Maalisvauvat 2011

Tänään varasin ajan NT-tutkimukseen ja se on samalla minun ensimmäinen ultra. Ajan sain 13.8, toivotaan että kaikki on niin kun pitää.

Hamasu: Mun käsittääkseni neuvolakäynneillä ei ole ultraa, sydänääniä saatetaan kuunnella, mutta ensimmäisellä kerralla ei mulla ainakaan kuunneltu. (kun ei vielä kuulu) ja ultrat on sitten erikseen. Ainakin täällä meidän kaupungissa on niin. Neuvola on terveyskeskuksessa ja ultrat äitiyspolilla sairaalassa. Ensimmäisellä neuvola kerralla saatiin paljon esitteitä, kerrottiin kaikkea oleellista ja kyseltiin suvun sairauksista, täytettiin lappuja, mitattiin verenpaine ja alkupaino. Täällä paikkakunnalla tehdään varhaisultra jos kierto on kovin epäsäännöllinen, muussa tapauksessa viikolla 10-12 on ensimmäinen ultra ja samalla tehdään se NT-tutkimus. :) toivottavasti oli apua!
 
Moi taas kaikille!

Noista oireista: ekassa raskaudessa mullakaan ei ollut sen kummemmin oireita. Jännitti kanssa, että onko siellä ketään. Mutta olihan siellä. Vaikka oireettomuus stressaa, niin pitäis yrittää rentoutua, koska stressihän ei tee hyvää sikiölle. Välillä se on kyllä helpommin sanottu kuin tehty. [:)]
Mutta nyt samat oireet jatkuu... Jos eilen ei tullut oksu, niin tänään tuli senkin edestä......

Neuvolassa tosiaan ei ole ultrausta (ainakaan omassani), ainoastaan se sydänäänten kuunteluun tarkoitettu laite. Muistaakseni oli muutama lääkäriaikakin neuvolassa, mutta tosiaan ilman sitä ultraa. Kävin molemmissa rakenneultrissa ja muutaman kerran kävin yksityisellä lääkärillä joka ultrasi joka kerta.


Vointeja kaikille! [:D]
 
Tänään täällä päässä eka neuvola käyty ^^
Oli ihan mukava neuvolatäti[:D]
Kaks tuntii vierähti ihan tosta noin vaan. Eipä mitään kokeilleetkaan ultrata, mutta toetesivat vaan ettei oo tarvetta, eikä nyt varmaan näillä päivillä mitään vielä oikeen näy/kuulu... NT-ultra mulla on nyt sit 27.8. [:)] pelottaa ettei siellä ketään näy, varsinkin sen haamuviivailujen jälkeen mut no, menkkoja ei kuulu eikä näy lukuunottamatta sitä kummallista kahden päivän niukkaa vuotoo jonka yhdyntä laukas (tuskin oli mitään menkkamaista siis) jotenn... hah!
Ja nyt on neuvolan jälkeen muutenkin paljon semmonen... Oikeempi olo tästä raskaudesta. Välillä mieli menee pimeisiin paikkoihin ja mietin just et kohtu on tyhjä jne... Mut sit taas piristyy ja toteaa et joo eipä varmaankaan oo mahollista =D joo heh.

Oireina kummallinen kuvotus varsinkin ilta-aikaan! karsee nälkä välillä, pissalla juokseminen (välillä.... xD), alavatsan rajuhko nipistely välillä (harvoin) ja sit tosi runsas valkovuoto [:'(]

Joo ja nyt on lonkkakipu/lantiokipu pikkuhiljaa menossa poispäin... Toivottavasti. Kyllä liikkuminen tuntuu jo helpommalta. Eikä mitään verisiä vuotoja vielä, joten voin kuvitella että ei ainakaan vielä tarvii pelätä keskenmenoo....

Joo ja virtsanäyte katottiin tuolla neuvolassa^^ Täti tuli siihen ja selitti että miinusta näytti, voitte kuvitella mun ilmeen.... O_O Ihan silleen et WOOOOOT kuin toi voi olla mahollista... xD sit hah, juu ei ku ne sokerit ja valkuainen! :D Ei niitä ollu lainkaan. Oliko niin että niitä ei normaalistikaan pitäis olla? Vai vaan raskauden aikan...:D

Voi ku aika menis nopeemmin!! ^^<3

tarrasukkia<33
 
MEillä on varhaisultra 11.8..Jänskättää hurjasti mitä siellä näkyypi [:D]
Tai no lähinnä toivon että jotain näkyypi [:-]
 
