosin vieläkin etomisen tunnetta on kun näkee jotain tiettyä ruokaa tms.. [:D]

hyviä vointeja! [:)]
 
Moi kaikille! [:)]

Kyselisin vaan, että oletteko töissä tai koulussa ja miten olette niissä pärjänneet raskauden kanssa?
Itse olen ollut koko kesän työttömänä, joten olen voinut lepäillä rauhassa kotona, kuitenkin kahden viikon päästä
pitäisi aloittaa 3½kk kestävä työharjoittelu.

Jännittää vaan kamalasti, että miten pärjään siellä, kun kotonakin nykyään väsyn pienistäkin askareista helposti ja pahoinvointi
on ollut aika vaihtelevaa, joinain päivinä ei ole yhtään huono olo ja toisina on koko ajan. Mielialat myös ovat heiluneet vähän sinne ja tänne. [&:] Ja jatkuvasti pitää syödäkin tietysti... [;)]

Täällä mennään ensi viikolla ensimmäiseen ultraan, sitä odotellessa. [:D]
 
No niin, nyt on aikaa taas vähän kirjoittaa kun vauveli nukkuu tyytyväisenä. [:)]

Minä osallistuin ekassa raskaudessa myös trisomiaseulontaan, koska se on kuitenkin suht vaivaton testi verikokeilla. Ja aion myös osallistua nytkin. Minusta se on hyvä tehdä, oman mielenrauhan kannalta vaikka ei kai se testi ihan satavarma olekkaan, eikä se minun suhtautumistani tulevaan vauvaan muuta vaikka testitulos olisi trisomiaan viittaava. Tahdon vain tietää. [:)]

Ekassa raskaudessa ensimmäisellä neuvolakäynnillä ei kuunneltu sydänääniä, vaikka sitä kovasti toivoin ja odotin. Neuvolatäti perusteli sen sillä, että jos niitä sydänääniä ei kuuluisikaan, niin alkaisin vaan turhaan stressaamaan asiasta. Ja niin olisi varmaan käynytkin. Osasin odottaa samaa käytäntöä nytkin, joten en pettynyt kun ei kuunneltu.

Juttelimme neuvolassa myös omista peloistani ja jännityksistä. Neuvolatätsy oli ihanan ymmärtäväinen ja suositteli hieman myöhemmässä vaiheessa pelkopolilla käyntiä. Varmaan ihan hyvä käydä kun tulee ajankohtaiseksi. [:)]

Tässäpä tätä jutunjuurta tälle kerralle. Hyviä oloja kaikille! [:D]
 
sus :)

H&M Löytänyt kivoja äitiysvaatteita [:)] Ostin kolmet housut kun maksoivat 5 euroa /kpl olivat poistossa [:)] Mulla tosiaan toi alavatsa on kasvanut aika kivasti jouduin tosiaan ottaan jo äitiyshousut käyttöön [:)] Ekassa raskaudessakin ostin samasta paikkaa äitiysvaatteita[:)] Kovasti oon tykännyt niistä[:)]



Voi että tää aika menee nopeesti torstaina vaihtuu jo vko 12 ?
Pikkasen tosiaan pelottaa toi alkava viikko kun viimeksi raskaus päättyi 11+6 vuoto alkoi 11+3 :(
Täytyy vaan ajatella että kaikki menee nyt hyvin ? Ja onhan mulla ollut paljon kaikkia raskausoireita että ei pitäs olla hätää ?
Kun viime kerralla ei ollut oikeastaan minkäänlaisia raskausoireita.. Mä olisin nyt ollut ihan viimesilläni raskaana meidän enkelivauvan laskettuaika olis ollut 16.9.2010. ?


Mutta viellä kun jaksas pariviikkoa odottaa niin pääse ekaan ultraan ? Ja sitten helpottaa kun näkee meidän pikku toukan? Sitten varmaan kaikki pelot häviää toivottavasti.
 
Heissan! ekassa ultrassa käyty ja kaikki on normaalisti. Laskettuaika siirtyi viikolla eteenpäin ja vielä ei siis voitu ottaa verikokeita seulontaan, viikon päästä uusi aika ja ultrataan taas. Tuosta töissä jaksamisesta kun oli kysettä, itse ainakin olen aika väsynyt(teen vain yötyötä hoitoalalla) ja etova olo on vähän väliä[:'(]  taukoja vaan useammin ja välipaloja [:D]  hyviä vointeja kaikille!
 
