Maalisvauvat 2011

heissuli taas!

Kiitos kaikille neuvolakäynnin tiedoista, ensi tiistaina pääsen vihdoin neuvolaan ja senjälkeen toivottavasti pian ultraan.

Pahoinvointi tulee ja menee, välillä ihan yhtäkkiä alkaa kuvottaa ja toisinaan saattaa kulua monta päivää ilman mitään oireita.
Alavatsakivut, mitä oli alussa paljon (samantyyppisiä kuin menkkakivut) on hävinneet, toisinaan vielä vihloo kun äkkiä nousee ylös.
Olen ollut aika tyytyväinen kun väsymystä ei ole ollut, mutta nyt töissä huomaan että onhan se väsymus aikamoinen, ei vaan lomalla
tuntunut missään [:D]

Kaikki siis hyvin, vaikea on edelleen uskoa että mahassa on ketään kotona, suomalainen ei usko ennen kuin näkee [8|]

Tsemppia kaikille!!
 
Heippa vaan kaikille. Täällä ilmoittautuu yksi lisää maalisvauvoihin. La 9.3 ja varhaisultrassa viime viikolla käyty varmistamassa että kaikki on hyvin ja näkyihän ne sydämen lyönnitkin jo sieltä =)
 
Hyvin onnellisena ja malttamattomana odottelemme!
 
Itselläni ultra on ensi viikolla ja jäskättää kauheesti.. Tulee väkisin mieleen että jos siellä ei ole mitään ja sitten taas kun on niitä pieniä onnen hetkiä niin kuvittelen että jos siellä olisikin kaksoset![:)]

Että sitten kun sieltä se vauva näkyisi niin olisin iloinen ja sitten taas surullinen kun ei kahta .. [:D]

Voi voi näitä mielialan vaihteluita [X(]
 
hei jälleen!! [:)]

Täällä on vissiin tuo alkiovaihe nyt ohi. :DD ainakin vau:n "raskaus viikko viikolta" jutun mukaan, tällä viikolla vauvastani tuli sikiö.. [:)]
Noh, ei se kyllä omaa oloa hirveemmin muuttanut, paitsi huomaa miten nopeesti se pikkuinen siellä oikeesti kasvaa.. [:D]

voih, kun lueskelen noita ultrajuttuja, niin haluaisi jo itsekkin päästä sinne!! [:)] Sydänäänet on jo kuultu ihan selkeästi, mutta olisi niiin kovaa hinku nähdäkkin se pikkuinen ja tietää että sillä on kaikki hyvin.. [:)]
 
Hei kaikille.

helmikuun odottajista ja monikkoraskaus.
avasin monikko-odottajille oman foorumin yleisiin turinoihin, niin jos täällä olisi myös tulijoita, voisi vaihtaa siellä kuulumisia oman la-palstan ohessa.

[;)][;)]
 
Moi kaikille, maalisvauva meillekin tulossa, laskettu aika on 12.3. Eka neuvola oli tällä viikolla ja ekaan ultraan muutaman viikon päästä. Jännittää kyllä paljon, että onko kaikki hyvin, kun esikoisesta kyse ja kaikki on ihan uutta.. Mutta innolla odotetaan omaa vauvaa! [:)]



Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Riinaa ------ 20 ---- 12.3 ------- esikoinen ----
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Noora4-------36-----17.3--------nelonen--------0
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123----22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
hietaka-----27----25.3---nelonen---3
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
gepa----------22-----29.3.------esikoinen------5
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
Niu----------23-----30.3-------esikoinen-----2
 
Hei vaan kaikille.

Mietin raskautta paljon ja toivon kaiken menevän hyvin niinkuin varmasti jokainen.. Eniten nautin kuitenkin siitä, että saan käydä vielä salilla niin usein kuin mieli tekee ja nukkuakin voin missä asennossa tahdon. Olen kuullut monelta, että loppupuolella tuollaisetkaan asiat eivät ole itsestäänselvyyksiä. Joten otetaan ilo irti myös kuntoilusta. Huomaan, että tähän alkupahoinvointiin ja väsymykseen saa voimia juuri urheilusta.[:)]

Hyvät jatkot! :D



Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Riinaa ------ 20 ---- 12.3 ------- esikoinen ----
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Noora4-------36-----17.3--------nelonen--------0
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123--22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
Sarppa86----24-----24.3.------esikoinen----?
hietaka-----27-----25.3---------nelonen---3
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
gepa----------22-----29.3.------esikoinen------5
Niu----------23-----30.3-------esikoinen-----2
 
Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Riinaa ------ 20 ---- 12.3 ------- esikoinen ----
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Noora4-------36-----17.3--------nelonen--------0
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123--22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
suvi_--------22------22.3-----esikoinen-----2
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
Sarppa86----24-----24.3.------esikoinen----?
hietaka-----27-----25.3---------nelonen---3
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
gepa----------22-----29.3.------esikoinen------5
Niu----------23-----30.3-------esikoinen-----2
 
Heippa kaikille:)

Jos nyt vihdoin liittyis tähän ryhmään, hetken jo lueskellut taustalla näitä juttuja:)
Eli täällä yksi uusi maalisvauvaa odottava eli laskettuaika neuvolan mukaan 8.3, mutta oon ihan varma et se viel muuttuu hieman myöhemmäksi.
Nyt tässä jännityksellä odotellaan ensimmäistä ultraa joka on 24.8, pääsee näkeen että pienellä on varmasti kaikki hyvin:)
Olen siis 25v. mies 33v. ensimmäistä odotellaan ja yllätyksekseni tärppäsi jo kolmannella kerralla, olin varautunut vähintään puolenvuoden yrittämiseen, mutta onneksi näin:)

Miten olette ajatellut kertoa/kertoneet vanhemmillenne uutisen? Itse haluaisin keksiä jonkun kivan jutun miten kertoa enkä vain sanoa "meille on vauva tulossa". Mut ei meinaa tulla mitään hyviä ideoita.. Eli hyviä ideoita otetaan vastaan:)
 
Heipähei taaaas,

mä olen onnistunut kuluttamaan taas puoli iltaa lueskelemalla keskenmenoista ja tuulimunista, kunnes päätin taas uskoa että kaikki on varmasti hyvin. Hullua miten sitä kiusaa itseään varautumalla pahimpaan [:@]

Olipa hyvä kysymys tuo että miten aiotte kertoa raskaudesta! Mä olen ajatellut että lähettäisin kortin "onnea mummille" tms. ja saavat siitä sitten itse päätellä mikä on tilanne [:)] Meillä sukuja on tosi vaikea saada koolle yhtäaikaa, ja soittelu ei oikein innosta, joten meillä näin. Kunhan ensin saa jotain evidenceä asukkaasta!
 
heips!! Tullut vähen murheita tälle päivälle!! Tänään kävin vessassa niin tuli tosi niukkaa rusehtavaa valkovuotoa paperiin! Pelästyin tosissaan! Soitin heti neuvolaan siellä kyllä sanottiin että sellanen melko normaalia alkuraskaudessa!! Sitten hän sanoi että kannattaa seurailla et jos vuoto on runsasta,klimppimäistä ja siihen vielä liittyy kipua! [:(] noh nyt oon seuraillut koko päivän kaiken maailman keskustelu palstoja! Kaikissa sanotaan kyl et on normaalia ja syntynyt terve lapsi jne jne!! Silti nyt kyl on tehnyt mieli mennä varhaisultraan tarkistuttamaan että kaikki on kunnossa![8|] Muuten on ollut tosi rauhallinen olo koko raskauden suhteen 6+3 aika alussa ollaan mutta tää aamuinen seikka kyl pilas kaiken mun rauhallisuuden ja ilon tästä!! Vaikka kuinka normaalia oliskaan!![:(] Onko muilla ollut sellaisia vuotoja??
 
tuosta vanhemille kertomisesta, musta joku oli täällä kirjottanu hauskasti et vois lähettää tuleville isovanhemille ultra kuvan ja laittaa siihen viestin et "heippa mummi ja ukki! tavataan maaliskuussa [;)]" tai muuta vastaavaa..
 
Hui, jopas oon taas tullu tänne lisää mammoja! [:D]

gepa:
toivottavasti kaikki on kunnossa! Mulla ainakin on semmonen mielikuva (noita juttuja ku on lukenu), että suurin osa noista tuhruvuodoista on harmittomia... Kyllähän ne ottaa sut varhaisultraan jos kauheesti epäilyttää. Täällä joensuussa ainakin pääsee neuvolan kautta (ne siis varaa sulle ajan) ihan ilmaseks kattomaan masuun, jos on vuotoja tms. [8|]

omaa: mulla alkaa jo tosissaan housut puristamaan! ...liekkö johtuu siitä ku koko ajan pitää olla syömässä [:D] eli ihan järkyttävä nälkä iskee parin tunnin välein! Onko muilla samanlaisia oireita? Mä oon ihan varma että kohta huomaavat töissä että jotain on tapahtunu, ku hoikka oon kuitenki aina ollu ja aika tyköistuvia vaatteita oon aina käyttäny, ni nyt joutuu töissä olemaan löysissä vaatteissa ku "normaalit" puristaa... ei oo kyllä kauheen kivaa! Ainakaan nyt vielä ku haluan pitää tän raskauden salaisuutena [:)]