Noora4 : anteeksi, ymmärrän kai nyt mitä tarkoitit. [:)] Olen vaan hieman herkkä tämän asian suhteen kun välillä tuntuu ettei oikein kukaan ymmärrä näitä minun tuntemuksiani... [:)] Niin, ja onhan se tietysti aika yleistä, että ison avohaavan nähdessä melkein kellä vain tulee heikko olo.. minä en pysty edes vilkaisemaan...[:)] mutta kuitenkin, kiitos kannustuksesta, ja yritän nyt ehkä hieman rauhoittua sen synnyyksen suhteen... [:D]

OMAA:
Kävin tänään neuvolassa antamassa virtsa- ja verinäytteet... Ja kuunneltiin sydänääniä. [:)]
Ja siellähän se sydän pamppasi aivan hurjasti, vieläkin ihan epätodellinen olo kuulemastaan..
Nyt vasta tulikin sellanen olo että "hei, mä oon raskaana!!" ja että siellä masussa oikeesti on joku. [:D]
pikkusen syke oli jotain 188.. kuulemma ihan normaali tässä vaiheessa... [;)]

Täällä pahoinvointia vielä ollut, tosin tuntuu että olen jo alkanut pikkuhiljaa tottumaan siihen.. [:)]
Muuten ollut nyt suht. oireetonta.. välillä pieniä pistoksia massussa. [:)]
Kuinkas muut maalismasut voivat? [:)]
 
Hei, täällä yksi plussaaja lisää rv6+5, eli maaliskuun lopulla LA. Olo on vieläkin epätodellinen, vaikka pahoinvointi on vieraana lähes koko ajan. Lisäksi alavatsassa kipristelee välillä kovaakin. Tämä on toinen raskaus minulle, aikaisempi oli kohdunulkopuolinen raskaus 7/2010. Siitäköhän johtunee, että aivan kuin suurennuslasilla seuraan vointiani. Mut täytynee toivoa, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. 16.8 eka äitiysneuvola - sitä odotellessa! [:)]
 
Täälläkin uskaltautuu uusi odottaja! Hieman on epävarma olo koko raskaudesta.. lähes oireeton alkuraskaus siis. Toinen lapsi olisi tulossa, la 4.3. Eka neuvola käyty ja jännittyneenä odotan ekaa ultraa näkyykö siellä masussa ketään [:D] parin viikon päästä olisi aika. Hyviä vointeja kaikille [;)]
 
no niin nyt sit alko aivan kamala flunssa!![&o] onko kellään ollut tota flunssaa niskakin aivan jumissa[:@]!! Muuten ihan perus juttuja sain vihdoinkin varattua neuvolan 24.08. melkein sit sen jälkeen oiskin se ultra!![:)][:)] Jännää!!
 
Mulla on myös flunssaa. Muutaman päivän olen poissa töistä..nyt kun kuume alkanut laskemaan, niin mukava lukea rauhassa teidän toisten kirjoituksia. Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Moikka kaikille!

Onnea todella paljon Sarppa86 ja nellu! Tervetuloa kasvavaan joukkoomme! [:D]

Tänään mulla on ollut taas parempi päivä ton oksetuksen suhteen. Jes! [:)] Nyt on niinku joka toinen päivä parempi ja joka toinen paljon huonompi. Jospa hormonit alkais jotenkin tasoittumaan tai jotain. Toivotaan!

Kyllä tänään mua alkoi aivan TOSI paljon ärsyttämään kun näin viimeisillään raskaana olevan naisen kaupungilla tupakka suussa!! Musta on aina niin surullista kun odottava äiti ei ole pystynyt edes raskauden ajaksi lopettamaan, jos nyt ei itsensä niin ainakin lapsensa takia. [:(] Itsekin olen polttanut, mutta lopetin vähän ennen kuin aloin esikoista odottamaan enkä ole sen jälkeen henkosia ottanut. Raskaana ei tullut kysymykseenkään että olisin polttanut, joten en vaan ymmärrä kun joku toinen ei pysty olemaan polttamatta. Anteeksi, jos tällä loukkaan jotakuta teistä, mutta tätä mieltä vaan olen ja oli ihan pakko asiasta avautua. [8|]

No mutta voikaahan kaikki hyvin! [:D]
 
Sama täällä ei oo töihin asiaa!! ainakin tän päivän pysyn poissa ehkä huomisenkin![X(] Illalla vähän kiersi mahassa mutta ei sen kummempia oireita!! 9. viikolla olis sit neuvola ja sit melkein sen jälkeen heti ultraan! jännää on toi elämä!![:D] Onko sarppa86 jo käynyt neuvolassa?? mitä siin ekassa neuvolassa tehään? Mistä puhutaan? Ajattelin miehenkin ottaa mukaan kun sekin ensikertalaisia on! Saa sit vähä tietoa sieltä! onnee kaikille plussaneille!
 
