Maalisvauvat 2011

Shusmita, täällä on kans parina aamuna tullut yökittyä kun on pitänyt pestä hampaita. Muuten mulla ei pahoinvointia juurikaan ole.

Missäs vaiheessa ootte kertoneet/meinaatte kertoa esimiehelle raskaudesta?? Ja ennen kaikkea miten ootte asian kertoneet?
Koulussa ajattelin kertoa vasta parin kuukauden päästä, tai no ehkä lähimmille kavereille vois kertoa jo aikaisemmin. Syyslukukauden oon koulussa, mutta taitaapi tuo kevätlukukausi jäädä välistä [:D]
 
Hei! Soitin tänään ja varasin varhaisultran, ollaan käyty molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa ja viikolla 7+. Oletin siis että vielä tällä viikolla päästään katsomaan mikä on tilanne. No sielläpä tämä vastaanottovirkailija sanoi että ultrat tehdään vasta 8+ eli vasta ens viikolle antoi ajan ärsyttävää. No odotellaan siis ensi viikon keskiviikkoon. Neuvola meillä vasta parin viikon päästä, kattelin että edellisessä raskaudessa eka neuvolakäynti oli 9+0 niin varasin sen vasta eilen... Mulla on paljon pahemmat yökötyksen nyt ku aikasemmissa (2) raskauksissa, en tiiä onko tää kuumuus ku ei muista syödä. No hyviä oloja kaikille!!
En enää uskalla itteäni lisätä tohon listaan, ku varmaan sekotan sen. Mut jos jollain on aikaa ja hyvää tahtoa ni jossi, 32, 11.3, kolmonen, 1 [:)]
 
Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Noora4-------36-----17.3--------nelonen--------0
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123----22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
hietaka-----27----25.3---nelonen---3
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
gepa----------22-----29.3.------esikoinen------5
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
Niu----------23-----30.3-------esikoinen-----2
 
Täällä ollaan vasta rv 5+4 :) liian hitaasti nuo päivät etenee ü. Kolmen viikon päästä tosiaa eka neuvola ja niin toivon että kaikki hyvin.[:)] Vatsakivut ollu tosi kovia väliin, mut muuta oiretta ei oikee vielä, paitsi rinnat täälläki turvonnu lähes kuppikoon verran ja on tosi arat! Jospa tuo masuki alkais kasvamaan, muutenki ku kovasta syömisestä [;)]

Onnellista odotusta kaikille maalismasuille<3
 
Noora4 : Olin aivan varma, että joku kysyy tuosta kuukautisasiasta.
Niin, että en minä sentään niitä pelkää, vaikka verta tulee sillonkin.
Se nyt on vaan vähän eri asia...
Tarkoitin lähinnä, etten kestä nähdä PALJON verta kerralla..
siis ENEMMÄN kuin mitä kuukautisten aikana tulee...
Esim. joku avohaava, on hieman eriasia kuin kuukautiset..

Mutta ihan sama, unohdetaan tuo aihe nyt, niin ei tarvitse siitä näsäviisastella...
 
Heippa ja onnea tuleville äideille!

Täällä olis kans yks plussannut.. Eilen tein testin, ku menkat 3 viikkoa myöhässä ja kaksi viivaahan siihen napsahti [:)]
Epäsäännöllisen kierron takia "odottelin" menkkoja, mut onneks niitä ei lopulta kuulunut!
Sain tälle päivälle heti varhaisultran et tietäis millä viikoilla mennään ja et siel masussa tosiaan on joku.. siellähän pikkusen syke sykki ja viikkoja kasassa 6+2 [:)] (la 22.3)
nyt vaan jännitellään 12 viikon ultraan asti et kaikki sujuu hyvin..pieni pelko takaraivossa, ku edellinen raskaus todettiin (maaliskuu -10) kyseisessä ultrassa tuulimunaksi.. toivottavasti onni suosii meidän perhettä tällä kertaa!

vointeja kaikille!
 
onko kukaan käyny pk-seudulla varhaisultrassa? missä ja mitä maksaa?
itse haluisin kovasti käydä kun varsinainen ultra menee n.5vko päähän [&o]

 
Täällä kanssa oksettaa ja välillä itkettää. Itken ihan tyhmistä asioista ja kohta sitten naurattaa kun itkettää... Ota siitä nyt sitten selvää... [8|] Kummallisia juttuja! Ja tosiaan huonovointisuus ei ota hellittääkseen. Painoa on jo vähän pudonnut, mutta eipä tuo vähä varmaankaan mitään haittaa. Kun raskaus on pidemmällä, painoa tulee kyllä takaisin.