Mutta muuten ollaan täällä hyvillä fiiliksillä, vkon 12 ultraa odotellessa [;)]
 
Me kerrottiin mun vanhemmille niin että ku mentiin isänpäivänä sinne syömään niin laitettiin kortin väliin ultrakuva ja toivotettiin hyvää isänpäivää.. Ja jatkettiin että susta tulee jälleen kerran vaari (jo neljäs lapsenlapsi niille[:D])... Oli vaarilla itkussa pitelemistä, ensin tosin ei meinannu ees tajuta et mikä se kuva on.. Saatiin siinä samalla kerrottua sitte mun siskoille ja niiden perheille[:)].
 
gepa: Mulla oli just samoilla viikoilla rusehtavaa tuhruvuotoa, tai siis jopa ihan aluks veristä, se kesti pari päivää ja sitten meni ohi. En tosin oo ollu vielä 12vko ultrassa, mutta ollut 4 vko jo niiin huono olo ja muutkin oireet, että uskon Pavun siellä olevan!! Neuvolassa sanoivat, että vuoto on normaalia, mutta tiedän, pelästyin aivan hirveesti[:(]. ELi rauha maassa ja tsemppiä!!

Mulla on tänään ollut eka aamu niin ettei olis enään huono olo...odotan koko ajan koska se alkaa uudestaan...[;)] Voi kun se oliskin jo ohi. Oon ollut onnellisessa asemassa, kun olen ollu lomalla nyt koko alku raskauden työpaikalta niin ei ole ntarvinnut tätä pömppistä peitellä. Kyllä mulla on masu ollut jo monta viikkoa turvonnut, mutta ei kai se vielä vauvasta kasvanut ole, muuta oireilua vaan[:D]

Hyvää vkoloppua mamit!
 
hei, tulin tuolta helmikuisista kurkkimaan ja kyselemään että kuinkas Dark91 voi?
Onko selkeytynyt jutut yhtään?

Stemppiä ja tarrasukkia kaikille[:)]
 
Hei vaan, ja terveutuloa uusille plussanneille. [:D] Tänne on hyvä vuodattaa raskausajan tunnemyrskyjä, kysyä vakaviakin asioita tai muuten vaan kertoa voinnista ja tuntemisista. Itse ainakin saan niin paljon voimia teistä maalismammat! :D On ihana huomata, että en ole yksin asioideni ja pelkojeni kanssa. Lisäksi on hyvä, että tässä vaiheessa, kun raskauden haluaa pitää muilta salassa..on iso ryhmä samassa tilanteessa olevia joiden kanssa voi vaihtaa kuulumisia. Kiitos kaikille..ja lisää vain vireää keskustelua! [:)]

palataan taas!
 
Heippis kaikille!

Kiitos wastis ku jaksat fundeerata munkin olotilaa [:D]
Olotila parempi, jutut ei niinkään selkeytyneet muuten kuin raskausoirein ja menkkojen puuttumisen saralla [:)]
Ultra vasta sillon 27.8 mutta eiköhän sinnekin jaksa odotella ^^
Mulla on nyt muutamana päivänä ihan urakalla nipistelly ja voisin melkein sanoo et just nimenomaan kohdun kohalta... ^^
Ja sit ajoittainen kuvotus, päänsäryt ja tissien turvotus... ja tänä aamuna huomasin että ei herranisä ku kävin illalla suihkus, niin nyt jo mun hiukset on rasvaset! -.- nyyh. Ja naaman kukkiminen... Ei kyl toisaalta ihan hirveee mut kukkii enemmä kuitenki ku ennen ^^
JA kolmatta päivää kestäny ummetus... -.- heh! Onneks nyt sit aamulla tuli helpotus siihenkin... Ainoo vaan että jonkunnäkönen paine tuntuu koko ajan niinku... :D Ihan ku joku painais peräsuolta all the time [8D]

Täytynee vaan jaksaa odotella ultraan asti ku ei siihen varhaisultraan oo varaa =/ Voi ku näkiski jo oman pikkusensa! <3

Tarrasukkia ja tsemppiä kaikille!
 
Niin joo ja vanhemmille kertomisesta... Aateltiin ens kattoo tonne ultraan asti ja sit jos jotain näkyy niin sit ku mennään käymään, leivon kakun ja tyyliin tilaan jostain confetilta ultrakuvasta syötävälle paperille tulostetun version ja sit se kakun päälle xD
Heh!
Ei en tiiä vielä yhtään miten sitä kertois moisen asian... =/
 
Takaisin
Top