Kiitos kiitos! Olen samaa mieltä sun kans Picsu..en voi ymmärtää miten jotkut tupakoivat raskausaikana. Olen itsekkin ollut tupakoija, mutta lopetin ennen raskaaksi tuloa. Minulla ei kävisi mielessäkään, et vetäisin nyt savut. Pieni ihme vatsassa varmasti kiittää meidän päätöksiä. Onneksi miehenikin on niin tarkka, että sanoi jo seurusteluaikana mielipiteen polttavasta mammasta.

Gepa, en ole vielä käynyt neuvolassa. 16. päivä on ensimmäinen käynti. Olisi niin kiva tietää mitä siellä tehdään, mutta taitaa sekin vaihdella paikkakunnittain. En kehdannut puhelimessa alkaa utelemaan mitä siellä tehdään, kun olin silloin työpaikalla. Joku olisi vielä saanut selville, et olen raskaana. Vielä haluan olla asian suhteen hissun kissun. :D
 
Heippa! Meillä ainakin eka neuvolassa kesti melkeen pari tuntia! Käytiin läpi äidin perusterveyttä (paino, pituus, verenpaine, sairaudet, hemoglobiini, virtsanäyte jne.)Kartoitettiin riskitekijöitä raskaudelle jne.
 Kysyttiin missä haluaa synnyttää, haluanko käydä ultrat ja verikokeet (seulonta) kysyttiin luvat potilastietojärjestelmästä saako tilata (terveyskeskus, sairaala jne) Ja muutenkin paljoooon yleistä keskustelua raskaudesta ja mieltä painavista asioista [8|]
Sydänääniä ei vielä kuunneltu, ei kuulemma kuule vielä kunnolla, vasta rv 10 eteenpäin.
Mukaan sai kasan luettavaa! oli kyllä kiva neuvolan täti meillä [:D]
 
Heips maalismasut ja onnea plussauksista!!!!
Kyselen nyt täältä teiltä ku ootte parhaillaan kokemassa asiaa... Mulla oli eilen illalla kauheeta vatsakipua, ei menkkamaista poltetta vaan sellaista et sisuksissa ois ollu seinämät ja kaikki tosi kipeitä.. Samoin oli nivuset ja pakaran alaosat... Oliko teillä kellään tälläistä just raskaaksi tulon jälkeen jos muistelette esim kuukauden taaksepäin??? Mä en nimittäin vielä usko mun testiin joka näytti negaa ku mulla on ihan samanlaisia "oireita" ku silloin.. Eli ku menkkojen ois pitänyt alkaa tuli vaan valkovuotoa jossa oli häivähdys vaaleanpunaista joukossa... Ja sitte tota vatsakipua...mut silloin ei vaan ollu näin voimakasta mut samankaltasta... No ajattelin et jos ei menkkoja kuulu kuun vaihteeseen mennessä ni teen uuden testin...
 
Itsellä ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia!! Nännit kyllä arat ajattelin vaan et kaikki on vaan mun päässä![:D] melkein puol vuotta oltiin yritetty niin negatiivinen testi oli aina sama vanha pettymys! Sit sinä päivänä kun menkat piti alkaa niin oli just 3 päivää ollut sellasta menkkamaista kipua sit menin ostin testi ja aattelin että eihän sieltä mitään plussa tuu taas hukkaan heitetty rahaa mutta tulihan sieltä [:D] sullahan saatta olla vasta toi kiinnitymis vaihe siinähän saattaa vähän vuotoa tulla (ei kyl ollut itsellä minkäänlaista) että kannattaa vasta parin viikon päästä testi tehä!! Sit kun jo kunnolla kiinnittynyt kohtuun niin alkaa erittämään raskaus hormonia elimistöön!! Mut toivottavasti onnistuu ja saat sen plussan!![:D]

ps! saattahan olla että sulla on ollut ovulaatio vähän myöhempään..[:)] sehän voi olla hyvin mahdollista jos on hieman epäsäännölinen kierto!
 
Mites poppanan varhaisultra meni?? Itsekkin mietin tuota yksityiselle menoa v.ultraan, mutta maltan sinne viikolle 12 ja meen ilmaiseen ultraan [:D] edellinen raskaus oli tuulimuna, joten sitä hieman pelkään... mutta saas nähdä, ei auta liika pohtia ja stressata, luonnolle kun ei mahda mitään. 
 
mul ois silloin eka neuvola siiloin 9+1 24.8.!! niin vois kyl olla tosi kiva kun kuunneltais sydän äänet kun mieskin tulee mukaan!! Onhan se kuitenkin aika lähellä 10 viikkoo![:D] Kuinka moni siis ajatteli ottaa miehen mukaan tai on ottanut mukaan? Niin mitä mieltä he itse ovat olleet ensimmäisestä neuvolasta??
 