Minä kyllä nautin kun on ilmat pikkusen viileemmät! Ihana kun tuuleekin! [:)]
 
Heippa taas mamit!

Meillä oli eilen eka neuvola! Kysyin jos olisi onnistunut kuulemaan sydänääniä, mutta eivät suostneet..[:(] Oletin, kun kuitenkin ollaan jo huomenna menossa 10 vkolla että vois kokeilla...Oli kuitenkin kiva saada paljon luettavaa ja neuvoja jatkoon!

Huonovointisuus jatkuu, on kestänyt jo yli kolme viikkoa ja rupeen oleen aika väsynyt, kun ei pysty tekemään mitään. Taas lähti mies yksin kauppaan, kun en pysty oksetukselta lähteen.
Olen Picsun kanssa niiiin samaa mieltä, että ihanaa kun on viileämpää!

Toivottavasti muut saatte odottaa mukavammassa olossa! tsemppiä kaikille!
 
heippa! ^^

Meillä täällä ylihuomenna eka neuvola! Jänskättää hurjasti ^^

Keskiviikkona kyllä tein  hieman typerän päätöksen... Pitkään on tehnyt mieli ratsastaa ja no, kaverin hevosta kattomassa oltiin ja kysyi multa haluanko ratsastaa. No tietty halusin. En voinut kuvitella että jotain sattuis... Mut no, sitten säikähti jotain laatikkoa ja kappas, siinä sitä sit oltiin. Putosin aika pahasti. Mentiin sitten sairaalaan päivystykseen ja epäilivät lantionmurtumaa [&:]
No, ei murtumaa ollut, mutta harmittaa kauheesti, jos keskenmeno tulee nyt sit sen pudotuksen tai röntgenin takia... Ainakaan vielä ei oo mitään semmosia tuntemuksia ollut, onneksi. Lääkäri sanoi että normaalisti lantioröntgeniä ei tehdä raskaana oleville, mutta nyt on pakkotilanne. Nyt sitten muutaman viikon joudun käyttämään kyynärsauvoja kävelyn helpottamiseksi ja kivut on kohtuullisen runsaat. Lääkäri määräs panadolia kipuun ja sitten tuli kysymään, että onko mulla kuukautiset kenties menossa... Totesin siihen että no, ei ole eikä pitäisi olla kun raskaana kuitenkin olen. Sitten kertoi lääkäri että joo virtsassa hieman verta, joutuvat ottaan osastolle.

No, aamuisessa ultrassa jossa ultrattiin munuaiset, ei löytyny mitään ja kotiutuspäätös tehtiin. Sitten kävin käppäilemässä kepeillä fysioterapeutin pyynnöstä ja hoitaja tuli perään, että lääkärillä on asiaa, palaa huoneesees. no, mulla nyt sit on maksa-arvot koholla... Eikä kuulemma tietoa mistä johtuu, mutta kontrollikäyntiin nyt sit parin viikon kuluttua. Täytynee neuvolassa mainita tästä kans ... [&:]

Voihan takamus. no, mutta muuten tässä mennyt lievin oirein mukavasti ^^
Ainoona on väsymys ummetus ja hirvee nälkä ja ajoittainen  yökötys... =D

No, mutta maanantaina päivitellään taas^^
 
Voi himpula Dark91 miten huono tuuri!! Toivotaan että kaikki on kohdallaan!


Tein pitkästä aikaa yhen yövuoron ja totesin etten taida ihan kauhean usein tehdä,
turvotus ja alavatsan vihlonnat oli varsin mielenkiintoisia. Muuten kyllä jaksamisen kannalta meni
hyvin. Täytyy sanoa että on varsin onnekas ole kun ei ole enää vuorotöitä, tsemppiä kaikille jolla on!
 