meillä oli kans eilen,tai siis maanantaina ensimmäinen neuvola !! :) nähtiin ultaralla, että sielä oikeassa paikassa oikean näköinen ihmisen alku köllötteli, saatiin jopa kuva siitä ihmeellisestä otukesta !! :D kyllä sitä on tuijoteltu, vaikka eipä siitä erota kun pään ja käden alut .. :DD nähtiin siis, että sydänkin sielä pomppaili. mikä tunne ?!?! .. itellä vain laukas kovan päänsäryn neuvolan jälkeen, tottahan sitä on jännittäny ja odottanu, niin se laukes sitte kovalla kivulla .. :/ noh, siitäkin selvittiin.
sokerirasitukseen tuli täälä kans mars .... painon takia. itteä harmittaa kovasti, ku se nyt ei mikää suosikki aihe itelle oo. :/ sitä on jonku verran kerääntyny tasaseen tahtiin tietysti. :D mutta neuvolan täti oli sillai kiva, että ei se nyt siitä saarnaamaan ruvennu ..
 
kovasti varailtiin jo sitte muitakin aikoja ja eilen tiistaina tuli postissa sitte kutsu no-ultaraan .. sitä odotellessa !! :)
neuvolassa nämä seulonnat saatiin kuullostamaan NIIN mahdottoman vakavalta. mietitään nyt vielä siihen verikokeeseen menoa.
 
toisiksi viimeistä yötä valvon näitten pienten vauvojen kanssa. :) sitte odottaa LOMA .. :) ja uus koulu. onko ketään muita jotka alottaa nyt vielä opiskeluja ?! tai jatkaa ?!? ..
 
lilleroinen.rv 7+6
 
Lilleroinen, ainakin itsellä opinnot jatkuu nyt syksyllä, mutta eka periodi on ihanaa kyllä tyhjä, ja koulu jatkuu vasta 13.9. Vielä kuukauden päivät melkein ainakin koulunalkuun siis. Hieman kyllä jänskättää, koska toisen asteen koulussa (kirjoitin jo 2009 ylioppilaaksi, tämän koulun aloitin tämän vuoden keväästä) ja ammattikoulussa sisustaja-tutkintoo opiskelemassa niin vähän jänskättää, että pitääkö sitä jäädä paljonkin aikasemmin mammalomalle, ja ottaa erityisäitiyspäivärahoja... Vielä en oo oikeen osannu ees miettiä asiaa... [&:]

Omaa napaa,
Voi että kun nyt malttais ajatuksineen oottaa ultraan asti ennenko rupee maalailemaan piruja seinille... Sen takia en oo pitkään aikaan välillä täälläkään käyny, ku pelottaa et sit taas ajatukset ottaa vallan... [>:]
Oon siis kaikenmaailman juttuja saanu päähäni ja yrittäny pysyy erossa niistä ajatuksista...
Mielessä käyny, että entäs jos se hevosen selästä putoominen on aiheuttanu jotakin...
Entä jos on keskeytynyt keskenmeno tullut... entä jos kohtu on totaalisen tyhjä ultratessa... Tuulimunat, kohdunulkoset... Kaikki on käyny mielessä. Eniten mietin sitä, että mitä sitten jos ultrassa ei mitään näy...? Mitä sitten ensimmäiseksi...? Plääh. En taida olla ihan ainoa pelkojeni kanssa, varsinkin kun on ensimmäinen lapsi tulossa, mutta tuntuu kummalliselta pelätä kun ei vielä voi tietää... Tai ehkä se tietämättömyys siinä juuri onkin se juttu. =(

Oireet on kyl pysyneet kohtuullisen samoina. Eivät oo tähänkään mennessä olleet mitenkään voimakkaat... [:)] Mitä nyt alavatsassa välillä nipistelee jännästi ja valkovuoto on runsasta, nälkä (ja täytyykin syyä paljon, että saa kylläsen tunteen... [:-]) , jano (välillä menee litrakin melkeen kerralla ku janottaa niin mahottomasti [8|]) ja sitten ajoittaiset huimaukset, kutinat ja turvotus... [:D]

Tosin en tiiä meneekö tää maha enää turvotuksenkaan piikkiin... [:)] Ku sillon aikasemmin on ollu turvotusta mut tää on ja pysyy mut ei näin varhases vaihees varmaan pitäis kunnolla vauvamahaa näkyykkää[:)] Tai no... Ei mitenkään kunnolla, vaan silleen et näkee et on jotenki pientä pyöreyttä tullu lisää ja alavatsa tuntuu semmoselle... oudolle [:D][:D] Täytynee mammahousut käyä ostaan... Harmittaa ku turussa ei oo silleen helpon matkan päässä mitään mistä sais mammavaatteita.. Tai no onhan Skanssissa Polarn. O. Pyret mut sieltä.. EI! =D hamekin joka on mielettömän helppo tehä vaikka ite, maksaa 45€! ja skanssin valikoimassa siellä ei oo ku yhet housut ja nekin lähemmäs 70€... H&M ei skanssissakaan myy mammavaatteita, mahtaako keskustassakaan... [:@]

Kertokaa jotain helpottavaa mikä auttaa jaksaan sinne ultraan asti! ^^ 27.8<3
 
Takaisin
Top