Heipsan kaikille.. huomenna olisi sitten ensimmäinen neuvola ja vaikka neljättä jo odotan niin aivan yhtä paljon jännittää kuin ensimmäisellä kerralla:)
ja aika kuluu liian hitaasti.. mulla ei ole oikeastaan mitään merkillisiä oireita ollut kuin että todella pahalla päällä koko ajan ja mistään ei tule mitään siis en saa mitään aikaiseksi.. nyt odotan että koulut alkaa jospa se siitä sitten kun talo hiukan hiljenee.. mulla menee vanhin tyttö nytten viidennelle luokalle (pitäisi mennä kuudennelle) on tuplannut kakkos luokan ja keskinmäinen menee neloselle ja nuorin aloittaa eskarin..
Mulla on hirveat pelot tästä raskaudesta että jjään vauvan kanssa yksin jne jne.. kolmella edellisellä lapsella on siis sama isä ja tämä on uuden miehen kanssa sitten minun eikyllä pitänyt ikinä enään lapsia lisää tehdä mutta mites sitten kävikään..
Mulla ja toisilla lapsilla on rankka historia takana kun nuorin lapseni oli 7kk niin tyttöjen isä kuoli auto-onnettomuudessa ja siitä siis tämä mun pelkoni nyt meidän elämä on vihdoin muuten mallillaan ja kaikki muuten hyvin
kovia ollaan koettu mutta myös selvitty.
olen itse siis uudestaan mennyt naimisiin mitä en myöskään olisi ikinä uskonu mutta niinn se elämä kuljettaa ja antaa iloisen mielen kanssa jatkaa eteenpäin..

mukavaa ja turvalllista ja rauhallista odotusta kaikille :)  
 
Hyvin meni varhaisultra [:)] ensin lääkäri teki sisätutkimuksen, ja minun mies sitten ei halunnutkaan nähdä enempää sieltä suunnasta vaan hivuttautui viereeni [:D] Lääkäri sanoi että menee pari minuuttia ennen kuin löytää, mutta löysikin alle 10s vauvamme. Siellä oli pieni (24.4mm) vauvamme, sydän sykki ja kaikki on todella hyvin [:)] Laskettuaika muuttui hieman eli, rv9+4, ja laskettu aika 7.8.2011. Ensi viikon perjantaina "ensimmäinen ultra" kättärillä. Tutkimukset kesti n.15minuuttia ja siitä lähes 200e lasku, kela korvauksien jälkeen maksettavaksi jäi 139.99e. Koitan vielä lisätä kuvan [:)]

 
Voi ihanaa Poppana! Mun täytyy vielä jännätä 3 vko ennen kun pääsee ultraan..Voisin mennä varhais ultraankin mutta kai se on turhaa hätäilyä nyt kun on ultra lähellä[8|] Kävin siis jo heti silloin kun plussasin 5vkolla ja kaikki silloin hyvin, mutta ei muuta kun se papunen siellä[:D]

Mulla ei ainakaan ekassa neuvolassa suostuttu kuunteleen sydän ääniä vaikka pyysin...olin kuitenkin 9+2, hoitsu vaan sanoi, ettei vielä jos ei kuulukkaan niin menen paniikkiin..
Mies oli mukana mutta aika paljon siellä minuun keskityttiin, etten koe sitä ihan välttämättömäksi kyllä. Olen jo miehelle höpöttänyt kaikkea infoo, että tiesikin jo jotain mitä siellä sanottiin[:)]

Mulla on paino laskenu jo 3kg tän pahinvoinnin takia..yritän kyllä kahden tunnin välrin syödä jotain "tärkeää" ruisleipää, piimää, kasviksia ja hedelmiä, mutta jos otan enemmänkin niin kaikki ulos..en oksentanut ole mutta ripuli on kamala ja kuvotus, sekä heikko olo jatkuu.[:'(] Ärsyttää liikkuvana ihmisenä maata jo kolmatta viikkoa!!!!!!!!!!!!!![:@][:@][:@]

Odotan että pian menis tämä viikkoo jos vaikka ensi viikolla helpottaa..Onko teillä uudelleen synnyttävillä kokemusta koska on loppunu pahoinvointi ja loppuiko ihan seinään vai pikkuhiljaa?

Tsemppiä odotukseen!!
 
Takaisin
Top