Voi ei Dark91! Oikein paljon paranemisia sinulle! Nyt täytyy ottaa rauhallisesti. Ja paljon tarrasukkia!

Tänään mulla on ollut hieman parempi päivä ton yökötyksen suhteen: en oo oksentanu kertaakaan vaikka huonoa oloa on kuitenkin ollut! Oon voinu syödäkin jotain oikeasti! [:D] Jihuu! Kyllä on pienet ilot ihmisellä!
Muuten muut oireet samanlaisia kuin aikaisemmin. Ainoa muutos on, että hiukset rasvoittuu entistä nopeammin. Täytyy pestä hiukset joka päivä. Tuntuu vähän kummalta, kun aikaisemmin mun tarvis pestä hiukset noin joka toinen päivä.

Aika tuntuu menevän ihan tosi nopeesti. Päivät vaan juoksee, kun esikoisen kanssa puuhataan ja opetellaan uusia asioita. Kyllä on ihmeellistä seurata, miten paljon energiaa ja halua oppia voikaan pienellä ihmisellä olla! Ja se miten iloinen, ihana ja rakastettava lapseni onkaan! Kun hän hymyilee, meinaa siinä oma sydän pakahtua![:)] Kaiken tämän ihanan ajan lomassa tuntuu välillä, ettei ehdi tekemään päivän aikana oikein mitään, kun onkin jo ilta ja nukkumaanmenon aika tyttösellä. Sitten voi vähän hengähtää ennen kuin itse sammahdan untenmaille. [:D] Ens vuonna aika menee sitten varmaan vielä nopeampaa kun on kaksi lapsukaista. [:)] Mutta on se sen arvoista! Lapset ovat aivan mahtavia!

Tämmöistä vuodatusta tänään. [:)] Hyviä vointeja kaikille!
 
[:@]Ärsytttäää!!! Ensimmäistä neuvola aikaa varaamassa ja kukaan ei tiedä mistään mitään!!![:-] Kuukauden ollut oma terveydenasema pois käytöstä nyt tänään sit avattiin!! Soitin ja halusin varata neuvolaan aikaa nooh!!! Ensinnäkin siellä sit sanoivat ethän sinä tänne terveydenasemalle neuvolaan aikaa varaa kun sun täytyy mennä kallioon!?
Sit olin vähän sillai et olen käynyt viimeiset 4 vuotta tällä terveysasemalla niin eiköhän neuvolakin ole samassa!!! Sitten antoivat mulle kasan numeroita (osa ei toiminnut ja sit kaikki muut oli kesälomalla! sen jälkeeen meni hermomittari punaseen!!! [:@][:@][:@] Kuinka vaikeeta on varata yhtä neuvolaaikaa!![:@] Menin sit hermona paikan päälle ja kyselin, et mikä on homman nimi?? sieläkin jonotin jonkun tunnin menin sinne 10 yli 8 aamulla!! sit antoivat mulle taas kasan numeroita mihin pitäs soittaa 12 !! raivostuttavaa kuin ei mikään toimi!!! Kaiken naurettavuuden huippu oli siinä kun naisella meni se 10min aikaa pähkäilessä, et miksi äityisneuvolaan haluun aikaa varata ja tyrkytti tavallisen terveydehoitajan numeroo!!! sit se kysy etttä ootko sinä raskaana!!! oli vähän sellanen olo että huh huh miks oot täällä töissä!"kyllä joo oon raskaana"[8|] toivottavasti saan tänään ajan varattua!!
 
Raskaudesta vielä sen verran että on tullut pientä jännitystä ja pelkoo et onks siel masus ketään!!![:(] lukenu ihan liikaa km ja tuulimunista niin pelottaa vähän!![&o] Aikasemmin oli kuukatiskivun tuntemuksia alavatsassa ja pientä pahoinvointia ei silloinkaan mitään hillitöntä vähän sellanen jos syö vaik paljon karkkia. 6. viikko alko just ja ei oikein mitään oireita väsymystä mut sekin varmaan johtuu ihan siitä kun herään 5 aamul töihin!! Toisaalta ei myöskään mitään vuotoja oo tullut valkovuotoo kylläkin ja runsaasti![:'(][:'(] En uskalla varhaisultraankaan mennä !! Mies vaan sanoo et kyl siel nyt on meiän tuleva napero ja älä huoli, mut nuo olemattomat oireet hulestuttaa kun kaikilla muilla on ällöttävä olo ja oksennusta lentää niin mul on vaan ruma turvotus !! painokin on laskenut 2 kiloo enää 56 kiloo! ainut mitä nyt voin mainita et kun nousee tai jotenkin äkisti tekee jotain menee silmien edestä mustaks ja huimaa! mut ei sen enempää!! Oonko sit vaan yks niistä "onnekaista" kenellä ei oo oireita!![8|] mä haluun jotain oireita et tiedän et siel jotain tapahtuu!![:(] toiset haluu päästä huonosta olosta minä taas haluun huonoo oloo!![X(]
 
KIRAFFE en minä näsäviisastele, yritin vain kertoa, että et mitään avohaavoja näe synnytyksessä, etkä enempää vertakaan kerralla, mitä jälkivuodon kanssa tulet näkemään (synnytystavasta riippumatta istukan jättämä haava kohdussa vuotaa). Verta siis ei synnytyksessä kannata pelätä.

Mielestäni synnytystä on normaalia jännittää ja miettiä. Ensisynnyttäjille kaikki on uutta ja outoa, useamman kerran synnyttäjilläkin on jännitettävänä vähintään se, saako lapsenhoitajan kotiin kuinka nopeasti ja paljon muutakin.

SYNNYTYSJÄNNITYS siis kuuluu asiaan.

AVOHAAVOISTA
vielä sen verran, että ihminen on siitä ihmeellinen, että jos tilanne on tosi paha niin jokin pitää mielen kasassa, itsekin kerran jouduin auttamaan työpariani joka oli koneen väliin jäänyt jumiin, kädessä oli paksu rauta läpi ja kun se irti saatiin, reiästä lensi verta, näkyi luunpaloja ja jänteitä, lihaa. Ambulanssin tuloon asti puristin haavaa ja rauhoittelin kaveria. Auton lähdettyä pyörryin itse. Huh.
 
GEBA lähes oireettomana täälläkin, paino laskenut  ja vain vähäistä etomista joskus. Silmissäkin mustenee, mutta olen kärsinyt heikosta verenpaineesta koko aikuisikäni. Mitään vuotoa ei ole.
 
Tänään oli vihdoin eka neuvola. Ei tosiaan kuunneltu sydänääniä, voi höh, viikolla 12 kuulemma niiden laitteilla kuulee vasta. Muuten oli kiva käynti, paljon tietoa saatiin.
Melko pian pääsee ultraankin sitten, muutamassa viikossa kaiketi, aika tulee sitten postissa.

Yksi asia jäi kysymättä, missä vaiheessa tässä pitäisi lääkäriin mennä, vai pitääkö edes?
 
Mulla olis tänään aika klo 17.00 varhaisultraan mehiläiseen, viikkoja olis 9+6 [:)] Ei tiiä yhtään paljon maksaa, mutta onneks on lomarahat juuri saapuneet [;)] Tosiaan melko oireettomana täälläkin oltu. Eilen illalla jännitin niin paljon että unta ei saanu, miehelle sitten tiuskasin " V***n hyvää yötä vaan" kun kuorsas vieressä.. pistinpä hormonien piikkiin sitten aamulla [8|]
 
Hei kertokaas tietämättömälle...
otetaanko se ultra aina automaattisesti näillä ekoilla neuvolakäynneillä, vai mikä on käytäntö. Mulla on nyt
ensviikolla neuvola, viikolla 9, ja tässä aloin ihmettelemään mikä on homman nimi [:)]
Vai onko niin, että käytännöt vaihtelee kunnittain?

Muuten olo on hilpeä, pahoinvointi hellittää eikä hirveesti muitakaan oireita ole. Makeanhimo on pysynyt edelleen
poissa! Että tällästä, vaaka näytti tänäaamuna 2kg, kai se on pakko uskoa että se on rikki....
 
Takaisin
Top